(האתר שלי)
, 18:17 14/8/2006:
גם למצרים ולירדן יש את אותם אינטרסים. אבל בניגוד אליהן צבא לבנון אינו מסוגל לטפל באירגוני הטרור שבמדינה לו צבא לבנון היה פועל למיגור המחבלים לפני מלחמת של"ג לדעתי כבר בעת חתימת הסכם השלום עם ירדן ניתן היה לחתום גם על הסכם עם הלבנונים.
אבל כיום כארגון הטרור הפך לחלק בלתי נפרד מהמנגנון השלטוני הדבר כמעט בגדר בלתי אפשרי כל עוד לא יהיה הסכם עם הסוריה/אירן שהם הממנים של אותם ארגונים
(האתר שלי)
, 08:20 15/8/2006:
אתה מדבר על יכולת, אבל השאלה היא עניין של רצון.
אני מאמין שאם יהיה ללבנון את האינטרס (לדוגמא, דרישה ישראלית במסגרת הסכם שלום) יופעל מספיק כוח בתוך לבנון לפרק את המיליציות, או להביא כוח רב לאומי שיסייע בפירוקן של המיליציות.
כוח זה לא הבעיה, אלא הרצון, ולדעתי כעת - כשיש ממשלה שהיא מאד אנטי סורית ואנטי אירנית - יש את הרצון הזה.
(האתר שלי)
, 18:40 14/8/2006:
זו שאלה מצויינת. מעניין אם אי פעם התקיימו דיונים בנושא זה בין שתי המדינות (עמוק עמוק מתחת לשולחן).
ובכלל, אם לבנון ומנהיגיה היו מסוגלים לקום ולנער מעל עצמם את הכנימות הטרוריסטיות (והספונסורים המפחידים שלהן) המוצצות את דמה של המדינה ומביאים לחורבנה שוב ושוב.
מתחדשת (האתר שלי)
, 19:24 14/8/2006:
בחיים לא הייתי חושבת שאתה תכתוב להחזיר שטחים בתמורה לשלום. אל תבין לא נכון, אני מסכימה איתך, פשוט לא ציפיתי לזה ממך.
(האתר שלי)
, 08:23 15/8/2006:
מדובר בשטח קטן מאד, לא מיושב ע"י יהודים (ולמקרה שיקפצו ויגידו שאני גזען - רבים מהדרוזים באזור מחכים שנחזיר אותם לריבונות סורית), ונטול משמעות דתית-היסטורית.
אני בעד. העתק לעידוק ומאמר ב NRG יובילו לכתבה קטנה על יוזמה של בלוגרים במעריב, עיתון שקוראים גם אנשים שמקורבים לממשלה ולכנסת. אני יודע שזה יכול לרוץ בקלות, ממש כמו השלום עם ירדן, והרי באמת אין סכסוך מהותי.
אפשר אפילו לתת כך לסניורה שוט בדמות ישראל כנגד חיזבאללה, אבל צריך לעשות את זה דרך מצריים וירדן שיתנו גיבוי ללבנונים.
לארה"ב אין התנגדות, לבנון לא נמצאת ברשימת מדינות הטרור כמו סוריה, וסוריה אולי תתחרפן, אבל תמורת שלום אני מוכן אפילו לשחרר די הרבה אסירים לבנוניים. שנסראללה יאכל את הלב ושסניורה יהיה זה שיביא לשחרור האסירים שלהם.
אני חושב על משהו יותר מורכב טיפה. מקום שניתן להפנות אליו בלוגרים ותשומת לב של המדיה. אולי בלוג ב Blogger שיוקדש לעניין ולתת שם אפשרות לאנשים להביע את דעתם בעד או נגד...
הבעיה היא (כרגיל) חוסר זמן. אני אנסה להרים משהו בערב ברשותך.
