לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

לכל שאלה תשובה - ספורט



אתר ספורט5 החל במסורת, במהלכה הוא מספק תשובות לשאלות נבחרות ממבחר שהגולשים משאירים בתגובות. מכיוון שתשובות האתר חלקיות בלבד ועונות על אחוז קטן מאוד של השאלות, ובשביל הידע הכללי הטמון בעניין, החלטתי לענות בעצמי על כמה מהשאלות, עם עזרתו האדיבה של ערן רבל, המומחה לליגה האנגלית (וידען לא קטן בתחום הספורט בכלל). כרגע השאלות והתשובות יפורסמו בסדרות של 15, כדי לתת קצת מנוחה למוח בין פלח ידע אחד למשנהו.

 

ש: במשחק הגביע הביניבשתי, מיהי הנציגה של אירופה (הזוכה בליגת האלופות, או המנצחת במשחק הסופר-קאפ)?

ת: הנציגה האירופית במשחק הגביע הביניבשתי היא הזוכה בגביע אירופה (ליגת האלופות של היום), אם כי היו בעבר קבוצות שויתרו על זכותן לשחק במפעל, והנציגה האירופית הייתה סגניתן בגביע האלופות:

  1. אייאקס ב-1971 (פאנאתינאיקוס שיחקה במקומה, והפסידה לנסיונאל מאורוגוואי).
  2. אייאקס ב-1971 (יובנטוס שיחקה במקומה, והפסידה לאינדפנדיינטה מארגנטינה).
  3. באיירן מינכן ב-1974 (אתלטיקו מדריד שיחקה במקומה, וניצחה את אינדפנדיינטה מארגנטינה).
  4. ליברפול ב-1977 (בורוסיה מינשנגלאדבך שיחקה במקומה והפסידה לבוקה ג'וניורס מארגנטינה).
  5. נוטינגהם פורסט ב-1979 (מאלמו שיחקה במקומה והפסידה לאולימפיה מפרגוואי).

 

ש: חוץ מרביבו, ברקוביץ' ומוט'לה שפיגלר, איזה עוד דוגמאות יש לשחקנים ישראלים ששיחקו לצידם של כוכבי ענק?

ת: מדובר בשאלה רחבה מאוד, ולכן החלטנו לתת מספר דוגמאות. נתחיל מדוד פרימו, ששיחק יחד עם מוט'לה שפיגלר באותה הקבוצה, לצדו של פלה.

רוני רוזנטל הוא אחד השחקנים הבולטים בתחום הזה. הוא שיחק בליברפול לצדם של איאן ראש, רוני וילאן, ג'ון בארנס, ברוס גרובלאר, סטיב מקמנמן, רובי פאולר וג'ימי רדנאפ. בטוטנהאם שיחק רוזנטל עם טדי שרינגהם, סול קמפבל, דארן אנדרטון ויורגן קלינסמן. אבי כהן יכול להתגאות בכך ששיחק באדומים לצידם של גרהאם סונס וקני דלגליש. איציק זוהר שיחק בקריסטאל פאלאס עם אטיליו לומבארדו, ואבי נמני שיתף פעולה עם ז'וניניו כששיחק באתלטיקו מדריד.

 

 

ש: מה הנתונים של ואליד באדיר מהעונה בה הוא שיחק בוימבלדון (משחקים, כיבושים וכו')?

ת: ואליד באדיר השתתף ב-25 משחקים (21 בליגה, 1 בגביע, 3 בגביע הליגה) בעונתו בוימבלדון, ב-15 מתוכם הוא פתח בהרכב (12 בליגה, 3 בגביע הליגה). הוא הבקיע שער אחד, נגד מנצ'סטר יונייטד בחוץ, וקיבל כרטיס צהוב אחד - מול סנדרלנד בבית.

 

ש: מי המאמן שהספיק לשחק ולאמן בהפועל חיפה, ולהיות חלק מזכייתה של באיירן מינכן בגביע המחזיקות?

ת: המדובר בזלאטקו "צ'יק" צ'ייקובסקי, אלא שהוא הדריך את באיירן מינכן כמאמן לזכייה בגביע המחזיקות, ולא שיחק בה. צ'ייקובסקי ערך את עונת הפרישה שלו במדי הפועל חיפה, בה שימש כשחקן-מאמן. אחרי הקדנציה בישראל, עבר לבאיירן מינכן והוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המחזיקות האירופי בשנת 1966/67, ובתוך כך בנה את בסיס הקבוצה הגדולה של שנות ה-70. הקייזר פרנץ בקנבאואר הקדיש לו את ספרו "האיש שגילה אותי".

 

ש: באיזה מקום ממוקם קובי בריאנט בטבלת הקלעים של כל הזמנים ב-NBA?

ת: לפי הרישום האחרון שמצאנו, קובי קלע 13624 נקודות עד עכשיו. למקום ה-20 בטבלה, קלייד דרקסלר, יש 22295 נקודות, מה שאומר שקובי יוכל להצטרף לרשימה תאורטית, בעוד 9000 נקודות. את החישוב עשו בעצמכם.

