בר קבועים
הוסף לקבועים  
« הדוסים של ישרא » ±
« קיבוץ איסט קריג! » ±

אז מי אני? בת 49 ,עירונית במקור וחברת קיבוץ (שעדיין, עד סוף נובמבר) שיתופי כבר חמש ומשהו שנים (אם סופרים מהרגע שהפכתי מועמדת), דתיה שנשואה לאתאיסט, תולעת ספרים, עובדת הייטק במקור, עובדת בבתי הילדים של הקיבוץ באמצע וכיום עובדת במכולת, בחדר אוכל וכן בספריה. הבלוג הזה היה הרבה דברים, עכשיו הוא סיפורו של תהליך ההפרטה שהקיבוץ שלי אמור היה לעבור החל מאוגוסט, וכרגע מתכוונים להתחיל אותו בדצמבר, נראה מה יהיה, בקיבוץ ובבלוג כאחד.
מנוי: הצטרף כמנוי בטל מנוי שלח

פתחתי בלוג לספריה שלנו!
נכתב ב19/2/2008 16:23

החלטתי לקחת את כל נושא הפרסום צעד אחד קדימה ופתחתי בלוג לספריה, בעיקר מתוך התקווה למשוך ככה בחזרה לספריה את הנעורים בקיבוץ.

בנתיים הוא קצת משעמם וגם עוד לא כתבתי בשומקום בקיבוץ שיש בלוג לספריה אבל נראה לי שעם הזמן זה בהחלט יכול לתפוס.

כך או אחרת הנה הלינק, למי שממש רוצה:

http://israblog.co.il/sifria

שייך לקטגוריות אהבת חיי - ספרים, העבודה היא חיינו אבל לא בשבילנו, כדאי שתדעי שהחיים זה לא קיבוץ

נכתבו 0 תגובות    רוצה להוסיף מחוכמתך?     בלי הקפצות
0 קישורים לכאן     לינק לכאן

