לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2008

איתמר כהן וארז צדוק מסבירים איך עושים קומיקס


אני חושב שכבר ציינתי בעבר שארז צדוק היה הפתעה מעולה לטובה כשהכרתי אותו ואת העבודה שלו בפסטיבל הקומיקס האחרון בסינמטק. הוא מוכשר, מקצועי, רציני, ויש לו אינטואיציה בריאה מאוד גם בצד היותר חמקמק של בניית סיפור בקומיקס.



החוברת הראשונה שהוציא, "הZooלה", על שאף שמה הבלתי קריא, יכולה להתחרות בכבוד בכל אלבום קומיקס-הרפתקאות-טונז-לילדים שיוצא בצרפת (חוץ מבאורך ובהידור הכריכה).

אגב, טיפ לארז: עבוד על קומיקס באורך של לפחות 55 עמודים בפורמאט A4, ויש לך סיכוי טוב למצוא מו"ל צרפתי.
בייחוד אם תעשה עלילה שמתרחשת בישראל, ומתאימה לילדים. ואם אכן תתחיל משהו כזה, דבר איתי, יש לי אימיילים בשבילך.

לאחרונה החל לפרסם סטריפ קומיקס דו-שבועי באתר הבלוגים של MIT (היי, כל במה שמוכנה לשלם על קומיקס היא טובה בעיני), קומיקס שכותב איתמר כהן, תחת השם: "חיים בבועה: הבלוג של שירית ורענן", שזה קצת מוזר, כי זה לא הבלוג שלהם אלא סטריפ קומיקס בכיכובם, אבל ניחא.

הסטריפ כתוב טוב מאוד כסיטקום קלאסי או כקומיקס רומנטי-הומוריסטי קלאסי, כולל שורות מחץ מושחזות הנורות לכל עבר מפי כל אחת מהדמויות. מסתבר שאפילו גיקים יכולים להיות שנונים אם זה בקומיקס.

כמו לרבים מאיתנו, גם לארז הרבה יותר קל לצייר סצינות אקשן בכיכוב טונז אלסטיים מאשר אנשי משרד מרובעים, והציור בסטריפ סובל מעציות מסויימת, בייחוד כשרואים גוף מלא. עוד הערות: הטקסט נואש לעוד אוויר לבן מסביבו, הבועה צריכה להיות גדולה הרבה יותר. אל תחשוש מצפיפות בענני הבועות - הן יכולות גם להסתיר קצת אחת את השניה או קטעים לא חשובים ברקע, או להיפך - שהבועה תבוא "מאחורי" האיש ותקיף את ראשו למשל.

באופן כללי, הבימוי קצת משעמם - רוב הזמן מדיום שוטס או לונג שוטס, אין מספיק קלוזאפים ברגעים משמעותיים.

ילדים, זכרו תמיד את מה שהמורה מילכה אמרה ולא תטעו לעולם:

גדול מאוד, קטן מאוד וגדלי ביניים!

בכל מקרה, ארז אחלה יוצר, והוא גם מציג בפני כל את תהליך העבודה שלו (מצטער, אין לינק ישיר לפוסט - תצטרכו לחפש את הפוסט מה-16.2.08), שהוא מחכים ומחנך ומעניין:

> >      >
  >  


אצלו תוכלו לקרוא את כל ההסברים ולראות את התמונות בגדול.


ולנושא אחר:
היילי וחן הצטלמו כשלעורן חולצת ישראבלוג שעיצבתי.
אני שמח שהחולצה מחמיאה לגופן של בנות השבע-עשרה.


היי, אל תראו את זה ככה - אני מארח הערב לארוחת ערב מישהי בת 28!
אני חושב שיש לה עדיין את כל השיניים שלה!

אגב, יש מיליארדי אירועים, הופעות חינם, מסיבות ודברים לעשות בסופ"ש, מדיג'יי פוד הנערץ ועד... עד-לא-ידע.
תפתחו איזה עכבר, מה אני ספתא שלכם?

נ.ב. איזה מצחיק אני, מרוב לינקים ודברים לכתוב שכחתי למה פתחתי את מסך העריכה במקור!
קשקשתי על נייר תוך כדי שקשקשתי בטלפון:



כמו שאתם רואים, מימין זה אני בן חמישים אחרי שהחרד"לים השתלטו ב-2022, ומשמאל זאת מחווה שלי לאיש העגבניות הטוב שנפטר השבוע, כלומר זה אני אם הייתי קיבוצניק בפיפטיז.

