לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2007

דיון חשוב בבג"צ בנושא האדמות הגנובות של בילעין


זוכרים את בילעין? אותו כפר קטן אך אמיץ שעודנו נאבק כנגד גזל אדמותיו ע"י מתנחלים מושחתים ועושי דבריהם במשרד הביטחון?

עדכון! הדיון נדחה ליום ראשון ב-9! יתקיים בבית המשפט העליון דיון בשתי עתירות שהוגשו ע"י תושבי בילעין ושלום עכשיו.


העתירה הראשונה הוגשה כנגד בניה בלתי חוקית בשכונת מזרח מתיתיהו בהתנחלות מודיעין עילית והשניה נגד החלטת ועדת התכנון של מנהל האזרחי לאשר תכנית חדשה לשכונה וע"י כך להגביר את הבניה הבלתי חוקית. מאחר שגדר ההפרדה בבלעין תוכננה בהתאם לתוכנית מזרח מתיתיהו, הדיון השבוע יהיה גם על נתיב הגדר.


בתחילת שנת 2006, אחרי שמסמכים הוכיחו שמזרח מתיתיהו נבנתה בניגוד לחוקי התכנון והבניה, שלום עכשיו ותושבי בילעין הגישו עתירה (143/06) כנגד הבניה הזו.

ב-12בינואר 2006 הוציא בג"צ צו זמני האוסר על המשך הבניה. הבג"צ אסר גם על כניסת תושבים חדשים למקום. הצו עדיין בתוקף, אך חברות הבניה, שבנו את הבניה הבלתי חוקית, בקשו מבית המשפט לבטל את הצו לאור אישור התכנית החדשה לשכונה.


בינואר 2007 ועדת הבניה דחתה את ההתנגדויות שהוגשו ע"י אנשי בילעין נגד התוכנית החדשה. עתירה חדשה (1526/07) הוגשה נגד החלטת ועדת התכנון. הדיון ביום חמישי יהיה הראשון בעתירה זו.

בדיון האחרון על בילעין האולם היה מלא אנשי מודיעין עילית. לכן חשוב ביותר שתומכי בילעין יתאמצו ויגיעו השבוע לבית המשפט לדיון שיוכל לקבוע לא רק את גורל שכונת מזרח מתיתיהו, שנבנית כמעט כולה על אדמות בילעין ממערב לגדר ההפרדה, אלא גם את נתיב הגדר.

&nbsp;

הדיון יתקיים עדכון! הדיון נדחה ליום ראשון ב-9! בבית המשפט העליון בירושלים, אולם ד', בפני כבוד השופטים ריבלין, פרוקצ'יה ונאור.


בנוסף לנוכחות באולם המשפט, יקיימו תומכי בילעין הישראלים, בארגונם של אנשי "אנרכיסטים נגד הגדר", משמרת מחאה מחוץ לאולם המשפט החל מהשעה שמונה.


גם אם לא הייתם אפילו פעם אחת בבילעין עצמה, ולא משנה למה, אתם מוזמנים הפעם להשמיע את קולכם כנגד העוולות שנעשות בשמכם ובכספכם.


נכתב על ידי , 30/5/2007 10:37   בקטגוריות גזענות, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, חברה וכלכלה, משטרה ו"כוחות הביטחון", מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-1/6/2007 22:00
 



התנדבות לא אלימה לזכויות אדם: ארגון יש דין


אני ממשיך בסדרת הפוסטים שמביאים בפניכם אפשרויות "לעשות משהו" בעניין המצב במדינה, בלי להכנס להפגנות אלימות, מפחידות ומסוכנות. בפעם הקודמת הצגתי בפניכם את עבודת הקודש של ארגון שומרי משפט - רבנים לזכויות אדם.

 
הפעם, מתוך אתר ארגון יש דין:

"...ביהודה, בשומרון ובעזה יש שתי שיטות משפטיות, ויש שני סוגים שונים של אנשים: יש אזרחים ישראלים עם מלוא הזכויות, ויש לא-אזרחים לא-ישראלים עם לא-זכויות."

(ח"כ אמנון רובינשטיין, דברי הכנסת, 2 בינואר, 1984)


"המסר המועבר מהדרג המדיני בכל הקשור לאכיפת החוק בשטחים הוא מסר של אי אכיפה. לא רק שהעבריין אינו נענש. התמונה בכללותה מחייבת מסקנה שאיש איננו מתכוון ברצינות לאכוף את החוק"

(עו"ד טליה ששון, תקציר חוות הדעת בעניין מאחזים בלתי מורשים, משרד ראש הממשלה, מרץ 2005)


למעלה מעשרים שנה חלפו בין ביקורתו החריפה של ח"כ רובינשטיין בנושא אכיפת החוק בשטחים הכבושים על אזרחים ישראליים ולבין הדו"ח שהכינה עו"ד ששון בנושא זה.


