לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
לבלוג המלא |  עריכה |  בלוגים קרובים |  בר קבועים |  הוסף לקבועים שלי |  ישראבלוג


נגיסה מהתפוח
"זהו חלק מתמצית האמהות, לצפות בילדתך גדלה להיות אדם בפני עצמו, ולא להיות מסוגלת לעשות משהו בעניין. אחרת ילדים היו חיות מחמד ותו לא." (הת'ר ארמסטרונג)



6/2010

מחזיקה מעמד

אם אתם פרפקציוניסטים ואתם שוקלים לשפץ בית, אני מציעה לכם לשקול שנית. ההחלטה הזו עתידה להכניס אתכם למערבולת של משברים קטנים וקטסטרופות גדולות. למשל, כשמתקינים לכם את הידיות הלא נכונות במטבח. או כשהקרמיקה שהזמנתם לא נמצאת במלאי, ואי-אפשר, פשוט אי-אפשר להתקין את הקרמיקה שכן קיימת במלאי. רגע אחר כך אתם מנהלים קרב בשלוש מערכות מול חברת המטבחים וחברת הפירזול (ומנצחים), או מקיימים מרתון של ריצה בין חנויות קרמיקה כדי למצוא את האריח שבו חשקה נפשכם, שלא עולה 1550 ש"ח למטר (!) וגם נמצא במלאי (בסוף מצאתי).

 

מצד שני, אם אתם פרפקציוניסטים, והקפדתם לעשות את המוות לקבלן ולנגר ולצבעים, יש סיכוי שערב לפני שהסבלים מביאים את כל תכולת הבית, תוכלו לשבת על הספה החדשה בסלון החדש, להביט מסביב בקורת רוח, ולהרגיש כמעט שלמים עם התוצאה. לא מושלם, אבל מספיק קרוב.

 

היום היה יום מתסכל במיוחד, בו שום דבר לא עבד לפי התכנון. בסופו הייתי כל כך עצבנית, שלקחתי את המברגה החשמלית והחלפתי בעצמי את כל ידיות המטבח. עבודת יד זה משהו מרגיע מאוד. אלמלא היו באים מחר להתקין פה משהו שיטנף מחדש את המטבח, הייתי עומדת עכשיו בשמחה ומקרצפת אותו עד היסוד. עכשיו אני יושבת פה ומחכה שהנגר שלי יסיים את שיפוץ הארונות. שימו לב- לא מומלץ לפרפקציוניסטים לשכור נגר שסובל מדחיינות כרונית. זה מוביל לקונפליקטים בלתי פתירים בבסיסם, או לחילופין, לכך שהנגר צריך לעבוד עד חצות.


 

בין ריצות וטלפונים לספקים, והשגחה בלתי פוסקת על העבודה פה, באתר הבנייה, הצלחתי לקרוא קצת. שלשום גמרתי לקרוא את אחד הספרים הטובים יותר שאני מכירה: Bellwether מאת קוני וויליס. סופרת מדהימה, בעלת דמיון שופע, ציניות נפלאה והמון המון ידע שהיא משלבת בתוך הספרים שלה. Bellwether (המשכוכית) מדבר על טרנדים, ואיך הם משפיעים עלינו, על תורת הכאוס, על כבשים ועל אהבה. ספר נהדר, שבכל פעם שאני קוראת אותו (אינספור פעמים בעשור האחרון) הוא מעורר בי מחדש מחשבות על התרבות שבה אנחנו חיים. נדמה שהזמן החולף הופך אותו בכל פעם לרלוונטי יותר ויותר. 

 

מה שאני אוהבת במיוחד בספר, זה האופן שבו היא משלבת בקלילות בין המדעי והמחקרי, לאישי והרומנטי. לאור הכאוס שבו אני מתנהלת כרגע, הזדהיתי מאוד:

I nodded. "A butterfly flapping its wings in L.A. can cause a typhoon in Hong Kong. Or an all-staff meeting un HiTek."

He looked delighted. "You know something about chaos?"

"Only from personal experience," I said.

 

גם בעברית, התרגום מצויין, ואם תצליחו לשים את ידיכם על עותק של הספר, אני ממליצה בחום.


תופעה נוספת ששמתי לב לאחרונה - אין לי סבלנות לשמוע חדשות יותר. כדי להעביר את הזמן בנעימים כשאני בנסיעות ארוכות, הזמנתי תסכיתים של הארי פוטר - הספרים השישי והשביעי. איזה כיף! מזמן לא נהניתי כל כך מהנהיגה.

 

מאזינה ברקע
15/1/2008 00:14, בקטגוריות הארי פוטר, מועדון הקורא המתמיד, מומלץ, Extreme Home Makeover
4 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של מאזינה ברקע ב-22/1/2008 18:25



נגמר. מחשבות על הארי פוטר
הצתה קצת מאוחרת, ובכל זאת. היה ממש כיף לנסוע בליל שישי לתל-אביב כדי לקבל את הספר. יותר מכל, היה כיף לפגוש אנשים שלא מביטים עלי בחמלה (שלא לאמר - זלזול) כשאני מדברת על הספר, ולנהל איתם שיחות ארוכות על הספרים. קיבלנו את הספרים בשלוש ומשהו בבוקר ואז כולם התפזרו לבתיהם, כששוב ושוב חזרה על עצמה אותה תמונה: אדם בודד הולך לו, נושא ספר עב כרס, או ערימת ספרים, עוצר בפינת הרחוב המוארת הראשונה, וקורא את ההקדשה. אחר כך הוא מצטמרר מעט, נמלך בדעתו וסוגר את הספר, יודע שאם לא יעשה את זה, יאלץ להשאר ולקרוא מתחת לפנס.
 
אז את הפרק הראשון קראתי במכונית לפני שנסעתי הביתה, ואת הארבעה שאחריו כבר קראתי בבית לפני שהלכתי לישון. מכיוון שלא רציתי ספויילרים ולא היעזתי לגלוש ברשת מחשש לכאלו, החלטתי שאני חייבת לסיים את הקריאה כמה שיותר מהר, כי במסגרת העבודה שלי אני לא יכולה להשאר מנותקת מהאינטרנט. לפיכך, בעידודם הנמרץ של בני משפחתי, לקחתי יום מחלה וקראתי את הספר (כמעט) ברצף עד חמש בבוקר של יום שני, כאשר סיימתי אותו.
 
הקריאה המהירה, בעיקר של הפרקים האחרונים, השאירה כמה דברים קצת מטושטשים, ולכן אני קוראת אותו שוב עכשיו, הפעם לאט ובנחת, כדי להיות בטוחה שהבנתי את כל הניואנסים. בפורום הארי פוטר לבוגרים כבר טוחנים את הספר עד דק, ולקרוא כל מה שנכתב שם לוקח יותר זמן מאשר לקרוא את הספר עצמו.
מישהי העלתה שם לינק לוידאו מקסים שצולם יומיים לפני צאת הספר, ומתאר נהדר את הרגשתי. נכון, אני שמחה שהספר יצא. חיכיתי לו זמן רב. אני מבינה את הרצון של רולינג לסגור את הפרוייקט עצום המימדים הזה. אבל אני גם עצובה, עצובה שזה נגמר. אני כל כך נהנית מהספרים, לא רק מהעלילה והסיפור של הארי, אלא מכל העולם הזה.
 
 
* * * ספוילרים מכאן והלאה * * *
 
כמו בקומיקס החמוד הזה, אני באמת חושבת ששום סיום שרולינג היתה כותבת, לא היה מצליח להרגיש ממש נכון. אולי חלק מהאשמה נעוצה בקריאה של עשרות תיאוריות בפורומי מעריצים במשך השנתיים האחרונות. אני הייתי משוכנעת שסנייפ הוא נבל אמיתי. אני הייתי משוכנעת שתיאוריית "הארי הוא הורקרוקס" תתברר כמופרכת לגמרי. יצאתי אהבלה.
ועם זאת, היו כמה תיאוריות שהתבררו כמדוייקות להפליא. למשל, שירלי שילר - שרבים מהמאמרים שלה מעידים על תובנות מרשימות מאוד - פיענחה הרבה ממה שמוביל את דמבלדור, באופן שאני לא הצלחתי לראות מקריאה פשוטה של הספרים.
 
היו קטעים בספר שממש התקשיתי לצלוח. אפשר לומר שחווית הקריאה התחברה היטב עם מה שעובר על הגיבורים בכל אחד מהפרקים. כשהשלישיה מבלה כמה חודשים באוהל מצחין בלי לדעת מה הם בעצם מחפשים, הקריאה הפכה לסיוט. אחרי שנתפסו והגיעו לאחוזת מאלפוי, הספר טס.
 
האפילוג היה שמאלצי ברמות של היפרגליקמיה. קצת הזכיר לי את סצינת הסיום של שר הטבעות (הסרט), שבה הבמאי לא הצליח לווסת את מינוני השמחה והחיוכים המצועפים. גם רולינג, אחרי כל הדם והמוות והתהפוכות על פני פרקי הסיום, מביאה אפילוג מתקתק ודביק. חבל, כי זו היתה הזדמנות לתת לנו משהו לצחוק ממנו, דבר שהיה חסר ברובו המוחלט של הספר.
 
אפילו רולינג בעצמה אמרה שזה צפוי להיות מרחץ דמים. לא אומר שכל המיתות העציבו אותי באותה מידה, אבל היו כאלו שממש התאבלתי עליהם. כשדובי נהרג ישבתי ובכיתי במשך פרק שלם. אחרי שהארי רואה את טונקס ורמוס מתים, והולך בעצמו למות על-ידי וולדמורט (אחלה טוויסט בעלילה, אגב, אני הייתי משוכנעת שהוא באמת ימות ודי. כבר התחלתי להתאבל) - המחשבה הראשונה שעברה לי בראש היתה: "היא לא יכולה לעשות את זה! עוד תינוק שמאבד את שני הוריו ואת הסנדק שלו לאוכלי המוות?" טדי המסכן.
 
בשורה התחתונה, אהבתי את הספר. כצפוי הוא היה אפל וקודר בהרבה מקודמיו. את החוויה המתקנת לכך אני מקבלת בזכות קריאת הספר הראשון, פרק אחרי פרק, לבת שלי. וכיף לי נורא :-)
 
 

מאזינה ברקע
1/8/2007 23:41, בקטגוריות הארי פוטר
2 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של מאזינה ברקע ב-2/8/2007 23:22



ספויילרים עליך, ישראל!

לא, הפוסט הזה אינו מכיל ולו שביב של ספווילר. אפשר להמשיך לקרוא ללא חשש.

 

עוד פחות מיומיים וחצי עד לפרסום של הארי פוטר השביעי. רוב ידידי ומכרי מביטים עלי בימים אלו במבט של חמלה מעורבת בבוז. ובכל זאת, אני מתמסרת בהנאה לטירוף הקולקטיבי. כלומר, לא להתלהבות מהאבטחה המטורפת, לא לספקולציות על כמה ימותו ומי יתחתן עם מי. אבל כן להנאה מהמשך הסדרה שאני כל כך נהנית ממנה, ובהחלט מוצאת בה עומק שרבים לא רואים.

 

עוד יומיים ו(כמעט) חצי, ובינתיים אני עושה כל מאמץ שלא יקלקלו לי את הנאת הקריאה בספר. זה דבר אחד לקרוא ספקולציות של חובבי הארי פוטר. זה דבר אחר לגמרי אם מישהו קרא כבר את הספר, והוא מגלה לי את הסוף. זו נבזות שאין כדוגמתה. וחובבת שכמותי נאלצת היום להזהר בכל פעם שהיא מקליקה על לינק ברשת, בכל פעם שהיא פותחת טלוויזיה או מאזינה לרדיו.

 

מישהו גנב עותק של הספר, צילם אותו במצלמה ביתית, והפיץ אותו ברשת. עכשיו כל אחד יכול לקרוא ולדעת הכל. אני לא רוצה לדעת. אני רוצה לקרוא לבד, בשקט, אחרי שאקבל את הספר יחד עם עוד עשרות חובבים כמוני, ואתענג על כל מילה.

יכול להיות שמה שמופץ ברשת הוא אכן הספר עצמו. אבל אני מזכירה לכל מי שמתלהב מהיכולת לקרוא את הספר, שמאז הספר השלישי לפחות מתפרסמים שוב ושוב ושוב זיופים של הספר. ומי שחושב שאי אפשר לזייף צילום של הספר במצלמה דיגיטלית, שיציץ פה:

מאזינה ברקע
18/7/2007 17:05, בקטגוריות הארי פוטר
7 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של cartoon.crab ב-20/7/2007 00:16



משוגעים לדבר?
אני כן. קצת.
כתבתי כבר על "Harry Potter and the Deathly Hallows", הספר החדש של הארי פוטר שעתיד לצאת ביולי. מכל הימים שנבחרו לפרסום, הוא עתיד לצאת בלילה בין שישי לשבת, שבו מעט מאוד חנויות ספרים - אם בכלל - יהיו פתוחות. זה הופך את אופציית המכירה המוקדמת של פורום הארי פוטר לבוגרים, לאופציה הכי רלוונטית.
האמת שממילא תכננתי. מה יכול להיות יותר מוצלח מפגישה לילית עם עשרות חובבי הארי פוטר נלהבים, ובסיומה קבלת הספר שאני מחכה לו כבר שנתיים?

המכירה פתוחה לכל, אז אם אתם מעוניינים, הכנסו לדף המכירה, קיראו את הפרטים והירשמו. מכיוון שמדובר בדף מאוד ארוךךךך, למי שאין סבלנות אני אתמצת כאן:
המכירה מאורגנת על ידי חבריה המצויינים של קהילת הארי פוטר לבוגרים, ובשיתוף סטימצקי. היתרון: מקבלים את הספר במועד הכי מוקדם האפשרי, ובמחיר מעולה. אוספים את הספר מביתה של אחת מחברות הקהילה, בתל-אביב, בחצות. אגב, מנסיון המכירה הקודמת, סיכוי טוב שיתעקשו איתנו על 2 בלילה, כלומר חצות בבריטניה.
מי שרוצה שולח אימייל לכתובת [email protected] עם הפרטים. בכל מקרה, אם החלטתם להזמין, חשוב שתיכנסו ותקראו את כל הפרטים. זה ארוך, אבל אם אתם קוראים הארי פוטר, אתם מנוסים בטקסטים ארוכים .
 
אני אהיה שם!

מאזינה ברקע
4/4/2007 11:25, בקטגוריות הארי פוטר
9 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של שרון ב-5/4/2007 08:28



ביסים קטנים

הצטברו לי בראש כל מני דברים, אז אני ארכז אותם לפוסט אחד.

* * *

הארי פוטר השביעי מתפרסם בקיץ, וכיאות לחובבת מושבעת של הסידרה (גם אם לא ממש פאן גירל), אני עוקבת אחרי כל פרט שמוכנים לשחרר. אז אנחנו יודעים שהוא יתפרסם בשבת, ה-21 ביולי בחצות ודקה. אנחנו יודעים שהוא יהיה בן 608 עמודים (בגירסה האמריקאית הוא יכיל 784 עמודים, כנראה שמניחים שהאמריקאים קצרי ראייה או משהו).  אנחנו יודעים שיש לו שם בלתי תרגים בעליל.

אתמול נוספו לפרסומים המוקדמים גם כריכות הספרים:
הגירסה האמריקאית


הגירסה הבריטית למבוגרים (ימין) ולילדים (שמאל)

מאוד מרגש, אבל למה כל כך מכוער? הכריכה האמריקאית עוד סבירה, והבריטית למבוגרים משעממת כתמיד (וגם נטולת רמזים ממשיים). אבל הכריכה הבריטית לילדים נראית זוועה. הצבעים האלו! שלא לדבר על איך שהם (לא) משתלבים עם הכריכה האחורית. בלעעעע.

 

בכלל, אני מאוד חצויה לקראת פרסום הספר. מצד אחד, אני כמובן מאוד סקרנית לדעת איך נגמר הסיפור. מצד שני, אני לא רוצה שייגמר. אוףףף

* * *

שובב: אמא, את יודעת איך יודעים שבא אביב?

אמא: איך?

שובב: כשנעלמים המעילים.

* * *

לפני דקות ספורות, בצעד אמיץ וחסר תקדים, קברנו את המוצצים בגינה. אני מבקשת מקוראי הבלוג הנכבדים והנכבדות, לשמור איזו מחשבה טובה בצד למעני - שיעבור עלי לילה שקט; למען השובב שלי - שיצליח להתרגל לישון ולהרגע בלי מוצצים; ולמוצצים - שיגדלו להיות עץ גדול וחזק. אאאמן.

מאזינה ברקע
30/3/2007 13:10, בקטגוריות משפחתי, הארי פוטר
9 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של שמנת מוקצפת ב-30/3/2007 19:04




דפים: 1  



אני מאזינה ברקע
ואלו הנפשות הפועלות

רוצים מנוי בשקל? סתם, זה בחינם
כן, למה לא   מספיק ודי
  שלח
יש גם מנוי SMS. רוצה?
כן, צרפו אותי!  תודה, מספיק לי

 (מה זה?)


שלח המלצה לחבר




חלון מסרים:
הוסף מסר



כותבת על


מי בא לבקר?

נעמהנונה:]
Lady Stardust!
אִמָא במִשְרָה מֶלֶאַה.
מחוץ לקופסה


הבלוג חבר בטבעות:
« אי-מהות » ±


חיפוש בבלוג: 

חפש
ארכיון:
 << יוני 2010 >> 
א ב ג ד ה ו ש
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למאזינה ברקע אלא אם צויין אחרת. האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מאזינה ברקע ועליו/ה בלבד
2005-2001 © כל הזכויות שמורות ליריב חבוט - emAze


9,091