לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

א - ו - כ - ל !!!!


אם זה טעים, ואני יודע איך להכין את זה, או שאכלתי איפהשהו, ואני מנסה לשחזר, או שאני מנסה לאלתר, או שאתם תעזרו לי. זכרונות, מתכונים, וטכנולוגיות מזון להמונים !
כינוי: 

בן: 52

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: -. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יש פה אחת, עושה אותך - אתה רואה ראי !


 

למי שעוד לא פגש את הפרויקט הזה- זה דבר נפלא.

בלוגרים כותבים פוסטים אחד בשביל השני, זה לא "חיקוי", זו "מחווה", וגם פארודיה.

והכל בטעם טוב, תוך התחשבות ברגשות הילידים,חוקי "תרבות הדיור", ושמירה על שקט בין 2 ל 4 .

אז אחרי שעדי עשתה את פארה , ופארה עשתה את עדי,

החליטה פארה המופלאה לעשות גם אותי.

אמנם, בעברית תלאביבית של ימינו, המשפט הקודם שכתבתי הוא בעצם אורגיה אחת גדולה,

אבל בישראבלוג, מה לעשות, הכל ווירטואלי, כרגיל.

אז קבלו אותה - הישר מערבות אוסטרליה הרחוקה - פארה ווי.


טוב. תשמעו,  מספיק כבר עם הבקשות, אין לי זמן לכתוב פוסטים, בסדר? נכון שאני כל הזמן מגיב לכולם בשורות קצרות עם סיפורים פיקנטיים מחיי, אבל אני פשוט לא מספיק כלום! אני עובד שעות ארוכות אל תוך הלילה, וביום אני צריך להבריש את החתולים ולהיות עקרת בית למופת, אז מה אתם רוצים ממני?
 
תפתחו בלוג משלכם!
 
רגע, רגע, לאן הלכתם לי? לא, סתם, לא התכוונתי, באמת, הנה - עכשיו אני אבשל לכם פוסט משהו ללקק את האצבעות.
 
פעם, כשהייתי קטן, ואחותי היתה קטנה גם כן, היינו מכינים את זה ביחד, אבל עכשיו כל אחד עבר לבית משלו עם לודביג משלו (בעצם רק לי יש לודביג), אז אין ברירה ועובדים בנפרד. אין יותר לקום ביחד בשבת בבוקר, כשאבא ואמא עוד ישנים, ולחתוך ביחד סלט ירקות ולהכין ביחד חביתה. אתם בטח חושבים  -מה הסיפור, כל אחד יכול להכין חביתה. אז זהו, שחביתה כמו שלי אף אחד לא מכין ותיכף אני אסביר לכם למה ואיך להכין אחת בעצמכם.
 
אז קודם כל, מה אנחנו רוצים מחביתה? שתהיה רכה, שתהיה עסיסית, שתהיה צהובה, והכי חשוב - שתהיה חמה. כי הדפים העלובים האלה שמקפלים לנו בתוך הסנדוויץ' זה בושה. בושה שאפילו אשכנזים לא יכולים להרשות לעצמם!
 
קודם כל, מספר הביצים הוא כפול ממספר המשתתפים. זאת אומרת, אם אתם זוג מבסוט שחי ביחד באותו בית, אינעל אמכם, אז אתם צריכים ארבע ביצים. אם אתם גרים עם שני שותפים בדירה - אז שש ביצים. אם אתם רווקה לוהטת שמחפשת אהבה - בקשה תשאירי לי מספר טלפון בתגובות של הפוסט.
 
עכשיו קחו כל ביצה בנפרד, והחזיקו אותה ביד שמאל שלכם (אלא אם כן אתם שמאליים, ואז ביד ימין. ובלי בדיחות סמולנים בבקשה! זה נדוש ואני מכיר עשר כאלה ואתחיל לספר אותן בתגובות). ביד ימין החזיקו סכין חדה, אבל לא חדה מדי! שלא יהיו פה תאונות ובכלל אני צריך לפרסם דיסקליימר. במכה אחת בבקשה לחרוץ חריץ עמוק באמצע הביצה, ומייד לשפוך את התוכן לתוך קערית קטנה, ולא מפלסטיק. (חרסינה? מצויין. נירוסטה? עוד יותר טוב. חרס ניגרי? לא ניסיתי. פח מגולוון? שאלוהים יעזור לכם).
 
עכשיו, מטפטפים לתוך הביצים כמה כפות בירה. קחו מטרף (ואני יודע שיש לכם, כי אמרתי לכם לקנות כזה כשהכנו רוטב בשמל!) וטירפו את הביצים במשך שמונה דקות רצוף.
 
עכשיו מוסיפים קמצוץ מלח, קמצוץ פילפל-טחון-טרי, כמה עלי תימין (ירוק וטרי ולא מיובש!) וכפית שום כתוש. את כל העיסה הזו מערבבים טוב-טוב עד שמתנוונת לכם היד, ואז עוברים לשלב החם.
 
לוקחים את המחבת, ועל הצד הקעור שלה (בטח לא שמתם לב שלמחבת יש שני צדדים! קמור וקעור! אז הנה, עכשיו הושכלתם) שופכים כף שמן זית. אני הייתי שופך יותר, אבל תוצאות הבדיקות האחרונות מראות שאני צריך להתקיים מעלי חסה ומלח סלרי, אם אני רוצה להגיע לגיל שלושים וחמש.
אז שופכים את השמן למחבת, ומחכים שהיא תתחמם (אגב, פעם היתה לי שותפה שאמרתי לה לחכות שהמחבת תתחמם, אז כדי לבדוק היא שמה אצבע. כוויות בדרגה שלישית).
אגב, עדיף שתשתמשו בשמן זית שיוצר על ידי ערבים, ולא בנוזל השמנוני המגעיל הזה שמוכרים בסופר מרקטים. הוא יותר בריא, פחות מעובד, ויש לו ריח חמצמץ כזה שעושה מיד חשק לנגוס.
כשריח של שמן זית מתפשט בכל המטבח, זורקים פנימה טיפה של הביצה הטרופה. אם היא עושה טסססס, סימן שזה חם מספיק, לשפוך פנימה את הביצה ולכסות מיד! ככה החביתה תתפח יפה.
 
אחרי שהחביתה כבר זהובה, הופכים אותה לצד השני. בצבא למדתי להפוך אותן במכה, בלי להוציא אותן מהמחבת. זה טריק חשוב כשעושים מילואים מסוכנים כמוני ואין בכלל צלחות בסביבה! אבל למתקשים, אפשר להוריד אותה לצלחת, להרים עם כלי שטוח כזה, נדמה לי שקוראים לו "מרית",  ולהפוך חזרה למחבת.
 
 הטעם אותו דבר.
 
מקשטים בסלט ישראלי חתוך טרי וגבינה לבנה.
 
בדרך כלל אני נותן וריאציות, אבל באמת, במקרה הזה אין כללים. מה שאתם רוצים: בצל מטוגן, זיתים קצוצים, שמיר (למי שאוהב אוכל אשכנזי), פרוסות נקניק (למי שרוצה בשר), רסק עגבניות (למי שרוצה ניחוח שקשוקאי),  - באמת, כיד הדמיון הטובה עליכם הרי זה משובח.
 


עד כאן פארה.

 

ראיתם איזה יופי היא עושה אותי? אני שוקל להעביר לה את הבלוג באופן קבוע.

אגב, צחוק בצד, המתכון ממש טוב, חוץ מהשטות הזו של הסכין עם הביצה (כפי שסוכן הביטוח שלי ביקש שאדגיש).

גם לא צריך לטרוף עד שנופלת לכם היד. מספיק עד שהכתף יוצאת מהמקום.

וגם, אם תחליפו את הבירה בכמה כפות קוטג', תקבלו את החביתה האהובה עלי. היא כמו פשטידה קטנה,

ואפשר , בניגוד לחביתה רגילה, לטגן אותה עד צאת הנשמה, והיא תהיה רק יותר טעימה.

נסו ותהנו.

 

נותר לי רק להוסיף , שאם אתם במקרה רווקה לוהטת שמחפשת אהבה, אז באמת אתם צריכים רק 2 ביצים.

ובמקרה יש לי, אז תתקשרו.

נכתב על ידי , 28/3/2006 13:10   בקטגוריות אושפיזין- אני מארח כותבים !  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
70,848
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לCatman אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Catman ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)