לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2005

לכל שאלה תשובה - ספורט (2)



להזכירכם, המדור הראשון במסגרת זו פורסם לפני כשבועיים, כתגובה לכתבה הזו של ספורט5.

ובכן, ספורט5 ענו גם הם על כמה שאלות (יש גם אחת או שתיים משותפות), והשאלות מתחילות לזרום מחדש בתגובות.

שוב תודה רבה לערן רבל, שכמו תמיד נלחץ לעזרתי בשעת צרה.

 

ש: מי השחקן הראשון שהבקיע שער בליגת העל?

ת: בהנחה שמדובר בליגת העל במתכונת הנוכחית, אזי שהכובש הראשון הוא יגאל זריהן, שכבש בדקה ה-20 של המשחק בין מכבי נתניה למועדון הספורט של אשדוד, ב-13/08/99. המשחק אגב, נגמר בתוצאה 6-0 לאשדוד, עם שערים נוספים של אלון חזן, ברוך דגו, אלאיין אוסמו וצמד של אלק נילאש.

 

ש: מדוע נקראת קבוצת FC Internazionale Milano (הידועה לנו יותר כאינטר) דווקא בשם זה?

ת: קודם כל, לחלק הקל. FC - Football Club (מועדון כדורגל), ומילאנו - זה די ברור. מה פשר האינטרנציונלה באמצע? ובכן, ב-09/03/08 הוקם מועדון הכדורגל אינטרנציונלה מילאנו. המועדון הוקם על ידי מספר איטלקים ושוויצרים, שהיו חלק ממועדון הכדורגל והקריקט העירוני (שידוע היום בשם AC Milan), ושלא היו מרוצים מכך שיש שליטה איטלקית בשורות הקבוצה. הם הקימו מועדון משלהם, וקראו לו Internazionale (בינלאומי), מכיוון שהיה פתוח לשחקנים זרים מארצות שונות.

 

ש: האם קיים חוק בכדורגל, האומר שבמקרה של פציעת שוער, ולאחר ביצוע 3 החילופים, ניתן להחליף את השוער בכל זאת?

ת: אני לא יודע ולא בדקתי בחוקה (כי לא מצאתי כזו), אבל השערתי היא כזו: ברגע ששוער מקבל כרטיס אדום ונגמרה מכסת החילופים, חייב להיכנס לשער שחקן במקומו. לפי מקרה זה, אני יוצא בהנחה שגם במקרה של פציעה הפרוצדורה היא זהה, ואין אפשרות לבצע חילוף מעבר למותר.

 

ש: למנ'צסטר יש יותר אליפויות מליברפול, אז למה באתר שלכם (ספורט5 - ד.פ.) כתוב שלליברפול יש 18 ולמנצ'סטר 15?

ת: זה נובע מהעובדה הפשוטה שלליברפול יש יותר אליפויות מלמנצ'סטר, ושהמידע שלך מוטעה - המספרים באתר אכן נכונים.

 

ש: מתי נוסד מנצ'סטר יונייטד ומה היה שמו הראשון?

ת: מועדון מנצ'סטר יונייטד נוסד בשנת 1878, והיה למעשה קבוצת הכדורגל של סניף ניוטון הית' (חלק ממנצ'סטר רבתי) של חברת הרכבות לנקשר-יורקשר. שמו הראשון של המועדון היה Newton Heath LYR FC, כלומר: Newton Heath Lancashire Yorkshire Railway Football Club. השם שונה למנצ'סטר יונייטד בשנת 1902.

ש: באיזו קבוצה שיחק אנדריי שבצ'נקו לפני שהגיע לדינמו קייב? מדוע מעל הסמלים של אינטר ומילאן ישנו רק כוכב אחד, ומעל הסמל של יובה ישנם שני כוכבים?

ת: נתחיל מהחלק הראשון - אנדריי שבצ'נקו נולד בקייב, והחל את הקריירה שלו בקבוצת הנוער של דינמו קייב, משם עלה לבוגרים ונתן מספר עונות מצוינות (לצידו של סרגיי רברוב, שעבר לטוטנהאם), וב-1999 עבר למילאן האיטלקית. ולחלק השני: כל כוכב מעל הסמל עומד עבור (Stands for) עשר אליפויות בליגה האיטלקית. מכיוון שלמילאן (17) ולאינטר (13) יש בין 10 ל-20, הרי שיש להן כוכב אחד. ליובנטוס לעומת זאת, יש 27 אליפויות, ומכאן שני הכוכבים שלה.

 

ש: למה משמש חצי העיגול שנמצא מחוץ לרחבת ה-16 בכדורגל?

ת: לפני שהוסף חצי המעגל המדובר לרחבה, היו שחקני היריבה נעמדים ממש על קו הרחבה בבעיטות עונשין, ובכך מפריעים לבועטים. חצי המעגל נוסף בכדי להבטיח לבועט חופש של 9 מטרים. תודה רבה לערן רבל, שבעבר ענה לי בעצמו על שאלה זה.

 

ש: מדוע ליובנטוס קוראים כך? מי השחקן הכי טוב ששיחק בקבוצה?

ת: פירוש המילה Juventus מלטינית הוא "נוער", וזה היה הרעיון בתחילת דרכה של הקבוצה - מכאן השם. בקשר לשחקן הכי טוב, אני לא חושב שניתן לקבוע חד-משמעית. יש שיגידו מישל פלאטיני (יש ילדים בני 12 שיגידו שזידאן), ויש שיגידו פאולו רוסי. בין השחקנים שעברו ביובה אפשר למצוא את זביגנייב בונייק, ליאם בריידי, ג'ון צ'ארלס, רוברטו באטגה, רוברטו באג'יו, מרקו טארדלי, דינו זוף ועוד רבים וטובים. עבורי, מן הסתם, הטוב ביותר תמיד יהיה אלסנדרו דלפיירו.

 

ש: מדוע בכדורגל יש נבחרת נפרדת לאנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד, ולעומת זאת בענפים אחרים כמו אתלטיקה ושחייה הן מיוצגות יחד כ'בריטניה הגדולה'?

ת: הסיבה לכך נעוצה בכך שלנבחרות המדוברות הייתה התאחדות כדורגל עוד לפני שפיפ"א נוסדה, וכך הן נרשמו כנבחרות נפרדות. המצב דומה גם בקריקט וברוגבי, חוץ מהעובדה שאנגליה ווילס מיוצגות יחד בקריקט, ואירלנד ושכנתה הצפונית עדיין משחקות ביחד רוגבי.

 

ש: יונייטד באנגלית פירושו 'מאוחד'. האם יש הצדקה לכך, בשמותיהן של קבוצות כדורגל כמו ניוקאסל, מנצ'סטר, שפילד וכו'?

ת: במקור ה'יונייטד' אכן ציין איחוד. שפילד יונייטד לדוגמה היא איחוד של שני מועדוני קריקט (ורק מאוחר יותר נוספה קבוצת כדורגל למועדון). ניוקאסל יונייטד היא איחוד של ניוקאסל איסט אנד וניוקאסל ווסט אנד. הטרנד החל לתפוס תאוצה, ועם הזמן קבוצות החלו להוסיף אותו גם ללא קשר לאיחוד, דוגמאות לכך הם מנצ'טסר ווסטהאם יונייטד.

 

ש: מי היו הקבוצות שזכו באליפות ובגביעים האחרונים בכדורסל בארץ, פרט למכבי ת"א?

ת: האליפות האחרונה שלא הלכה למכבי ת"א הייתה של גליל עליון בעונת 1992/93, שניצחה את הפועל ת"א 3-1 בסדרת הגמרסל. לפני כן, זכתה הפועל ת"א באליפויות בעונות 1968/69, 1965/66, 1964/65, 1960/61, 1959/1960. 5 אליפויות להפועל ת"א, אחת לגליל עליון, ו-44 למכבי תל אביב.

בגביע המדינה זכתה הפועל ירושלים פעמיים ברצף, בעונות 1996/97 ו-1995/96. במהלך שנות ה-90 זכו גם בני הרצליה (1994/95), הפועל ת"א (1992/93) וגליל עליון (1991/92) בגביע.

 

ש: הרבה פעמים רואים על חולצות של שחקנים (בולט במיוחד בארסנל) משהו שנראה כמו דבק באזור החזה. במה מדובר?

ת: מדובר במשחה שפועלת בשימוש חיצוני, ומטרתה להקל על הנשימה. עוד עליה באתר הרשמי.

