ביום ה-101 לנשיאותו של ברק אובמה הוא נאלץ שוב להתמודד עם הפה הגדול של סגנו, ג'ו ביידן. הבוקר, בתוכנית "טודיי שואו" של רשת NBC ביידן התראיין ואמר כי במצב הנוכחי הוא לא היה נותן לבני משפחתו להיות במקומות סגורים כמו מטוס או רכבת תחתית, שם אדם אחד שמתעטש יכול להדביק את כל הנוסעים.

 

ביידן, ידוע בשפתו הבוטה, הישירה, שחורגת לא פעם מגבולות הפוליטיקלי קורקט האמריקני. רבים תהו כיצד יסתדר הזוג המוזר הזה ביידן-אובמה. אובמה שוקל ומחשב כל מילה וכל מהלך ומשרה ביטחון ותחושת שליטה במצב, בכל צעד שהוא עושה, ואילו סגנו ג'ו ביידן נותר "השולף" של הפוליטיקה האמריקנית.

 

ביום הראשון של אובמה כנשיא (לאחר הטעות המביכה של נשיא ביהמ"ש העליון בהשבעת הנשיא), ביידן התלוצץ על כך, כשהוא עצמו נדרש להשביע את חברי הסגל של הבית הלבן. אובמה, שעמד אז לידו נע באי נוחות וניסה בכל יכולתו "לסתום" לביידן את פיו הגדול. אגב, באותו הלילה נקרא נשיא ביהמ"ש שוב לבית הלבן להשביע את אובמה בשנית (ע"פ הנוסח וסדר המילים הנכון).

 

100 ימים בדיוק חלפו ואובמה נאלץ שוב להסות את סגנו. זה קורה בדיוק כשהנשיא נדרש לטפל במשבר החמור ביותר, עד כה, של תקופת נשיאותו, המגיפה שהולכת ומתפשטת של שפעת החזירים. אובמה, רק אתמול בלילה, במסיבת עיתונאים מיוחדת ברר את מילותיו בקפידה, והקפיד להעביר את המסר ולהשרות את התחושה שהעניינים בשליטה. הוא קרא לציבור לרחוץ ידיים ולכסות את פיותיהם כשהם משתעלים, אך בכל מקרה לא להמנע מהתקהלות המונית או מנסיעה ברכבת או מטוס.

 

והנה, בא סגן הנשיא שלו ובמחי יד יוצר היסטריה. הבית הלבן, נכנס מייד למגננה ומשרד הדובר פירסם הבהרות משונות לדבריו של סגן הנשיא. תחילה הם ניסו להסביר לנו שהוא התכוון לומר ש"אנשים חולים – לא כדאי שיסעו במטוס או ברכבת התחתית מחשש שידביקו אחרים" ואח"כ הבהירו שהוא "לא התכוון לתת עצה לציבור האמריקני אלא רק למשפחתו". אבל ההסברים הקלושים האלה לא מצליחים לבלום את האפקט שיצר ביידן בדבריו. ביידן, שיודע את התמונה האמיתית של המגיפה הזו, אולי טוב יותר מכל אדם בעולם, אמר בפשטות שהוא לא היה נכנס עכשיו למטוס או למטרו. כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר...