הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


1/2018

קטעים בקטגוריה:

 

13
5/2009

  צלילי היקום
תגיות: אוגי-מיוזיק, מוזיקת המקרה, מסעותיי עם עצמי

אפילוג - אני לא זוכר את התאריך המדויק, אבל מתישהו לפני 3 שנים התחילו הניג'וסים. "הם באים לארץ ואתה בא איתי, הבנת?", ולא הייתה לי ברירה אלא להסכים. באחת ההזדמנויות שהייתי בבית קפצתי לתל אביב ורכשתי 2 כרטיסים יקרי ערך (330 שקל לאחד) לה ולי והם חיכו לרגע הגדול שלהם. הסיכויים היו די נגדנו, זה נפל בדיוק באמצע תקופת המבחנים שלי (יום לפני מבחן די חשוב) והיא הייתה בצבא, ועדיין האמנו שלעזאזל הכל, זה ייצא לפועל. שבועיים לפני פרצה מלחמה, תקופת המבחנים נדחתה והיא נתקעה בעזה. יומיים לפני הם החליטו לא להגיע, והכרטיסים הוחזרו אחר כבוד למשרד הכרטיסים (בלי להשאיר מהם אף זכר...), אבל ההבטחה נותרה בעינה וחיכתה להזדמנות הבאה והיא הגיעה. היא הספיקה לקנות כרטיס ביום שהמכירה המוקדמת נפתחה, ואני הספקתי להיות מעופף כהרגלי, כמעט ופספסתי אותה. במזל פתחו אותה שוב עם עוד מקומות לדשא והצלחתי להשיג גם לי כרטיס, יקר בקרוב ל-100 ש"ח משלה. המועד שנבחר היה אידיאלי, אין מבחנים בסביבה, היא כבר מזמן לא בצבא, כל מה שנשאר זה לספור את הדקות לאחור.

אני חייב להודות, אני לא מהמעריצים הגדולים. למעשה, לא זכור לי ששמעתי אלבום אחד שלהם במלואו. אבל אני מאוד אוהב את השירים שלהם (בעיקר הלהיטים הגדולים) ושניים מהם מעוטרים ב-5 כוכבים בפלייליסט האישי שלי. אבל הבטחתי, ומגיע לה.

פתיחת שערים - הגענו בסביבות 15:00, היא הלכה לקחת את הכרטיס שלה ואחר כך הלכנו לחכות ליד שערי האצטדיון, שם חיכו עוד מספיק אנשים בדבוקה שרק הלכה וגדלה. כולם חיכו להיכנס פנימה לדשא. כמה דקות אחרי 17:00 פתחו את השערים והתחיל המרוץ הגדול פנימה. ההתנפלות הייתה כל כך גדולה שלא בדקו לאף אחד את התיקים שלו ופשוט הכניסו את האנשים פנימה. הייתי בטוח שמרוב לחץ השער הולך לקרוס או שהשוטרים בכניסה פשוט יירמסו. בסוף הנזק היחידי נגרם לכרטיס שלי, כשהסדרן ניסה לקרוע את ספח הביקורת מהצד הלא נכון של הכרטיס. היא כבר הספיקה לרוץ פנימה ולתפוס מקום על הברזלים מימין לבמה, ואני הצלחתי לפלס את דרכי אליה ולעמוד בדיוק מאחוריה. מאותו רגע, אי אפשר היה יותר לזוז ושמרתי בקנאות על המשבצת שלי עד לסיום ההופעה, 6 שעות אחרי (אוכל? שתייה? שירותים? בשום פנים ואופן לא...).

הבהמה - אחד החסרונות בלעמוד בקהל כל כך צפוף הוא שאתה לא יודע מי יעמוד מאחוריך. במקרה נפלתי על ערסית עצבנית למדי שהעבירה את הזמן עד לתחילת ההופעה בלהוציא עצבים על כל מה שמסביבה. עיצבן אותה במיוחד זה שעמד על הברזלים משמאל לסימפ, והיא דאגה להבהיר לכל מי שנמצא מסביבה כמה הוא מגעיל אותה. הייתי ממש צריך להחזיק את עצמי לא לפתוח עליה את הפה, גם כשהמרפק שלה היה תקוע לי בגב בגלל הצפיפות. השיא היה באמצע ההופעה כשהשומרים נתנו לקהל כוסות מים, ואני קיבלתי אחת, לקחתי שלוק ורציתי להיות נחמד ולתת לה את מה שנשאר והיא נתנה לי מבט מלא גועל כאילו אני מצורע או משהו כזה. חוץ ממנה, הייתה עוד אחת שעמדה מאחוריי וניסתה לעשות הכל ולהידחף לכיוון השורה הראשונה וגם היא דאגה לפתוח את הפה שלה על האנשים מסביב. בשלב מסוים היא ניסתה לשלוח יד לכיוון הגדר אבל בלי יותר מדי הצלחה. בשלב מסוים, למישהו נמאס מהדחיפות שלה והוא שלח אותה הרחק אחורה.

טרי פויזון - הופעת החימום הראשונה (אם לא כוללים את ההוא מהדג נחש ששם מוזיקה לא ממש קשורה) הייתה של להקת האלקטרו הישראלית. הם עלו לבמה עם בגדים הזויים כשלסולנית היה מחובר בלון של במבי לראש. אני לא כזה מחבב אותם וסביר להניח שהבמה הזו הייתה קצת גדולה עליהם והם לא ממש הצליחו להלהיב את הקהל. הבהמה מאחורה כמובן דאגה לשפוך את כל הרוע שלה עליהם ולקוות שהם ירדו כמה שיותר מהר מהבמה. בסך הכל היה נחמד, אבל לא יותר מדי.

יה יה יאז - גם את הופעת החימום השנייה לא הכרתי לפני. כאן כבר ניכרו הניחוחות של חו"ל בהופעה עצמה (הייתה עין ענקית מעל ללהקה) ושמו לב להבדלים. אבל חוסר ההיכרות עשה את שלו, ובשלב מסוים זה כבר די נמאס ומתחיל לחזור על עצמו והרגשתי שאני כבר רוצה את המנה העיקרית. אם הייתי בא יותר מוכן להופעה שלהם אולי הייתי אוהב יותר את השירים (ואחר כך הם התגלו כדי נחמדים אבל זה היה מאוחר מדי). ההופעה הייתה ארוכה מדי בתור הופעת חימום (נמשכה שעה שלמה) ורק כשהם ירדו היה כבר אפשר להתחיל לספור את הדקות לאירוע המרכזי.

דפש מוד עלו בדיוק ב-21:00, אחרי 3 שנות המתנה ו-4 שעות על הרגליים כמעט בלי לזוז. אני לא אלאה אתכם יותר מדי בפרטים הקטנים על הכל, אני מניח שכבר קראתם בכל מיני מקומות את כל הדעות, אבל מהשורה השנייה, מטר מהלשון, כל הביקורות האלו נראות עכשיו כמו קשקוש אחד גדול. כן, הם לא ביצעו את הלהיטים הגדולים שלהם אבל זה סיבוב הופעות של דיסק מסוים והגיוני שכל המשקל בהופעה יהיה עליו, במיוחד כשמדובר בהופעה הראשונה של ה-tour. מצד שני, חסר לי קצת קשר לקהל, יותר דיבורים איתם מעבר ל-good evening Tel Aviv או התייחסות ליום ההולדת של דייב גאהן בתחילת ההדרן הראשון (אחרי שהקהל ניסה כמה פעמים לשיר יום הולדת שמח במהלך ההופעה עצמה). הרגיש לי קצת מנותק.
הביצועים לשירים היו מעולים, בשמיעה מאוחרת של השירים שלא הכרתי אני יכול להגיד שחלק מהביצועים גם עולים על המקור. הוידיאו-ארט הוסיף לחוויה ולשירים (ויסלחו לי אלו שהחליטו לשבת רחוק רחוק וכעסו שהמסכים לא הקרינו את מה שהולך על הבמה - כאילו בשביל מה באתם? לראות את ההופעה על המסך?), הסאונד היה מצוין, האווירה הייתה מחשמלת ובשורה התחתונה היה מאוד מוצלח ומהנה. אחרי שעתיים הם ירדו מהבמה ואני שוב יכולתי לקפל קצת את הרגליים ולנסות ללכת.

פרולוג - המסע החוצה לא היה פשוט. הצלחנו עוד לקנות חולצות, למצוא את קוויקי וסקאי (ולא למצוא שני אנשים אחרים שלא ידעו איפה זה היציע המערבי באצטדיון ולכן נשלחו לחפש אוטובוס) ומיד אחר כך החלה הצעדה הגדולה והארוכה עד הרכבת. בתיאוריה זה נראה פשוט אבל לא אחרי 6 שעות על הרגליים וכאבים לא פשוטים. בסוף הגענו לרכבת, סימפ נסעה דרומה ואני וסקאי חזרנו צפונה, לעיסוקי השבוע הארוך והמפרך הזה. היה שווה כל רגע, כל שקל, כל תחושת כאב. ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת.

קצת תמונות:



הבמה לפני שהכל התחיל, רק בשביל להבין כמה היינו קרובים



טרי פויזון



תחילת ההופעה של דפש



מרטין גור



דייב גאהן מול 50 אלף צופים


Can't hear you!


4 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-14/5/2009 16:01



 

25
2/2007

  דילמה מוזיקלית
תגיות: מוזיקת המקרה

כשהיינו קטנים (ויפים?) יכולנו לבחור לשמוע מוזיקה דרך הרדיו, או, אם הוא היה מספיק משוכלל, לשים קלטת ולהקשיב לה. יש אצלי בחדר מגדל של קלטות (או קסטות, למי שתקוע באייטיז) שחלק מהן הוכן על ידי מהקלטות שונות מכל מיני מקורות. אח, היו ימים. אחר כך נכנס לי לחדר רדיו דיסק ועברתי ממרובעי פלסטיק עם סרט, לעיגולי פלסטיק שצריך קרן לייזר בשביל לקרוא אותם וחס וחלילה אם הם יישרטו. גם כאן צברתי לי לא מעט מהם והם ממלאים לי מדף שלם בחדר. לקח זמן עד שיכולתי לבשל בעצמי דיסקים, אבל גם גדלתי והפסקתי לשחק עם המוזיקה.

ואז נכנס האינטרנט הביתה וככל שהוא נעשה מהיר יותר, כך גדל זרם הורדת השירים למחשב. כן, אני מודה בזה, אני מוריד שירים. בעצם, תראו לי מישהו שלא. השירים שלי מילאו את המחשב הישן ואני יצרתי לי בהתחלה דיסקים רגילים ואחר כך, אי שם בצבא, כשנקנה עבורי דיסקמן שמסוגל לקרוא MP3, התחלתי ליצור אוספים כאלו בשביל הנסיעות ברכבת. לקראת סוף השירות קניתי לי מחשב, וכל המוזיקה שלי נדדה אליו. אחר כך הגיע הנגן הראשון, שהעביר לי לא מעט נסיעות לעבודה במלון ואחר כך לכרמל ובחזרה. עכשיו יש נגן חדש, משוכלל יותר ומתוחכם יותר במיוחד בשביל זה. על המחשב, השירים ממשיכים להיערם. ספירה מדוקדקת מראה שכבר עברתי את ה-2000. חלקם הגיעו ממגדלי הדיסקים שיש לי בחדר וחלקם הורדו מהרשת. אל מגדלי הדיסקים נוספו בשנים האחרונות עוד דיסקים, אבל המספר מועט וקטן. למען האמת, אני כבר לא זוכר מתי ניגנתי לי דיסק. רובם מעלים שם אבק.

עכשיו הגענו לעניין הדילמה. יש אמנים, בעיקר ישראלים, שבשבילם שווה להשקיע קצת כסף ולקנות אלבום. למשל, קחו את רונה קינן, שמוציאה עכשיו אלבום חדש, וכבר הספקתי להתאהב באחד השירים ממנו שמנוגן ברדיו. זה עשה חשק ללכת ולקנות, ואני כבר חידדתי לי את החושים מספיק בשביל לדעת מתי באמת שווה להשקיע כסף בדיסק. אבל אני יודע מה יקרה עם הדיסק הזה. אני אגיע איתו הביתה, אוציא אותו מהעטיפה ואתרגש, אני אסתכל בחוברת הקטנה שמצורפת ואז אני אדחוף אותו לניגון. רק שבניגוד לעבר, הפעם הוא יידחף לתוך המחשב שיינגן לי אותו. כשאני אסיים לשמוע אותו, אני אחבר את הנגן, אמיר את השירים לקבצים שהנגן קורא ולקבצים שיישמרו על המחשב, למקרה שאני אהיה לידו וזהו. הדיסק יצטרף למגדלים בחדר ויתחיל להעלות שם אבק.