משך כל השנים הללו ועד היום, לא השתנה כמעט דבר: מתנחלים בשטחים ממשיכים ליהנות למעשה מחסינות בכל הקשור לפעילות בלתי חוקית, בין אם מדובר בהקמת מאחזים על אדמותיהם של תושבים פלסטיניים, או בביצוע מעשי אלימות כנגד פלסטינים ורכושם.


על פי הוראות המשפט ההומניטארי הבינלאומי, מחויבת ישראל ככוח הכובש בשטחים להגן על שלומם ועל ביטחונם של תושבי האזור הכבוש. את חובתה זו מזניחה ישראל משך עשרות שנים: בחוסר היערכות של צה"ל והמשטרה למתן הגנה מספקת לפלסטינים המותקפים בידי מתנחלים אלימים, בחקירות לא מספקות מצד גורמי אכיפת החוק, ובמתן גזרי דין קלים לאלו מבין המתנחלים והאזרחים הישראליים שהורשעו בדין בתקיפת תושבים פלסטינים. הזנחה זו תועדה משך השנים בדיווחים עיתונאיים, בדו"חות של ארגוני זכויות האדם ואף בדו"חות ממשלתיים.


מטרות הפרוייקט


ארגון יש דין קיבל על עצמו לטפל בצורה מערכתית בהזנחת אכיפת החוק על מתנחלים אלימים, הן ברמת הפרט והן ברמה המוסדית.


ברמת הפרט והקהילה, יש דין עוקב מקרוב אחר טיפול רשויות אכיפת החוק בתלונות המוגשות בידי קורבנות מעשי אלימות מצד מתנחלים, בכדי לעודד את יעילות החקירה והתביעה. מעקב זה מסייע ליש דין לגבש תמונה שלמה של מצב אכיפת החוק על מתנחלים אלימים בגדה המערבית. בטווח הארוך, יש דין פועל ברמה המוסדית בכדי להניע רפורמה ממשית בהליכי אכיפת החוק בשטחים, שתבטיח את עמידתה של מדינת ישראל במחויבותה להגן על הפלסטינים תושבי האזור הכבוש.


מה אנו עושים


צוותי המתנדבים של יש דין מקיימים רשת קשרים ענפה עם הקהילות בישובים הפלסטינים בגדה המערבית, המדווחות לארגון על אירועי אלימות מצד מתנחלים.


מלבד הקשר הקבוע בין יש דין לקהילות הפלסטיניות, מחזיק הארגון ב"קו חם" הפתוח 24 שעות ביממה לדיווחים מיידיים אודות מעשי אלימות..


כאשר מגיע לארגון דיווח אודות אירוע של אלימות מתנחלים יוצא צוות מתנדבים שהוכשרו לכך לשטח. המתנדבים גובים עדויות מהמותקפים ומעדי ראייה לאירוע, אוספים מסמכים ותיעוד רלוונטי, ומעריכים את הצעדים בהם יש לנקוט מול מערכת אכיפת החוק.

ארגון יש דין מייחס חשיבות עליונה למהימנות המידע הנאסף בידי מתנדביו, ובוחן בקפידה את אמינות הממצאים. בכל אירוע נאספות מירב העדויות של עדי הראייה לאירוע. העדויות מוצלבות ונבדקות גם אל מול מסמכים רלוונטיים אחרים אותם אוספים מתנדבי הארגון. בתום תהליך הבדיקה אותו עוברת כל עדות, מועבר התיק לחוות דעתו וטיפולו של היועץ המשפטי של יש דין.


תחנות המשטרה בגדה המערבית ממוקמות בדרך כלל בתוך תחומי התנחלויות, ועל כן במקרים רבים הן בלתי נגישות לפלסטינים המבקשים להגיש בהן תלונות. מתנדבי יש דין מלווים פלסטינים שנפלו קורבן לאלימות מתנחלים אל תחנות המשטרה ואל מתקני התיאום והקישור, ומוודאים כי המתלוננים זוכים ליחס הוגן.


יש דין מנהל מעקב אחר חקירת המשטרה וההליכים המשפטיים שלאחריה, אם ישנם כאלה. לעתים קרובות נסגרת חקירת המשטרה ללא תוצאות; במקרים כאלה יש דין בוחן את תיק החקירה, ואם יש מקום לערער על ההחלטה לסגור את התיק. במקרים בהם ננקטים הליכים משפטיים כנגד חשודים, עוקב יש דין אחר ההליכים עד סיומם.



