לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


,I am the master of my fate I am the captain of my soul
Avatarכינוי:  kuksta

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2012    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2012

שיר המזווה


עוד מעט אני חוגגת שנה לגמילה. מה-18 לאוקטובר, יום שיחרורו של גלעד שליט, לא באו אל קרבי לחם, פסטה, קינוח או כל דבר שיש בו מן הסמים שלי לשעבר: גלוטן וסוכר. העבודה על שמירתי נקייה מהחומרים הממכרים לא תמיד קלה, במיוחד כשמדובר בכמויות יחסית קטנות (כמו במיונז או בחומץ בלסמי). לפעמים לא בא לי להקפיד על קוצו של יוד. השינוי הפך לשגרה והתזונה הנטולה לטבע שני של חיים אמיתיים. בכל יום אני נוכחת שאוכל מזין, שמספק את הגוף, גם מאזן את המשקל, ובגלל שהאוכל פחות מעובד אני פטורה מספירת קלוריות מעיקה.

בניית השריר מאיטה עכשיו זמנית את הירידה אבל הספורט גם מרחיק את הדיכאון והופך את הגוף המתרוקן ואת העור העודף לאסוף יותר, כך שנכנסתי השבוע למידה  LARGE (!!!) בשתי חולצות מ-H&M.

בכל פעם שאני נזכרת שנרשמתי למסע סובב תל-אביב, אני מופתעת. ביום שישי בשמונה וחצי אקח איתי את אופניי למסע של 22 ק"מ סביב עירי האהובה. המטרה היא להנות מהרכיבה, שעוברת גם באיילון, ולהגיע למדליית הסיום בניצחון פרטי. אני לא יודעת אם לאכול בבוקר שלפני המסע או רק לשתות איזה מיץ עשב חיטה.

בזמן שאני ממתינה לעצה, קבלו רשימה של תוכן המזווה שלי, שמלא בחומרים שצריכים למתכונים מגוונים. לפני שנה הייתי קונה, משתמשת פעם אחת ואז קוברת באיזה אחורה של ארון. עכשיו יש לי בית שבו נעים לי לקנן, ארון עליון ומגירה עמוקה עם שתי קומות מלאות, שמתרוקנות ומתמלאות מחדש.

יש לי קופסא עם אורז בסמטי ושקית של איטריות אורז מלא
הקמח האהוב עלי הוא תירס והוא בא גם בגרסת פסטה צהובה
בהופעת אורח אפשר למצוא קמחים כמו חומוס, עמילן ותפוח"א

הקטניות צבעוניות ואסור לשכוח להשרות
עדשים כתומות ושחורות ופול מצרי יבש,
אפונה ירוקה ואיטריות שעועית

הדגנים הכמו-דגנים מאופיינים בערך גליקמי נמוך
קינואה, דוחן, כוסמת ואמרנט
כולם זקוקים לטעמים חזקים ותבלינים דומיננטים
תערובת מדראס, קארי, חוויאג'
כמון, כורכום ושתי גרסאות הפפריקה
גרעינים של חרדל וכאלו של כוסברה
פלפל צ'ילי טחון, אנגלי וארבע עונות במטחנה

ממתקים טבעיים כמו סילאן, דבש טהור וסירופ אגבה
חמוציות ברכז, תמרים ותאנים מיובשות
תמצית של שמן כמהין, שבבי קוקוס ופטריות שיטאקי
אגוזי מלך וקשיו, טחינה אתיופית, ושקדים לא קלויים

סוגרים את הרשימה בג'ימל - ג'עלה לסלט וגינג'ר עוקצני
כזה ששמים גם במיץ ירקות
יחד עם סלק, סלרי, וגזר גמדי
רק כי זה מתחרז

נכתב על ידי kuksta , 4/10/2012 04:07   בקטגוריות מזון מזין  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ. ב-7/10/2012 23:44




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , האופטימיים , עכברי עיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לkuksta אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על kuksta ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)