לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

המדריך למוציא לאור: מועדון בעלי הדוכנים!


אל נספח מפתיע זה לפרק דוכנים באירועים הגעתי דרך חיפוש גוגל שהגיע גם אלי לבלוג:

מסתבר שיש בארץ מועדון בעלי דוכנים עם אתר רב תוכן!

את אתר "שדרת הדוכנים" הקים אחד שלומי גבאי, מנהל ירידי דוכנים באונ' ת"א ומתחמי דוכנים בימי סטודנט ברחבי הארץ.

הוא מכיל בין השאר:

>מדריך להקמת דוכן!

>רשימת מנהלי ירידים ברחבי הארץ וטלפוניהם!

>סקירות על ירידים!


ויש אפילו גלריות תמונות:



אתר שימושי (משעשע) ורב תוכן! התווסף מייד לפייבוריטס!

וכל זה כמובן קשור בקשר הדוק לעובדה שבעוד כשעה אצא לי לכיוון חיפה לפתוח דוכן בפסטיבל הסרטים.
אולי נתראה שם הערב!
נכתב על ידי , 27/9/2007 12:26   בקטגוריות פנזינים וכו', המדריך ליוצר קומיקס, ירידים, מדריך למוציא לאור, נגד תרבות הצריכה, נוער, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, אופטימי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לי פורטיס ב-29/9/2007 03:50
 



הקומיקס מגיע (שוב) לחיפה!!!



 

כבכל שנה, מגיע לו חג הסוכות ועמו פסטיבל הסרטים בחיפה, שנמשך 8 ימים!

 

הפסטיבל מתקיים למעלה בכרמל מיום חמישי הזה ה-27.9 ועד יום חמישי הבא, ה-4.10 ועד בכלל.

 

כבכל שנה, המוקד האמיתי של פסטיבל הסרטים בחיפה הוא כמובן שוק הדוכנים שבגן מניה, המציע כולו שרוואלים, תכשיטים ותיקים להמון החיפאי.  כך נשמעו רשמיי מהאירוע הנ"ל בשנה שעברה.

כולו?! לא ולא! בין הדוכנים יסתתר דוכן אחד שונה, דוכן אחד "מיוחד", אבל אנחנו אוהבים אותו כאילו היה נורמלי.

 

דוכן הקומיקס הישראלי של הוצאת דימונה!!!

 

השוק יתקיים כל יום מ-17:00 ועד 23:00, גם במוצ"ש ומוצאי החג,

חוץ מיום שישי, שאז שעות הפעילות הן 10:00 עד 17:00.

 

הדוכן השנה יארח בכל יום יוצר ישראלי נוסף שיבוא להציע את יצירתו לתושבי הצפון. בין המתארחים:

עופר זנזורי, לי בלום, עדי קפלן ושחר כרמל, ארז צדוק, וגם הוצאת פרדס החיפאית של דוד גוטסמן החביב!

 

אז היכונו החיפאים ותושבי הצפון כולו!!!

 

יש למה לצפות!!!

 

לא צריך להתרגש!!!

נכתב על ידי , 25/9/2007 16:33   בקטגוריות פנזינים וכו', ירידים, נגד תרבות הצריכה, עירוני, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ז'אן-סול פארטר ב-30/9/2007 01:07
 



לימודי ערבית מדוברת בתל-אביב בסתיו


ההרשמה בעיצומה לקראת סמסטר סתיו ב"חלונות"

ערבית מדוברת

"עם המורה הטוב בעיר"

 

רמה 1 מתחילים-

בימי חמישי, החל מה- 18.10 בשעות 18:30 – 21:30

 

רמה 2 (בוגרי 45 שעות לימוד)

בימי רביעי, החל מה- 17.10 בשעות 18:30 – 21:30

 

רמה 5- (מעל מאתיים שעות לימוד)

בימי ראשון, החל מה- 28.10 בשעות 18:00 – 21:00

 

סה"כ 45 שעות לימוד ב- 15 מפגשים

 

**

עלות הקורס: 1,450 ₪ לא כולל ספרים

אפשרות לתשלומים

 

* * *

הלימודים מתקיימים ב "חלונות", רחוב טרומפלדור 35 בת"א.

 

פרטים בטל: 03-6208324 או winpeace@netvision. net.il

נכתב על ידי , 24/9/2007 12:20   בקטגוריות הומניזם, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הרצאות וסדנאות, חברה וכלכלה, חינוך, לסביות, הומואים ושאר מגדרים אלטרנטיביים, נוער, עירוני, תקשורת, תרבות, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גל ב-10/10/2007 19:39
 



באסאם עראמין אומר שהוא מחכה לצדק ישראלי


ראיון עם בסאם עראמין מהג'רוזלם פוסט, תרגמתי בעצמי.

