לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2010

המלצת ספר קומיקס: המילון המשפחתי מאת דניאלה לונדון דקל


&nbsp;

כריכת הספר, עיצוב של ד.ל.ד


אפתח ואומר שלטעמי דניאלה לונדון דקל (הערך בויקיפדיה) היא אחת הקומיקסאיות המוכשרות והמוצלחות בישראל, באמת. והיא גם כותבת את החומר שלה בעצמה.

 

אמשיך ואציין שיש לכם רק את היום ומחר (30-31 במאי) לרוץ לסטימצקי ולרכוש את ספרה החדש, המילון המשפחתי, ב-30 ₪ בלבד במקום המחיר הנקוב העומד על 118 ₪. שלושים שניות הייתם שם.


ועכשיו לחדשות בהרחבה: אני עוקב אחריה מאז שהתחיל הקומיקס שלה חמודי לרוץ בהעיר, לפני אי אילו שנים. כמובן שמייד סלדתי ממנו - הוא היה חמוד להחריד ועמוס צמר גפן מתוק ואני הייתי קומיקסאי אלטרנטיבי חתרני ומגניב. וגם את קו הפוטושופ לא אהבתי. מצד שני, עכשיו כבר מותר להודות שזה היה סוג של גילטי פלז'ר - כי חמודי היה קומיקס שעשוי מצויין מההתחלה, עם חוש טבעי למקצב ולהומור.


גם את המילון המשפחתי החסר שהתחיל להופיע במוסף הארץ לא אהבתי בהתחלה - הוא נראה לי בזמנו נורא בורגני, בזמן שיש בעיות הרבה יותר בוערות בעולם.




עברו כמה שנים, ושנינו התבגרנו. דניאלה למדה מבידרמן את וולקובסקי להשתמש בקו הפריהנד הקליל והמתוחכם, אבל עדיין שמרה על צורות עגלגלות משלה, ואני למדתי להנות גם מקריאת אנקדוטות קומיקס על מצבי חיים שעדיין זרים לי (ילדים, זוגיות למתקדמים).



ד.ל.ד., מתוך ויקיפדיה


דניאלה אספה בספר החדש את המיטב מטוריה השונים - הקומיקס חמודי ופיצי, הסטריפ המילון המשפחתי החסר, הסטריפ כלכלת בית, וטורי הטקסט שלה שהופיעו בלאשה, ועדיין מופיעים. לפי הקרדיטים, היא ערכה בעצמה את הספר, גם גראפית. כמי שאוהב מאוד עומס, אהבתי את ההחלטה לדחוף את טורי המילון המשפחתי על הצד של העמודים שבהם מופיעים הקומיקסים של כלכלת בית. שניים במחיר אחד, בראבו!



חמודי - טור שדווקא לא מופיע בספר


הכי פחות נהניתי מהטורים הכתובים. בהם הפולניות של המחברת הכי בולטת, ואין רצף של ציורים שירכך את המכה. טורי עיתונות אוטוביוגראפיים על צער גידול ילדים ובעלים יש כמו זבל, ואי אפשר להגיד שדניאלה ממציאה את הז'אנר מחדש - היא לא קישון ולא קשוע. אולי היא צריכה להחליף את השם למשהו שיש בו ק' ש' ו-ו', עושה רושם שמסתמנת פה מגמה. אני יכול להבין את הצורך להנציח כמה שיותר מיצירתה, ואני בטוח שדניאלה גאה בהם לא פחות ואולי אף יותר מהקומיקס, אבל אני הייתי שמח מאוד אם הם לא היו שם כלל ובמקומם היו יותר קומיקסים.


הכי מוצלחים הם הקומיקסים של כלכלת בית, שנדמה לי שהם גם הכי חדשים. כאמור, ד.ל.ד היא בעלת חוש טבעי למקצב ולהומור, והסטריפים שלה זורמים מאליהם, שזה דבר שהרבה אמני קומיקס מוכרים, ידועים ומוערכים יכולים רק לחלום עליו. דודו גבע הוא אחד מהיחידים שנהנה מכזה מתת.


היה מאוד עצוב כשהוכרז שהיא עורקת מהארץ לידיעות, מוסף הארץ איבד בן לילה את אחד העוגנים הכי חשובים שלו, ובדיוק בשלב שבו נראה היה שד. מתפתחת לעבר שיאים חדשים של יצירה. מידי פעם אני נחשף לטורים החדשים בידיעות והם ללא ספק פסגה חדשה ביצירתה, גם כשהם לא קומיקס במובן הכי קלאסי. בשבילה שווה לפתוח את מוסף סוף השבוע של ידיעות למרות שצריך להזהר מאוד לא לפתוח בטעות במדור של יהיר לפיד, שמבט מקרי באינסרטים שלו גורם לי לחפש את המצית הקרוב ביותר.



כך נראה עמוד הבית, הטור שלה בידיעות, בסריקה של דבורית שרגל


ד. נועצת בעצמה סיכות וסכינים מושחזים בצורות שמענגות את הקורא עד מאוד, ולא חוסכת שבטה ממשפחתה וחברותיה. הופתעתי מאוד, באמת, לקרוא בראיון איתה בטיים אאוט השבוע (עמוד 42 בערך) שהילדים שלה לא מתעניינים בקומיקס שלה בכלל, או כך לפחות היא מעידה. אני יכול להבין את הניכור של ילדים מתבגרים חשים כלפי הוריהם. מצד שני, זה מאוד מזכיר לי את התגובות שמתעדים איליין ורוברט קראמב את ביתם הצעירה סופי בקומיקס שלהם משנות התשעים - סופי עצמה נפלה בסוף גם היא עמוק בקומיקס האוטוביוגראפי, וביצירות שלה ברור כשמש שהיא ינקה קומיקס מגיל אפס. דניאלה, אם את קוראת את זה, עשי לעצמך טובה ואל תקראי את הקומיקס של סופי - את עלולה לחטוף התקף לב אם תדמייני לרגע שגם הבת שלך תעבור את אותן חוויות.


