|

|
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
ספטמבר 2007
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | |
הבלוג חבר בטבעות: | 9/2007
מחשבה מהגולה על הממסד היהודי לכבוד יום הכיפורים אז אני כאן באמריקה. ופתאום היום היתה איזו דחיפות עסקית למחר, ושוחחנו עם האמריקנים על האפשרות לקדם דברים מחר, ערב יום הכיפורים. דווקא האמריקנים העלו את העובדה שמחר ערב יום הכיפורים ובטח "הישראלים" (היהודים) לא יוכלו לעבוד כל היום. עוד בטרם השיחה אמרתי למנהל שלי שאין לי בעיה לעבוד מחר. ואם לא היו אומרים לי לא הייתי יודע שמחר זה ערב יוהכ"פ.
לפני שבוע דיברתי עם חבר ישראלי על שאלות הזהות שיש ליהודים האמריקנים. לנו הישראלים מובן מאליו שאנחנו יהודים (כלומר, אלו מביננו שהם יהודים). גם אם אני רחוק מהדת אני יודע שאני יהודי. גם אם לא עשיתי בר-מצווה אני יודע שאני יהודי. אני קשור ליהדותי קשר עז. הממסד הדתי בארץ השניא את הדת על החילונים. בקפדנותם, הרחיקו האורתודוכסים את החילונים מהיהדות והשיגו את ההיפך ממטרתם. האורתודוכסיה היהודית מעולם לא השכילה להפנים את הרוח החיה מאחורי היהדות ואת גדולתה של היהדות: התאמת הדת ומנהגיה לרוח המקום והזמן. כוחה של היהדות והמשכיותה תלויים ביכולתה של היהדות להשתנות ולהתפתח. השמרנות, האורתודוכסיה, היא סתירה של היהדות ומכת המוות שלה. אני מעז לומר שרק בישראל אפשר למצוא ציבור שלם שאינו מאמין. ציבור שלם שהתרחק מהדת כיוון שניסו לקבוע עבורו מהי אמונה.
צום קל.
| |
| |