 

ש: מיהו השחקן המופיע בסמל ה-NBA?

ת: השחקן הוא ג'רי ווסט. ג'רי ווסט שיחק במדי הלייקרס 14 שנים, בהן זכה באליפות אחת ובמדליה אולימפית אחת. בנוסף, הוא השתתף ב-14 משחקי אולסטאר (אחד בכל עונה), ונבחר לאחד מ-50 השחקנים הגדולים בכל הזמנים.

 

 

ש: אבי כהן הבקיע 2 שערים במדי ליברפול. מה הסיפור מאחוריהם?

ת: שני השערים של אבי כהן הובקעו באותו המשחק, מול אסטון וילה. האחד מהם היה עצמי, והשני היה לטובתה של ליברפול. ליברפול ניצחה במשחק הזה 4-1, והבטיחה את האליפות בעונת 1979/80.

 

ש: מהו הפירוש של ראשי התיבות NBA?

ת: הפירוש הוא National Basketball Association, או בעברית - התאחדות הכדורסל הלאומית.

 

ש: מהו טורניר הכדורגל הראשון?

ת: קשה להגדיר את המונח "טורניר הכדורגל הראשון", אבל יש מעט מידע כאן.

 

ש: במשחק ליגה לאומית בין הפועל בית-שאן להפועל פתח-תקווה הובקע שער מחצי מגרש. באיזו שנה, מי היה הכובש ומה מוצאו?

ת: הדבר התקיים בעונת 1994/95. המבקיע הוא הצרפתי כרמלו מישיש, ששיחק במדי הפועל פ"ת. וידאו של הגול אפשר למצוא איפשהו בעמוד הזה.

 

ש: כמה קבוצות יש בליגה הסורית, מה שמותיהן, האם יש יותר מקבוצה אחת מאיזשהי עיר שאינה דמשק? מיהן הקבוצות החזקות ביותר, והאם יש גביע בסוריה?

ת: בליגה הסורית משתתפות 14 קבוצות - 4 מהן מדמשק, 2 מלטאקיה ו-8 מערים שונות אחרות. טבלה עם פירוט הקבוצות והערים אפשר למצוא כאן. את רשימת האלופות אפשר למצוא כאן. בסוריה יש גם גביע, ואת רשימת הזוכות יש כאן.

 

ש: למה המוביל בטור-דה-פראנס לובש חולצה צהובה? איזו תחרות נוספת אימצה את העניין? מיהם האמריקאים שזכו בטור ב-20 השנים האחרונות? מיהו האיטלקי האחרון שזכה בטור? מנו 3 רוכבים שלא זכו מעולם אך היו על הפודיום.

ת: האמריקאים שזכו בטור ב-20 השנים האחרונות הם גרג למונד (3 פעמים) ולאנס ארמסטרונג (6 פעמים), והם גם האמריקאים היחידים שזכו בתואר. האיטלקי האחרון שזכה הוא מרקו פנטאני, ב-1998. מישהו רוצה להשלים את התשובה?

 

ש: מי היה השחקן המקצועני המבוגר ביותר ששיחק ב-NBA?

ת: השחקן המבוגר ביותר ששיחק ב-NBA הוא נאט היקי, ששיחק בגיל 46, בעונת 1947/48 במדי פרובידנס. הנה רשימה של הבאים אחריו מבחינת הגיל בו שיחקו.

 

ש: מתי העפילה קבוצת פראלימני הקפריסאית, אותה מאמן אלי גוטמן, לליגה העליונה, ומיהי הקבוצה שהפסידה לה באירופה?

ת: לפי הרישומים שמצאנו, הקבוצה שיחקה לראשונה בליגה העליונה בעונת 1969/70. כפי הנראה, הקדנציה היחידה של הקבוצה באירופה הייתה ב-1976/77, אז הפסידה בשלב הראשון של גביע אופ"א לקייזרסלאוטרן 3-1 ו-8-0 (11-1 בסיכום), ועפה מהגביע.

 

ש: האם נבחרת ישראל שיחקה אי פעם נגד נבחרת ערבית כלשהי, בכל ענף ספורט שהוא?

ת: כמובן. לדוגמה, שיחקה ישראל ב-1960 פעמיים מול איראן ומול פקיסטן במסגרת גביע אסיה לנבחרות (1-1 עם איראן, 3-0 לאיראן, 2-2 עם פקיסטן, 2-0 על פקיסטן). באותה האליפות סיימה ישראל כראש בית במוקדמות עם 8 נק' מ-6 משחקים (2 נקודות לניצחון) ועלתה לשלב הגמר. בבית הגמר ניצחה ישראל את דרום וייטנאם 5-1, את טיוואן 1-0, והפסידה לדרום קוריאה 3-0. הקוריאנים גם זכו בתחרות, עם 6 מ-6 נקודות בבית הגמר. ישראל סיימה במקום השני עם 4.

נכתב על ידי DelPiero , 19/3/2005 16:27   בקטגוריות ספורט  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)