 

מאת דן איזנברג, הג'רוזלם פוסט, 18 לאוגוסט 2007

 

עביר עראמין בת העשר מתה בפתאומיות ב-16 לינואר 2007, אחרי שעזבה את בית ספרה הולכת שלובת זרועות במורד הרחוב עם אחותה ושתי חברות.

 

בשעת מותה, מג"ב פטרלו סביב בית הספר שלה ובית הספר לבנים הצמוד בענתה, עיירה פלסטינית על גבולה המוניציפלי של ירושלים.

 

שלא כמו ברוב המקרים שבהם נהרגו ילדים  בתקריות שבהן מעורבים צה"ל או מג"ב מאז תחילתה של האינתיפאדה השנייה בסוף שנת 2000, המשטרה חקרה את מותה של עביר. אלא שכמו במקרים רבים מספור אחרים שבהם איש לא נמצא אשם במותו של ילד פלסטיני, התביעה הכללית הודיעה לאביה, באסאם עראמין, שהתיק של בתו ייסגר מחוסר ראיות.

 

האירוע התרחש ברחוב המסחרי הראשי ועדי ראייה פלסטינים רבים העידו כי מג"ב פתחו באש על התלמידים. ההתנגשויות בין תלמידים שזורקים אבנים למג"ב שיורים גז מדמיע וכדורי גומי הן שגרה בענתה. רוב העדים הפלסטינים העידו כי מג"ב פתחו באש ללא פרובוקציה מצד הילדים. אחד העיד שראה אבן נזרקת ע"י התלמידים.

 

הבעיה המרכזית בפענוח המקרה היא ששני הפתולוגים שבדקו את גופתה של עביר למציאת סיבת המוות הגיעו למסקנות שונות. הפתולוג שנשכר בידי המשפחה מצא שעביר מתה מפצע כדור גומי באחורי ראשה. הפתולוג המשטרתי אמר שבלתי אפשרי לקבוע מה גרם למותה של הילדה.

 

ושם היה המקרה עשוי להסתיים, לולא אביה הלא רגיל של עביר. עראמין לא וויתר על מה שהוא אומר שהוא מקווה שיהיה צדק ישראלי. הוא דווח ע"י היועץ המשפטי מני מזוז כי יש לו 30 יום לערער על סגירת התיק. (משרד המשפטים לא סיפק תגובה נוספת למקרה) הוא ועורך דינו, מיכאל ספרד, יעתרו לבג"צ עם הערעור ייכשל.

 

עראמין, 39, ריצה 7 שנים בכלא חברון על תקיפת חיילי צה"ל. הוא היה בן 18 כשהורשע. בראיון לג'רוזלם פוסט, עראמין, שסובל מצליעה שנובעת מהתפרצות של שיתוק ילדים בילדותו, אומר שהחל לזרוק אבנים על חיילים יחד עם חבריו כשהיה בן 13. "זה היה משחק ילדים", הוא אומר. "לא ידענו שום דבר על ישראל, או על עצמנו, לצורך העניין".

 

מה שהוא כן ידע היה שהחיילים הופיעו מתי שרצו והפריעו למשחקיהם. הוא ידע גם שהחיילים מאוד מתעצבנים למראה מישהו שמציג את צבעי אש"פ (הדגל הפלסטיני). הוא וחבריו נהנו לעצבן אותם.

 

במקרה אחד, בגלל שלא היה יכול לרוץ מהר מספיק, הוא מספר, הוא הוכה באלה בידי חייל בעת הפגנה.

הוא וחבריו החלו לשנוא בעוצמה את החיילים. הילדים, עכשיו באמצע שנות העשרה שלהם, הגיעו למסקנה שאם הם רוצים לענות לחיילים הם צריכים כלי נשק חם. בסופו של דבר הם הצליחו להשיג רובה קלאצ'ניקוב, שני רימוני יד ומעט חומרי נפץ. חבריו של עראמין לא התירו לו להצטרף אליהם משום שצליעתו האטה אותם. הוא אומר שמעולם לא ירה באיזשהו נשק. ב-1985, הוא וחבריו נעצרו באשמת תקיפת פטרולים של צה"ל. בכלא, הוא מספר, הוא עזב את הדברים הילדותיים והחל ללמוד על התנועה הפלסטינית הלאומית.

 

כשנה אחת לאחר-מכן, עדיין בכלא, עראמין ראה את הסרט "רשימת שינדלר". זה היה אחד הרגעים המעצבים של חייו. "באותו הלילה, לא יכולתי לישון" הוא אומר, "מצאתי את עצמי בוכה על אותם אנשים שהלכו לעבר מותם. ראיתי אנשים שהופשטו מבגדיהם, בולדוזרים, גז רעיל, הוצאות להורג שבהן היהודים רק עמדו ולא התנגדו. בכיתי וגם כעסתי. מדוע הם לא התנגדו? הרגשתי שאני רוצה להכנס לתוך הסרט ולהשיב מלחמה. בעבורי, הסרט הזה הוא השואה היהודית".

 

"רשימת שינדלר" לא היה לבדו בהשפעה על עראמין להבין יותר את הישראלים. בדרכים רבות, הוא אומר, הוא מרגיש שהפלסטינים הגיעו למצב הדומה לזה של היהודים במלחה"ע השנייה.

 

יום אחד, הוא מספר, קבוצה גדולה של אנשים לבושים במסכות ונושאים אלות נכנסה לאגף הנוער בכלא שבו היה אסור. הם הכריחו את האסירים בכוח להתפשט ולרוץ לאורך שורה של חיילים שהרביצו להם באלות, עד שהגיעו לחצר הכלא. עראמין מספר שאולץ לרוץ לאורך 80 מטר של ההלקאה הזאת ופחד שהוא לא יעמוד בזה. באותו רגע, הוא נזכר באותם יהודים בשואה שלא התנגדו. הוא אומר שרץ לאורך השורה וצעק "נאצים, חיות", וכך לא הרגיש את כאב המכות.

 

זמן קצר לאחר מכן, ניגש לעראמין סוהר, מתנחל מקריית ארבע שנודע בקשיחותו כלפי האסירים. הסוהר אמר לו שהוא נראה עדין מכדי להיות טרוריסט. עראמין השיב שהוא לא הטרוריסט, אלא המתנחל הוא הטרוריסט. הסוהר אמר לו שאלה הם הפלסטינים שמהווים מסיגי גבול, משום שהארץ שייכת ליהודים. עראמין אומר שהוא מעולם לא שמע טיעון שכזה לפני-כן.

הוא הציע שהסוהר והוא יקיימו דיאלוג. הסוהר הסכים והם עשו זאת במשך כשבעה חודשים. בסוף, מספר עראמין, הסהור הסכים שהפלסטינים אכן זכאים למדינה משלהם.

 

"סוג של ידידות התפתחה בינינו" מספר עראמין. אני הבנתי שכשאנחנו מדברים אחד עם השני, אנחנו יכולים לשנות איש את דעתו של רעהו. כשאנחנו יורים אחד בשני, אנחנו יכולים רק לחסל איש את רעהו.

 

כשעראמין השתחרר מן הכלא בשנת 1992, הוא הגיע למסקנה שמלחמה לא פותרת כלום. "עד עכשיו, הישראלים היחידים שהכרתי היו חיילים, מתנחלים וסוהרים. עכשיו, התחלתי לראות נשים וילדים ישראלים. אני מתנגד להרג של אזרחים. זה נגד הדת שלי ונגד הקוד המוסרי שלי." עראמין התחתן והתיישב. היום, יש לו 5 ילדים חוץ מעביר.

 

בשנת 2000, הוא חזר להיות פעיל, והצטרף לקבוצה של אסירים לשעבר שהאמינו בדמוקרטיה ובדיאלוג. ב-2006, מישהו שאל אם הוא מוכן לפגוש קבוצה של חיילי צה"ל לשעבר שסירבו לשרת בשטחים. למרות שהוא שנא חיילים, הסקרנות גברה עליו והוא הסכים.

שתי הקבוצות נפגשו במלון אוורסט בבית ג'אלה, קרוב לבית-לחם - שבעה ישראלים ושלושה פלסטינים. "זאת הייתה פגישה קשה עבורי. הסתכלתי עליהם בהרבה שנאה" הוא מספר. "דרכם, ראיתי את כל ההיסטוריה של הסכסוך".

 

כל משתתף הציג את עצמו. חייל לשעבר אחד, שפיקד על מחסום קלנדיה, וכן פיקד על כוח צה"ל שאסר מצור על המוקתעה ברמאללה כששיאסר עראפת התבצר שם, החל לדבר על עצמו. "הוא היה מאוד פתוח", אומר עראמין. "ואז הוא ראה שאני לוטש עיני אליו ושאל למה. אמרתי לו שאני מנסה לדמיין אותו כחייל. הוא נראה לי רגיש מידי. אמרתי לו שכל מי שראיתי עד עכשיו היו חיילים אגרסיביים."

עראמין מספר שהחייל "הסכים עם כל מה שאמרתי. לא הצלחתי לפתח ריב איתו".

 

הפלסטינים והישראלים דברו אחד עם השני במשך שלוש שעות. כשהפגישה הסתיימה, הם החליטו להפגש שוב כעבור שבוע. בפגישה השנייה, הם התחילו לדבר יותר באופן אישי. הפגישות האלה הפכו לארגון פלסטיני-ישראלי בשם "לוחמים לשלום", המאגד חיילים לשעבר ישראלים ועצירים ביטחוניים לשעבר פלסטינים. הארגון ארגן מפגשים חודשיים על מנת להפגיש עוד ועוד פלסטינים וישראלים. עראמין עצמו מדבר לעתים קרובות בפני קהל ישראלי ומספר להם על עצמו, הניסיון שלו ואמונותיו.

 

ואז, הכתה הטרגדיה. עביר נפצעה קשה והובהלה אל בית החולים מוקאסד. משם, עראמין לקח אותה להדסה עין כרם. מיד עם הגיעו התחילו חברי הקבוצה היהודים לבקרו בחדר בית החולים. "הם רצו לדעת מה אגיד" משחזר עראמין. "אמרתי להם שרק נצא מחוזקים מהתקרית הזאת. שאנחנו חייבים להתחזק למען הילדים שלנו".

 

"עביר מתה, אבל עדיין יש לי חמישה ילדים חיים. אנחנו נלחם על התיק הזה בערוצים המשפטיים."

 

חבריו היהודים נשארו איתו לאורך כל הסיפור עד שעביר מתה. "הם בילו שלושה ימים ולילות איתי, התחלנו להתחבר כמשפחה. הרגשתי שהילדה הזאת היא גם שלהם".

 

עראמין אומר שאין לו ספק ששוטר מג"ב ירה והרג את עביר. הוא נחוש להביא את ההורג לכאורה למעצר ועונש בידי החוק. ולמרות החלטת פרקליטות המדינה לסגור את התיק, הוא בטוח שזה יקרה.

 

עוה"ד ספרד אמר לפוסט שעביר נפצעה פצעי מוות ביום שלישי בבוקר. המשטרה לא פתחה בחקירה באותו היום. וגם לא בבא אחריו. רק אחרי שספרד קיבל את התיק והתלונן המשטרה החלה לחקור - ביום חמישי בערב.

 

העיכוב התברר כגורלי. במהלך היומיים האלה, גשם שטף את סימני הצמיגים של ג'יפ מג"ב וגם את כתמי הדם של עביר. כעת יש חוסר הסכמה בין אנשי הפטרול לבין עדי ראייה פלסטינים לגבי השאלה היכן בדיוק עמד הג'יפ כשעביר נורתה. גרסת המשטרה מעמידה את הג'יפ במיקום שממנו בלתי אפשרי ליושבי הרכב לפגוע בעביר. עדות הפלסטינים לגבי מיקום הג'יפ עושה זאת לאפשרי.

 

לדברי ספרד, חוקרי המשטרה מאומנים לפתור בעיות שכאלה ולקבוע היכן עמד הג'יפ. במקרה הזה, הם טענו שהם לא מסוגלים. מעבר לזה, ספרד מוסיף כי אפילו אם החוקרים לא יכולים לקבוע בוודאות ששוטרי מג"ב אכן הרגו את עביר, ישנם אישומים פחותים שהיו יכולים להיות מועלים כנגדם, למשל שימוש בלתי הולם בנשק.

 

ספרד יעלה טיעונים אלה ואחרים בערעורו. אז, במשך השבועות והחודשים שיבואו, עראמין ילמד אם אמונו במערכת המשפט הישראלית הוא מוצדק.

 



עביר עראמין ז"ל

 

קישורים נוספים:

ארגוני השמאל מפגינים נגד ההחלטה לסגור את התיק, NRG 9.8.07

 

ראיון רדיו עם בסאם עראמין ששודר בגל"צ בתוכנית שיחות אישיות עם יעקב אגמון (ב-18.8)

 

אתר לוחמים לשלום.

נכתב על ידי , 22/9/2007 19:48  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של H.G. ב-25/9/2007 20:38
 



האם לסוריה יש נשק להשמדה המונית?


יוסי גורביץ' נתקף בדה ז'וו:

"הבה נתמקד במה שהיה למעריך הלאומי“, הטרול אחוז הטראומה עמוס גלעד – מי שלטענת מפקדו סילף את הערכות המצב של אמן – לומר ערב מלחמת המפרץ השניה: הוא התרברב אז ש”העולם יעמוד נדהם כאשר יתברר מה יש לסדאם חוסיין”. מודיעין ישראלי שימש את האמריקנים בהכנות למלחמה.

והעולם אכן נדהם, כאשר התברר שלא היו כל כלי נשק להשמדה המונית, וכאשר התברר שנאום הפטריה הגרעינית כאקדח מעשןשל קונדי התברר כבולשיט למטרות הפחדה מתחילתו ועד סופו. עכשיו מנסים לשכנע אותנו שלסוריה יש, ובכן, עוד לא נשק גרעיני, אבל תכניותלנשק גרעיני. רומזים לנו שהמשטר הצפון קוריאני מטורלל עד כדי כך שיעביר לרשות סוריה פצצה גרעינית מוכנה. ובהתחשב בלוקשים שאמן האכיל אותנו כל השנה האחרונה, הפרסומים הללו מיועדים להכשיר את הדרך למלחמה עם סוריה. מלחמה מוצדקת, שאין מוצדקת ממנה, מלחמה להסרת איום גרעיני מעל ישראל.


אני היחיד שיש לו תחושת דז’ה-וו? לא היינו בסרט הזה, בגרסה דוברת העיראקית?"


+המלצה על הפרק האחרון והחזק של "אודי":




+ארנה קזין ממליצה על אריה כספי.

נכתב על ידי , 19/9/2007 07:38   בקטגוריות פוליטיקה, אקטואליה, ביקורת, פסימי, צבא  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדן ב-22/10/2007 08:11
 



"כוכב הכלב": קומיקס מאת הגר ינאי ומאיה שלייפר ב"מארב"




באתר האמנות המשובח "מארב", מיסודו של רונן אידלמן, התפרסם מוסף חדש, בעריכת העורך האורח אורי דרומר, והפעם בנושא הסופר ג'יי ג'י באלארד. רוב המאמרים במוסף די כבדים ועוד לא קראתי אותם, אבל הקומיקס שכתבה הגר ינאי בהשראת סיפור של באלארד וציירה מאיה שלייפר לא רע בכלל. ינאי ושלייפר כבר פרסמו כמה קומיקסים משותפים, ביניהם הקומיקס ליום השואה שהתפרסם במוסף הארץ ועורר שערוריה זוטא בפולין כי היה שם משהו על זה שמזהים פולנים לפי הריח. העבודה של מאיה (שהייתה איתי בשכבה בבצלאל) ממש חזקה עם הכלבה הפרנסיס בייקונית וכל הצבעים וההמצאות.

יש שם גם משהו שהוא בין מאמר מאוייר לבין קומיקס של בועז קדמן ע"פ הקומיקסאית האמריקאית פיבי גלוקנר. די מעצבן לקרוא מאמר טקסט רציף כשהוא שבור ככה למשפטים.

תוספת:

נו הופ משיק הערב ספר שהדפיס במאה עותקים.

אריאל דיווח לי על ההשתלחות של עמית "פטר" כהן בנו-הופ.

גם אני חושב שנו-הופ לא מחדש הרבה, ושמעתי אומרים גם שהסגנון שלו מאוד מושפע מאיזה אמן אמריקאי או בריטי. אבל יש לו יציאות מבריקות פה ושם, והוא עושה את תל-אביב ליותר מעניינת ויזואלית גם אם הסגנון הוא לא שיא המקוריות.

אריאל אמר שנמאס לו מכל הסטריט-ארט בשקל הזה, אני אמרתי שפטר סובל מקנאה.

אריאל אמר שזאת לא קנאה, יותר תסכול מהעובדה שהעולם כל כך מטומטם שחוסר כישרון שכזה זוכה לכזו פופולריות.

אני אמרתי שהוא לוקח את זה קצת יותר מידי ברצינות. אריאל אמר נכון, בסדר, אני מבין אותו, זה קצת ילדותי, אבל גם אני כזה.

אני: גם כשאני הייתי בן 20 הרגשתי ככה, ואני עדיין מרגיש ככה לפעמים, אבל אני משתדל להוציא פחות אנרגיה בלהתעצבן על איך העולם עובד ויותר בלעשות את מה שאני יודע לעשות.

אריאל: טוב, זה משהו שצריך להזדקן בשבילו

אני: אני לא זקן! אני עוד צעיר! יא חרא חרא חרא הומו!

אריאל: טוב, הוכחת את עצמך

 


נכתב על ידי , 16/9/2007 10:58   בקטגוריות איור, אקדמיה, פילוסופיה, קומיקס, קומיקס ישראלי, תרבות, סיפרותי, ביקורת, גראפיטי, אמנות, עירוני  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סנדי ש ב-20/9/2007 17:34
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)