(האתר שלי)
, 17:44 15/8/2006:
האמת היא שמתאים לסורים להיות דבילים מספיק בשביל לא להבין שאולי קשה לנו לנצח ארגון טרור העובד בשיטות של גרילה כגון החיזבאללה, אבל במלחמה מלאה - "פנים אל פנים", אנחנו נקרע להם את הצורה, ועל הדרך אולי גם נכבוש את דמשק, כדי שיהיה לנו משהו לתת להם במסגרת "שטחים תמורת שלום"...
(האתר שלי)
, 08:13 16/8/2006:
מצד שני, ניצחון מזהיר על הצבא הסורי יחזיר-ועוד-איך-יחזיר את יכולת ההרתעה שלנו, ויאפשר לנו לנטרל את ההשפעה הסורית (והאירנית) על לבנון.
ובכל זאת, אני מוותר על מלחמה עם סוריה, לפחות בשלב זה, תודה רבה.
(האתר שלי)
, 00:04 15/8/2006:
הלוואי וזה היה אפשרי. אני כמובן בעד, אבל יש כמה בעיות:
1. כעת, אחרי המלחמה, הלבנונים שונאים אותנו מאוד, וזה יקשה על הממשלה לעשות צעד כזה באופן נמהר.
2. זה עלול לגרור מלחמת אזרחים, לא רק בין תומכי חיזבאללה לשאר, אלא משהו הרבה יותר מורחב בין הפלגים היריבים, ויש הרבה כאלה.
3. הסורים לא יאהבו להישאר המדינה השכנה היחידה של ישראל הנמצאת בסכסוך איתה (כאשר הגולן בידינו) והיא תפעל לטרפד מהלך כזה. נכון שסוריה פחות משפיעה ויותר שנואה בלבנון בשנה וחצי האחרונות, אך סוריה עדיין נוכחת באמצעות המודיעין הצבאי שלה ועל ידי הרבה עסקים בבעלות סורית.
(האתר שלי)
, 10:03 15/8/2006:
1. שלום עושים עם אויבים, לא?
2. אני בספק. אולי בין תומכי החיזבאללה לשאר, אבל לא בין יתר הפלגים. יותר סביר משהו בנוסח "תומכי חיזבאללה/סוריה/אירן לבין השאר". מצד שני, זה עשוי לאפשר למתונים לבצע את המהלך שבו הם מעוניינים גם ככה, וזה לסלק אחת ולתמיד את ההשפעה הסורית/אירנית.
3. ברור שסוריה לא תאהב את זה, אבל אם היא תנסה לטרפד את זה, אני מאמין שניתן יהיה לדאוג לכך שיטילו עליה סנקציות מפחידות מספיק באמצעות ארה"ב, האו"ם, והקהילה האירופית.
(האתר שלי)
, 01:31 15/8/2006:
יהונתן קלינגר ב"עבודה שחורה" הציע זאת כאן
ויש גם תשובה לא מאוד מתחייבת מעמי איילון.
חשוב שליוזמה כזו יהיו שותפים מצביעי ימין ושמאל
fietsen
, 23:15 17/8/2006:
ב 1982 בגין הכריח את באשיר ג’ומייל לחתום על הסכם שלום בצורה משפילה בנהריה, שנחשב אצל הלבנונים "הסכם הכניעה" ויש להם זכרונות מרים ממנו.
ההסכם גרם לרצח באשיר ג’ומייל ובעקבות זאת לטבח סברה ושתילה
ashmash (האתר שלי)
, 01:28 19/8/2006:
סליחה על האיחור, השעה והיום.
אבל כבר חתמנו בעבר על הסכם שלום עם לבנון. הכנסת אפילו אישרה אותו והוא מתויק בארכיון אתר הכנסת, תחת הסכמי שלום שהכנסת אישרה.
רק מה, הוא מעולם לא אושר בלבנון (רצחו את באשיר ג’ומאייל ובכלל, הסכם שלום אחרי התקפה צבאית לא בהכרח נתפס טוב).
ישראלים באפלה
תגובות לקטע: שלום, לבנון הוספת תגובה חדשה
גם למצרים ולירדן יש את אותם אינטרסים. אבל בניגוד אליהן צבא לבנון אינו מסוגל לטפל באירגוני הטרור שבמדינה לו צבא לבנון היה פועל למיגור המחבלים לפני מלחמת של"ג לדעתי כבר בעת חתימת הסכם השלום עם ירדן ניתן היה לחתום גם על הסכם עם הלבנונים.