נכתב על ידי , 31/3/2008 23:45   בקטגוריות אופנה, איור, המדריך ליוצר קומיקס, המדריך למאייר, הערות אישיות, מפגשי ישרא-בלוג, ביקורת, אהבה ויחסים, אופטימי, קומיקס ישראלי, קומיקס  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ד"ר ואן-טוחעס ב-1/4/2008 14:37
 



איך גורמים לאנשים לזכור מה שאמרת או כתבת


פשוט מאוד: מחברים את זה לחוויה אנושית, ולדמות אנושית.

 

יש את האנשים האלה שמשננים מספרים, כמו את הספרות של המספר פיי אחרי הנקודה, או כאלה שמלמדים איך לשנן חומר למבחן. תמיד יש להם שיטות של להצמיד אסוציאציה לכל מספר, למשל:

תדמיין ארמון מרהיב וענק, בארמון יש X חדרים, בחדר הראשון יש Y רהיטים, בשידה משמאל יש Z מגירות וכו'.

 

מספרי סיפורים, נואמים ופוליטיקאים מכל הסוגים גילו מזמן, שהסוד להעברת כל אינפורמאציה או מסר, הוא להעביר אותו ע"י דוגמא אנושית, כזאת שהשומעים יכולים להתחבר אליה, להזדהות איתה, וכך להבין ולזכור את המסר טוב יותר.

 

קחו למשל את הטיפ, לא, את אחד מעקרונות העיצוב הבסיסיים, שאותו באמת שיננה המרצה מילכה בכל 36 שנותיה כמרצה בבצלאל. כך כתבתי באחד מהפוסטים האחרונים:

 

"ילדים, זכרו תמיד את מה שהמורה מילכה אמרה ולא תטעו לעולם:

גדול מאוד, קטן מאוד וגדלי ביניים!"

 

אל המסר שרציתי להעביר צירפתי מם מידע נוסף: זוהי אמרתה הקלאסית של המורה מילכה.

 

המם של המסר טופס טרמפ על המם של מילכה, שהוא יותר וויראלי ודביק. (מם זאת חתיכת מידע שיכולה לשכפל ולהפיץ את עצמה, בא מהמילה גן, כמו בדנ"א)

 

עכשיו למסר יש שם, תואר, ואפשר לדמיין את הדמות שאמרה אותו.

 

ככה יותר קל לזכור את זה.

 

בייחוד אם כותבים על זה עוד פוסט ומנתחים את זה במובן האסטרטגי.


זאת גם הסיבה שבלוגים הם אמצעי הפצת מידע יעיל כל כך, כי מעצם טיבם הם מציגים דיעות וחוויות מנקודת מבט אישית, ולכל מם שהם מפרסמים מוצמדת אישיות הכותב ופרצופו, האמיתי או המדומה.

נכתב על ידי , 30/3/2008 10:00   בקטגוריות איור, אקדמיה, הבלוגוספירה, המדריך למאייר, חינוך, טיפוגרפיה, עיצוב גרפי, תרבות, תקשורת, אינטרנט  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הירנוט ב-30/3/2008 22:48
 



סבתא שלי והנכד שלי


מה אתם יודעים, חשבתי שוב על הנושא החביב עלי, ערכים שמשתנים עם הזמן בניגוד לערכים נצחיים וכו'.


ניהלתי (שוב) בראשי וויכוח ווירטואלי עם ספתא שלי החב"דניקית.


חשבתי מה יכול לשכנע אותה, ונזכרתי בפמיניזם.


אמרתי לה בדמיוני: "תראי סבתא, לפני מאה שנה לא היו זכויות בחירה לנשים. האם היית רוצה לחיות בעולם כזה?"


ואז שאלתי את עצמי "האם אתה היית רוצה לחיות בעולם כזה?"


התשובה השלילית שלי הפתיעה אותי באוטומאטיות שלה. אבל אחר כך חשבתי על זה, והגעתי למסקנה שסביר שזה לא היה מפריע לי כל כך. אם הייתי נולד לאותה שכבה חברתית שאני שייך לה היום, אולי אפילו הייתי יוצא לכמה הפגנות עם הסופרג'יסטיות, כמו שהיום אני הולך פעם בחודשיים להפגנה או פעילות למען פלסטינים מסכנים, אבל יותר סביר שהייתי מסתכל עליהן בערך באותה עין שאני מסתכל על טבעונים קיצוניים היום - בעין קצת עקומה.


כאילו, מה תעשה זוגתי לעתיד, כשהנכד שלנו ישאל אותה (הרבה אחרי שאני אמות. אני מניח שגם בעתיד תוחלת החיים של הנשים תהיה ארוכה משל הגברים, המסכנות) "אבל סבתא, איך יכולתם לאכול חיות?!"


מה אני הייתי עונה לו?


"אה... תראה, נכדי, אז זה היה נחשב לממש מקובל... אף אחד לא עשה מזה עניין...מכרו בשר צלוי או נא בכל קרן רחוב... שלא לדבר על זה שזה היה ממש ממש אבל ממש ממש טעים..." "איכס, סבא, תנגב את הריר מהסנטר" "אתה יכול לנגב לי, אתה יודע שאני משותק בכל הגוף..."


טוב, נראה לי שהבנתם.

נכתב על ידי , 26/3/2008 23:57   בקטגוריות אבולוציה, אקולוגיה, אתאיזם, דת ואמונה, הומניזם, הערות אישיות, התחממות גלובלית, חברה וכלכלה, חינוך, מוסר, פוליטיקה, פילוסופיה, תרבות, אקטואליה, ביקורת  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-30/3/2008 19:48
 



ידיעות אחרונות יוציאו מארוול קומיקס בעברית


+=???
בראיון לכלכליסט שהתפרסם הבוקר מאת גלי ברגר ועירית יוסילביץ, מפרסם נשיא מארוול סיימון פיליפס את דבר חתימת הסכם בין מארוול לידיעות דרך זכיינית מארוול המקומית, איזשהי חברת LDI עלומה.

"החוברות עתידות לצאת לאור בעוד מספר חודשים, ולדברי פיליפס... ...יותאם גם אופי הסיפורים להוויה הישראלית: "אנחנו רוצים שהדמויות של מארוול יהפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית, כמו בארה"ב".

?!

אם אני הייתי חובב גיבורי על של מארוול, או סתם לדוגמא, ראש מועדון אוק"י, הייתי מחפש מי זה אחראי לפרוייקט בידיעות ויוצר איתו קשר, כדי להציע לו את מעורבות קהל הקוראים הנאמן שלמארוול כבר יש בארץ, כדי לעזור:

א. לתרגם את הקומיקס בלי לעשות פאשלות מביכות.

ב. לעזור להחדיר את המוצר החדש, אולי אפילו ע"י להציע חובבים-מומחים שייתנו הרצאות על גיבורי מארוול או חוגים במתנ"סים, במימון ידיעות כמובן.

ג. לפתוח בלוג קומיקס מקצועי, שבו הכותבים יקבלו תשלום על כל פוסט, שיציע תוכן אמיתי מקורי, ובשוליים ישווק גם את החוברות.

הניסיונות הקודמים לשווק את הקומיקס של מארוול מתורגמים לעברית היו של חברות קטנות ועצמאיות, לעתים ללא ניסיון בתחום, והם נכשלו כולם. אולי ידיעות הוא גוף מספיק גדול כדי להצליח עם זה, ואולי לא, נראה.

מעניין כמה יעלה לפרסם שם, ואילו חנויות קומיקס ישראליות יפרסמו בספיידרמן החדש בעברית...

נכתב על ידי , 24/3/2008 09:48   בקטגוריות תקשורת, תרבות, קומיקס, יחסי ציבור ושיווק  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נועה ב-26/3/2008 13:45
 



ספרי קומיקס שאני מזמין או ממליץ עליהם מקטלוג מרץ


פוסט קומיקס נדיר:



STRANGE & STRANGER: THE WORLD OF STEVE DITKO HC
by Blake Bell

Fantagraphics Books
$33.99

ספר "שולחן קפה" בכריכה קשה, שבוודאי יצא גם ברכה מתישהו, הראשון שמציג במלוא תפארתו את סטיב דיטקו, יוצרם של ספיידרמן ועשרות גיברוי על אחרים, אותו אמן שהיה כה שנוא באייטיז, עד שהונצח לנצח בגיליון הקומיקס של משקפיים כשנוא נפשו של צבי קויש, אז סטודנט למשפטים בן 25: "אם אתה לא אספן אתה לא תבין למה אני מקיא מדיטקו" (ציטוט מהזכרון).

ובכן מאז שנות התשעים דיטקו ז"ל התגלה מחדש וזוכה כעת להערכה שמתקרבת לזו של ג'ק קירבי האגדי, גם הוא ממארוול.

 



DELAYED REPLAYS GN
by Liz Prince

MATURE THEMES
SC, 112pgs, B&W SRP: $7.00

 

אוסף של סטריפים קצרים של היוצרת היחסית צעירה אבל עטורת שבחים ופרסים.

לא מכיר כל כך את העבודה שלה אז החלטתי להמר עליה.

 



Rex
by Danijel Zezelj
Optimum Wound Comics

$9.95

 

יוגוסלאבי במקור, חי כעת בארה"ב, אמן קומיקס בעל סגנון מאוד מעניין, נראה כמו הכלאה של טד מקקיוור ופול פופ. לינק לעמודי פריוויו מהספר.