אז אם מפריע לכם מה שקורה במדינה, ויש לכם קצת זמן פנוי, אולי תכתבו ליש דין: הם צריכים גובי עדויות יודעי ערבית שממש יוצאים לשטח, בודקי עדויות שמאמתים את העדויות מהשטח ע"י הצלבת מסמכים וכו', הם צריכים מתרגמים עברית-אנגלית, וערבית-עברית, משקיפים בבתי דין צבאיים (גם ללא רקע משפטי), וכמובן משפטנים בעלי הכשרה.

חיסרון: הם דורשים מחויבות רצינית של לפחות יום בשבוע לחלק מהתפקידים.

נכתב על ידי , 28/5/2007 17:17   בקטגוריות הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, חברה וכלכלה, מנדלסון, משטרה ו"כוחות הביטחון", מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, אקטואליה, ביקורת, אופטימי, צבא  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ברק; ב-29/5/2007 23:05
 



רותו מודן מתראיינת ל-Publisher's Weekly


רותו מודן התראיינה לפבלישרז וויקלי, אולי העיתון החשוב ביותר של תעשיית המו"לות העולמית, או לפחות הדוברת אנגלית, לקראת צאתו של הרומן הגראפי באורך מלא הראשון שלה.

נכתב על ידי , 26/5/2007 16:24   בקטגוריות איור, אמנות, קומיקס ישראלי, קומיקס, תרבות אלטרנטיבית, אופטימי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-28/5/2007 23:35
 



סדנאות גרפיטי, הכנת חולצות ופעולה ישירה השבוע!


מפגש תכנון פעולה ישירה מבוזרת כנגד הכיבוש

23.5 יום ד' בשעה 20.00

סלון מזל, סמטה אלמונית 3

 

בתחילת יוני יתקיימו בתל אביב ימי פעולה של התנגדות לכיבוש לציון 40 שנות כיבוש. ההתארגנות תהיה במתכונת של convergence או 'התאספות' שבה מאורגנות פעולות רבות בעולם. נדבר על הניסיון שנצבר בעולם, נראה קטעי וידאו ונתכנן את ימי הפעולה של תל אביב.

 

במתכונת הזאת כל קבוצה עושה את הדבר שלה וככה כל מי שמצטרף (אתם!) יכול\ה לבחור בפעולה שמתאימה לו\לה מבחינה אידיאולוגית או פרקטית. לא כל הארגונים והקבוצות מסכימים אידיאולוגית במאה אחוז, אבל כולם מסכימים שכיבוש זה רע ושהוא צריך להיפסק ומייד.

 

באתר http://www.kibush40.org במדור "פעולות - Actions" אפשר כבר לקרוא על חלק גדול מההפגנות, ההרצאות ושאר הפעולות המתוכננות לשבועיים שבין סוף מאי לאמצע יוני. כל יום עולות פעולות חדשות.

 

חלק מהפעולות הישירות לא יפורסמו שם. בשביל זה צריך לבוא למפגש הערב...

 

בתקופה של ה-3-12 ביוני יוקם מרכז מידע ופעילות בתל-אביב, ופעילים שיגיעו מכל רחבי הארץ יוכלו להפגש שם. מי שיגיעו מערים אחרות יוכלו גם לישון במרכז או שידאגו לו\לה לסידורי לינה אצל פעילים תל-אביבים (חתיכים)!

 

סדנת גרפיטי ושבלונות DIY

24.5 יום ה' בשעה 20.00

סלון מזל, סמטה אלמונית 3

 

(DIY=Do It Yourself) לקראת ימי המחאה נגד הכיבוש שבפתח, ובכלל, נפגש להכנה משותפת של

סטנסילים (שבלונות) פוליטיים. בואו ללמוד וללמד אחרות, הביאו עיצובים משלכן או הסתפקו באלו שתמצאו כאן, וצאו לקשט את העיר... החומרים יסופקו במקום.

 

וזכרו את חוק הגרפיטי: קירות ריקים = מוחות ריקים.

 

סדנת DIY להכנת חולצות

27.5 יום א' בשעה 20.00

סלון מזל, סמטה אלמונית 3

 

יום הכנת חולצות פולטיות לכבוד שבוע המחאה לציון 40 שנה לכיבוש. נכין מגוון חולצות בעיצובים שונים. כל המעונינת מוזמנת לבוא ולהביא איתה חולצה מוכנה לעיצוב.

 

סלון מזל פתוח בין 11:00 לחצות, ובימי שישי בין 09:00 ל- 15:00

סמטה אלמונית 3 ת"א. הכניסה לסמטה מרחוב קינג ג'ורג' 18, באמצע הדרך בין דיזנגוף לשינקין.

 

בלוגרים שתומכים מוזמנים לפרסם את המידע שבפוסט הזה אצלם, וכל מי שרוצה מוזמן להפיץ את כולו או את חלקו בפורומים, במייל ובכל דרך אפשרית.

נכתב על ידי , 23/5/2007 12:50   בקטגוריות פנזינים וכו', אופנה, איור, אמנות פוליטית, אמנות, גראפיטי, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הרצאות וסדנאות, חברה וכלכלה, נגד הכיבוש שתיים בחמש, נגד תרבות הצריכה, נוער, עיצוב גרפי, עירוני, פאנק, תרבות נגד, תרבות אלטרנטיבית, אופטימי, אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וני ב-1/10/2007 15:41
 



אירוע קומיקס ביום חמישי בבאר-שבע!!!





לפירוט נוסף ולתוכניה המלאה פנו לאתר מועדון אוק"י.

עיצוב הכרזה לאירוע: בועז קדמן ואנוכי.

תודה בועז! יצא פיצוץ.

 

אגב, הזמנו את ילדי שדרות לבוא לפסטיבל.

בחיי, אני לא צוחק.

הרעיון הראשון שלי היה להעביר את הפסטיבל לשדרות.

ביקשתי מאיש הקשר שלי בשדרות שישיג לי את הטלפון של מנהל המתנ"ס בשדרות. התקשרתי, אמרו לי שכח מזה, אין מבני ציבור ממוגנים בשדרות. אז אמרתי, טוב, ואם אני מארגן אוטובוסים לקחת את הילדים לבאר-שבע? אמרו שכח מזה, גאידמק כבר לקח אותם לבאר-שבע. אז אמרתי טוב, אם אין ברירה, נדבר עם גאידמק. בקיצור יום שלם התקשרתי לכל באר-שבע למצוא עם מי צריך לדבר. התקשרתי למלון גולדן טוליפ, לאנשים של גאידמק, למי לא. בסוף התייאשתי.

השארתי הודעות, הזמנתי אותם.

אני מקווה שהם יבואו, מה אני אגיד לכם.


חג שמח!

נכתב על ידי , 22/5/2007 12:41   בקטגוריות איור, אופנה, פנזינים וכו', אמנות פוליטית, הומור, הרצאות וסדנאות, עיצוב גרפי, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות, תרבות אלטרנטיבית  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-23/5/2007 12:42
 



הביוב של ההתנחלות אפרת יזרום לכפר ארטס


סכנת עקירת העצים מרחפת על הכפר ארטס, שבאזור בית לחם. עקירת העצים נובעת לכאורה מתוואי גדר ההפרדה הפולשני, שמפקיע מן הכפר יותר מ-1000 דונם.
&nbsp;
אלא שכעת מסתבר שגודל ההפקעה קשור גם בתכנון להקים באדמת הכפר תשתית ביוב למען תושבי ההתנחלות הסמוכה אפרת. החשש הוא שבגין הביוב לא רק יאבדו אדמות חקלאיות שישארו מעבר לגדר, אלא גם שהביוב יזרום בסופו של דבר לכפר ארטס ויפגע במטעים בשטח חקלאי פורה ביותר של כמעט 600 דונם.
&nbsp;
משפחת עבוסוואי מהכפר ארטס מבקשת נוכחות ישראלית ובינלאומית כדי לנסות ולמנוע את העקירה. אנא צרו קשר בהקדם אם אתם יכולים להגיע באחד מימי השבוע לארטס כיוון שהבנו שהעקירה אמורה להתבצע בקרוב.
&nbsp;
מי שמעוניין להגיע לארטס בימים הקרובים, מוזמן ליצור קשר עם אדר 052-5444866

***עדכון:

היום בחמש ושלושים בבוקר הגיעו כארבעים חיילים ופינו בכוח כשישים פלסטינים, מתנדבים ישראלים ובינ"ל, שקיימו נוכחות בשטח מאז יום רביעי האחרון. הם היכו ובעטו בפעילים שכבלו עצמם לעצים.

 

לאחר שפונו הפעילים והפלסטינים הגיע בולדוזר והרס מטע עצי אפרסק ותמר שמנה כ-28 עצים.

 

שתי שכונות חדשות של אפרת, "תמר" (כמה אירוני) ו"דגן" כבר נבנות על השטח שהופקע מהכפר ארטס. כל זה כמובן נוגד את החוק הבינלאומי ואת "מפת הדרכים" של בוש.

 

בצהריים ערך ד"ר מוסטפא ברגותי, שר ההסברה הפלסטיני, מסיבת עיתונאים במקום. בתום האירוע הגיעו כחמישים חיילים והחלו להכות את משתתפי האירוע.

 

למידע נוסף ולוידאו מהאירוע צרו קשר עם אדר.


נכתב על ידי , 19/5/2007 13:59   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, חברה וכלכלה, מתנחלים, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ברק; ב-22/5/2007 14:35
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)