לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  רביב דרוקר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2009

תחרות הטוויטר - עכשיו, ההסבר


בלהט התחרות, שכחתי להסביר ובאמת, רוב גדול של הציבור עוד לא יודע מה זה טוויטר ולא מבין מה זו התחרות הזאת. גם אלו שמבינים, לא תמיד תופסים מי צריך את כאב הראש הזה.

 

טוויטר - ויש בטח אנשים שיודעים להסביר זאת טוב בהרבה ממני - היא רשת חברתית שמבוססת על דיווחים קצרים. דמיינו לעצמכם שכל המשפחה שלכם נמצאת על טוויטר. כשאתם רוצים לעדכן את בני המשפחה במשהו שקרה לכם, אתה מעלים עדכון לטוויטר וכולם מקבלים אותו. עכשיו תחילו את אותו היגיון על מקום העבודה שלכם. הרכילות הלוהטת האחרונה ששמעתם יכולה לעבור במהירות למאות אנשים שעובדים איתכם באמצעות עדכון קצר. כנ"ל מול חברים שלכם. היישומים כמעט בלתי נגמרים. גופי תקשורת מעדכנים את כל מי שנרשם לעקוב אחריהם באמצעות טוויטר. סלבריטאים מתחזקים את מעריציהם, באמצעות הודעות של 140 תווים וכן הלאה.

 

איך זה עובד?

 

בעיקרון, אחרי רישום קצר של חשבון חדש באתר טוויטר, אתם פשוט כותבים שם הודעות קצרות על כל נושא שעולם בדעתכם. מתפריט ארוחת הצהריים שלכם ועד לינק למאמר מעניין שקראתם באינטרנט. כל מי שנרשם לעקוב אחרי החשבון שלכם, מקבל את העדכונים שלכם לחשבון הטוויטר שלו. הוא יכול להגיב, להתעלם או לפתוח דיון משלו. במקביל, אתם מחליטים אחרי איזה אנשים אתם רוצים לעקוב. מי מעניין אתכם. זה יכול להיות פוליטיקאי (דיכטר מחזיק חשבון כזה וגם לבני, נתניהו ואחרים. מן הסתם, הם לא ממש מצייצים בעצמם), איש תקשורת (גיא זהר מאוד פעיל) או חבר שלכם. אפשר גם להפעיל את זה באמצעות סמס, אם תירשמו לשירות טוקר talker.co.il של עמותת ישראבלוג. טוקר זה הגיור העברי של טוויטר. אותו הדבר רק עם ממשק בשפה העברית.

 

התחרות היא דרך לא מקורית (חיקוי של תחרות סקסית במיוחד שהתקיימה בארה"ב) להתחבר למדיום. התחרות מחייבת את המתחרים לעדכן, כדי לנצח ולצאת מעטיפת "אני קול מדי בשביל זה". זו גם דרך להראות מה עושה טוויטר למשתמשיו, איך אנחנו נאלצים ללכת יותר ויותר רחוק כדי לנצח. על מה מתחרים? למי יש יותר עוקבים, שזה התרגום הטכנולוגי לשאלה - מי יותר מעניין את הציבור. בגלל זה היינו צריכים לבחור מתחרים משעממים יותר מעינב וגורי, אבל זהו, אנחנו שם וצריך לנצח, אז כנסו בהמוניכם לחשבון שלנו raviv_ofer והירשמו כעוקבים. הכי קל לעשות את זה אם תרשמו בכתובת twitter/raviv_ofer תגיעו למסך שלנו. אם אין לכם חשבון טוויטר אתם צריכים ללכת ל JOIN TWITTER ולמלא שאלון קצר. מהרגע שיש לכם חשבון כל שנשאר לכם לעשות זה FOLLOW. זהו. אתם בפנים בתוך המסע המרתק של חייכם. או שלא.

 

אתמול והבוקר הייתה דרמה קטנה סביב תחרות הטוויטר. החשבון של עפר ושלי קרס. הוא התחיל למחוק עוקבים עד שהגיע לאפס. כל הצדדים הקונספירטיביים שלי התעוררו. אולי ידו הארוכה של "ידיעות" במעל? סתם, בצחוק. בינתיים, החשבון חזר לתקנו והכל בסדר. אפשר להירגע.

נכתב על ידי רביב דרוקר , 29/7/2009 13:24  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרביב דרוקר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רביב דרוקר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)