 

ש: למה בקבוצות כדורסל מספרי השחקנים נעים בין 4 לבין 15?

ת: המספרים 1,2 ו-3 לא בשימוש, מכיוון שיש להם סימון מוסכם בין השופט למזכירות. מכיוון שכל דיווחיו של השופט עוברי בסימוני ידיים למזכירות, הוחלט לא להשתמש במספרים אלו על גופיות השחקנים, בכדי לא להתבלבל עם הסימונים השונים. לאחרונה הורחבו תחומי המספרים כך שניתן יהיה לשים כל מספר שהשופט יכול לסמן: 4 עד 15, 20 עד 25, 30 עד 35, 40 עד 45 ו-50 עד 55.

 

ש: מה זה "דאבל דאבל" או "טריפל דאבל" בכדורסל?

ת: מהבסיס - "דאבל" פירושו הגעה לדאבל-פיגורס (ספרות כפולות - כלומר יותר מ-9) באחד מהבאים: נקודות, אסיסטים, ריבאונדים. פעם קראתי איפשהו שמדובר גם בחטיפות ובחסימות, אבל בכל מקרה לא ראיתי אף אחד חוסם או חוטף 10 פעמים במשחק אחד. דאבל דאבל - כששחקן מגיע בשתי סטטיסטיקות שונות ל-10 לפחות, וטריפל דאבל - כששחקן מגיע ב-3 סטטיסטיקות שונות ל-10 לפחות. לדוגמה, 15 נקודות ו-11 ריבאונדים הם דאבל דאבל. תוסיף לזה 10 אסיסטים, וזה טריפל דאבל.

 

ש: מאיפה מגיעים השמות לאיצטדיונים באנגליה?

ת: רוב השמות של האיצטדיונים נגזרים מהאזור בו הם נמצאים או ממשהו קרוב לו - לדוגמה איווד פארק (בלקבורן רוברס), סטמפורד ברידג' (צ'לסי), וייט הארט ליין (טוטנהאם). ישנם גם כמה שמות שאינם קשורים לאזור:

ארסנל - השם הרשמי של האיצטדיון הוא "ארסנל סטדיום", אבל הוא מכונה הייבורי על שם השכונה בה הוא נמצא. האיצטדיון החדש של ארסנל נבנה בשכונת אשברטון גרוב, ויש כאלו שקוראים לו כך, אבל שמו הרשמי יהיה "אמירייטס סטדיום", על שם חברת התעופה של האמרויות הערביות - שמממנת את העניין.

אסטון וילה - האיצטדיון נקרא וילה פארק על שם הקבוצה. שם הקבוצה נגזר משם הכנסייה בה הכל החל - וילה קרוס וסליאן צ'אפל.

בירמינגהם סיטי - האיצטדיון נקרא סט. אנדרוז, על שם הקדוש אנדרו (הקדוש הסקוטי הלאומי).

בולטון וונדררס - האיצטדיון הוא ריבוק סטדיום, על שם הספונסר - ריבוק, מן הסתם.

צ'רלטון אתלטיק - האיצדיון נקרא הואלי (העמק), כנראה בשל הימצאותו בעמק כזה או אחר.

מנצ'סטר סיטי - האיצטדיון העירוני של מנצ'סטר (COMS - City Of Manchester Stadium).

מידלסבורו - האיצטדיון נקרא ריברסייד, כנראה בשל קרבתו לגדות נהר הטי.

ניוקאסל - האיצטדיון נקרא סט. ג'יימס פארק, על שם ג'יימס הקדוש, אחד מהחבר'ה של ישו.

סאות'המפטון - האיצטדיון נקרא סט. מריז, על שם כנסיית מריה מגדלנה, שבמסגרתה הוקם המועדון.


למקרה שיש פה קוראים השייכים למערכת ספורט5: זה ממש מעצבן שאתם משנים את סדר התגובות בכל פעם שאתם מעלים תגובות חדשות. אולי כדאי שתבדקו ותמיינו אותן לפני ההעלאה לאתר, ולא אחרי - כך גם תוכלו למנוע מצבים אבסורדיים, שקשה להחליט אם הם יותר מצחיקים או עצובים, כמו זה: 

נכתב על ידי DelPiero , 9/4/2005 15:06   בקטגוריות ספורט  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)