לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תרבות אלטרנטיבית: קומיקס, מוזיקה, מחאה. לא יומן אישי. אבל אולי אני אגלוש לניו ג'ורנליזם.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

סכנה ברורה ומיידית: הממשלה מתכננת לבטל את וועדות התכנון המחוזיות


הודעה מהחברה להגנת הטבע:


בספטמבר 2009 שבועות אחדים לאחר שאושרו צעדים שיאפשרו מכירה סיטונאית של קרקעות ציבוריות לכל דורש, מתכננת הממשלה לבטל את וועדות התכנון המחוזיות ולהעביר את סמכויותיהן לוועדות מקומיות. במציאות הישראלית, הוועדות המקומיות היושבות בתוך המערכות המוניציפאליות, נתונות ללחצים פוליטיים וכלכליים עזים, שאוזנו עד היום באמצעות הוועדות המחוזיות, בעלות הראייה הכוללת.




השינוי יחמיר את הקושי לשמור על האינטרס הציבורי, יחריף את הטשטוש ביחסי הון שלטון ויביא לפגיעה קשה בזכויות הציבור, בדמוקרטיה ובקניין הציבורי.

לאור החלטת ראש הממשלה לאשר את הרפורמה בפזיזות ותוך התעלמות מהסתייגויותיו של השר לאיכות הסביבה, התכנסו ארגונים חברתיים וסביבתיים, לכנס חירום ויצאו בקריאה דחופה לשרים לדחות את הצעת ההחלטה של ראש הממשלה בעניין, הצפויה לעלות ביום רביעי, 30.09, טרם פגרת סוכות.

מומחים משפטיים וחברתיים מהארגונים השונים, רואים בביטול הוועדות המחוזיות הוא צעד דרסטי ומסוכן המוציא ממעגל האיזונים נציגי משרדי הממשלה, אנשי מקצוע ונציגי ציבור ושעלול להביא להגברת השחיתות ולפגיעה אנושה בסביבה ובשטחים הפתוחים בישראל.

קואליציית ארגוני הסביבה והחברה כוללת את החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין, האגודה לזכויות האזרח, מגמה ירוקה, שתי"ל, חיים וסביבה, האגודה לצדק חלוקתי, התנועה לאיכות השלטון, הקשת הדמוקרטית המזרחית, עמותת באר שבע ירוקה, אל"ס, אזרחים למען הסביבה בגליל, עמותת במקום והש"ל.

הקואליציה מחזקת את ידיו של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, המתנגד לרפורמה, שהסיר את שמו מרשימת המציעים, לאור העובדה שבלשכת ראש הממשלה דחו את הערותיו והסתייגויותיו לרפורמה.

הצטרפו אלינו וקראו לשרים שלא לאשר את ההחלטה ולקיים דיון ציבורי מעמיק ומקיף, שיגדיר תחילה את הבעיות בתחום התכנון והבנייה ורק אז יציע פתרונות לבעיות שהוגדרו.

שילחו דוא"ל לשרים:

העתיקו את שורת כתובות הדוא"ל לשורת הנמענים אצלכם
[email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected]

שורת הנושא
לקראת הצבעתך על הצעת הרפורמה בתכנון - אנא קרא


נוסח המכתב

לכבוד
ראש הממשלה, בנימין נתניהו
שר הפנים, ח"כ אלי ישי
שר האוצר, ח"כ יובל שטייניץ
שר הבינוי והשיכון, ח"כ אריאל אטיאס
שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ שלום שמחון
שר המשפטים, ח"כ יעקב נאמן
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כ"ץ
שר התשתיות הלאומיות, ח"כ עוזי לנדאו


העובדה שמדינת ישראל הולכת להיות בשנים הקרובות המדינה המערבית הצפופה בעולם, מחייבת תכנון כולל וראייה ארוכת טווח. כוונת הרפורמה להעביר סמכויות נרחבות מהועדות המחוזיות לידי הועדות המקומיות עד כדי ביטולן, תפגע קשה בחוסנה וחוזקה של מערכת התכנון בישראל, וסופה שתפגע אנושות באיכות התכנון, באיכות הסביבה והשטחים הפתוחים ובסופו של דבר באיכות חיינו.