הערה לקוראים שלא פגשו אותה: היא הרבה יותר רזה וצעירה מאיך שהיא מציירת את עצמה.


או בקיצור, פולניה פולניה, אבל לפניך.

נכתב על ידי , 30/5/2010 18:36   בקטגוריות איור, הומור, ספרים, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות, אהבה ויחסים, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-31/5/2010 22:03
 



מאות אנשים קמים מהכורסא ועושים משהו


לפעמים אני מתלהם, לפעמים רגוע, אבל בדרך כלל יש אנשים שמיטיבים ממני לבטא את העמדה הפוליטית שלי. מאמר אחד כזה שכתוב יפה מאת נועם ירון פורסם עכשיו באתר הארץ:

 

טוענים שאנחנו חברה אדישה, נהנתנית, שלא מוכנה לעמוד מול פגיעה בערכיה המוסריים. ביום שישי, 14 במאי, משהו השתנה. מאות מפגינים בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים פעלו בניגוד להוראות המשטרה, ופתחו למעשה במרי אזרחי לא אלים. משטרת ישראל מאפשרת למאות מתנחלים להפגין בתוך שטח השכונה, אך אינה מאפשרת זאת לנו, התומכים בפלסטינים.

בצעד חסר תקדים הלכנו קדימה, מאות אנשים אל מול מחסומי המשטרה, ודרשנו לעבור. המשטרה ניסתה לפנותנו, ואז, בלי להתעמת עם השוטרים, פשוט התיישבנו, מאות אנשים על הכביש, והמשכנו לדרוש יחס שוויוני, ללא אפליה. כאשר המשטרה החלה לפנות אותנו בכוח, להכות, לפצוע ולעצור, היה לנו ברור כי המאבק הזה פה, בפינת הרחוב הצדדית הזאת, הוא חזית המאבק על דמותה המוסרית של מדינת ישראל ועל עתידה.


פה התחולל עימות בין שתי תפישות שונות לגמרי של מדינת ישראל. האחת, בחסות הרשויות, היא תפישה גזענית הרואה בעם היהודי עם נבחר, בעל זכויות יתר. תפישה זו חותרת, למעשה, למדינה פשיסטית ופונדמנטליסטית, המבדילה בין אדם לאדם על פי שיוכו האתני. המונח דמוקרטיה בשבילה הוא רק סיסמה צינית, וחירות האדם כפופה תמיד לנאמנות לאידיאולוגיה דתית ולאומנית.

התפישה השנייה מבקשת לראות בישראל מדינה מוסרית ודמוקרטית באמת, מדינה נאורה שבה רשויות השלטון נועדו לשרת את העם, ולא להיפך, ושבה מתקיימת חברת מופת, אור לגויים, על פי חזון הנביאים. במשך שנים רבות אנחנו, האזרחים שחונכו על פי אותם ערכים דמוקרטיים ואוניברסליים, מניחים, בעצם חוסר הפעולה שלנו, למדינה ולחברה שלנו להיהפך לשבויות של אידיאולוגיה קיצונית ופנאטית. באדישותנו הפקרנו את הזירה לטובת האקטיביסטים מימין, ההורסים כל מה שנבנה פה.

אנחנו, הציבור הרחב, מעדיפים להרכין ראש ולא להתייחס. אנחנו מרגישים נחותים לנוכח הביטחון המוחלט והנלהב בצדקת הדרך של הקיצונים מימין. המדינה ורשויותיה הן רק מראה של החברה. שיתוף הפעולה של הרשויות עם עמותות מתנחלים קיצונים הוא שיתוף הפעולה שלנו עם האידיאולוגיה שלהם. בעצם הפסיביות שלנו הפכנו למשת"פים שלהם, המסייעים להם להשחיר את פנינו ולהרוס את עתידנו.

הפגנה בכיכר העיר פעם בחצי שנה אין בה די. כדי להשפיע באמת על מקבלי ההחלטות אנחנו צריכים לעשות קאט. לעצור, ולומר עד כאן! לא נשתוק עוד, נצא וניאבק על עתידנו! ניקח אחריות על עתיד החברה והמדינה שלנו.

לשם כך יש צורך במאבק אזרחי ישיר, במרי אזרחי לא אלים. הטענה הרווחת בישראל נגד שיטת האי-ציות הלא אלים היא, כי פריקת עול החוקים על ידי הצד הרציונלי והנאור של המפה הפוליטית יהפוך אקט כזה ללגיטימי גם בצד השני. זה נכון, אך נראה שהגענו כבר לשלב שבו אין קונסנסוס שקיים חשש כי יישבר.


הוא כבר נשבר מזמן על ידי הצד השני.

על פי עקרונות הדמוקרטיה, כאשר זכויותיו הדמוקרטיות של ציבור מסוים אינן מכובדות, והוא מופלה בגלוי על ידי המדינה, לא חלה עליו חובה מוסרית לציית לחוקי המדינה שמפלים אותו, והוא רשאי להיאבק על זכויותיו. זה קרה כבר ממזמן לפלסטינים ולערביי מזרח ירושלים, וזה קורה כך מסתבר לנו לנוכח האפליה בהפגנות בשייח ג'ראח גם לנו.

יותר ויותר מתברר, כי המשטרה ורשויות השלטון, לפחות בירושלים, אינן שייכות עוד לרוב העם אלא לקבוצת מיעוט. בשלב כזה, גם לנו יש זכות לצאת ולהיאבק על דמותה של ארצנו. כך השיגו השחורים את זכויותיהם בדרום ארצות הברית. כך השיגה הודו עצמאות. כך נפל הקומוניזם במזרח אירופה.


כולנו אוהבים לאהוב את מרטין לותר קינג ומהטמה גנדי. הגיע הזמן שנלמד מהמסורת שלהם. הכיבוש מצדיק את זה. הכיבוש מצדיק את ההתעוררות של כל מי שחרד לגורל ארצו, ומדינת ישראל ראויה שנתעורר ונילחם על דמותה.


אם אנחנו אוהבים אותה, אסור לנו לוותר עליה. בואו נוכיח, כי המשפט "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה" הוא לא רק שורה משיר יפה.

 

 

 

עד כאן נועם ירון. 


תזכורת מקוצררת ללמה מפגינים בשייח ג'ראח:

מתנחלים זכו בבית המשפט בבעלות על בתים של פלסטינים, פליטי 48' מירושלים שגרים שם כבר מעל 50 שנה, כי הוכיחו כביכול שהקרקע הייתה בבעלות יהודית לפני 150 שנה.

ארבע משפחות פלסטיניות כבר נזרקו מביתן לרחוב ללא פיצוי, ועוד עשרות משפחות מאויימות בפינוי.


או במילים פשוטות: זכות השיבה ליהודים בלבד.

 


כולכם מוזמנים ביום שישי לקום מהכורסא ולהצטרף להפגנה בשייח ג'ראח, יש אוטובוס מרכבת צפון בת"א ואולי יהיה גם מחיפה (הפרטים יפורסמו במהלך השבוע בקבוצה בפייסבוק).


בין המפגינים נוכחות מגוונת בגילאים ויש הרבה ראשים מכסיפים, כולל הרבה אנשי אקדמיה ורוח, ודוד גרוסמן אחד.

 

ואל דאגה - מי שלא רוצה להעצר לא נעצר, פשוט עומדים בצד ואפשר להיות בחזרה בבית בזמן לארוחת שישי בערב.

נכתב על ידי , 25/5/2010 16:40   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-27/5/2010 15:13
 



איך פיספסתי לידה של גדי


כן, כן, המלטה, אני יודע.

לפני כשנה הייתי בהפגנה במעסרה, וכתבתי על זה פוסט שנפתח במילים האלה:
"ידידה רצתה לבוא להפגנה נגד חומת הסיפוח, והתאים לה שישי בבוקר, אבל יעני שאני לא אקח אותה ישר להארדקור של מיכלי הגז מדמיע בכינון ישיר לראש או לחזה... ...הצטרפנו להפגנה השבועית נגד חומת הסיפוח ("גדר ההפרדה") ליד הכפרים אום סלמונה ומעסרה, עליה קיבלנו אישור מקדים שהיא לא כוללת גז וכדורי גומי".

אתמול גיליתי שהקביעה הנ"ל כבר לא תקפה.

לא כל שבוע אני יוצא להפגנות בשטחים, אפילו לא כל שבועיים. אני לא יוצא להפגנות בגלל ההרפתקה או האדרנלין, זה לא כזה כיף. היה איזה חודש שעבדתי יחסית קשה, לפעמים אפילו בימי שישי, שזה יותר נדיר בשבילי מלעבוד בשבת. עכשיו אני יותר פנוי, אז נסעתי.

כל יום שישי יש איזה 8-10 הפגנות עממיות בכפרים ברחבי הגדה כנגד בניית חומת הסיפוח, הידועה גם בשם גדר ההפרדה.

אתמול, יום שישי, נסעתי במכונית עם אייל, תמי ודן שנהג להפגנה במעסרה.
אספנו גם את יובל מירושלים והמשכנו דרומה בכביש המנהרות לכיוון גוש עציון, ואז שמאלה לכיוון הרודיון ואפרת.


מעסרה בתחתית המפה מצד ימין. ההפגנה נערכת בערך איפה שכתוב ה"אום" של אום סלמונה.

בהפגנה במעסרה בקיץ לפני שנה, הופתעתי כמה היא שונה באופיה מההפגנה בבילעין.
תושבי מעסרה הרבה יותר שלווים מעמיתיהם מבילעין, ולא זורקים אבנים.

אני אחזור על זה שוב: בהפגנות שבהן הייתי, לא זרקו אבנים. אולי אחת.

מעבר לזה, הם לא ששים להתעמת ולקבל מכות מהחיילים, ולכן נשמעים להוראות החיילים באופן כללי, ואי הציות הוא מינורי ובלתי מזיק.

בהפגנה שבה השתתפתי לפני שנה, יצאנו מהכפר והלכנו על שולי הכביש הראשי המוביל לאפרתה. אף שלא חסמנו אותו, הצבא דרש שנרד מהכביש ונחזור לכפר, אבל המפקד במקום הואיל בטובו לאפשר למפגינים עוד חמש דקות לשאת נאומים, ואז חזרנו לכפר במהירות ובשקט וההפגנה נגמרה בשקט ובשלווה שהפתיעה אותי מאוד.


וותיקי ההפגנה במעסרה אמרו שכך מסתיימות רוב ההפגנות, אז ציפיתי להפגנה שקטה יחסית, אבל ידעתי שאי אפשר לדעת.
היינו כשמונה ישראלים, כעשרים מתנדבים בינלאומיים בגילאי 18-70, כמה עשרות או אולי אפילו 100 פלסטינים, וכעשרים אנשי תקשורת וצלמים.

ההפגנה הרגילה היא נגד בניית חומת הסיפוח על אדמות הכפר, והפעם הייתה גם בסימן החרם על מוצרי ההתנחלויות, או מוצרים ישראלים בכלל. היו גם נציגים של חמאס, מה שגרר תחרות מגאפונים משעשעת אך ידידותית בין נציגי הפתח והחמאס, אבל שניהם צעקו גם סיסמאות בדבר הצורך באחדות פלסטינית.

לפני שאתם קופצים: כן, אני לא לגמרי מרגיש בנוח להפגין לצד אנשי חמאס.
אני מתנגד בתוקף לרוב עמדותיהם בכל הנושאים שבעולם, אבל בנושא אחד אנחנו מסכימים: הכיבוש זה קקה.

אני מתנגד בתוקף גם לרוב העמדות של ישראל ביתנו, אבל לא אתנגד להפגין לצדם בהפגנה למען נישואים אזרחיים בישראל, למשל.


ההפגנה יצאה מבית הספר השוכן בלב הכפר אל עבר הכניסה לכפר.
שלא כמו בשבועות קודמים, הצבא לא עצר את המפגינים באמצע הדרך אל הכביש הראשי אלא נתן לנו להגיע עד הכביש הראשי.
מובילי ההפגנה, מעודדים, הובילו אותנו אל הכביש הראשי, לכיוון האדמות שגוזלת מהם גדר ההפרדה לטובת הרחבת ההתנחלות אפרת. או אז התפרסו החיילים במהירות ודחפו את מובילי ההפגנה באלימות אל שולי הכביש וצעקו עליהם לחזור מהכביש הראשי לכביש הכניסה לכפר.

הם התנפלו על מובילי ההפגנה ועצרו שניים מהם, למרות שאלה לא עשו שום דבר אלים.

ראשי ההפגנה צייתו - הם ירדו מהכביש וחזרו אל כביש הכניסה לכפר.
שם הם ביקשו מאתנו להתיישב על הכביש, באקט של אי ציות בלתי אלים ומינורי למדי, כשהם לא מפריעים לתנועה בכביש הראשי. החיילים היו אלה שחסמו את הכביש. הם התפרסו מולנו בקשת רחבה, והקצין צעק עלינו לחזור לכפר.

הבמאי שי פולק, שמתעתד בוידאו את ההפגנות שמע אז את המפקד אומר לחייליו: "תכף הם יתחילו לזרוק אבנים, אז תתחילו לירות".

אתם מבינים? המפקד החליט מראש לפזר את ההפגנה בכוח, למרות שלא היה שום צורך בכך.

ממרחק אפס, החיילים זרקו עלינו שניים שלושה רימוני הלם. רימון הלם משמיע קול נפץ ומבזיק אור מסמא.
זה לא קטלני, אבל זה הספיק כדי שרוב המפגינים יתחילו לברוח לכיוון הכפר.

לא היה שום צורך ביותר מזה, אבל הקצין לא הסתפק בזה.

בעוד אנחנו תחת ההלם מרימוני ההלם, הקצין מורה לחיילים להתרחק מאיתנו, ואז ידענו מה בא עכשיו.

החיילים ירו עלינו לא אחד אלא כמה רימוני גז, בכינון ישיר, מטווח של כארבעה מטרים.
תיקון: מהווידאו אני רואה שממרחק ארבעה מטרים הם השליכו את רימון הגז, לא ירו אותו.

גז מדמיע זה לא כיף גדול, בייחוד כשהוא נוחת ממש לידך - הוא ממלא את האוויר ואין לאן לברוח. זה צורב מאוד בעיניים ובגרון, וקשה לנשום.
אבל האמת היא שזה לא כל כך נורא - רצנו לכיוון הכפר, ואחרי כמה מטרים כבר יכולתי לראות שוב וגם לנשום.
הייתי שאנן אז לא הבאתי בצל להקל על הסימפטומים, אבל המקומיים חילקו לנו.

הוראות הפתיחה באש של צה"ל אומרות שאסור לירות מיכלי גז בכינון ישיר. צריך לירות אותם בקשת, כדי שזה יישאר אמצעי לא קטלני לפיזור הפגנות.
אבל בשנים האחרונות חיילים בכל רחבי הגדה המערבית, באישור קצינים בדרגת סגן אלוף שעומדים לידם, עוברים על החוק ויורים מיכלי גז בכינון ישיר.

בכינון ישיר ומטווח קצר, הם קטלניים לא פחות מאש חיה.

בסאם אבו רחמה נהרג השנה בבילעין ממיכל גז שנורה עליו בכינון ישיר ופגע בחזהו. הפרקליטות כמובן לא תטרח לחקור את מותו.

אתמול במעסרה, חסן ברייה חטף מיכל כזה בראש. הוא נורה במטול רימונים מטווח של כשלושים מטרים.
חסן הוא בן 37. תוך שניות הוא הקיא, ואיבד את יכולת התנועה בידו השמאלית - מה שמעורר חשד לפגיעה מוחית. אמבולאנס לקח אותו לבית חולים בבית לחם. אני עדיין לא יודע מה מצבו.
פלסטיני נוסף נפצע קל יותר, ועוד שניים נעצרו.

אז ברחנו לתוך הכפר, אבל זה לא עזר - החיילים רדפו אחרינו לתוך הכפר והמשיכו לירות מיכלי גז מדמיע, שכמה מהם חלפו בשריקה מעלי ולידי, מכניסים גז גם לבתים.
התחבאתי עם עוד כמה אנשים במכולת קטנה עד שהגז יתפזר קצת. בינתיים הגיעו עוד ועוד ג'יפים - שי ספר שם איזה 11 ג'יפים ועשרות חיילים.


אחר כך ההפגנה נגמרה - אנחנו נכנסנו עמוק יותר לכפר וגם החיילים עזבו בשלב מסויים.
האנרכיסטים ניסו לבדוק אם אפשר להעביר את חסן להדסה, אבל בינתיים הוא כבר הגיע לבית חולים פלסטיני והתחילו לעשות לו בדיקות. אחיו מוחמד היה לצידו.
אנחנו הישראלים חזרנו לבית המשפחה, מוחמד אמר בטלפון לשי להודיע לאמו של חסן על הפציעה.
בדרך ראינו זקן צועק על אחד ממארגני ההפגנה - מסתבר שבנו בין העצורים.

בבית משפחת ברייה חיכינו שעה ארוכה לידיעות חדשות, ובינתיים ישבנו בחצר ושיעשענו מאוד ערימה של ילדים בני 2-10, הילדים של חסן ומוחמד, וגם כמה שכנים.
הם עשו לנו עיניים וניסו לתקשר איתנו, למרות שאני לא יודע ערבית וגם דן ואייל ידעו מעט מאוד. שי תירגם קצת, וגם תמי ידעה יותר ממני.
שאלנו לשמותיהם, שיחקנו איתם. אני טיפסתי בעקבותיהם על עץ התות שבחצר ויחד אכלנו תותים טעימים. בכפר סבא התקופה של התות עץ זה בפסח, בהרים זה עכשיו. ילד אחד חמוד הביא את ספר הלימוד שלו, ומתוכו הוא הקריא-שר לנו יפה מאוד. זאת בערך אותה שיטת לימוד בכמו בחדר היהודי. הילדים מאוד התלהבו מהראסטות של דן, ושאלו איך הוא עשה אותן. הוא אמר שזה כמו סריגה, וניסינו לתרגם. הבן הגדול הביא לנו תה טעים עם מרווה וזעתר.

ברחוב עבר נער שדהר על חמור ואחריו רץ עייר קטן וחמוד. התלהבנו, אז הילדים אמרו שכמובן שגם להם יש אחד, ותמי ושי הלכו עם כמה מהם לראות אותו.
בינתיים סאדיל בת השנתיים עשתה לי עיניים אז עשיתי לה בחזרה, אבל היא התביישה לקחת ממני תות
הילדים התחילו להתיש אותנו, והתחלנו לתהות לאן נעלמו שי ותמי. בסוף הם באו והתברר שזה לא היה עייר אלא סייח, אבל האטרקציה העיקרית הייתה עיזה אחת שבדיוק המליטה גדי קטן. חבל שפיספסתי, אבל מילא.

אחר כך חזרנו לאוטו ונסענו לשייח ג'ראח, שם היו איזה 400 איש וגם שם אין עדיין גז מדמיע, אולי כי רוב המפגינים יהודים ואולי כי ביניהם נמצא דוד גרוסמן.
פגשתי הרבה מכרים וותיקים, כולל כמה שאכלו גז בהפגנות בכפרים אחרים.

אחר כך קיבלתי טרמפ לתל אביב ואפילו הספקתי להתקלח לפני שאחותי אספה אותי לארוחת שישי בערב אצל אמא.

וגם השותף שלי עשה תבשיל טעים מאוד שאני אוכל עכשיו בהנאה רבה.


תוספת: בצירוף מקרים לא מפתיע, מסתבר שגם בנבי סלאח אתמול חיילים ירו מיכלי גז בכינון ישיר, וגם שם נפגע פלסטיני בראשו.

תוספת2: עלה לרשת וידאו מההפגנה. הצלם הלך ליד החיילים. הוידאו חלקי, אבל לקראת סופו אפשר לראות חייל יורה מיכלי גז מדמיע בכינון ישיר.
נכתב על ידי , 22/5/2010 15:15   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, משטרה ו"כוחות הביטחון", נגד הכיבוש שתיים בחמש, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, צבא  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יודה ב-29/8/2010 18:49
 



מדינת משטרה


בפוסטים הקודמים ראינו שאנו חיים במדינת שב"כ, שבה אזרחים מועלמים באישון לילה תחת צווי איסור פרסום, ונזרקים למעצר ללא יכולת להפגש עם עורך דין, ממש כמו בדיקטטורות המובילות בעולם. אחרי 12 ימי מעצר, ואחרי שסניגוריו של המועלם סירבו לשחק את המשחק, הוסר הצו האוסר על המועלם להפגש עמם.

ואם במקרה פספסתם, אז כמו בדיקטטורות המובילות בעולם ישראל החליטה להטיל על עצמה חרם עולמי, בהחלטה גורפת למנוע כניסתם לארץ של אנשים שלא מסכימים עם דעותיו של שר התישארו בחוץ ליברמן.

בימים האחרונים שוב מצטברים מקרים שבהם כוחות המשטרה: משמר הגבול, יס"מ וסתם שוטרים רגילים מרגישים חופשי לפוצץ אזרחים במכות, למנוע מהם את זכויותיהם הבסיסיות, ולעצור אותם אם הם מצלמים שוטרים מפוצצים אזרחים במכות.

הנה כמה מקרים "בודדים ולא קשורים", אז הסקת המסקנות מהם היא מעשה ששמור לסמולנים הזויים כמוני:

א. שוטרי מג"ב עוצרים סטודנט לפלף ומפוצצים אותו במכות עד עילפון באמצע רחוב דיזנגוף בת"א

(ועל זה אמר איל בד: "רוח המפקד" במשטרת ישראל ביתנו - למרר את החיים למי שנראה לפלף סמולני, כדי לעודד את 'הסמולנים' לעזוב את הארץ.)