אבל כיום כארגון הטרור הפך לחלק בלתי נפרד מהמנגנון השלטוני הדבר כמעט בגדר בלתי אפשרי כל עוד לא יהיה הסכם עם הסוריה/אירן שהם הממנים של אותם ארגונים
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
אתה מדבר על יכולת, אבל השאלה היא עניין של רצון.
אני מאמין שאם יהיה ללבנון את האינטרס (לדוגמא, דרישה ישראלית במסגרת הסכם שלום) יופעל מספיק כוח בתוך לבנון לפרק את המיליציות, או להביא כוח רב לאומי שיסייע בפירוקן של המיליציות.
כוח זה לא הבעיה, אלא הרצון, ולדעתי כעת - כשיש ממשלה שהיא מאד אנטי סורית ואנטי אירנית - יש את הרצון הזה.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
זו שאלה מצויינת. מעניין אם אי פעם התקיימו דיונים בנושא זה בין שתי המדינות (עמוק עמוק מתחת לשולחן).
ובכלל, אם לבנון ומנהיגיה היו מסוגלים לקום ולנער מעל עצמם את הכנימות הטרוריסטיות (והספונסורים המפחידים שלהן) המוצצות את דמה של המדינה ומביאים לחורבנה שוב ושוב.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
לצערי אין לי תשובה לאף אחת מן השאלות הללו, אבל אני מאמין שלא יכול להיגרם נזק מלקום ולהציע את זה.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
בחיים לא הייתי חושבת שאתה תכתוב להחזיר שטחים בתמורה לשלום. אל תבין לא נכון, אני מסכימה איתך, פשוט לא ציפיתי לזה ממך.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
מדובר בשטח קטן מאד, לא מיושב ע"י יהודים (ולמקרה שיקפצו ויגידו שאני גזען - רבים מהדרוזים באזור מחכים שנחזיר אותם לריבונות סורית), ונטול משמעות דתית-היסטורית.
משהו כמו תל אביב
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
זה שהוא לא מיושב ע"י יהודים לא הופך אותך לגזען, זה סתם עובדה, אתה יודע.
אם כבר מחזירים את ת"א, פ"ת מה-זה לא תורמת כלום למדינה הזאתץ
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
חוץ מאת הפקק של צומת גהה, את מתכוונת, נכון?
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
כן, פשוט ממש קשה לי לחשוב איך החיים שלי יראו בלעדיו:)
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
מארגנים החתמה המונית ברשת?
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
הרשות נתונה והברכה שלוחה!
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
האמת? כשאתה מציג את זה ככה, אני נהיית נורא אופטימית...
הלוואי שזה יקרה. מה שנראה לי, שלפני שמישהו שם גבוה יעלה את זה על דעתו אנחנו נהיה עסוקים עד מעל הראש בלסלק את הסורים מהגולן :/
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
האמת היא שמתאים לסורים להיות דבילים מספיק בשביל לא להבין שאולי קשה לנו לנצח ארגון טרור העובד בשיטות של גרילה כגון החיזבאללה, אבל במלחמה מלאה - "פנים אל פנים", אנחנו נקרע להם את הצורה, ועל הדרך אולי גם נכבוש את דמשק, כדי שיהיה לנו משהו לתת להם במסגרת "שטחים תמורת שלום"...
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
נקווה שהם הדבילים ולא אנחנו.....כי כרגע המצב שלנו לא מזהיר :/
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
מצד שני, ניצחון מזהיר על הצבא הסורי יחזיר-ועוד-איך-יחזיר את יכולת ההרתעה שלנו, ויאפשר לנו לנטרל את ההשפעה הסורית (והאירנית) על לבנון.