הצעת המחליטים, כפי שמנוסחת כעת, מכוונת לפתרונות קודם שנערך ניתוח מסודר והתקיים דיון מעמיק ביחס לשורשי הבעיה. ההחלטה המוצעת אינה כוללת ולו מילה על הגברת השקיפות בהליכי התכנון והרחבת שיתוף הציבור, שהם אבני היסוד של מערכת תכנון בריאה ואיכותית בכל מדינה מערבית. יתרה מזו – המבנה המסתמן של מערכת התכנון אף יחמיר את המצב, שכן כל קבלת ההחלטות תתנקז לוועדה אחת בלבד הנשלטת על ידי נציגים פוליטיים!


הניסיון מלמד כי חלק גדול מן הרעות החולות של מערכת התכנון מצוי דווקא בוועדות המקומיות – פוליטיזציה, שחיתות וחוסר יכולת לאכוף את חוקי התכנון והבניה, זאת בשל הקשר הבעייתי בין נבחרי ציבור לבין ציבור בוחריו. כיוון שהרפורמה מבקשת להגדיל בצורה משמעותית את כוחן של הועדות המקומיות תוחמר עד מאוד הסכנה לשחיתות. לכן, יש חשיבות רבה ביותר להיררכיה במערכת התכנון, וקיומה של בקרה של תכניות על ידי הוועדה הגבוהה מהן בהיררכיה, לקיומן של הוועדות המחוזיות, כבלם וכגורם מאזן.


אין ספק כי יש מקום לחזק ולשפר את מערכת התכנון, אך המהלך המקודם כעת אינו ראוי ולא אחראי, לא יפתור את הבעיות הקיימות אלא ייצור בעיות חדשות שרישומן יישאר על דמות הארץ ועל איכות חיינו עוד שנים רבות.

לפיכך, אנו קוראים לך לדחות את קידום הרפורמה עד להכנסת שינויים משמעותיים בנוסח הצעת המחליטים.


בכבוד רב,

מלאו את פרטיכם האישיים


נכתב על ידי , 30/9/2009 11:37   בקטגוריות איכות הסביבה, דמוקרטיה, חברה וכלכלה, פוליטיקה, קפיטליזם, שחיתות, תרבות נגד, ביקורת, פסימי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ewtkxgepusk ב-17/2/2013 10:18
 



על פסטיבל חוצמזה 3


ביום שישי בשבע וחצי לפנות בוקר אספה אותי אסנת, נוהגת ביד רמה בבסטרבותמוביל, ויצאנו למסע קצר צפונה לקיבוץ פרוד, השוכן על שיפולי הרי צפת, ממש מתחת להר כפיר, לא רחוק מכרמיאל, קצת אחרי ראמה.


קיבוצניקים אדיבים במיוחד כיוונו אותנו לאתר הפסטיבל, הגענו בעשר בבוקר וההקמה הייתה עוד בעיצומה, אז אסנת הלכה לישון ואני הלכתי לטייל. יש שם שני קברי "צדיקים" משופצים, שממוקמים לגמרי במקרה ליד חרבה של כפר ערבי, שהמבנה היחיד שנותר על כנו בה הוא מצבת שיש של עוד קבר. מוזר שעוד לא ייהדו גם אותו. בכל מקרה יש שם נוף לכנרת והרבה פרות, והרבה עצי זית.


בקיצור אחר כך הקמנו את הדוכן של בסטרבות, ומכרנו מלא קומיקס, מגזיני מעיין, ספרי שירה ושאר פרסומים איזוטריים של הוצאות עצמאיות שרובם מעולם לא ראו סניף של סטימצקי מבפנים.



אז איך היה שאר הפסטיבל אתם שואלים?