ב. שוטר מודיע לעצור שאין לו זכות לשיחת טלפון, בניגוד לחוק ("לא תקבל שיחת טלפון, אני אזיין אותך")

ג. שוטרי יס"מ עוצרים צלם של אתר חדשות כי צילם אותם מפוצצים במכות מפגינים


חג שבועות שמח!
נכתב על ידי , 17/5/2010 14:57   בקטגוריות דמוקרטיה, משטרה ו"כוחות הביטחון", משפט, פשיזם, אקטואליה, ביקורת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-22/5/2010 21:17
 



"סוכן החיזבאללה" מתגלה כבן לחמולה יריבה לחיזבאללה


רחביה ברמן חושף באתר יופוסט את זהותו של "סוכן החיזבאללה" שעמו נפגשו לכאורה אמיר מח'ול ועומר סעיד, ששמו נמחק מהכתבה בהארץ (הפוסט מועתק בשלמותו מיופוסט):

ה"סוכן הזר" עמו נפגשו העצורים מח'ול וסעיד שייך ככל הנראה לחמולה נוצרית-לבנונית בראשה עומד אויב מושבע של חיזבאללה, והוא עצמו נמנה ככל הנראה על קבוצות המתנגדות בגלוי למעורבות הסורית בלבנון. אם זה האקדח המעשן של יובל דיסקין, הרי שההר בקושי יוליד עכבר



ל"יופוסט" נודע כי "הסוכן הזר", שבמגע עמו נאשמים העצורים אמיר מח'ול מחיפה וד"ר עומר סעיד מכפר כנא, הוא חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני הנשוי לבתו של הסופר וההיסטוריון הפלסטיני אכרם זייתאר.

כרגע מתבצעים ניסיונות לגלות מידע נוסף, אולם מן הבדיקות שהתבצעו עד כה עולה כי מעבר לשיוך המשפחתי העולה מן השם ג'עג'ע - חמולה נוצרית-מארונית עליה נמנה גם סמיר ג'עג'ע, מנהיג המפלגה הימנית-נוצרית "הכוחות הלבנוניים"- נמצאו ראיות המצביעות על כך שחסן ג'עג'ע משתייך לארגונים הפועלים נגד המשך השליטה הסורית במתרחש בלבנון. כאמור, בשעה זו עדיין נעשים מאמצים לאמת מידע זה, אולם בשם עצמו אני מרגישים בטוחים די הצורך בכדי לדווחו לקוראינו.

אם אמנם מדובר בבן למשפחת ג'עג'ע המארונית ובאדם הפועל נגד האינטרס הסורי בלבנון, הרי שהדבר שם ללעג את הטענה כי שני האזרחים הישראלים העצורים "באו במגע עם סוכן חיזבאללה". אין גורם בלבנון העוין את החיזבאללה יותר מסמיר ג'עג'ע ומקורביו, וכל הפועל נגד השליטה הסורית בלבנון ממילא מהווה אויב של חיזבאללה ולא סוכן שלה.

מכיוון שיהיה אשר יהיה האיש אשר עמו היו העצורים במגע, הוא עצמו בוודאי יודע שזה הוא, והעצורים עצמם יודעים עם מי היו בקשר, והאדם עצמו הרי הוא אזרח זר שאינו צריך לחשוש ממעצר של השב"כ, הרי שבלי קשר לזהות האיש, ברור שהיחידים מהם מוסתר המידע הם אזרחי ישראל. אם אמנם מדובר בבן לחמולת ג'עג'ע הפועל בגלוי נגד שליטת סוריה ובעלות בריתה בפוליטיקה הלבנונית, הרי שברור גם למה מסתירות רשויות הביטחון את המידע - מכיוון שהוא שומט את הקרקע מתחת למצג השווא (לכאורה, כמובן) שהן מנסות ליצור.

עכשיו, מעבר לזהות "הסוכן הזר", ולאחר שכל האזרחים הטובים והצייתנים בישראל נעמדו דום למשמע המלים "מגע עם סוכן זר", "חיזבאללה" ו"ריגול חמור" והתייצבו כאיש אחד מאחורי הדרישה לתלות את העצורים (אפילו לא נאשמים, בשלב זה, שכן עדיין לא הוגש כתב אישום), יש לעיין לרגע בנושא בעין ביקורתית במקצת:

קודם כל, הגדרת החוק האוסר "מגע עם סוכן זר" היא כה רחבה, עד שמעשית, אין לה הרבה משמעות. עם רשויות החוק רוצות בכך, כל מפגש עם אזרח ממדינה המוגדרת מדינת אויב יכול להיחשב "מגע עם סוכן זר". נסעת לכנס בינלאומי ותפסת שיחה עם עמית למקצוע מלבנון? אם יובל דיסקין רוצה, אתה בוגד ומרגל. החלפת הודעות בפייסבוק עם מישהו בפייסבוק שגם חולה על ליאו מסי? תקבלו את התא שהיה פעם של וענונו במתקן המעצר הסודי שאליו לא ירשו לעורך הדין שלכם להיכנס.

אוקיי, עכשיו בואו נעמיד פנים שאנחנו אכן מתכוונים ל"מגע עם סוכן זר" במובן האמיתי - סוכן של מדינה, או של ארגון עוין. עדיין לא מספיק, במדינת חוק אמיתית, שרק דיברת איתו. המדינה צריכה להוכיח:
- שאכן דיברת איתו
- שהוא אכן סוכן זר
- שידעת שהוא "סוכן זר"
- ואחרון חביב, שדיברתם על נושאים שאינם תמימים בתכלית, ולא נגיד התווכחתם על "מי לוקחת, פיירוז או אסמהן" או על העניין המשותף שלכם בצמחי מרפא, סתם לדוגמא, או על נושא הכנס המקצועי שבו נפגשתם.

שהרי, אם נחשוב רגע ברצינות, ונתייחס לטענה ששני העצורים מסרו ל"גורם הזר" עמו נפגשו "מידע רגיש", עולה השאלה - איזה מידע רגיש יכול להיות ברשותם של שני חברי בל"ד, שהסיווג הביטחוני שלהם כה שלילי עד שבהתקרבם למרחק מאה מטרים ממתקן ביטחוני, מתחילים לוויייני הריגול של ישראל להשמיע צפירות עולות ויורדות (לא, לא באמת-באמת, אבל כן ברמת העיקרון). לאנשים האלה אין יכולת לרכוש שום "מידע רגיש" ואם כזה היה מגיע לידיהם, הרי שהפרשה היתה עוסקת בהם ובמי שנתן להם אותו, ולא בהם ובמי שהם העבירו אותו אליו.

מצד שני, כשהצלחת - לגמרי במקרה, כמובן - לארגן שהשופטת שתשב בתיק, ותדון בבקשות האיפול שלך ובעניין עצמו, תהיה עינת רון, שלפני שהפכה לשופטת בישראל נצפתה מודה כי ילד בן 11 נרצח בדם קר - או לכל הפחות תוך התעלמות בוטה ורב-שלבית מהוראות הפתיחה באש (יורים ירי אזהרה רק מנשק קל ולא ממקלע, ולעולם לא לעבר ילדים, ובטח לא כשאלה נמצאים במרחק אלף מטר), אבל למרות הודאה זו פועלת כדי לטייח את הרצח ולמנוע את ענישת האחראים לו - כשיש לך שופטת כזו בכיס, אחת שמשום מה מקבלת את כל תיקי השו-שו, אז אולי אתה לא צריך לדאוג למה שעובר במדינת חוק אמיתית. ועדיין, גם אם כבוד המטייחת רון תרשיע ותדון למאסר עולם, מעליה יש ערכאות ערעור שלוקחות את כל הקטע הזה של שלטון החוק קצת יותר ברצינות.

אז אם יובל דיסקין מחזיק שפן בדמות האחיין החביב על חסן נסראללה שגם עמו נפגשו העצורים, נחכה ונראה. אבל אם כל מה שיש לו זה חסן ג'עג'ע, רצוי שיחזיר את מר מח'ול ואת ד"ר סעיד למשפחותיהם עוד היום ויחסוך לכולנו את הפדיחה. תודה.
נכתב על ידי , 12/5/2010 19:22   בקטגוריות גזענות, דמוקרטיה, משטרה ו"כוחות הביטחון", משפט, פשיזם, תקשורת, אקטואליה, ביקורת  
588 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של EnulfelfinerE ב-3/6/2013 23:02
 



ועוד מעצר, כן כן, עוד אחד, שהשב"כ והתקשורת מסתירים מהציבור


כותב עידן לנדו בבלוגו "לא למות טיפש":

 

ד"ר עומר סעיד (50), תושב כפר כנא, נעצר בידי השב"כ לפני שבועיים, ב-25 לאפריל, במעבר גבול לירדן. מיד לאחר מכן בוצע חיפוש בביתו ובמשרדי החברה שלו, והוחרמו כל המחשבים משם.

 

ד"ר עומר סעיד

 

ד"ר סעיד נלקח למתקן חקירה של השב"כ בפתח תקווה, ולאחר מכן הועבר למעצר ביחידת הפשיעה הבינלאומית (יאחב"ל). מאז ועד היום הוא מנותק מן העולם, ולא הותר לו להיפגש עם עורך דין. משפחתו – אישה ו-5 ילדים – אינם יודעים עד מתי יהיה עצור, מהם החשדות או האישומים נגדו, מתי יחל משפטו, ולמה לעזאזל השב"כ עצר להם את החיים.

 

הפרשה כולה הושתקה; אין לה זכר בכלי התקשורת ובאתרי האינטרנט בעברית. גם באנגלית קשה למצוא איזכור לכך, למעט באתר הזה. המעצר המושתק הזה מצטרף למעצר המושתק של אמיר מח'ול, מנכ"ל איתיג'אה, שלמעשה אירע אחריו. אך בעוד שמעצרו של מח'ול נחשף פחות מיממה לאחר מעשה, מעצרו של סעיד נותר באפילה במשך שבועיים. בצד היהודי ישנה כמובן ענת קם, שמעצרה הוחזק בסוד יותר מ-3 חודשים.

 

ברוכים הבאים ל-2010: שנת המעצרים הסודיים במדינת ישראל.

 

עומר סעיד הוא פעיל פוליטי מוכר. בשנות ה-80 היה חבר בתנועת "בני הכפר" והוחזק במעצר בית תקופות ממושכות. בשנות ה-90 היה ממייסדי תנועת בל"ד (גם אמיר מח'ול היה פעיל בל"ד לפני שהתפצל ממנה). לפני שלוש שנים דווח שהוא זומן לחקירה בשב"כ בנוגע לקשריו בירדן.

 

אין זה מפתיע שהשב"כ רודף את חברי תנועת בל"ד, מן הראש ועד לפעילי השטח: תנועה שחקקה על מצעה את הססמה "מדינת כל אזרחיה" מתנגדת לאפליה האתנית הנגזרת מהגדרת ישראל כמדינה יהודית. והרי ראש השב"כ, יובל דיסקין, כבר הצהיר כי "בתוקף אחריותו, נדרש השב"כ לסכל פעילות חתרנית של גורמים המעוניינים לפגוע באופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אף אם פעולתם מתבצעת באמצעות כלים אותם מעמידה הדמוקרטיה, וזאת מכוח עיקרון ה'דמוקרטיה המתגוננת."

