לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הדרך לגהינום רצופה כוונות טובות


היא נחמדה. היא אינטליגנטית. היא אפילו מצחיקה. או לפחות יש לה שכל מצחיק. וגם עכוז יוצא מן הכלל. ועל אף כל אלה, משהו שם לא עובד. נפגשנו לא מעט פעמים ועדיין ישנה תחושת אי-נוחות כאילו אנחנו ברגעים הראשונים של הפגישה הראשונה. אני מחבב אותה ולא רוצה לפגוע בה אז אני לא אומר לה די. אז אנחנו ממשיכים והיא נקשרת יותר וכשאצטרך לשים לזה קץ זה רק יכאב לה יותר.

יצאתי מנייאק?
נכתב על ידי , 15/10/2008 00:28   בקטגוריות על החיים, אהבה ויחסים, פסימי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משהו שעדיף לא לדעת


מידאס מלך מקדוניה רדף אחר סילנוס, הסאטיר הזקן של דיוניסוס, ולאחר שתפסו הכריח אותו לומר לו מה טוב לו לאדם ומה הרצוי לו. הדימון ניצב דומם וקופא, עד אשר השיב כפוי ע"י המלך, כשמילותיו פורצות מתוך צחוק חותך: "הו, בני אדם עלובים וקצרי ימים - למה תאלץ אותי לומר לך את הדבר אשר טוב לך שלא תשמענו לעולם? הדבר הטוב ביותר לאדם הוא דבר שאינו בגדר השגתך כלל. הטוב ביותר לאדם הוא שלא היה נולד", אמר סילנוס. "אך אם כבר נולד, מוטב לו שימות כמה שיותר מהר".

כבר שנים שאני מנסה להסביר את זה, לאחרונה יותר מבעבר, ואף פעם אני לא מצליח. האחרון שניסיתי להסביר לו, דוקטורנט לפילוסופיה וחבר טוב, שלח לי את הסימוכין הנ"ל מהמיתולוגיה היוונית.
נכתב על ידי , 18/9/2007 02:12   בקטגוריות פסימי, עבודה, על החיים  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דייט ראשון באמריקה


אז יצאתי לפגישה ראשונה בארץ האפשרויות. כולם נתנו לי עצות, כי כאן צריך לדפוק הופעה וכאן צריך לצאת למסעדה וכאן צריך לתת טיפ וכאן צריך לפתוח את הדלת. ואני יצאתי לפאב בג'ינס, חולצת טי וכפכפים, כי זה אני.

הבחורה מג'יידייט (כאן קוראים לזה JDate אבל זה אותו דבר רק באנגלית).

לא יכולתי להימנע מלדבר על השואה ומיהו יהודי ולהטיף מוסר על איך זה שיהודים חיים באמריקה ושזה לא תרחיש בדיוני שתתרחש שואה שנייה ושהיא תהיה באמריקה. שאלות הזהות צפות ועולות, מן הסתם, כשאתה בגולה. בעיקר כשאתה משוחח עם יהודים. אולי זה בהשפעת יורם קניוק (בדיוק קורא אותו - ברשימה בצד ימין).

מובן שדיברנו גם על חומוס ועל האינדקס הגליקמי שלו. כי זה הדבר הראשון שאתה רוצה לספר לבחורה שאתה מנסה להקסים.

והיא:
"Your English is very good"

ואני:
"Thanks, yours is not too bad either"
(תשובה שהיתה לי מוכנה מטיולים קודמים)

ואז בסוף הערב אני:
"I'll call you"

והיא:
"Oh, definitely"

אבל כאן זה אמריקה ואין לך מושג אם מה שנאמר זה מה שהתכוונו. כי באמריקה לא עונים לך בתשובה לשאלה. התשובה תהיה ברמז. וזה לא מנומס לענות כאן לשאלה, חייבים לרמוז את התשובה. חמיצר ודאי היה מסתדר פה טוב. אבל אני לא מצליח אפילו לפתור את תשבץ ההיגיון של מעריב.

נכתב על ידי , 15/9/2007 07:36   בקטגוריות אהבה ויחסים, על החיים, שחרור קיטור  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביתניים אין לי כותרת לשנה החדשה. וכמובן - חומוס


נדמה לי שאיבדתי את מעט הקוראים שהיו לי, ולא בלי סיבה. כולי שקוע בהתאקלמות בארצות הברית של אמריקה. אני יושב פה בסיאטל, לא רחוק מהמגדל שמצוייר בפתיחה של "פרייזר", ואני חושב על ישראל. לא על ארץ ישראל ולא על המולדת. לא על החזון והציונות. אני חושב על החברים שלי שבקושי יוצא לי לדבר איתם. אני חושב על החברים שלי שלא הספקתי לאחל להם שנה טובה. אני חושב על אחי שעבר דירה ועוד כמה חוויות שחווה ולא הייתי שם איתו. הניכר מעצים את הכאב. אני חושב על המשפחה שאני מקווה לזכור להתקשר אליהם מחר משדה התעופה לארוחת החג. אני חושב על האחיינית שלי שעוד זוכרת אותי ועל זו שעוד קטנה מכדי לזכור אותי. דווקא האחיניות הן אלה שגורמות לי לבכות. ואני לא יכול שלא לחשוב עליהן.

בכל צהריים אני מתלבט מה לאכול. אחד הספרים הרשומים פה בצד מספר על אח שמאוהב באחותו וכדי לפתור את אהבתם אחותו מחליטה שהם צריכים להזדיין עד שיכאב להם. עד שיבוא להם להקיא אחד מהשני. בששת החודשים בטרם עזבתי את הארץ אכלתי חומוס כל יום. ניסיתי את השיטה. כל יום אכלתי חומוס וקיוויתי שיבוא לי להקיא מחומוס. התוצאה היתה הפוכה. אני כבר לא יודע מה יש לאכול פרט לחומוס. ובכל צהריים אני במאבק למצוא משהו שהוא לא-כל-כך-גרוע ו-לא-כל-כך-מגעיל ו-לא-כל-כך-משעמם. אבל הכל גרוע ומשעמם ומגעיל ורק בניו-יורק מצאתי חומוס סביר. אבל אני לא נמצא בניו יורק כל יום.

שנה טובה. מעולם לא איחלתי לעצמי איחול זה בכזו משמעות כפי שאני מאחל לעצמי היום. ומאחל גם לכם, אם אתם עוד כאן.
נכתב על ידי , 12/9/2007 08:25   בקטגוריות שחרור קיטור, פסימי, על החיים  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הצד האחר של ההיכרויות ברשת - תגובה


ברשימתו היום ב-Ynet השתמש פרופ' עזי ברק בבלוג שלי כדוגמא ל"גישה צינית, מזלזלת, נטולת רגישות" בעולם ההיכרויות ברשת.

 

ברשימתו מציג פרופ' ברק שני צדדים של ההיכרויות ברשת - זה החיובי המאפשר ליצור קשרים בקלות וזה המטפח בנו "גישה צינית, מזלזלת, נטולת רגישות ואנושיות". בתחילת רשימתו משבח פרופ' ברק את המדיום כמקום מצויין להיכרויות. גם אני, כמו פרופ' ברק, מכיר אנשים שהתחתנו לאחר היכרות באינטרנט. ואולם, האין אותם זוגות בבחינת יוצא מן הכלל המעיד על הכלל?

 

אותה גישה צינית לא קיימת שם מההתחלה. המציאות ברשת היא שמטפחת בנו גישה זו. לי ולבני דורי שהיו בוגרים עם פרוץ מהפכת האינטרנט קשה מאוד ההחלטה להרשם לאתר היכרויות. עם כל ההכרה בכניסתה של הטכנולוגיה לחיינו עדיין אנחנו חשים תחושת כישלון אישי, סוג של הודאה באשמה, בכך שאנחנו נרשמים לאתרי היכרויות. ההרשמה היא התוכנית החלופית, תוכנית המגרה שקיווינו שלא נזדקק לה. עיון בכרטיסים באתרי ההיכרויות מגלה לא מעט אנשים שמודים כי היו מעדיפים לפגוש את בן זוגם בתור במכולת ולא ברשת. אם כן, כשאנו נרשמים לאתר היכרויות אנו עושים זאת בלב כבד ועם רצון עז להצליח. אנחנו נותנים למדיום הזדמנות אמיתית.

 

לאחר ההרשמה אנחנו מסוחררים. מסוחררים מהשפע, מסוחררים מהמעיינים בכרטיסנו, מסוחררים מהקלות שביצירת קשר. החודשים הראשונים באתר ההיכרויות מתישים עד מאוד. אנחנו באמת רוצים לתת הזדמנות ולכן איננו ממהרים לפסול. לא תפסול אותה על התנסחות לאקונית, לא על תמונה לא מחמיאה, לא תפסול אותה על עישון או על מזל או העדפה פוליטית. אנחנו מגיעים לאתר מהסצינה החוצ-אינטרנטית בה אנחנו יודעים שלא פוסלים אדם על זוטות. אז אנחנו יוצאים עם הרבה אנשים, מנסים לתת צ'אנס. עם חלק זה מחזיק פגישה או שתיים, עם הרוב אפילו לא זה.

 

תקופת זו מכניסה אותך לשגרת דייטינג. ישנם כללי טקס וכולם נוהגים על-פיהם. מחליפים כמה דוא"לים, עוברים לצ'ט, קצת טלפונים ודייט. וגם בדייט השגרה ידועה. השיחה ידועה מראש במרבית המקרים. גם אם אנחנו משתדלים, במרבית הפעמים השיחה נסובה סביב עיסוקך, משפחתך, טיולך בעולם. השגרה, כידוע, שוחקת. למודי אכזבות, אנחנו מגיעים לפגישה "כי צריך" או "כי אפשר", לא "כי בא לי". הפגישה הופכת לאינסטינקט. "אתרי ההיכרויות הפכו להיות גורם מרכזי בחיי אנשים רבים" קורא לזה פרופ' ברק. והלא הקלישאה אומרת: "אני לא צריך הרבה, אני צריך אחת".

 

כוחה של הרשת חורג מעבר לגבולותיה. יום אחד אתה מוצא את עצמך עייף מאתרי ההיכרויות. אתה מחליט לעשות הפסקה. אולם אז אתה מגלה שחושיך קהו. אין בך עוד התרגשות. ההתלהבות מפגישה ראשונה נעלמה. כילדה שיש לה הכל ובובה חדשה אינה משמחת אותה עוד, כך השפע והזמינות שללו ממך את היכולת להתלהב. וכאילו לא די בכך, הנוחות שבהיכרויות ברשת השכיחה ממך את מיומנויותך בקשירת קשרים בעולם האמיתי. פיתחת תלות בנוחות האינטרנטית. שקעת בסם.

 

אז מה עושים? לפסול לפסול לפסול! פרופ' ברק מדבר בשבחו של המדיום "בסינון ראשוני מועיל של לא מתאימים". אכן, ניתן לסנן את הלא מתאימים. אולם ברשת הכללים מוכרחים להיות נוקשים יותר. בניגוד להיכרות בחיים האמיתיים, לאדם בצד השני של המקלדת אין כל קשר חברתי אליך. אינך מכיר את סביבתו, את חבריו, את שפת גופו. כולם עשויים להיות מוצלחים אבל גם אם רוצים, אי אפשר לתת צ'אנס לכולם. על שום כך - פסלו על עמדה פוליטית, פסלו על תחביב שנראה לכם טיפשי, פסלו על התנסחות מרגיזה, על עיסוק, על תחום לימודים. אם מצאתם עצמכם יוצאים ליותר מדייט בשבוע יתכן שגם אתם שקעתם בסם.

 

אני מסכים עם מסקנתו של פרופ' ברק, עם התהיות שהוא מעלה בסוף רשימתו. השטחיות, הרגעיות והשפע הם חלק מתרבות המערב בכלל ולא רק תרבות הדייטינג ברשת. בתוך תרבות זו קשה לי לראות את הצדדים החיוביים אותם רואה פרופ' ברק בסצנת ההיכרויות ברשת. 

נכתב על ידי , 27/11/2006 21:16   בקטגוריות על החיים, אהבה ויחסים, אינטרנט  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 51

תמונה




19,512
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החיים כמשל , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסתם אחד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סתם אחד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)