קודם כל באופן כללי היה אחלה וכיף של פסטיבל בטבע ללא חסויות מסחריות ועם ניחוח חציר וקש ואוויר גליל צלול כבירה. וגם אם תגלו בשורות הבאות נימות ביקורת, הרבה כבוד לתמר ואורי שהרימו את הפסטיבל הזה.


אז ככה: היו הרבה פחות אנשים משנה שעברה, אולי חצי. תרמו לעניין הרבה גורמים: איחורו של הפסטיבל בחודש וקירובו לאינדינגב ולפסטיבל הלם כרך שיתקיים בצוותא בסופ"ש הבא, ולשאר אירועי החגים, ובטח גם מאות ההופעות מחו"ל שהגיעו הקיץ וכתשו לחובבי מוזיקה חיה את הארנק. חוצמזה, השנה היה מעט מאוד יח"צ לחוצמזה, ככה שכמעט רק חובבי אינדי שורצי פורומים ייעודיים וחבריהם בפייסבוק ידעו על הפסטיבל. נראה שהמארגנים לא עושים מאמץ לייחצן את הפסטיבל לתושבי האיזור הצפוניים. מה, הרי לכל ערב מזרחי או ערב פאב הכי נידח מכסים את תחנות האוטובוס בכל האיזור בפוסטרים זרחניים. או שאולי לא רציתם שהם יגיעו?


מצד שני זה היה נחמד שזה היה כזה פסטיבל זעיר ואינטימי ולא המוני וסואן.


הבירה עלתה 15 לשליש גולדסטאר או 12 אם משתמשים בכוס רב פעמית.




צילום: fakepeterpan. בצילום בפליקר הוא תייג את שמות האמנים.



איזה להקות אני מציין לטובה?




צילום: יעל רגב


טרמפולינה שסגרו את הפסטיבל היו פיצוץ, תומר יוסף הוא המלך של העולם, פרפורמר אדיר, נחש-נמר, לפיד תימני שבוער כאילו תקעו לו פלפל חריף בתחת ועל הלשון, ראפר בחסד, פצצת אנרגיה שחמחמה. הוא חכם, הוא מושחז, הוא מצחיק. במילים שהוא כותב ושר הוא מקדם ערכים כמו חילוניות, אנטי מיליטריזם, אנטי כיבוש, וכל זה בלי להיות מטיף נודניק אלא משולבים בגרוב מטורף.

המוזיקה שבנו הנדלר והוא עושים היא ראפ-פאנק-פאנק-מטאל רקידה וסוחפת.




צילום: עטר רפפורט - יש לה שם סט צילומים עצום שמכסה את הפסטיבל מכל כיוון אפשרי.


הנאומים של גלעד כהנא היו טובים, גם הוא שנון ומשמש כקול של שפיות ולא מתבייש להיות מפורש פוליטית, שזה נדיר עד כאב במוזיקה המקומית. מצד שני הוא נשמע קצת משועמם. האלבום שהוא הוציא לאחרונה באנגלית הוא די בינוני בעיניי, גם במילים וגם בלחנים, בייחוד בהשוואה לזיקוקי הדינור של הג'ירפות.


את אשכרה מתים אני זוכר במעורפל אבל לטובה.


בגלל שחוצמזה מקדיש את עצמו בעיקר לרוק אלטרנטיבי, היה חסר לי מאוד גיוון סגנוני, כך שקולולוש ורגאייסטן בלטו לטובה. קצת ביאס שרוב ההופעות היו קצרות מאוד, חצי שעה ועופו מהבמה. כל פעם שהעסק קצת התחיל להתרומם נגמרה הופעה והייתה הפסקה של חצי שעה.



הליינאפ הוצב במקום כזה שרק ביום השני גיליתי אותו. הוא בכלל היה שם ביום הראשון?

צילום: fakepeterpan. בצילום בפליקר הוא נתן את התרשמותו שלו מכל אחד מאמני היום השני.


אני בטח לא מומחה בבניית ליין אפ, אבל היו בחירות מוזרות. ההרכב של אורי פרוסט ואיתן רדושינסקי, הממבו ממבאס, שאירחו את מאיה דוניץ, שעושה מעולה כל מה שהיא לא עושה, נתנו בראש אחלה אלקטרוניקה רקידה וסוחפת, אבל נתנו רק שניים וחצי שירים בצהרי יום שישי, במקום להרים את הפסטיבל לשיאים של קרחנה בלילה.


אחת ההופעות המרכזיות בשישי בלילה הייתה של צמד ברלינאי, גרמני וצרפתייה או להיפך, בשם Les Trucs.

מהדוכן שמענו אלקטרו מהיר ושבור במיוחד וצרחות בגרמנית שנשמעו כאילו מישהו חזר מן המתים להכניס אותנו למקלחות.

רק כשצולחים בעוז את מעגלי הקהל ונכנסים למעגל הפנימי של ההופעה, מבינים שמדובר באמנות מיצג חי. שני הליצנים עומדים בתוך הקהל, פנים אל פנים, שניהם עם כמה מקלדות מולם, ומיקרופונים שמחוברים להם לראש בצורה מצחיקה.



צילום: עידן אמתי


הם מנגנים את ה-8 ביט שלהם - כל המקלדות משמיעות צפצופים שמזכירים משחקי מחשב פרימיטיבים מהאייטיז, כל מיני ציוצים ורעשים, במהירות אדירה ובמקצב שבור. שני המוקיונים מנסים לשקף בריקוד, בתנועות גפיים וראש את המוזיקה - הם נראים כמו שתי ציפורים על אסיד. זה נשמע מפגר לגמרי אבל בלייב זה ממש משכנע.


הבעיה היא, כאמור, שמי שלא נמצא במעגל הפנימי של ה-20-30 איש לא יכול להנות מכל החוויה.



קרוסלה היו אחלה כרגיל, למרות שקצת חבל שתמר אפק קיצרה את השיער כי הוא לא התנופף בפראות סביבה כמו בשנה שעברה כשהיא ניגנה וצרחה בפראות.


כנסיית השכל היו משעממים ובכייניים כרגיל ולא שייכים בכלל.


חוצמזה חלמתי בלילה שהופיע אסף אמדורסקי, ובבוקר התברר שלא הייתי היחיד שחלם את זה.



עוד צילומים מחוצמזה 3 בפליקר.


הרשמים של יעל רגב בוינט.


נויה כוכבי ראיינה את תמר אפק.


הצילומים של חיה מחוצמיזה.



אסנת ואני עם קפה מגזיה על גבעה מול הכנרת. גבנו להר כפיר. צילום: חיה מיכאלי


נכתב על ידי , 28/9/2009 12:05   בקטגוריות פנזינים וכו', ביקורת הופעות, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, מוזיקה, קומיקס ישראלי, תרבות אלטרנטיבית, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-1/10/2009 15:31
 



מיליון פסטיבלי אינדי, הופעות והפגנות מעניינות


קצת הזנחתי את הבלוג בתקופה האחרונה, אני מודה. מקווה שהצלחתם לשרוד בלעדיו.

האמת היא שזה די שיקף את רמת הפעילות הנמוכה שלי בכל התחומים, גם בעבודות איור וגם בללכת להפגנות, הופעות ושאר פעילויות תרבות ומחאה.

אבל כן הייתי בכמה בחודשים האחרונים.


למשל ההפגנות נגד גירוש מהגרי העבודה והפליטים וילדיהם.

אלה היו שמחות במיוחד למרות הנושא הכאוב, הרבה בזכות קבוצת המתופפים האנארכו-קווירית שנעשית משופשפת יותר מהפגנה להפגנה, וסוחפת במקצבי הסמבה שלה את המפגינים והעובדים להפגנה מלאה בריקודים וכיף. וכמובן בזכות המהגרים והפליטים עצמם, חבורה תוססת מכל מיני צבעים.


הפעילים נותנים לילדי העובדים החמודים לצבוע כרזות בצבעי גואש. כשנגמרו הכרזות התחילו הילדים לצבוע את פניהם של הפעילים בשחור. היה מצחיק וסמלי לראות את הילדים הקטנים (גילאי 5-10 ככה) מתרוצצים בקהל ומציעים במפגיע למפגינים הלבנים לצבוע את פניהם בשחור.




לפני כשלושה חודשים השיגו ארגוני העזרה, בסיועם של כמה חברי כנסת וגם של הלוביסט ניר קליין (קרוב רחוק שלי, אחרת לא הייתי יודע) פסק זמן של שלושה חודשים בצייד הילדים, אבל עכשיו נגמר פסק הזמן ושוב עלול להתחדש גירוש הילדים. גירוש המבוגרים נמשך כל הזמן הזה.


אז חוזרים לגן לוינסקי להפגין, והפעם יהיו גם הופעות ודוכני אוכל!:


אירוע סולידריות נגד הגירוש

ערב התרמה משותף לכל קהילות מהגרי העבודה
שישי 25.9.09 משעה 16:30 בגן לוינסקי (לוינסקי פינת הר-ציון)


בתכנית:
הופעות וריקודים – אל תחמיצו!
מבחר מאכלים מסורתיים – משובחים ובזיל הזול
בינגו והגרלה – פרסים גדולים לזוכים!
הפעלות ומשחקים לילדים – והפתעות נוספות...

אנחנו ,פעילות ופעילי ארגון ,Israeli Children אזרחים ומהגרי עבודה מקהילות שונות, ממשיכים במאבק המשותף נגד גירוש עובדים ומשפחותיהם, מבוגרים וילדים. המאבק המשותף שלנו יימשך עד שנשיג אזרחות לילדים, ונשים קץ לציד האדם והגירוש. מולנו ניצבות חברות כוח האדם המרוויחות הון עתק מסחיטת דמי תיווך מעובדים חדשים, המשלמים אלפי דולרים כדי להגיע לישראל. חברות אלו מפעילות לחץ כבד ומתמיד על הממשלה, לגרש את העובדים ולהביא אחרים במקומם, כדי שהחברות יוכלו להשתמש שוב באשרות שבידיהן ולסחוט כסף מעובדים נוספים. זהו מאבק קשה, והוא תובע מאיתנו משאבים רבים. אנחנו זקוקים לתמיכה שלכם ,אזרחים ועובדים המתנגדים לגירוש, ותומכים במאבק שלנו.

כל ההכנסות מהאירוע יוקדשו למאבק בגירוש העובדים והילדים.

Israeli Children



דים-סאם טעים וזול במדרחוב נוה-שאנן

ואחרי ההפגנה, אם האוכל בגן לוינסקי לא הספיק לכם, אפשר לקפוץ לדים סאם מדרחוב נוה שאנן.

בתחילת שנות האלפיים התרחש גל האקציות הראשון, שניקה את דרום תל אביב ממהגרי עבודה והמדרחוב התרוקן. בשנתיים האחרונות העובדים והפליטים שוב מילאו את הרחוב והפיחו בו רוח חיים שמחה ותוססת כבימי קדם. פעם היו גם הרבה מזרח אירופים, היום זה בעיקר אפריקאים למיניהם, פיליפינים וסינים.


באמצע המדרחוב, בגדה הדרומית, שוכן לו בית ממכר דים סאם זולים וטעימים להפליא. יש כיסונים שנראים ממש כמו קרעפלאך, יש אטריות מוקפצות מהסוג המוכר, אבל התגלית האמיתית היא הלחמניות המאודות - לחמנייה מבצק לבן ורך מאוד, מלאה בבשר ברוטב מתקתק וטעים שנספג בבצק. שתיים כאלה בעשרה שקלים. מאוד מומלץ, אם אתם עדיין אוכלים בשר. אני לא יודע מה שמו של המקום, אבל בפינת הדלפק הפונה לרחוב יש ציור של ברווז. זה בערך מול חנות ירקות ולצד מועדון של אפריקאים.




וחוצמיזה יש כמה פסטיבלי ואירועי מוזיקה בחודש הקרוב:


hutzmize header

פסטיבל חוצמזה 3

מפלי פרוד בגליל, שישי-שבת 25-26 בספטמבר

בסוף השבוע הקרוב! אחלה אחלה פסטיבל, הייתי בשנה שעברה. עצים, אוהלים, שק"שים, דוכן של בסטרבות, דוכני אוכל ובירה. אה, וגם הופעות רצוף מהבוקר עד הלילה. המגרעה היחידה: שוטרים מחפשים סמים בשבת בבוקר בין האוהלים.


120 ₪ לכל הסופ"ש.


פסטיבל אינדינגב 3

מצפה גבולות בנגב, שישי-שבת 17-16 באוקטובר


שבוע אחרי סוכות! אחלה אחלה פסטיבל, הייתי בשנה שעברה. מדבר, שמש, אוהלים, שק"שים, דוכן של בסטרבות, דוכני אוכל ובירה. אה, וגם הופעות רצוף מהבוקר עד הלילה.

אחרי הבלאגן בשנה שעברה השנה לא תהיה מכירת כרטיסים באתר הפסטיבל אלא רק במכירה המוקדמת, ראו הוזהרתם והערכו בהתאם!


100 ש"ח




וחוץ מכל אלה יש גם:



השקות ירושלמית ותלאביבית להוצאה המחודשת של נ"מ

ההשקה הירושלמית מתחילה ממש עכשיו ב-21:00 באוגנדה בירושלים, וההשקה התלאביבית תקרה ביום רביעי הבא, ה-30.9 בצימר, רחוב הגדוד העברי 5, בשתיהן יהיה תקלוט של אבי פיטשון וניר מטרסו, ובתלאביב תהיה גם הופעה כלשהי שהם מתעקשים שאיננה הופעת איחוד רשמית.


הכניסה חופשית.


כותב איתמר ב"ז שארגן את ההוצאה המחודשת: בתכלס, אין לי מושג איך, מכרנו כבר 80 מתוך 100 העותקים שהודפסו, כך שמי שרוצה לרכוש עותק וטרם עשה זאת מומלץ שימהר, כי שתי ההזדמנויות הנ"ל עלולות בהחלט להיות האחרונות (מתחכמים יכולים להכות את השוק ולמהר לרכוש אונליין). לא ברור כרגע אם תהיה הדפסה נוספת, ואם כן אז באיזה היקף היא תיעשה. מה שבטוח הוא שאם תהיה הדפסה נוספת, היא לא תכיל את רוב התוספות שנדחסו למארז הנוכחי.

האלבום הוא הוצאה מחודשת של קסטה שהופצה במספר מצומצם של עותקים לפני כעשרים שנה. מצורפים לה די.וי.די עם הופעה, מעין סרט תיעודי ותיקיית מולטימדיה, פנזין רחב יריעה על הלהקה וכל מיני אינסרטים (ר' תמונה).
אפשר לרכוש אותו באוזן השלישית בתל אביב, באוגנדה בירושלים, באינטרנט (כאן וכאן), אצל אנשי הלייבל לב ועצמות ובאיזו חנות ביפן (I kid you not).


נכתב על ידי , 21/9/2009 20:13   בקטגוריות דמוקרטיה, הופעות&catdesc= מסיבות&catdesc= רייבים, היסטוריה, הערות אישיות, הפגנות, חברה וכלכלה, מהגרי עבודה, מוזיקה, נוסטאלגיה, פאנק, תרבות אלטרנטיבית, אקטואליה  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-27/9/2009 10:55
 



שלישי: תערוכה על בסיס הספר "איך לאהוב" של קבוצת אקטוס





נערה על סף התבגרותה מתחקה אחר הרפתקת הקיץ של חברתה היפהפייה על חוף הים של תל אביב; ברון זקן מספר לפילגשו איך התגלה לו שיקוי האהבה החזק מכל; נערה החוצה את הגבול לירדן ומביאה משם עט לאהוב בוגדני ; זמר ישראלי כושל מוצא את הזדמנות חייו בזכות מעריצה משפילד, אנגליה; אהבה כואבת וגרוטסקית, כמו פרגמנטים של תודעה ורגע אחד של אושר ואינטימיות אמיתית בבוקר כמעט סתמי – כל אלה מתחברים יחד לאוסף בלתי שגרתי של סיפורים גרפיים מאת אמני הקומיקס של אקטוס.