 

שימו לב: "אף אם פעולתם מתבצעת באמצעות כלים אותם מעמידה הדמוקרטיה".

 

כלומר, השב"כ רואה כחלק מהגדרת תפקידו מעצר של פעילים שאינם עוברים על החוק. ובמלים אחרות, השב"כ אינו מטריד את עצמו בזוטות כמו מה חוקי ומה לא חוקי, אלא מה "פוגע באופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". פוגע לדעת השב"כ, כמובן.

 

בכל זה אין חדש. ההידרדרות הנוכחית היא בהתרפסות הנרצעת של מערכת המשפט – זו שכן אמורה להטריד את עצמה בזוטות כמו מה חוקי ומה לא חוקי – מול המלצות השב"כ. התרפסות כזאת היתה אופיינית עד כה רק לבתי המשפט הצבאיים בשטחי הגדה המערבית, ובתיקים של תושבי השטחים. אבל מעתה, גם בישראל: מעצרים מושתקים, שלילת הזכות לפגוש עורך דין, ויד קלה של השופטים על הארכות מעצר מטעמי "בטחון המדינה", שלעולם נשארים עלומים.

 

אם ללמוד מניסיון העבר, עומר סעיד יואשם ב"מגע עם סוכן זר", אישום גמיש להפליא, שניתן להחילו גם על שיחת חולין תמימה עם אדם הקשור באופן כלשהו לחיזבאללה או לכל ארגון עוין אחר (תזכורת: רוב הארגונים היום בעולם עוינים את ישראל). זוכרים איך ח"כ עזמי בשארה "סייע" לחיזבאללה לטווח את יישובי הצפון? נו, בזה מדובר.

 

אפשרות נוספת היא שסעיד היה מעורב, כמו אמיר מח'ול, מוחמד עות'מאן וג'מאל ג'ומעה, בפעילות בינלאומית להפעלת סנקציות וחרם על ישראל במטרה לגבות ממנה מחיר על משטר האפרטהייד בגדה והמצור בעזה. בפעילות הזאת נוטלים חלק יהודים, ערבים ואזרחים זרים בכל רחבי העולם. עות'מאן שהה במעצר מנהלי 133 יום, ג'ומעה שהה בו 27 יום; שניהם שוחררו בינואר השנה בלא כלום (כלומר, המעצר הפך משלב מוקדם בהליך המשפטי לשיטת הטרדה והטלת אימה גרידא, כמו במהלך "עופרת יצוקה").

 

הישראלי הממוצע אומנם יוצא מכליו מול אנשים שמטיפים להחרמת ישראל, אבל כדאי להזכיר – הם עצמם יוצאים מכליהם מול מדינה שמרעיבה ומפגיזה אוכלוסיה כבושה. השאלה הרלבנטית כאן היא לא מה כל אחד מרגיש, אלא מה החוק מתיר. סנקציות והטפה לסנקציות הן פעולה לא-אלימה פאר-אקסלנס; למעשה, יש זיקה הדוקה בין תנועת החרם לתנועת ההתנגדות הלא-אלימה לגדר ההפרדה בבילעין ונעלין. האם החוק הישראלי החל לראות בפעילות הסברתית נגד ישראל פעולה לא חוקית? אומנם, הצעת חוק ברוח זו (פרי מאמציה של "אם תרצו") כבר מונחת על השולחן. אבל בכל זאת, בדמוקרטיה נהוג לשפוט אנשים על פי חוקים קיימים, לא על פי הצעות חוק שטרם אושרו.

 

מכל מקום, פרטי המעצר של ד"ר עומר סעיד לא יעניינו אף אחד, וממילא התקשורת הישראלית לא תטרח לדייק בהם, אם בכלל תדווח על הפרשה. אני מהמר שסעיד נקי יותר אפילו מענת קם (שבכל זאת הפרה אמונים וגנבה מסמכים), אבל אין לו סיכוי לקבל שמינית מן הסיקור והתמיכה שהיא קיבלה. מה זה דוקטור לפרמקולוגיה ערבי לעומת חיילת עבריה?

 

ד"ר סעיד קיבל דוקטורט מן הטכניון בשנת 1993, ומאז התמחה במחקר של צמחי מרפא אזוריים ופיתוח תרופות המבוססות על הרפואה הטבעית. בתחילת העשור הנוכחי היה שותף ביצירת חממת "ניות", חממה טכנוולוגית ייחודית ליד נצרת, ששילבה פרוייקטים של יזמים יהודים וערבים (שווה לקרוא את הכתבה הזאת ב"גלובס" – גם בגלל המעוף, וגם בגלל הטון הגזעני הבוטה). מאוחר יותר הקים עם שותף את חברת "אל-ענתאקי", שעוסקת בפיתוח ומכירה של תרופות טבעיות, וזכה גם לכתבה מפרגנת ב"הארץ". כיום, כשהוא רדוף ועצור בגין דעותיו הפוליטיות, נראה שאף עיתון לא מתעניין בו. רפואה טבעית מעניינת יותר מזכויות אדם, בלי ספק.

 

"אלה הם חיינו בזמן האחרון
יכול להיות יותר טוב,
יכול לבוא אסון.
ערב טוב ייאוש ולילה טוב תקווה
מי הבא בתור ומי בתור הבא?".
                                                 
(לילה טוב, יהודה פוליקר)

 


נכתב על ידי , 9/5/2010 12:18   בקטגוריות דמוקרטיה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, משטרה ו"כוחות הביטחון", משפט, פשיזם, תקשורת, אקטואליה, ביקורת  
78 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלדר ב-17/5/2010 12:23
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)