 

"Danijel Zezelj is one of the most unique cartoonists of his generation."
Brian Azzarello


"...grabs you by the throat and crushes your windpipe..."
Tim Bradstreet

 



We Can Still Be Friends
by Mawil
Blank Slate Books

מחיר לא פורסם


"Beautiful cartooning that captures the energy, awkwardness and freedom of youth and romantic infatuation."
Joe Matt, Peepshow

 

"If only Mawil was as good with the girls as he is a cartoonist, then we wouldn't have these fun stories about how he isn't so good with the girls. Which is good for us readers, I guess, and if Mawil's adolescent love life had to suffer for the greater good, I'm okay with that.

Thank you, Mawil."
Jeffrey Brown, Clumsy, Little Things

 

פגשנו את מאוויל באנגולם ואז שוב בברלין, והוא אכן נראה כארנב ביישן, אבל מוכשר כשד.

הסיפורים שלו לא משהו, אבל הסגנון הקרטוני מעולה.




Pocket Full Of Rain
by Jason
Fantagraphics Books
$19.99

יש גם ספר אוסף חדש של חומרים מוקדמים של השבדי המוזר יאסון, זה שכולם אצלו כלבים וארנבים. באוסף הזה חלק מהסיפורים מצויירים עדיין בסגנונות ריאליסטיים ואנושיים ואחרים מהסגנון המוכר שלו, אז אולי זה מעניין. עוד לא החלטתי אם להזמין, כי האחרונים שלו אכזבו אותי, היו הרבה פחות מצחיקים מהמוקדמים. אבל אלה המוקדמים, אז אולי שווה.


עוד המלצות מקטלוג מרץ לדברים שאולי יעניינו אתכם.

 

 

נכתב על ידי , 22/3/2008 13:43   בקטגוריות תרבות אלטרנטיבית, קומיקס, ספרים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-23/3/2008 02:02
 



כלכליסט


לא היו לי שום ציפיות לטובה מכלכליסט, חוץ מהעובדה שיוני שדמי עורך שם איזה מדור טכנולוגיה או משהו, אבל בינתיים זה לא ניכר במיוחד.

 

היו לי הרבה ציפיות לרעה, וכולן התגשמו, אפילו הרבה מעבר לציפיות.

 

נקודת האור היחידה בעיתון היא האיורים והקריקטורות המעולים של יונתן וקסמן, שממש פורח שם כמאייר הבית של העיתון.

 

עשיתי כמה איורים לכלכליסט, אז אתמול כשהתקשרה מישהי מהכלכליסט, מיד ניתקתי את השיחה בקו השני והתכוננתי לקבל כתבה לאיור. דא-עקא, הסתבר שהבחורה היא ממחלקת המינויים, ומנסה למכור לי מנוי. המסכנה לא ידעה על מי היא נפלה.


"קיבלת את העיתון בחינם במשך כחודש, מה דעתך עליו?"


"כזאת אסופה של קפיטליזם עיוור ורצחני וליקוק תחת והערצה עיוורת לבעלי ההון המושחתים שמנהלים ת'מדינה לא ראיתי בחיים שלי!"  (תוספת: חוץ מבכל העיתונים היומיים ובכל ערוצי הטלוויזיה ובכל אתרי האינטרנט הגדולים, זתומרת)


"מה, עד כדי כך?"


"בעמוד האחורי יש כל יום הצגה של מוצרים שרק מי שמשתכר 50,000 שקל בשניה יכול להרשות לעצמו. בני זונות מסריחים. העיתון מתיימר להסביר את הכלכלה לאנשים הפשוטים, אבל בעצם מעוור את עיניהם ומעמיד מצג שווא כאילו לבעלי ההון ולפוליטיקאים אין שום השפעה על הכלכלה, כאילו הכל זה "היד הנעלמה" ו"כוחות השוק" וכל החרא הזה"


המשכתי עוד, והיא ניסתה להתנגד בגבורה, אבל בקיצור, בסוף איחלתי לה בהצלחה בהמשך.

 

דהמרקר לא הרבה יותר טוב, שלא תבינו לא נכון, אבל לפחות מידי פעם מפורסמות בו גם דעות שלא מתיישבות עם קו המערכת של הבה נלקק עמוק עמוק עמוק בתחת של יצחק תשובה שמובילים גיא איךקוראיםלו ומירב ארלוזרוב.


עכשיו כשאני קורא שוב את הפוסט לקראת פרסומו אני רואה שהייתי מאוד פושר כלפי כלכליסט, ממש סלחן.

אז אתם מוזמנים להוסיף נאצות וקללות בתגובות

נכתב על ידי , 20/3/2008 10:24   בקטגוריות איור, חברה וכלכלה, מוסר, נגד תרבות הצריכה, עיתונות, פוליטיקה, תקשורת, ביקורת  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-30/3/2008 01:08
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)