ובכל זאת, אני מוותר על מלחמה עם סוריה, לפחות בשלב זה, תודה רבה.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
מלחמה עם סוריה באמת לא נשמע כמו דבר יותר מדי מפתה
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
הלוואי וזה היה אפשרי. אני כמובן בעד, אבל יש כמה בעיות:
1. כעת, אחרי המלחמה, הלבנונים שונאים אותנו מאוד, וזה יקשה על הממשלה לעשות צעד כזה באופן נמהר.
2. זה עלול לגרור מלחמת אזרחים, לא רק בין תומכי חיזבאללה לשאר, אלא משהו הרבה יותר מורחב בין הפלגים היריבים, ויש הרבה כאלה.
3. הסורים לא יאהבו להישאר המדינה השכנה היחידה של ישראל הנמצאת בסכסוך איתה (כאשר הגולן בידינו) והיא תפעל לטרפד מהלך כזה. נכון שסוריה פחות משפיעה ויותר שנואה בלבנון בשנה וחצי האחרונות, אך סוריה עדיין נוכחת באמצעות המודיעין הצבאי שלה ועל ידי הרבה עסקים בבעלות סורית.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
1. שלום עושים עם אויבים, לא?
2. אני בספק. אולי בין תומכי החיזבאללה לשאר, אבל לא בין יתר הפלגים. יותר סביר משהו בנוסח "תומכי חיזבאללה/סוריה/אירן לבין השאר". מצד שני, זה עשוי לאפשר למתונים לבצע את המהלך שבו הם מעוניינים גם ככה, וזה לסלק אחת ולתמיד את ההשפעה הסורית/אירנית.
3. ברור שסוריה לא תאהב את זה, אבל אם היא תנסה לטרפד את זה, אני מאמין שניתן יהיה לדאוג לכך שיטילו עליה סנקציות מפחידות מספיק באמצעות ארה"ב, האו"ם, והקהילה האירופית.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
שלום עכשיו!
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
מלחמה אחר כך?
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
יהונתן קלינגר ב"עבודה שחורה" הציע זאת כאן
ויש גם תשובה לא מאוד מתחייבת מעמי איילון.
חשוב שליוזמה כזו יהיו שותפים מצביעי ימין ושמאל
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
טוב, כבר עניתי על זה בפוסט הבא
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
גם אני בעד. כולם בעד. צר לי, בלתי אפשרי. לבנון לא מדינה עצמאית. אגב, פעם היה לנו איתם הסכם שלום. תבדוק לבד מה קרה עם זה.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
ניסיתי לרחרח קצת, ולא העלתי בחכה כלום... מתי היה לנו הסכם שלום עם לבנון?
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
ב 1982 בגין הכריח את באשיר ג’ומייל לחתום על הסכם שלום בצורה משפילה בנהריה, שנחשב אצל הלבנונים "הסכם הכניעה" ויש להם זכרונות מרים ממנו.
ההסכם גרם לרצח באשיר ג’ומייל ובעקבות זאת לטבח סברה ושתילה
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
גם אני בעד.
כל הכבוד.
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
ראיתי שהפנת אל אלירם.
אם אפשר, תפנה בבקשה גם לכאן, לפוסט הזה או לפוסט הבא - זה עם המכתב לשרת החוץ...?
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
בשמחה
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
תודה!
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
שמאלן
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
אני מעדיף לקרוא לזה פרגמטיסט
ברצינות: אין לזה קשר לשמאלניות. אם יש פוטנציאל להסכם שלום שלא יעלה לנו כמעט כלום, אבל יתן לנו המון, אז למה לא ללכת על זה?
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה ^
סליחה על האיחור, השעה והיום.
אבל כבר חתמנו בעבר על הסכם שלום עם לבנון. הכנסת אפילו אישרה אותו והוא מתויק בארכיון אתר הכנסת, תחת הסכמי שלום שהכנסת אישרה.
רק מה, הוא מעולם לא אושר בלבנון (רצחו את באשיר ג’ומאייל ובכלל, הסכם שלום אחרי התקפה צבאית לא בהכרח נתפס טוב).
הוסף תגובה לתגובה קישור ישיר לתגובה
הוספת תגובה חדשה: