לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2009

שלפוחיות במוזיאון, פליטים באוזן, הרשמה לפסטיבל הקומיקס, ועוד!


שלפוחיות


שני קריקטוריסטים, נירמו ואלנבוגן, התחרעו אחד על השני ועל קירות מוזיאון הקומיקס בחולון.
 

אוצרת: גלית גאון.

פתיחה יום ה' 2 ביולי בשעה 19:00

אפשר להגיע מת"א מאלנבי בקו 3 ישר למוזיאון (ויצמן 61) או בקו 1 וללכת 10 דקות ברגל.




עיר מקלט - פרוייקט וידאו
פליטים צעירים עושים סרטים
הקרנה מיוחדת: יום רביעי 1.7 שעה 19:30
האוזן השלישית ת"א

8 סרטים קצרים שביימו ילדים וצעירים בודדים מאפריקה במסגרת קורס מיוחד שיזמה קבוצת אקטיויז'ן לפליטים צעירים המנסים בכל עוזם להלך על גשר תרבותי מקוטב רחוק ואלים, אל קוטב ישראלי קשה ומנוכר. מאחורי הביישנות וקשיי השפה מסתתר קול שהם רוצים להשמיע. הנה הזדמנות לשמוע, ולראות.

מחיר כניסה 20 ש"ח - ההכנסות לכיסוי הוצאות הפרויקט
ועוד חדשת קומיקס מפתיעה:

הנהלה חדשה בחנות הקומיקס בפסאג' באלנבי 94!

חנות הקומיקס בפסאז' אלנבי 94 מחליפה בעלים ואת רוב המלאי. בשישי הקרוב פתיחה מחודשת בעיקר עם טישרטים אך גם עם קומיקס ישראלי וקומיקס אמריקאי יד שניה.

פתיחה חגיגית ביום שישי 3.7 בשעה 12:00

אף אחד לא סיפר לי, נאלצתי ללמוד על זה מהתקשורת! פוגל מוסר שלהנהלה החדשה קוראים נועם והוא חושב שהוא למד בבצלאל.



הרשמה לדוכני היוצרים בפסטיבל הקומיקס באוגוסט

שוב מתקרב לו אותו פסטיבל אגדי אך לח, ושוב אני נוטל את מושכות ריכוז דוכני האמנים.

פסטיבל הקומיקס בסינמטק יתקיים השנה בתאריכים 19-20-22 באוגוסט, רביעי עד מוצ"ש.

דוכני היוצרים יפעלו ברביעי, חמישי בשעות 18:00-23:00.
במוצ"ש בשעות 20:00-23:00


אגף דוכני היוצרים   פתוח רק למי שיש לו קומיקס מודפס כלשהו למכור (או לחלק). האגף לא מיועד ליוצרי   חולצות או כל דבר אחר, וגם לא ספרים שאינם קומיקס. (יוצרי קומיקס מודפס כן יוכלו למכור גם מרצ'נדייז נוספים כאוות נפשם).

ספרי אמן ומגזיני אמנות - רק אם יישאר מקום.

 

השנה לראשונה נערוך תערוכת "קציר קומיקס 2009", אשר תציג את כל כותרי הקומיקס החדשים שיצאו בשנה החולפת, מאז הפסטיבל הקודם.

שערי הכותרים החדשים יופיעו גם בתוכניית הפסטיבל. לשם כך אני ממליץ מאוד ליוצרים לסיים את שער הקומיקס עד ל-15 ביולי, גם אם עוד לא סיימתם את שאר הקומיקס, כדי שנוכל לכלול אותו בתוכניה ובתערוכה, וכך תזכו לתהילת עולמים.

 

השנה גם נשפר את תנאי המציגים בדוכנים, ונדאג שיהיה מספיק קוק לכולם.

 


פרטים נוספים כגדלים ומחירים יימסרו במייל.


 לקבלת טפסי הרשמה שלחו לי מייל ל-   amitaiss(at)yahoo.com

דדליין להרשמה לדוכנים: יום רביעי ה-15 ביולי
!

אם אתם צריכים עזרה בהוצאה לאור תוכלו להיעזר במדריך למוציא לאור, ואתם מוזמנים לפנות אלי במייל בשאלות לעצות וטיפים.