בקבוצת הקומיקס אקטוס חברים חמישה מאיירים בעלי שם: בתיה קולטון, מירה פרידמן, איציק רנרט, רותו מודן וירמי פינקוס. מאז הקמתה בשנת 1996פרסמה אקטוס עשרות ספרים וחוברות קומיקס וחוללה מהפכה אמנותית וספרותית בקומיקס הישראלי. בשנת 2006 נבחרה על ידי המגזין האמריקאי ID כאחת מקבוצות העיצוב הבולטות של זמננו. בספר זה מתארח גם המאייר והאנימטור דוד פולונסקי.
''האיורים היפהפיים וסיפורי העלילה יוצרים את התרכובת המטרידה של הומור ובדידות שבזכותה נודעו אמני אקטוס''. (Publisher's weekly)

התערוכה "איך לאהוב" מציגה היבטים שונים של אהבה ובוחנת את הצדדים הפחות מקובלים שלה. היא מחולקת לשישה נושאים העוברים כחוט השני בסיפוריהם של חברי הקבוצה: נגיעה-נשיקה, שנאה, קנאה, חיזור, אכזבה וסביבה.

אוצרת: מיה דבש, פתיחה: יום שלישי, 15 בספטמבר 20:00

מוזיאון הקומיקס

רחוב ויצמן 61 חולון. טלפון: 03-6521849

ביום שבת, בתאריך 17.10.09 בשעה 18:00 יתקיים שיח גלריה עם חברי קבוצת אקטוס.


***


ואנ'לא זוכר אם קישרתי פה ל:


החיוך שאינו נמחק - מאת טליה לביא ומיכל ויניק
קומיקס פליימוביל פוטו רומן
לפני איזה שנתיים הגיעו אלי טליה ומיכל וביקשו שאעזור להן לעצב את הקומיקס שלהם לפורמט מגניב שהעיתונים יאהבו. הן היו במגעים כמעט עם כל המוספים, כולם התלהבו מהקומיקס שלהן ובסוף אפחד לא פרסם. עכשיו סופסוף הוא התחיל להתפרסם בוואללה.

פרק 1
פרק 2
פרק 3
פרק 4

אז הנה.
נכתב על ידי , 12/9/2009 14:36   בקטגוריות תערוכות, תרבות אלטרנטיבית, קומיקס, קומיקס ישראלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ש ב-16/9/2009 00:26
 



חמישי בירושלים: הפגנה נגד ההתנחלות במזרח ירושלים


תנו צ'אנס לשלום

לא להתנחלויות במזרח ירושלים

בעקבות ההשתלטות המתעצמת של עמותות המתנחלים

על שכונות במזרח ירושלים (במימון תושבי חו"ל), במטרה לייהד את מזרח העיר,

ולטרפד אפשרות לפתרון מדיני

תוך רמיסת זכויותיהם של התושבים הפלסטינים, גירוש פלסטינים מבתיהם, ונקיטת מדיניות של אפליה ממוסדת על ידי ממשלת ישראל (זכות השיבה? ליהודים בלבד!)

אנו קוראים לכם

שעוד מאמינים בתהליך מדיני ובכבוד האדם

 לבוא ולהשמיע את קולכם

נתכנס ברחבת שער יפו בירושלים

ביום חמישי, 10.09.09

בשעה 19:30 

ישאו דברים:

הרב אריק אשרמן - מנכ"ל שומרי משפט- רבנים למען זכויות האדם
פרופסור אליס שלוי - כלת פרס ישראל, אשת חינוך ופעילה פמיניסטית
אורי אבנרי - ממייסדי "גוש שלום", סופר ועיתונאי
מאהר חנון ונאסר ע'אווי - ממגורשי שייח ג'ראח
אורלי נוי - דוברת "עיר עמים"

 

על המוסיקה: DJ אסף

 

הסעות יצאו מתל אביב ב-18:00 מרכבת ארלוזורוב

להרשמה מאיה: mayou22@gmail. com

 

אל לנו לשתוק כשהקיצוניים מכתיבים

את עתידה של ירושלים 

 

רבנים לזכויות אדם, גוש שלום, תעאיוש, בת שלום, יש גבול, קואליציית נשים לשלום, לוחמים לשלום, הוועד הישראלי נגד הריסות בתים

 

למי שמגיע מחוץ לעיר אפשר גם לשלב עם ביקור ביריד הספרים החברתי -

עט לשינוי שיתקיים בשעות 16:00-21:00 בנחלאות!

נכתב על ידי , 8/9/2009 16:25   בקטגוריות גזענות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הפגנות, מתנחלים, נגד הכיבוש שתיים בחמש, פוליטיקה, אקטואליה, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמיתי סנדי ב-8/9/2009 20:52
 



יריד ספרים חברתי בירושלים: עט לשינוי ביום חמישי


פסטיבל הסמולניות והמתלפלפים הירושלמי חוזר להכות בפעם השלישית - גם אני אהיה שם!


יום חמישי 10 לספטמבר

בין השעות 16:00-23:00

במתחם גלריה ברבור, שכונת נחלאות, ירושלים.

הכניסה חופשית


בתכנית (ראו תוכנייה מלאה בתמונה למטה):


* יריד ספרים של הוצאות ספרים אלטרנטיביות, חברתיות, עמותות וארגונים לשינוי חברתי, אמנות וקומיקס, כולל מפגש עם האמנים והסופרים. אתם מוזמנים להשתתף ביצירה של עיתון קיר ענק ואינטראקטיבי בהפעלת "מכון חפ"ן".


* פעילות רציפה ומגוונת לילדים: תיאטרון סיפור, יצירה, אקולוגיה, טיפולי טחורים ועוד.


* לקראת ראש השנה: למכירה חבילות שי, עבודות יד ומוצרים חברתיים (רקמות מסורתיות, חסכמים, מוצרים אקולוגיים לילדים, יומנים ולוחות שנה, קרמיקה, שתילים ועוד).


* מגוון הרצאות בנושא החיבור בין חברה לספרות:


שיחה עם המוסיקאי שאנן סטריט, השקת גיליון בנושא קורבנות של "הכיוון מזרח", פאנל בנושא הפליטים מאפריקה ויוזמות ספרותיות שנוצרו כדי לקדם את ההכרה בהם ואת חייהם בישראל, "גרילה תרבות" על שירה ואקטיביזם, מופע פיוט, ערב שירה של קבוצת כתובת ומשוררי השכונה ועוד...


* ייעוץ פנסיוני לעובדים חינם של עמותת מען


* שכונה מספרת סיפור - סיור סביב מפגש עם מספרי סיפורים בשכונת נחלאות.


* תערוכה "עבודה שחורה" של תנועת אחותי בגלריה ברבור, בית קפה "סחר הוגן" של ארגון "פעולה ירוקה" ומאפים בית יים, במה פתוחה, תערוכה של קבוצת קרע, ועוד.


הביאו איתכם ספרי יד שנייה לדוכן של "סיפור חוזר"


הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו


הכניסה לכל האירועים ללא תשלום!


לפרטים נוספים, שעות פעילות ומפה אנא עיינו בתכנייה פהלמטה או באתר האינטרנט של גלריה ברבור





נכתב על ידי , 7/9/2009 16:55   בקטגוריות פנזינים וכו', אמנות פוליטית, אקולוגיה, הומניזם, הרצאות וסדנאות, חברה וכלכלה, ירידים, מגזינים, סוציאליזם, ספרים, תרבות אלטרנטיבית, תרבות נגד, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 47

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמיתי סנדי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמיתי סנדי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)