לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


,I am the master of my fate I am the captain of my soul
Avatarכינוי:  kuksta

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2012

בשבת יום הולדת לישרא



כשפתחתי את הבלוג הייתי לכאורה הכי סבבה שיש. גרתי עם שותף בקומה רביעית בראש הגבעה הכי גבוהה ברחובות. היו לי המון חברים שאיתם "ישבתי" כל ערב ולכולם היו שמות של סטלנים כמו שיק או צ'יף. עבדתי בחברה שחיפשה תרופות לסרטן וגם עשתה ניסויים בעכברי מעבדה לבנים.

לא יצא לי לעבוד שנים במלצרות אבל עבדתי בעבודה מבזה אחרת - הייתי מזכירה. כל יום הייתי רוכבת עם הטוסטוס שלי, "הקיסר", לפארק המדע ויושבת שעות מול מחשב, שעות בלי שום דבר לעשות. פסגת האושר הייתה כשפעם בשבוע היה מגיע התפריט מחברת הקייטרינג והייתי מחליטה, לגמרי בעצמי, מה יאכלו כל 38 עובדי החברה בשבוע הבא: דג הליבוט או שוקיים עוף?

שנה לפני כן עוד שרצתי בצפון הפרברי של תל אביב בואך רמת השרון, והשלמתי את הקורסים האחרונים שנותרו לי כדי לסיים לימודי תקשורת. בתקופה זו פגשתי את פמה, שהייתה מזכירה אישית של אחד מעורכי הדין הבכירים בתחומו. מתחת לחזות הבורגנית לכאורה התגלתה פצצת אנרגיה וסקרנות אדירה. בדיעבד נראה לי ששתינו היינו אבודות בעור לא לנו, ובחיים שאין בהם הרבה תקווה להוציא החוצה את העולם הפנימי.

את התפקיד של פמה אני ירשתי וקיללתי כל רגע עם הגמד הרשע. רגעי החסד היו כשהיינו מתכתבות במייל, מכתבים ארוכים ארוכים וחפרניים, שבהם שפכנו הכל: את הקיטורים על התפלץ שהיה רודה בנו לסירוגין, ואת העניין בתוכניות טריוויה או ריאליטי כמו הישרדות והמירוץ למליון האמריקאי. עם הזמן חלקנו את אהבתנו לספרות ואף נולדה איזו שותפות סוד בענייני הרפתקנות על רקע רומנטי.

קשר המכתבים נמשך והיה מקור של נחמה ומפלט עד שהתפוצץ בבת אחת כשפמה גילתה את ישרא-בלוג ב-1.9.2002 היא העבירה את הכתיבה האישית באותה רמת כנות לרשת, רק שהפעם זה היה פתוח לכולם. ב-29 בספטמבר 2002 היא סיפרה לי על המקום הזה. לא עברה שעה אחת וידעתי שזה מקום ממש בשבילי.


הבלוג מילא את כל אותן שעות ריקות במשרד עד שכבר לא רציתי ללכת הביתה. אנשים מהעבודה ומהחיים הפכו להיות וירטואלים לעומת האנשים שהכרתי בישרא. לא חשבתי לפגוש אותם, הרי היו לי המון חברים, רק שעוד לא הבנתי שאיתם אני מפחדת להיות מריאט וכאן המצאתי את kuksta. הבלוג נותן לי את האופציה להיות אנונימית ולשלוט בדרך שבה אחרים רואים אותי או להיות כנה לחלוטין בלי לפחד מהתגובה המילולית או הבלתי מילולית.

למדתי שלאנשים הכי מפתיעים יש קשיים, שהעולם הפנימי חשוב ומעניין יותר ממי שאת "על הנייר". מגיל 26 ועד עכשיו אני עובדת עם אבן שהפכה לפלסטלינה, נמסה לתבנית חופשית יותר, בעלת מסגרת קלה וחזקה ותמונה פנימית עשירה, שלא מנסה לטשטש אף חלק החוצה.

הכינוי שלי הוא כינוי חיבה שבו קראו לי והפך להיות לשם-עט אני תמיד מתלבטת אם תם זמנו ואני צריכה לכתוב בשמי המלא. זה בכלל משנה?

ידעתי הרבה קשרי ישרא בשר ודם. חלקם כנסיון להזדווג, לחלוק ריהוט, חיות, הפרעות נפשיות, כוס בירה ועלבונות הדדיים. חלקם היו רגעיים, ואת הטובים ביותר שעברו טלטלות אני שומרת קרוב. את הקשר הכי מיוחד יצרתי עם אהוביק שלי, שבא לחפש בישרא כוסיות ומצא. אותי.

לחיי ישרא-בלוג!