 

נכתב על ידי , 30/6/2009 18:59   בקטגוריות פנזינים וכו', אמנות פוליטית, דמוקרטיה, הומניזם, חברה וכלכלה, חולון, נוער, עירוני, פליטים, פסטיבל הקומיקס 2009, קומיקס, קומיקס ישראלי, קולנוע, קריקטורות, תרבות אלטרנטיבית  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אל"מ איתי וירוב משגיח אישית על חייליו שהיכו פלסטינים ופעילי שמאל


בשבת חיילי חטיבת כפיר היכו פלסטינים ופעילי שמאל שניסו לסייע להם להגיע אל שדותיהם. במשך חלק גדול מהזמן נכח בשטח מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה איתי וירוב. בשבועות האחרונים התפרסם וירוב בעקבות עדות שנתן במשפט על התעללות בפלסטינים של אחד מפקודיו. בעדות זו, וירוב אישר למעשה הפעלת אלימות כלפי נחקרים. בעקבות עדותו, ננזף על ידי אלוף פיקוד המרכז גד שמני. רק השבוע עתר ארגון "יש דין" לבג"צ במטרה להשעות את וירוב מתפקידו.

 

הפעיל ינאי ישראלי מדווח מחזית העימותים בין הכפר ספא למתנחבלי בת-עין ומג"ב (כל הטקסט בפוסט שלו, לא שלי):

 

בשבוע שעבר מתנחלים עקרו ושרפו יותר מ-120 עצי זית וגפנים השייכים לחקלאי חירבת ספא. כתבתי על כך ברשימה קודמת. בדיעבד מסתבר, שיומיים או שלושה קודם לכן, שיגר ארגון "יש דין" מכתב בהול אל מפקדי צה"ל בגדה, ובו דרש מהם לפעול באופן מיידי כדי להגן על אדמותיהם של תושבי הכפר. פרט לתיעוד המצולם של המתנחלים בעודם מיידים אבנים ותוקפים את החקלאים תוך כדי התעלמות החיילים הנוכחים במקום, לידי "יש דין" הגיעו עדויות נוספות על מתנחלים מבת-עין שאיימו לשרוף את שדותיהם של תושבי הכפר.

 

תגובת הצבא להשחתת השדות לא איחרה לבוא. אתמול הורגשה הסלמה בוטה באלימות החיילים והשוטרים כלפי החקלאים הפלסטינים וכלפינו, פעילים ישראלים ובינלאומיים שלבקשת תושבי הכפר הגיעו למקום כדי ללוות את החקלאים לשדות שהושחתו.

 

בניגוד לשבתות הקודמות, הצבא הפעם כלל לא נתן להתקרב לשטח. כוחות צה"ל ומג"ב המתינו כבר ביציאה מן הכפר, כקילומטר לפני השדות. הם הכריזו על שטח צבאי סגור והחלו לתקוף ולעצור פעילים, תוך שהם כובלים את ידיהם מאחורי הגב באזיקוני פלסטיק.

 

אנשים הוכו בברוטאליות, הוטחו על הרכבים המשוריינים והוטלו או נגררו בכוח על הקרקע (לתהליך זה קוראים במשטרה ובתקשורת, בפשטות, "עוכבו לחקירה"). אז החלו החיילים והשוטרים לדחוף בכוח את שאר הפעילים לכיוון הכפר, תוך שהם מכים, מקללים ועוצרים פעילים נוספים (אפשר לראות חלקים ממה שהתרחש כאן, ולקרוא כאן וכאן).




)אקטיבסטילס(

 

אחד הפלסטינים צועק לחיילים בעברית שאין להם זכות להיות כאן. שוטר מג"ב עם תג שם מכוסה, אשר במקומו בולט מגן דוד שצוייר על גבי השכפ"צ מתקרב אליו: "תגיד לי עוד משהו, ואני שובר לך את היד"


החיילים דוחפים לכיוון הכפר. שניים מהחיילים מסננים שיר פמיניסטי קטן: "סעו יא זונות, סעו יא שרמוטות, כולכם זונות, כולכם שרמוטות"

 

חיילים תופסים את אחד מהפעילים הישראלים, גוררים אותו על הקרקע וכובלים אותו, לאחר שאמר להם שהם מכים אנשים ללא כל סיבה.

 

החיילים לא מרוצים מהתקדמותו של אחד הפלסטינים במעלה השביל. הם מתנפלים עליו מאחור ומפילים אותו על הקרקע. אני נדחף הצידה ולא רואה מה הם עושים לו. כמה רגעים אחר כך אני רואה אותו מתפתל מכאבים. רגלו שבורה.

 

אבל החיילים לא הסתפקו במעצרים, במכות ובמניעת הגישה לשדות. כוחות רגליים וממונעים פלשו לתוך הכפר עצמו, ודאגו לגרש את הפעילים הישראלים מתוכו. איימו עלינו שאם לא נסתלק מן המקום בתוך דקות יגררו את המכוניות שבהן הגענו. בשלב זה, שכבר היה ברור לגמרי שמבחינת הצבא שם המשחק היום הוא להראות מי בעל הבית, עצרו לפחות עוד עשרה פעילים. בסך הכל נעצרו 26 פעילים.

 

התנהלות זו לא הייתה פרי גחמתם של שוטרי מג"ב או של הקצינים הזוטרים שנכחו במקום. במשך חלק גדול מהזמן נכח בשטח מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה איתי וירוב. בשבועות האחרונים התפרסם וירוב בעקבות עדות שנתן במשפט על התעללות בפלסטינים של אחד מפקודיו. בעדות זו, וירוב אישר למעשה&nbsp;הפעלת אלימות כלפי נחקרים. בעקבות עדותו, ננזף על ידי אלוף פיקוד המרכז גד שמני. רק השבוע עתר ארגון "יש דין" לבג"צ במטרה להשעות את וירוב מתפקידו.

 

 

ישראלים רבים מסרבים להאמין להיגיון שבו פועל הכיבוש. "איך זה יכול להיות שהחיילים והשוטרים מענישים את הפלסטינים, אם המתנחלים הם אלו ששורפים את שדותיהם?"; "מה, כל החיילים סדיסטים? זה לא הגיוני"; "אבל למה הם הגיבו כך, זרקו עליהם אבנים?"; "אבל כתוב בעיתון שיש הקלות במחסומים ושאובמה נשא נאום נהדר והוא לוחץ"; "איך זה יכול להיות??".

 

האמונה בעולם דמוקרטי-חוקי-מוסרי כל כך חזקה, עד שגם כאלו שמכירים את הנתונים והסיפורים חווים הלם בפעמים הראשונות שרואים במו עיניהם, ולעיתים גם מרגישים, כיצד מה שהחיילים והשוטרים עושים בפועל, בשטח, מנוגד ניגוד גמור לעקרונות המוסריים הבסיסים ביותר, ולעיתים גם לחוק (בג"ץ למשל קבע כבר ב-2006, שאסור למנוע מחקלאים פלסטינים להגיע לאדמותיהם באמצעות צו שטח צבאי סגור, ובמיוחד אם הסיבה להרחקתם היא התנכלות של מתנחלים אליהם). קשה להאמין שבסופו של דבר ההיגיון שמכתיב את מה שקורה הוא ההיגיון הוותיק והמפורסם של המקלות: אלותיהם של המג"בניקים והחיילים.

 

לקראת סיום הרשימה, הנה עדותו של אחד מהפעילים שנעצרו על מה שהתרחש בג'יפ, בדרך לתחנת המשטרה:

 

לפני שהכניסו אותנו לג'יפ שני מגבניקים זרקו אותנו על האבנים והרביצו לנו. אחר כך היינו שלושה עצורים בג'יפ. הידיים שלנו היו אזוקות מאחורי הגב באזיקוני פלסטיק. המגבניק עם הציור של המגן דוד על השכפ"צ ישב ליד הנהג. לפני שהתחלנו לנסוע המגבניק הזה נתן אגרוף בעין לאחד מאיתנו. במהלך הנסיעה, הדלת האחורית של הג'יפ נפתחה כתוצאה מהקפיצות בדרך. המגבניק חשב שאנחנו ניסינו לפתוח אותה. הנהג עצר את הג'יפ. הם ירדו ממנו וניגשו לדלת האחורית. המגבניק הוציא אלה ודחף אותה בבטן של זה שחטף את האגרוף קודם לכן. צעקנו עליו שיפסיק ואז הוא היכה עם האלה אותי ואת העצור השלישי. הוא נתן לנו מכות בבטן ובראש."



[בתמונה זו שצילמתי רואים את השוטר שעל פי עדותם של שלושת הפעילים, היכה אותם באגרופו ובאלתו, שעה שהיו עצורים וכבולים בג'יפ.

זהו אותו שוטר ששמעתי בעצמי מאיים על אחד הפלסטינים שאם ימשיך לדבר אליו הוא ישבור את ידו.]

 

ולסיום נימה אופטימית: לאחר שבועות שהגישה נמנעה מהם, הצליחו היום מספר חקלאים מחירבת ספא להגיע למטע השזיפים שלהם ולעבוד שם, מבלי שגורשו על ידי החיילים. הימים והשבועות הבאים יגידו האם אכן מדובר בשינוי של ממש בהתנהלות הצבא במקום, או פשוט במהלך זמני שנועד לטשטש את האלימות ושיתוף הפעולה עם המתנחלים העבריינים מהשבועות האחרונים.

נכתב על ידי , 28/6/2009 16:30   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, טיול בוקר שבת, משטרה ו"כוחות הביטחון", מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, אקטואליה, ביקורת, צבא  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יהודי ב-4/8/2009 22:58
 



מאחז שופטים מתנחלים יוקם בבית המשפט העליון


כתבתי בפוסט הקודם, שמדינת ישראל עומדת בפני הפיכה דתית.

אולי חלק מהקוראים חושבים שזה נשמע מוגזם ומתלהם, שאני מאשים את ארבעת השופטים חובשי הכיפה המועמדים לכהן בבית המשפט העליון בכך שהם עשויים להעדיף את הלכות הדת על פני החוק הישראלי. הרי בעליון כבר יושבים שופטים חובשי כיפה. אלא שעד כה הם היו במיעוט ניכר, וזה עומד להשתנות.

 

אבל זה לא הכל - הבוקר התברר לי ששלושת המועמדים האחרים, אלה שלא כתבתי עליהם קודם, הם גם מתנחלים.

 

עכשיו תראו - עצם ההתגוררות בההתנחלות איננה עבירה לפי החוק הישראלי, פשוט משום שהחוק הישראלי לא הוחל על השטחים. כך שטכנית, השופטים הנכבדים אינם עבריינים לפי החוק הישראלי.

 

אבל איזה מין חוק הוא החוק הישראלי, אם הוא לא חל על שליש מנתיניו?

 

בג"צ לדורותיו הכשיר את השרץ פעם אחר פעם, כמו שהכשיר עינויים, סיכולים ממוקדים, הריסת בתים, חומת הסיפוח ("גדר ההפרדה") ושאר צורות טרור של המדינה כנגד אוכלוסיה כבושה.

 

ציטוט:

 

"השופט נועם סולברג הוא תושב אלון שבות ועוזרו המשפטי, אריאל ארליך, הוא תושב עפרה, שמרבית אדמותיה נגזלו מאנשים פרטיים; השופט ישעיהו שנלר הוא תושב קרני שומרון ופרופ' דב פרימר תושב מעלה אדומים.

הם מתגוררים על אדמה שנגזלה, לפעמים בהונאה ולפעמים באלימות, לא אחת על קרקע פרטית לא להם, ביישובים שעצם הקמתם היא עבירה על פי המשפט הבינלאומי. הם מתגוררים מתוך בחירה אידיאולוגית במחוז של הפקרות חוקית ואלימות, שהיטיב לתאר דו"ח ששון - דו"ח רשמי של משרד המשפטים, שאומץ בידי הממשלה.

לא קשה לנחש, איך יפסקו המועמדים הללו בנושאים כגון שמירת זכויות האדם בשטחים, מעשים חמורים של צה"ל וגזל קרקעות ואלימות של מתנחלים, חבריהם [ושכניהם]."

 

הציטוט הוא מהמאמר של גדעון לוי. אנשים כל כך מאסו בו, גם שמאלנים, שכשאני מצוטט אותו אני מקפיד קודם להביא את הציטוט ורק אחר כך לגלות מי כתב, כדי שלא תדלגו עליו באופן אוטומאטי. לוי לא חשב שיש בעיה עם היותם חובשי כיפה, אני חושב שיש.

 

אני לא יודע מה יותר מפחיד - חדירת ההלכה הדתית אל המשפט הישראלי, או חדירת פורעי החוק הכובשים אל בית המשפט העליון.

 

אבל אני די בטוח שעלינו לצאת ולהפגין כנגד כניסת ארבעת המועמדים האלה לעליון.

 

 

עוד על פרשת משה דרורי

 

צביקה בשור כתב שני פוסטים בנושא, באחד בעיקר תקף את התלהמות הטוקבקים והבלוגרים, ובשני הודה שיצא לו פוסט מתלהם שבו תקף את ההתלהמות, אבל המשיך בפירוט הביקורת שלו על הכתבה ועל המגיבים.

 

בדברי הביקורת שלו על הכתבה של רותי סיני ועל המהומה שקמה בעקבותיה בבלוגים, צביקה צודק בעניין אחד מרכזי - הכתבה אכן הייתה מוטה, באופן שנתן את הרושם שהשופט פסק רק על פי הרמב"ם ולא על פי המשפט הישראלי. אבל אם קוראים את כל פסק הדין, מגלים שההרחבה בעניין הרמב"ם הייתה רק חלק אחד שלו, ובשאר החלקים מצויים נימוקים שבהחלט נטועים עמוק במשפט הישראלי. כמו כן, לא חסרים תקדימים לאי הרשעה במקרים חמורים לא פחות.

 

כלומר, פסק הדין "כשר" ו"סביר" מבחינת החוק, גם בלי להזדקק להלכה היהודית, כך שאפשר להגיד שהגזמתי בכותרת של הפוסט הקודם, ושיניתי אותה מעט בעקבות הביקורת.

 

אבל - אני חושב שהעובדה שהשופט הנכבד נזקק ל-321 עמודים ולכל פלפולי ההלכה שלו, על מנת להצדיק את אי הרשעתו של הנאשם, היא בבחינת "על ראש הגנב בוער הכובע". אני חושד שהשופט בכל זאת חש אי נוחות מאי הרשעה של האברך המקורב.

 

צביקה והמגיבים אצלו סיפרו לנו על אחוזי ההרשעה הגבוהים, עד כדי 97-99%, ועל נחיתות הסניגוריה מול התביעה, בין השאר משום שרוב השופטים באים מקרב התביעה ולא מקרב הסניגוריה.

 

אבל המקרה שלפנינו הוא המקרה היוצא מן הכלל - מקרה שבו נאשם מיוחס מצליח לחמוק מהרשעה, אולי בעזרת קשריו הפוליטיים? 97% מהנאשמים הפליליים מורשעים, אולי כי אין להם קשרים במקומות הנכונים?

 

בהחלטתו לאסור את פרסום שם הנאשם ולא להרשיע אותו, זה נראה כמעט כאילו השופט ממש ממליץ עליו למשרת הדיין. וכמו שכתב מישהו (בתגובות) - דיין שהתחנך על ברכי הסלחנות השיפוטית מהסוג הזה - כיצד ישפוט במקרה שיובא לפניו של בעל המכה את אשתו? טוב, אולי תלוי מי הבעל ואיזה חברים יש לו בחלונות הגבוהים.

 

מגיב אחר הביא רכילות מכלי שני על השופט דרורי כמי שידוע בריבוי הסתמכות על ההלכה היהודית, בפסקי דין ארוכים ובסחבת חמורה.

 


ומילה אחרונה בנושא: צביקה תקף את מה שכינה "פוליטיקה של חרדה", הניסוחים המתלהמים הבאים לעורר רגשות עזים, במקום כתיבה שקולה אחרי בירור מקיף ומעמיק של העובדות.

 

אני יודע שכשאני מתלהם אני מרחיק מעליי הן אנשים שלא חושבים בדיוק כמוני והן אנשים שלא סובלים ניסוחים מתלהמים. אבל אני לא פעם מתלהם, כי יותר משאני חרד מהתלהמות ומאלימות מילולית, אני חרד מהאדישות הבלתי נסבלת של החברה שבה אני חי, אותה אדישות שבגללה מתאפשרים כל אותם פשעים ועוולות שכנגדם אני מתלהם.

 

אני מעדיף לצעוק ואחר כך להתחרט על זה, מאשר להתחרט על כך שלא צעקתי בזמן.

נכתב על ידי , 25/6/2009 14:34   בקטגוריות דמוקרטיה, דת ואמונה, הבלוגוספירה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, חברה וכלכלה, מוסר, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פוליטיקה, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
180 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-10/4/2010 12:37
 



האם השופט המחוזי משה דרורי שופט לפי החוק הישראלי?


השופט, המבסס את פסקי דינו על ההלכה היהודית ועל ציטוטים מהרמב"ם, הוא מועמדם החדש של השר גלעד ארדן וח"כ אורי אריאל לבית המשפט העליון!



לאחר הפרה של האיזון הפוליטי המקובל בוועדה לבחירת שופטים - הציעו השר ארדן, וחברי הכנסת אריאל ורותם ארבעה מועמדים חובשי כיפה כשופטים בעליון. ההערכה במערכת המשפטית: הנשיאה ביניש תתנגד למינוי המועמדים החדשים.


אל הסיפור המזעזע הזה הגעתי דרך הבלוג של נמרוד אבישר.


אתם מוכרחים לקרוא את הסיפור הלא ייאומן על פסק הדין של השופט משה דרורי, בכתבתה של רותי סיני, שנקלטה בכלכליסט אחרי שפוטרה מעיתון הארץ. (נו, אולי כלכליסט הוא לא השטן למרות הכל.)


שופט המחוזי משה דרורי נמנע מלהרשיע אברך שדרס במודע קופאית בחניון, כדי לא לפגוע בסיכויי הנאשם להתמנות לבית הדין הרבני. עוד קבע כי המשפט הוא "המאורע המכונן של חייה, שבו היא התקבלה סופית לחברה הישראלית".



בינואר 2006 הגיע אברך צעיר עם מכוניתו לקופה של חניון במרכז ירושלים בלי שהיה ברשותו כסף לשלם. הקופאית, אשה ממוצא אתיופי, הבינה שהאברך מתכוון לנסוע מהמקום בלי לשלם, התווכחה איתו ולבסוף נעמדה מול חזית מכוניתו. הדבר לא הפריע לנהג, שהחל בנסיעה, פגע באשה וגרם לה ליפול על מכסה המנוע, בעוד היא בוכה ודורשת שיעצור.


אותו נהג המשיך בנסיעה לאורך כ־15 מטר, עד שהאשה נפלה על הכביש, נחבלה בראשה ואיבדה את הכרתה, ובהמשך אף אושפזה. כשנעצר על ידי המשטרה, הכחיש הנהג כל קשר לאירוע, ורק כשעומת עם הסרט של מצלמת האבטחה בחניון הודה במעשיו.



האברך, אב לשלושה ובן למשפחת רבנים ודיינים, לומד לקראת הסמכה לבית הדין הרבני. במהלך המשפט שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים ב־2006 טען להגנתו שאם רק היתה הקופאית מאפשרת לו לצאת, היה חוזר ומביא את הכסף, והפגיעה היתה נמנעת. נוסף על כך הביא האברך מכתבי המלצה מהרב הספרדי הראשי שלמה עמר וממנהיג ש"ס אלי ישי.


למרות התיעוד במצלמת האבטחה ואף שהנאשם עצמו הודה במעשיו, קבע השופט משה דרורי שאין להרשיע את הנאשם, שכן רישום פלילי עלול לפגוע בסיכוי שיתמנה בעתיד לבית הדין הרבני, וכן משום שביקש סליחה מהקורבן לפי הנחיות הרמב"ם.


דרורי הטיל על הנאשם 180 שעות שירות במחלקה התורנית של היישוב שבו הוא מתגורר, בשעות שלא יפריעו לעבודתו כמורה בישיבה, וכן פיצוי של עשרת אלפים שקל לנפגעת בעשרה תשלומים, וכמו כן חילטה המדינה את רכבו. נוסף על כך הטיל השופט איסור על פרסום שמו של הנאשם.

"שווה בין שווים"

בפסק הדין בפסק דין המתפרש על 321 עמודים פורס דרורי את משנתו לפיה יש לאמץ את עקרונות המשפט העברי בכל סוגיה. לדבריו לאחר שניתח את הלכות הרמב"ם הגיע למסקנה שהנאשם עבר בהצלחה את כל שלבי התשובה, ולכן אפשר להימנע מהרשעתו בעבירה.


דרורי סבור כי הפרשה היטיבה עם הנפגעת: "המאורע המכונן של חייה, שבו היא התקבלה סופית לחברה הישראלית, כשווה בין שווים, הוא הדיון בפניי", כתב. "היא החלה את דבריה בהיסוס, בתחושה שהיא אינה נחשבת, ואדם בעל רכב (הנאשם) התייחס אליה כאל כלב. בהדרגה נוכחה לדעת כי שופט מקשיב לכל הגיג מדבריה, עורכי הדין פונים אליה בנימוס, וגם מי שפגע בה מתנצל בפניה... היא הבינה את השיפור העצום במעמדה החברתי בין תחילת הדיון לסופו".

"פגם חמור ביחס"

בערעור המדינה בו ידון בית המשפט העליון בחודש הבא, דורשת המדינה להרשיע את הפוגע, להטיל עליו עונש מאסר שיבטא את עמדת החברה כלפי מעשיו החמורים ולהסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על שמו. הפרקליטות טוענת שאיסור פרסום שמו של נאשם מותר אם הדבר עלול לסכן את ביטחונו או לפגוע בפרטיותו - תנאים שאינם מתקיימים במקרה זה. לטענת המדינה, הפגיעה בקופאית מעידה "על פגם חמור ביחסו לבני אדם... ספק אם אדם שביצע את המעשים האלו ראוי להתמנות לכהונה ציבורית חשובה".


לדברי עו"ד יעל סגל־מקליס מעמותת טבקה - משפט וצדק לעולי אתיופיה, החלטתו של דרורי מנציחה נורמות של חוסר שוויון: "בית המשפט הפלה לרעה את הקורבן בגורסו כי בכך שנהג בה כבוד נתן לה לגיטימציה לחוש כשווה בין שווים, ועל בסיס קביעה מתנשאת זו, הקל בעונשו של הנאשם.


פעילים יוצאי אתיופיה מתכוונים להפגין במהלך הדיון שייערך בביהמ"ש העליון ב-9:00 בבוקר ב־13 ביולי (יום שני עוד שבועיים).


אני חושב שצריך להקים קול צעקה ולמנוע את כניסתו של השופט דרורי לבית המשפט העליון, או שבקרוב נתעורר באיראן.
אני בדרך כלל לא הולך להפגנות מול בתי משפט, אבל הפעם כנראה אחרוג ממנהגי.

*דורהק טרחה וקראה את פסק הדין המלא, כדי לבדוק אם אכן הפסק מזעזע כפי שמתארים אותו רותי סיני ונמרוד אבישר.
היא מביאה עוד ציטוטים מפסק הדין. אזהרה: זה רק מעצבן יותר.

*לאור הביקורת של צביקה בשור עידנתי מעט את הכותרת. צביקה טוען כי הפסיקה נשענת קודם כל על החוק הישראלי ולא רק על ההלכה היהודית, וכן שישנם תקדימים משפטיים רבים לאי הרשעה במקרים דומים ואף חמורים יותר.

אני טוען שהעובדה שפסק הדין "עובר" מבחינה משפטית לא מכשירה את השרץ, שכן המשפט הישראלי מלא אי צדק. המשפט הישראלי מכשיר למשל את הכיבוש בשטחים - אז מה, אם משפטית זה כשר זה אומר שאין צורך למחות נגד הכיבוש?

זאת ועוד: השופטים בישראל יכולים להעזר בהלכה היהודית במקרה של חסר בחוק הישראלי. לא נראה שהמקרה הנוכחי מייצג חוסר בחוק - להיפך - תאונת פגע וברח יכולה לעלות לנאשם בעד 9 שנות מאסר.
נכתב על ידי , 23/6/2009 14:38   בקטגוריות דמוקרטיה, דת ואמונה, חברה וכלכלה, מוסר, אקטואליה, פסימי, ביקורת  
84 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דולף ב-29/6/2009 18:13
 



דוקטורינת ההלם מאת נעמי קליין יוצא בעברית


קראתי את ספרה המפורסם של קליין, נו לוגו. הוא נראה לי אז פוקח עיניים, אבל גם מעט אמריקאי ושטחי. עכשיו יוצא ספרה האחרון בעברית, "דוקטורינת ההלם" והוצאת אנדלוס נותנת פרק חינם להורדה (קובץ וורד) להתרשמות, פרק שעוסק במעבר של דרום אפריקה ממדינת אפרטהייד לדמוקרטיה, וגם את ההקדמה לספר.



(כריכת הספר בעברית עדיין לא פורסמה)


על מה הספר?

קליין חקרה את תולדות הקפיטליזם בכמה עשרות השנים האחרונות. היא מציגה עובדות רבות שמתחברות יחד למסכת אחת שמסבירה כיצד השתלט הקפיטליזם האמריקני על רוב העולם - ובניגוד לדעה הרווחת, זה לא היה באמצעים דמוקרטיים.

 

"דוקטורינת ההלם" הוא השם שנתנה קליין לשיטה שבה מנצלים בעלי הון ובעלי כוח את ההלם המשתרר אחרי אסונות ארציים - בין אם טבעיים כמו הוריקן קתרינה ובין אם מעשה ידי אדם כגון כיבוש עירק - כהזדמנות להשתלט על כלכלתן של מדינות שלמות. תחת הדרכתו של הכוהן הגדול של הקפיטליזם, מילטון פרידמן, פצחו הנאו-שמרנים במסע להרס יכולתן של מדינות להתנגד ל"שוק החופשי", ע"י נוסחא משולשת של דה-רגולציה (ביטול חוקים שאפשרו למדינה לפקח על המתרחש), הפרטה (מכירה בזול של מוסדות המדינה לבעלי הון פרטיים) וקיצוצים בתקציב המדינה (כלומר החלשת מוסדות המדינה).

 

למשל, מתוך ההקדמה: "מיד אחרי 11 בספטמבר מעביר ממשל בוש ללא דיבורים מיותרים את ניהול "המלחמה בטרור" למיקוּר חוץ בידי "האליברטון" ו"בלאקווטר" [תאגידי ענק בשליטת בעלי הון רפובליקנים]… אחרי שסופת צונאמי מוחה את חופי דרום מזרח אסיה, החופים הבתוליים נמכרים לכל המרבה במחיר… תושבי ניו אורלינס, שנפוצו בעקבות הוריקן קתרינה, מגלים שהדיור הציבורי, בתי החולים ובתי הספר שלהם לא ייפתחו שוב לעולם… האירועים הללו הם דוגמאות לדוקטרינת ההלם:


השימוש באובדן העשתונות של הציבור בעקבות מכות הלם קולקטיביות עצומות ממדים - מלחמות, התקפות טרור או אסונות טבע - על מנת להשיג שליטה באמצעות כפיית טיפול בהלם כלכלי. אם שתי מכות ההלם הראשונות אינן נוחלות הצלחה בחיסול ההתנגדות, נעשה לעתים שימוש במכת הלם שלישית: שימוש בהלם חשמלי בחדרי החקירות ובמרתפי העינויים."

 

"בהסתמך על מחקר היסטורי פורץ דרך ועל ארבע שנים של דיווח מהשטח באזורי אסון, דוקטרינת ההלם מוכיח בבירור כי הקפיטליזם של האסון - הדרך שבה ארגנו התאגידים מחדש במהירות הבזק כלכלות שטרם התאוששו מההלם - לא נולד ב-11 בספטמבר 2001. הספר מאתר את מקורותיה של השיטה 50 שנה קודם לכן, בבית-הספר לכלכלה של אוניברסיטת שיקגו תחת שרביטו של מילטון פרידמן, ממנה יצאו רבים מההוגים הניאו-שמרנים והניאו-ליברלים הזוכים להשפעה רבה כל כך בוושינגטון עד עצם היום הזה."

 

לצפייה בראיון עם נעמי קליין על המשבר הכלכלי הנוכחי.

 

הפרק על דרום אפריקה מתאר, שלב אחר שלב, איך הצליחו הלבנים להעניק לשחורים את השליטה המדינית בדרום אפריקה, בעוד הם מתירים בידיהם את השליטה על כלכלת המדינה, באופן שבו למעשה לשחורים אין שום יכולת לשנות שום דבר במדינה.

הפרק על דרא"פ פשוט מזעזע, וכנ"ל ההקדמה. אחרי שקראתי את אלה, אני כבר עכשיו חושב שזה הולך להיות ספר חשוב, בצורה שבה הוא מסביר לי במילים פשוטות ובשפה שאני יכול להבין, מה הולך בעולם (או במילים פשוטות עוד יותר, איך אנשים מסוגו של נתניהו דופקים אותי ואתכם).


ג'וזף שטיגליץ כתב ביקורת על הספר של קליין לניו יורק טיימז. שטיגליץ הוא כלכלן ידוע וזוכה פרס נובל ל"מדע" הכלכלה, הוא כתב ספר בשם "לגרום לגלובליזציה לעבוד". הביקורת אוהדת. מרבים לצטט את החלק שבו הוא מאשים את קליין בפישוט יתר של תיאוריה כלכלית מורכבת. מצד שני, שימו לב שהוא גם כותב שהקייס כנגד המדיניות שאותה תוקפת קליין הוא למעשה חזק הרבה יותר ממה שקליין טוענת. וקשה להגיד שהיא עדינה בניסוחים שלה.

 

כל מי שחושב שאני מקדים להתלהב מוזמן לקרוא את ההקדמה ואת הפרק ולהחליט בעצמו. כל מי שחושב שמדובר בערימת תיאוריות קונספירציה שמאלניות - את הדעה הרווחת כולנו מכירים היטב. לפני שאתם מבטלים את הרעיונות של קליין, תנו לה לפחות בדיקה מדגמית - זה בחינם.


הספר עדיין לא יצא, אבל קליין מגיעה לביקור בישראל ובשטחים, ולקראת ביקורה הוצאת אנדלוס יוצאת במבצע למזמינים את הספר מראש: 100&nbsp;הקונים הראשונים יקבלו עותק חתום ובמקום מובטח (ללא תשלום נוסף) במפגש עם נעמי קליין, שיתקיים ב-1 ביולי ב-7 בערב בתיאטרון אלמידאן בחיפה  !אה כן - וגם יקבל ספר שני חינם מהוצאת אנדלוס על כל קניה .

נכתב על ידי , 22/6/2009 11:24   בקטגוריות חברה וכלכלה, חינוך, סחר בנשק, ספרים, פוליטיקה, קפיטליזם, שחיתות, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה, ביקורת  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-22/6/2009 15:59
 



טהרן בוערת - ארצות הברית מנמנמת



קריקטורה מאת מאט בורס
נכתב על ידי , 17/6/2009 18:06   בקטגוריות אמנות פוליטית, דמוקרטיה, הפגנות, חדשות, משטרה ו"כוחות הביטחון", קריקטורות, אקטואליה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יורם ב-22/6/2009 10:08
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)