לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות על החיים, ההתבגרות, הזוגיות, ההורות, החברה הישראלית, תהיות על מהות הדת היהודית ומקומה בחיים המודרנים ויחסי דתיים-חילוניים. הדרמות והדילמות הקטנות של החיים.

Avatarכינוי: 

בת: 56

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2003

רב כלבבי



בוואלה פורסמה היום כתבונת בנושא: "רב אורתודוקסי: נשים יכולות לעלות לתורה". ברור הוא שהכותרת תעורר מיד את התעניינותי וזאת לא בגלל שאני מחכה שסוף סוף יתנו לי לעלות לתורה, כי למען האמת בתי תפילה לא מעניינים אותי במובן המעשי - אני לא מזדהה עם תפילות שיש בהן מילים כוללניות ולא ברורות. בעיני, תפילה צריכה להיות אישית. הכתבה עניינה אותי משום שאני ממתינה כבר שנים שיקום רב אמיץ וישנה תקנות מגוחכות. (כן, אני יודעת שיש כאן כאלה שלא אוהבים את המילה הזו).
התגובות לכתבה הם שזכו לתשומת ליבי המיוחדת: "הוא צריך אישפוז דחוף !!!!!!!!!!!!!!!!", "עוד רב כזה ואבדנו" וכד'.
לעיתים נראה לי שה"מאבק" בקידום היהדות הפרימיטיבית ליהדות מודרנית נידון לכישלון מלכתחילה. עד היום חשבתי שהבעיה אצל הרבנים חסרי האומץ. היום אני מבינה שהבעיה היא לא רק בהם אלא בעם השמרני שלא מוכן לשמוע קצת אחרת. "הם מפחדים", כבר אמרה גדולה ואדוקה ממני.

נכתב על ידי , 25/6/2003 11:31  
49 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



42,972
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , דת , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאליאנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אליאנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)