לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2005

תלמידים לא ממושמעים



ביום חמישי הגיע השר (ללא תיק) מתן וילנאי לבית ספרנו. אני וכמה מחבריי לא רצינו להגיע להרצאה שלו, ולכן הלכנו להודיע על כך לסגנית המנהל יום לפני. נאמר לנו שההרצאה תהיה לשכבה אחת בלבד - לא השכבה שלנו. להפתעתנו הרבה, ביום המחרת, הסתבר שגם אנחנו אמורים להיות בהרצאה. הלכנו, מה לעשות.

בתחילת ההרצאה ציין וילנאי כי אמרו לו שרוב התלמידים ימניים, לא שזה שינה לו משהו בהמשך.

ההתחלה הייתה סבירה, כשהח"כ סקר את עברו הצבאי - ונראה היה כאילו הוא הולך לעודד תלמידים להתגייס וללכת לקרבי, או משהו בסגנון, אלא שאחרי כמה דקות החל וילנאי לדבר על ההתנתקות. הוא הזכיר בדרך ששירת בעזה כ-15 שנים, והוא מכיר את המקום ויודע מה קורה שם - ולכן אנחנו צריכים להאמין לו.

בשלב הזה יצאנו - אני, שני תלמידים נוספים מהכיתה שלי, ותלמיד מכיתה מקבילה - מהאולם, כי באמת לא באנו לשמוע את דעתו של וילנאי על ההתנתקות. מילא, אם היה מדבר על צבא, עוד היינו סובלים בשקט.

מחוץ לאולם חיכתה סגנית המנהל (אחת אחרת), ונאמר לנו, בטון כעוס, "אם אתם לא חוזרים לאולם, אתם יוצאים מבית הספר ולא חוזרים". אני ושניים נוספים חזרנו לאולם והתיישבנו בפינה, בעוד התלמיד הרביעי החליט שלא לחזור.

לקראת סוף ההרצאה וילנאי קיבל מסגנית המנהל (זו שתפסה אותנו בחוץ) פתק, וקרא אותו. לאחר מכן הוא אמר שהוא היה רוצה שהתלמידים שיצאו בכעס מהאולם יעלו לבמה ויגידו את דעתם. אחרי שאף אחד לא עלה, הוא טען כי אנחנו פחדנים ומבולבלים - מכיוון שאין לנו מה להגיד. ולמעשה, איך יכולנו לעלות? הרי ההנהלה הייתה תולה אותנו במגרש הספורט לעיני כולם, ובכל מקרה היינו מוצאים את עצמנו בדרך החוצה מבית הספר.

 

התלמיד שהחליט לא לחזור לאולם הושעה ליומיים. הסיבה הרשמית: זלזול בשר ואי-ציות להוראת מנהל. ומה עם העובדה שבית הספר הזמין את מר וילנאי וביקש ממנו לדבר על ההתנתקות, כשהוא יודע שוילנאי ינסה להשפיע על התלמידים? מה עם החוק שאומר שאסור להביע דעות פוליטיות בבית ספר? אם זה לא מספיק, גם היו כמה חבר'ה מנוער "העבודה", שחילקו פלאיירים ועטים בחוץ. האם בית הספר אמר משהו על כך שתעמולה אסורה בבית הספר? לא שזכור לי.

לפני מספר חודשים הגיע בוגר בית הספר, חייל גולני, לדבר על הצבא. איכשהו הוא הגיע גם כן לנושא ההתנתקות ואמר כמה דברים על ערבים - אלא שאז היועצת השתיקה אותו בלי בושה. אז לחייל אסור ולשר ללא-תיק (זה שלא עושה כלום ומקבל משכורת של שר) מותר - רק כי הוא שר?

אני לא יודע אם המעשה של בית הספר הוא לא-חוקי, או פשוט מסריח ולא אתי, אבל הוא בהחלט עורר בי הרבה כעס כלפי בית הספר, כאילו גם ככה לא שנאתי אותו מספיק.

נכתב על ידי DelPiero , 12/2/2005 15:07   בקטגוריות בית ספר  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)