אז בשביל זה להשקיע כסף? בשביל פעולה של דקה וחצי ואחר כך שהדיסק עצמו יעלה אבק? אם אני באמת רוצה להשקיע, אני יכול להיכנס לאתרים שמציעים להוריד בתשלום את הדיסק, לשלם ולהוריד ואז חסכתי לי את היציאה מהבית, חצי מהמחיר ותוספת אבק לבית (קריטי לימי אובך). אבל כאן אני מאבד את כל הקסם הזה מהילדות, של השמיעה הראשונה של הדיסק, שאני נותן לצלילים להיכנס למוח, שאני קורא את המילים מהחוברת ביחד עם המנגינה. באינטרנט הם לא נותנים את החוברת הזאת, אפילו לא בפורמט שניתן לקרוא אותו בצורה פשוטה, וזה איבוד של הקסם הזה.

אז מה עושים? ממשיכים לשקול ולחשוב. אני מתחיל לנטות לכיוון הקידמה, כי אם כבר ששיר מסוים יעלה אבק, אז שיעלה אבק בתוך שבב זיכרון במחשב המקרטע שלי. במקרה הנוכחי אני באמת רוצה להשקיע כסף עבור זה וליהנות מפינוק מוזיקלי באמצע תקופת המבחנים הזאת, ובמקרה הזה, זה יהיה שווה כל שקל.

 

מחר אני חוזר לחיפה, למקבץ המבחנים האחרון. קיבלתי עוד ציון היום, וגיליתי שבמקצוע שהכי התקשתי בו הצלחתי לעבור ועכשיו אני שוקל מחדש את ההחלטה לגשת למועד ב'. אני צריך ציונים גבוהים יותר, אבל צריך לשאול את עצמי עד כמה זה שווה לנסות ולסכן את הציון בקורס הזה. זה הולך להיות שבוע של לימודים, אבל גם שבוע שבו אני הולך להבהיר לעצמי כמה דברים ולסדר לעצמי אותם בראש. אחרי שבוע שלם מלא במחשבות, בשני צדדים שמושכים כל אחד לכיוון שלו, אני יודע מה אני רוצה מעצמי ובכלל, והפעם אני מתכוון ללכת עם זה עד הסוף.

 

שבוע טוב ושקט, ובהצלחה לכל הסטודנטים (מלבד הטכניוניסטים, שיחכו עוד שבועיים וכמה מבחנים) שמתחילים השבוע את סמסטר אביב.


10 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-26/2/2007 21:29



 

31
12/2006

  2007
תגיות: מוזיקת המקרה

בעוד שבע שנים בעשור הראשון של האלף הבא
באחת המדינות באיזור יבחר שוב ראש ממשלה בובה
וגם אז נהיה כמו תמיד אחרי או לפני מלחמה
בעוד שבע שנים אלפיים ושבע, זה מגיע או מה?

בעוד שבע שנים הצפיפות בכבישים תחסל את תאונות הדרכים
בארון החשמל שקניתי יקפצו עד אז כל הנתיכים
בתל אביב ידברו על הסם המסוכן שקוראים לו ערוץ הילדים
בעוד שבע שנים, רכבת שדים...

זה לא הזמן לשחק באש
זה לא הזמן לשחק באש
זה לא הזמן לשחק באש
זה לא הזמן...

בעוד שבע שנים יתגייס המחזור שגדל על ביצי הפתעה
בעיתון ידברו על נזקי האינטרנט ועל ילד בתור השקעה
מכונת הלחמים תוציא לחם חדש הקפה מהברז יזרום
בעוד שבע שנים הדברים הקטנים יעבירו לך את היום...

זה לא הזמן לשחק באש...

בעוד שבע שנים בעשור הראשון של האלף הבא
בעוד שבע שנים אלפיים ושבע, הבנתי...תודה!

זה לא הזמן לשחק באש...
[2007 - דנה ברגר, מתוך האלבום "עד הקצה" שיצא, איך לא, לפני 7 שנים]

בעוד 24 שעות, 2007, זה מגיע או מה? שנה טובה.

14 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-1/1/2007 21:54




דפים: 1  

 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter