לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2004    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2004

המדריך לזיהוי הפקאצה






באחד מהפוסטים האחרונים בפרוייקט הפקאצות, ביקש מישהו בתגובות שאכתוב פוסט המסביר על פקאצות. מהן, איך מזהים אותן וכו'. לכן, הוחלט במערכת הבוץ להיענות לרעיון, ולכתוב פוסט בנושא.

קודם כל, אולי כדאי להסביר מהי פקאצה. ישנם שמות שונים לפקאצה: פקצה, פאקצה, פקאצה וכו'. למעשה, מדובר בראשי-תיבות, אך מטעמי נוחות הוחלט לוותר על גרשיים. פקאצה = פרחה, קטנה, אידיוטית וצעקנית (יש שיאמרו - צפצפנית). פקאץ - אותו הדבר, רק בלשון זכר.

 

צבעי הבלוג:

צבעי הבלוג - על שלל מאפיניו (קטעים, רשימות, כותרת וכו'), הם אחת האינדיקציות הראשוניות והודאיות ביותר לזיהוי פקאצה. כמו גם לבושן האופייני, והמראה הכללי של חנויות הפקאצות השונות (לדוגמה - "אודם" בדיזנגוף סנטר ו"סומק" בקניון רוטשילד [פאק, יש להן גם חנות בשם "מסקרה"?]), גם הצבע השולט ברוב הבלוגים הפקאצתיים הוא ורוד.

בהרבה מן הפעמים המדובר יהיה בורוד בהיר, אך ישנם מקרים בהם משולבים מספר גווני ורוד או סגול גם יחד - כמו כאן. במקרים אחרים, על פי רוב, הצבע השולט יהיה תכלת או כחול בהיר, כשאליו יכול להתלוות גם לבן. קבוצת הצבעים השלישית היא השחור-אדום\ורוד\לבן. למעשה, מדובר בפ"פ - פקאצות פריקיות. בדרך כלל מדובר בכאלו שכלפי חוץ הן פקאצות לכל דבר, אך מתיימרות להיות פריקיות או דכאוניות. המקרה הרביעי והנדיר ביותר הוא שילוב של צבעים סבירים לכדי מסה בלתי-הגיונית בעליל: צהוב עם אדום, ירקרק עם צהוב וכו'.

 

תמונות ועיצובים מוספים:

בקריטריון השני של הבלוגים הפקאצתיים, אין הסכמה רווחת או כלל מסוים. ניתן להסיק מסקנות כלליות או להצביע על מקרים מסוימים - אך בשום אופן, עמידה בקריטריון זה אינה מעידה על פקאצתיות במאת האחוזים.

המאפיין הפקאצתי העיקרי מבחינת תוספי הבלוג הוא דברים זזים ו\או נוצצים (בשפתן כמדומני: גליטרים). עוד מאפיין משותף להרבה מן הבלוגים הפקאצתיים, הוא תמונות, והרבה. בין אם מדובר ב'כפתורי' "גם אני..." או בסתם תמונות ורודות, מדובר במטרד רציני ותכונה פקאצתית מוכרת. מעבר לכך שמדובר בקישוטים מעצבנים ואף מכוערים להחריד, הם גם מוסיפים שניות ועשרות שניות עד לעלייתו הסופית של הבלוג בצורה תקינה.

 

צורת כתיבה וסלנג:

אחרי צבעי הבלוג, ויש שיאמרו שאף לפני, צורת הכתיבה והביטויים המיוחדים הם קריטריון רציני וברור בנוגע להימצאותה של מישהי כפקאצה או לא.

הפקאצות משתמשות הרבה בסימנים שונים (תווים, ספרות וכו') במקום אותיות, מה שהופך את הכתב ללא-אסתטי, שלא לדבר על לא מובן. הנה כמה מהדוגמאות היותר ידועות להחלפות תווים: ב=2, צ=3, פ=9, י=*, ס=0 ו=1\! וכו'. משפט הדגמה: אנ* 339ה כ!0*ת. במידה ואתם רוצים להיכנס עמוק יותר לצורת הכתיבה הזו, ניתן להוריד פונט פקאצתי כאן.

מאפיין בלעדי נוסף של השפה הפקאצתית הוא סלנג וביטויים חדשים. החשוב והתכוף מכולם הוא 'לייק', או בגרסתו העברית - 'כאילו'. שתי המילים האלו יכולות להיכנס בכל מקום במשפט. ניקח משפט רגיל, ונדגים עליו: אבי הלך לקנות ארטיק.

אבי לייק הלך לקנות ארטיק

אבי הלך לייק לקנות ארטיק

אבי הלך לקנות לייק ארטיק

לייק אבי הלך לקנות ארטיק

אבי הלך לקנות ארטיק לייק

אבי לייק הלך לייק לקנות ארטיק לייק

אבי לייק לייק לייק לייק הלך לייק לקנות ארטיק לייק לייק לייק

טוב, אני חושב שהעניין ברור. בכל מקום שבו כתוב 'לייק', ניתן לשים 'כאילו' במקום - ולהפך. בדרך כלל, בשפתנו הרגילה, ניתן להשמיט את שתי המילים בלי לפגוע בכוונת המשפט.

בנוסף, האותיות ע' ו-ה' (פרט לסוף מילה) נעלמו כמעט כליל מהלקסיקון הפקאצתי. את שתיהן יכולה להחליף האות א', בניגוד לכל כללי הדקדוק, הניקוד, התחביר וההגיון שיש. דוגמה: אהבה.

אאבא

אהבא

אאבה

בנוסף, קיים ביטוי ייחודי (בינתיים) - 100 - והוא תחליף לצירוף שנשמע: Mea. לדוגמה: 100מם, 100צבן וכו'.

 

סגידה, הערצה ובקשת לעשיית ילד:

חלק בלתי נפרד מחייה של הפקאצה הוא הערצה וסגידה לכוכב כזה או אחר. הערצה הזו נעה בין פוסטרים בחדר וגזירת תמונות מהעיתונים, לבין טיסות לחו"ל, המתנות ליד בתי מלון מאובטחים היטב ותשלום של מאות ש"ח על הופעות חסרות טעם.

בין מושאי ההערצה האלו נמצאים אמנים זרים וישראלים כאחד. בין הזרים, מתבלטים כוכבי הטלנובלות הארגנטינאיות השונות (המורדים [שהם הדור הבא של פקונדו ארנה ונטליה אוריירו] וכדו'), אמני פופ כאלו ואחרים (בריטני ספירס כדוגמה הברורה מאליה) ועוד רבים אחרים.

בין הישראלים נמצאים גם כן כוכבי הטלנובלות השונות (החל ביהודה לוי וכלה בפוזלת הזו ממיכאלה), רוני דואני (המקבילה של בריטני ספירס) ופליטי כוכב נולד למיניהם (כן - גם המנצחים נחשבים לפליטים).

 

איך ניתן לזהות בלוג של פקאצה בוודאות?

התשובה היא לא (כן, אני יודע שזה לא מתאים לשאלה). לא ניתן לזהות בלוג פקאצתי במאת האחוזים. אבל מעקב אחר הקריטריונים לעיל והתאמתם לבלוג, בהחלט מצמצמים את הסיכויים לכך שהמדובר הוא לא בפקאצה.

במידה וצבעי הבלוג וסגנון הכתיבה מתאימים לתיאור הפקאצה, ניתן לומר בודאות של 95% כי מדובר בפקאצה. הקריטריונים האחרים הינם אופציונליים לחלוטין, והתאמתם והימצאותם לא מחייבת שהכותבת היא פקאצה. תאמינו או לא, ישנם אנשים אשר הגיעו לרמה כל כך נמוכה של הבנה במוזיקה, עד כי הם מעריצים של כוכב נולד. ולא, לא תמיד מדובר בפקאצות.

 

ובכן, הכל ברור? עכשיו צאו לתפוס פקאצות.

נכתב על ידי DelPiero , 16/10/2004 16:23   בקטגוריות 1000 פקאצות\ים  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)