להחיות
נכתב ב13/2/2008 19:03

לא, לא את הבלוג (למרות שגם הוא זקוק לזה).
את ספריית הקיבוץ.
לקחתי אותה על עצמי בערך לפני חודש וחצי.
דבר ראשון שעשיתי היה לפרסם בעלון הדו-שבועי את רשימת הספרים החדשים + המלצות + שעות פתיחה, בכל פעם שהוא יוצא...
דבר שני שעשיתי היה להוסיף עוד אחר צהריים פתוח, הפעם בשעה שגם המכולת פתוחה (עד אז דרדרו את שעות הפתיחה לשעתיים בשבוע אחר צהריים ושעה בשבוע ביום שישי).
דבר שלישי שעשיתי זה להפעיל מחדש באופן מסודר את פעילות בתי הילדים, אצלנו ילדי הגן והגנון מגיעים פעם בשבוע לספריה, מחליפים ספר (שנשאר בבית הילדים כל השבוע) ושומעים סיפור, זה תמיד פעל אבל כשהספרנית מתה במפתיע היא היתה באמצע ארגון מחדש של אזור הספרים לגיל הרך ואף אחד לא שינה שם כלום מאז, הכל היה בבלגן ולא נגיש, בנוסף זה שלקח את מקומה בתחום הזה היה "מבריז" הרבה פעמים.
אז קודם כל ישבתי עם הגננות להחליט מה יהיה, ואז סידרתי מחדש את הכל, זה היה מתיש וקשה וגם חזר על עצמו משבוע לשבוע כי כל פעם היו הערות ותיקונים ושפצורים, זה עוד לא גמור, אבל זה בהחלט נראה טוב.
בשבוע האחרון גם הוספתי לאזור שולחן קטן ושתי כורסאות שהסתובבו בספריה (יש לי 4 כורסאות בין המדפים אז שתיים הוקצו לנושא ואת השולחן מצאתי מאחורי וילון, באיזור של ציוד. היום כבר קיבלתי מחמאות על זה.
הדבר הרביעי היה לסדר את אזור ספרי ילדי בית הספר, הספרים היו מפוזרים בין שורות שונות ואני פשוט עשיתי בלוק אחד של ילדי יסודי ומולו בלוק של ילדי תיכון, עם אזור תצוגה לספרים החדשים וכדומה, זה עוד לא גמור כי כל פעם אני מוצאת עוד פינה עם ספרים ששייכים לקבוצות האלה וחלק צריך גם לשנות במחשב (נניח ספר מסדרת "פרוזה עשרה" שהיה מסומן כספר מבוגרים).
הדבר החמישי, וזה היה כבר השבוע, זה להחליף את כל הקישוטים והתמונות שלא סבלתי בדברים חיים יותר ומתאימים יותר, ותודה על חנות יד שניה שבמשק, העברתי לשם את מה שלא אהבתי (מי שם פמוטים בספריה???) ולקחתי כמה חדשים במקום.
והדבר השישי, שוב השבוע, זה להדפיס על דף את כריכות הספרים החדשים שהגיעו החודש ולתלות את הדף על לוח המודעות, לעשות לאנשים חשק, וזה כמובן במקביל לפרסום שמות הספרים + שורה קצרה על מה הם, שיהיה בעלון הדו-שבועי השבת.
אה, לא פרסמתי רק שם, את ספרי הגיל הרך פרסמתי באותו אופן גם על הלוח של הגן ושל הגנון, ואת ספרי ילדי בית הספר בבתי הילדים שלהם.
היום הגיעו 3 ילדות מהגנון ו2 מהגן, עם הורה כמובן, והחליפו ספרים.
ברגיל (ממה שאמרו לי) מגיעים מקסימום שני אנשים בכל פעם שפתוח, אצלי (ביום שהוספתי) מגיעים מינימום 2, למרות שחייבים להודות שלא עברתי את ה10.
בקיצור, עושה רושם שהפרסום הזה עוזר ועובד, אבל אי אפשר לנוח על זרי הדפנה.
בתכנון - להוסיף עוד שעה וחצי ליום שישי, כך שהספריה תהיה פתוחה עד אחרי שעת העבודה הרישמית, אני מקווה ליצור פשוט 4 אנשים שיעשו את זה ברוטציה אחד בכל שבוע, יש לי כבר מתנדבת אחת ואני מוכנה להיות השניה (אלא אם יהיו עוד 3, אני כמובן לא אתעקש).
עוד בתכנון - פעילות הורים וילדים אחת לחודש, ואולי גם פעילות שבועית של ילדי כיתות א'-ג', כלומר הפעילות השבועית הזו בתכנון כבר חודש ואיכשהו עוד לא הצלחנו אפילו לשבת לדבר על הנושא (אני, רכזת החינוך, המטפלת של הגיל הזה, ומישהי שיש לה המון רעיונות ומוכנות לסייע בנושא).
אני צריכה למצוא דרך למשוך גם את המבוגרים, וגם את ילדי הנעורים.
(וכן, עיצות יתקבלו בברכה).
פנטזיה - לעבור ממקלט ישן, טחוב ובסוף גרם מדרגות לא קטן, לבית ילדים ישן ומואר כמו ששאר קיבוצי המועצה עשו (כלומר הם לא היו במקלט אבל כולם או רובם הקדישו בית ילדים ישן לספריה).



נכתבו 9 תגובות    תגובה אחרונה שייכת לג'וליאנה רוצה להוסיף מחוכמתך?     בלי הקפצות
0 קישורים לכאן     לינק לכאן


 << פברואר 2008 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29  


   
דפים: 1  

החודש הקודם (12/2007)  החודש הבא (3/2008)  

הוסף מסר

פעם ניסיתי גם ללמוד, מה נשאר? את התואר השני לא סיימתי, צריכה רק להגיש עבודה מסכנה  גם את תעודת ההוראה לא סיימתי, לא עשיתי עבודה מעשית  
רשימת פוסטים בקטגוריה