לפוסט יום ההולדת בבלוג של צוות ישרא-בלוג

נכתב על ידי kuksta , 22/8/2012 14:39   בקטגוריות בלוגי סטייל  
70 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בוהו בעבודה ב-27/8/2012 14:31
 



כואב לי התחת


מהחורף אני מחפשת מורה ומסגרת לעשות בה עבודה עם הגוף. במרץ, אנה, שאותה אני מכירה מכאן, הכירה לי את דנה - מורה לאיינגר יוגה. שיעור הנסיון היה מדהים אבל היא הייתה לפני חופשה בהודו ואני ההתבאסתי שזה לא מושלם ושהסטודיו שלה נמצא אי שם בערבות בבלי.

בתחילת אפריל עשיתי מנוי לחדר כושר. נורא רציתי כבר להיות שם, לצלול פנימה. שילמתי הון בתשלומים, התחייבתי כך וכך ועוד לפני שתם החודש השני כבר ידעתי שזה ממש לא זה. זה גם הם שנורא לא נחמדים אבל גם אני, לא מתאים לי לעוף עם עצמי בתוך קירות המרתף וללכת על פס נע. זה אולי ההפך הגמור מלהיות מחובר לגוף - הכל שם כל כך רועש והמוני ויש מליון הסחות דעת טכנולוגיות. הייתה בי קצת אשמה שחתכתי בנקודת היציאה הראשונה אבל ידעתי שזה רק הכסף שאבד, זה לא "עוד כישלון".

בחודש שעבר כתבתי לדנה והיא הזמינה אותי שוב לסטודיו הבייתי שלה. בכל משך השיעור הרגשתי שייכת, הרגשתי נוח, וגם הרגשתי שאני עושה אחלה עבודה פיזית בלי לספור דקות לאחור. בתום השיעור ההוא הייתי כה הרפתקנית שעליתי על אופניים בפארק הירקון ורכבתי איתם, לראשונה אחרי כמה שנים טובות, עד לסוף הפארק. יכול להיות שזה היה נגמר שם אלא שהייתי ממש דלוקה מהחוויה והתקשרתי לאהוביק. הוא עודד אותי להמשיך עם ה"תל-אופן" עד הבית, רק לקחת את זה באיזי ועל המדרכה. עד בוגרשוב כבר הייתי מכורה.

כעבור שבועיים קניתי אופני-עיר סטנדרטיות לנשים, ולא כדי להכריח את עצמי לעשות עם עצמי משהו. כשהמושב עד הסוף למטה אני מגיעה עם הרגליים לרצפה ולא צריכה היקף גלגלים קטן כמו שחשבתי. יש להן סל קדמי והן לא מיוחדות או אישיות בשום אופן. ארקדי מהחנות אופניים אומר שאין מה להתלהב מהאופניים, הם רק הכלי, צריך להתלהב מהרכיבה.

אני מתלהבת, אני ממש מתלהבת. פעמיים בשבוע אני רוכבת לפסיכו בנורדאו ופעם אני רוכבת דרך הפארק עד לבבלי ובחזרה. כשהייתי במחזור רציתי לדחות את השיעור של היוגה אבל דנה אמרה שהיא תוציא אותי מהבאסה של היום הראשון, שהיוגה יכולה לעזור בכל מצב בחיים. השבוע היה זה התרגול השני ביום הראשון של המחזור וזה שוב עזר. כשאני יוצאת משם אני כמו בחורה שיצאה מתוך פרסומת למחזור. הקשב הזה לגוף על כל צדדיו, בלי להוציא שום חלק, הופך את התרגול לפסגה רוחנית של השבוע.

כשהייתי קטנה מאוד אהבתי לשחק טניס. שיחקתי מגיל 11-17 בחוגים וכמה שאהבתי לשחק תמיד התבאסתי להתלבש ולצאת מהבית, ותמיד היה את הדיון הפנימי "אולי לא היום?...אני כל כך עייפה...היה לי יום קשה...מחר יהיה לי יום קשה...אין לי כוח". אפילו אם תמיד הייתי חוזרת דלוקה ומרוגשת, גם בפעם הבאה הייתי מתחילה את הדיון מהתחלה.

כנראה שזה בגלל החשש הזה לפגוש את הגוף, בגלל הדחייה הפנימית שהפכה לאוטומט. למרות שאני כל כך אוהבת לרכב ולתרגל אני אצטרך להמשיך להזכיר לעצמי שאני אוהבת את זה ושזה עושה לי טוב, עד שהדחף הטבעי יתחלף, וגם אחרי. 

ובקשר לתחת מהכותרת, התפנקתי היום במושב חדש.
נכתב על ידי kuksta , 14/8/2012 21:37   בקטגוריות גופנפש  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של kuksta ב-25/8/2012 01:45
 



מסחטת הכסף


השטים בחברות ספנות בינלאומיות מכובדות, נוהגים בקודי לבוש רשמיים להחריד. הדרישה היא לארוחת ערב בלאק טיי, לא פחות. אצל הנורבגים שלנו (שהם נורבגים רק במוצאם, בפועל נמל הבית שלהם הוא במיאמי) עברו לסגנון freestyle. לאוזנים ישראליות פריסטייל נשמע כמו "הכל כלול" ולא עניין שולי של קוד לבוש. מסתבר שהדגש בפריסייל הוא הסטייל ולא על הפרי, כלומר מותר להתלבש יותר קז'ואל וכל דבר אקסטרא עולה כסף. יש להם גם דרכים מאוד יצירתיות להוציא אותו ממך.

הדברים הברורים מאליהם לנוסעים הישראלים כמו הקולה בברז, לא כלולים בעיסקה. בכל כוס בירה או יין צריך לשלוף את כרטיס החדר ולגהץ. חוץ ממחיר השייט (שאותו לא שילמנו תודות לנדיבותו של אבא של אהוביק) גובים ממך גם 12 דולר לאדם ליום עבור שירות. השירות באמת מדהים, יחס של כמעט איש צוות אחד לשני אורחים. כדי להבין את הרמה צריך לציין שבמסעדה בערב יש לכל שולחן מלצר בכיר, מלצר משני ועוזר מלצר אז התשלום על השירות יוצא שווה. זה לא נגמר בזה, משחק באולינג עולה 5 דולר, מיץ טבעי עולה 3. רגע, בעצם זה עולה יותר כי הם אמריקאים אז הם מוסיפים טקס על כל דבר. לקבוצה שלנו היה אנטי גדול כלפי מסחטת הכספים והם נמנעו מכל הוצאה כדי לא להרגיש פראיירים. לנו הייתה גישה קצת יותר מתונה. אם בא לי כוס קפה נורמלי (ולא הקפה האמריקאי המגעיל שהם מחזיקים במכונות חינם) אז אני בחופש ואני אזמין קפוצ'ינו. אם מה שבא לי זה כוס מיץ ירקות סחוט במקום (ולא מיצי תפוזים תעשייתיים) אז גם בארץ זה היה עולה לי 15 שקל והייתי משלמת בלי למחות.

החלק בו התערער מעט שיקול הדעת היה בשולחנות הטקסס הולדם. בערב הראשון והשני למדתי את המשחק כשאהוביק שיחק. זה היה מגניב ומרגש רק לעמוד מהצד ולראות צ'יפים עם ערך כספי אמיתי, דילר מיומן ואנשים שעושים רושם שהם עובדים כל יום על הפוקר פייס שלהם מול המראה. בערב השני אהוביק הפך 100 דולר ל-1000 וחזר לחדר עם השטרות כדי להתפלש בהם קצת במיטה. למחרת הצטרפתי למשחק והמרתי 100 דולר לצ'יפים. כבר ביד הראשונה הימרתי על הכל כי הייתי בטוחה שהאס יספיק לי. הפסדתי הכל וזה היה שיעור אכזרי. החלפתי עוד 100 דולר איתם העברתי ערב שלם בשולחן. חלק מהזמן זכיתי, חלק מהזמן המתנתי בצד וחלק מהזמן גם פישלתי. כיוון שקלטו שאני לא מסתכנת או מבלפת, לא כל כך נכנסו איתי להימור כשניסיתי להעלות אבל בסוף הערב גמרתי עם 85 דולר והייתי מאוד מרוצה מעצמי, בעיקר כי שחקנים הרבה יותר מנוסים ממני נמחקו והפסידו הכל.

מחוץ לאורות הקזינו יום הטיול הכי יפה היה היום בו עגנו בנמל ליבורנו. התחנה הראשונה הייתה בעיר לוקה, עיר ימי ביניימית מוקפת חומה ומשומרת להפליא. כולה קטנה ובובתית, מלאה קתדרלות ומגדלים. לי היא הזכירה באווירה את נווה צדק, כי יש בה בתים עם אופי אבל גם המון חנויות אופנתיות ומגניבות. בלוקה היינו גם במוזיאון העינויים. למרות החיבה שלי לביזאר ולמזוכיסטי הביקור במוזיאון טילטל אותי. זה לא לא הגיוני שהם המציאו כלי עינוי לכל חלק בגוף, אחד מחריד באכזריותו ממשנהו ועם התיאורים והאיורים על השימוש שלהם, לקח לי כמה שעות לחזור ולהאמין במין האנושי. סאדו-מאזו זה משחק, זה לא היה משחק, זה היה נבזי ואמיתי ומחושב ולא, אין, אני לא יכולה לחזור לחשוב על זה עכשיו.

יום אחרי ליבורנו היינו בקאן. בשלב הזה הטיול כבר התקרב לקיצו ואני הייתי בעד למצות את כל מה שיש לספינה להציע. מה שלא היה לספינה להציע זו בריכה ראויה לשמה. היה פארק מים ומגלשות והיו סיפונים למבוגרים וחדר משחקי וידאו ואפילו קומת גלריה לאמנות אבל בריכה ראויה לשמה לא הייתה. היו 3 בריכות שדמו יותר לגיגית. המים בהן התחממו מהר בשמש ואי אפשר היה לטבול כדי להתקרר. היו גם 6 ג'קוזים חמים אבל מה יעזור לי החום? את הגיחה למים קרירים, שנותנים לי יותר חופש בתוך הגוף שלי, נשאר לעשות בקאן. דמיינתי חופים עם כיסאות נוח מרופדים, ומלצרים בחליפת שלושה חלקים משרתים אותי. בסוף מה שעשינו זה לשתות קפה (הכי טעים בטיול) בסוג של פיצוצייה ולשים מגבת על החול בחוף ציבורי. מייד נכנסתי למים וכשהתרגלתי לקרירות יצאתי לשחייה ארוכה לעבר המצופסודה. גם שם לא חיכה מלצר צרפתי עם שמפניה אבל יצא לי להביא אותה בקפיצת נר מהיפות שנראו. קאן זה לא מה שציפיתי שתהיה אם כי באמת מה שציפיתי שיהיה זה ים טוב ואכן היו מים: צלולים, קרירים, עמוקים ונקיים. זה היה לגמרי מספיק.

בערב האחרון הארוחה המשפחתית נקבעה לשעה שבע וחצי. בחמש וחצי התקיים טורניר הפוקר שמתרחש פעם בשייט. שם לא משחקים על כסף אלא על מקום. הגיעו חמישה עשר שחקנים: הנורבגי שאי אפשר להבין מילה ממה שהוא אומר למרות שהוא חושב שהוא מדבר אנגלית, שני הליצנים סטאן ואריק ועוד ג'נטלמן מדרום ארצות הברית, השוודי האנאלי יאן, הפיליפינו התורן (היו המון פיליפינים, בעיקר בצוות השירות), מתמטיקאי צעיר, עוד צעיר שחור עם בלינג בלינג, כל מיני שלא נחרטו בזיכרוני, ואנחנו, אהוביק ואני. רעדתי מהתרגשות אבל יותר מפחד. למזלי כבר ביד הראשונה היו לי אחלה קלפים. ניצחתי וקיבלתי את הביטחון. שיחקתי לאט, בלי להתלהב, בלי לבלף, עם מטרה להתקדם מיד ליד. הבליינדים גדלו ואני מרגישה שסביבי נושרים שחקנים הרבה יותר מנוסים. טוב גם אני הלכתי על זוגיים והמניאק לידי קיבל צבע. עוד מעט מגיעה ההפסקה, רק להחזיק עד ההפסקה. לא נשארו לי הרבה צ'יפים אבל שוב המזל חייך אלי. בהפסקה אפשר להוסיף לקופה ואני כמעט מוותרת. אהוביק מוסיף לעצמו עוד 100 דולר צ'יפים וגם אני לוקחת את הביטחון של תחילת המשחק וצוללת פנימה. מפה לשם, אני זוכרת שהיה קשה להתרכז כל כך הרבה, זה ספורט מעייף הפוקר הזה, כלומר הטקסס הולדם. פתאום אנחנו רק ארבעה וסבא  BJ מהמר מולי כשיש לי יד מדהימה, למזלי גם לו יש ואנחנו הולכים ראש בראש על הכל. אני לוקחת והנה, אני הקטנה הגעתי לפרסים. שלושת המקומות הראשונים זוכים ואני ביניהם. רק מההתרגשות האדמתי כולי. זה בלתי נתפס, לא יכול להיות שהגעתי עד לכאן. מזל שהודעתי למשפחה שכנראה נאחר. זהו, הבעיה היא שאיבדתי את הריכוז ועפתי ביד הבאה. אנתוני הפיליפיני זכה בכל הצ'יפים שלי ואני זכיתי במקום השלישי וב-350 דולר. לו ולאהוביק, שנותרו במשחק, היו כמעט אותו מספר צ'יפים. אנתוני היה לחוץ להגיע לארוחת ערב אבל אהוביק לא רצה להתחלק בכספי הזכייה, ואכן, בשמונה בדיוק הוא הוכתר במקום הראשון ובפרס של 800 דולר. זו הייתה חוויה מדהימה לשחק, לא ההימור אלא המשחק הוא מה שריגש. טוב, גם הכסף.
נכתב על ידי kuksta , 5/8/2012 00:04   בקטגוריות מדור חו"ל  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שולה (שם בדוי) ב-11/8/2012 08:25
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , האופטימיים , עכברי עיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לkuksta אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על kuksta ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)