במשך 5 שנים, לא יכול היה סטיב רוזן, בכיר השדולה היהודית (איפ"ק) לשעבר, לספר את סיפורו. הוא עמד במרכזה של מה שהוגדר "פרשת ריגול חמורה" של השדולה היהודית וישראל בארה"ב.

 

הפרשה מוכרת יותר בשם "פרשת לארי פרנקלין", איש הפנטגון שהודה בהעברת "מידע מסווג" לאנשי איפ"ק. אבל, הדמויות במרכז הפרשה הן כמובן אנשי איפ"ק סטיב רוזן ועמיתו קית' ויסמן, שהתביעה עשתה הכל כדי לנסות ולהרשיע אותם ע"פ חוק הריגול האמריקני. זה זמן רב שכל מי שמצוי ברזי הפרשה יודע "שהיא לא מחזיקה מים" ושהאישומים נגד השניים מגוכחים, אבל כנראה שבוושינגטון היה צריך נשיא חדש (ברק אובמה) שימנה שר משפטים חדש (אריק הולדר), כדי שהתבונה תחדור למוסדות אכיפת החוק כאן.

 

ביום שישי שעבר, אחרי 5 שנות רדיפה ועינויי דין, הודיע משרד המשפטים לבית המשפט שהוא מבקש להסיר את התביעה נגד רוזן וויסמן. כמה ימים אח"כ קיבל השופט את הבקשה והתביעה בוטלה. באותו הלילה ישבתי עם סטיב רוזן לראיון בלעדי ומיוחד שבו גולל את סיפורו בפעם הראשונה לעיני המצלמה. חלקים נרחבים מהראיון שודרו במהדורת חדשות 10 ביום חמישי.

אבל, במהדורת חדשות הרי אי אפשר לשדר הכל (לשם כך יש בלוג). אז הנה, הראיון המלא (4 חלקים) בצורתו הגולמית.

 

גם אם אתם לא מסכימים עם כל מה שתשמעו, לדעתי זהו מסמך מרתק, תחושותיו של אדם שחש כי עוול גדול נעשה לו, למרות שבסך הכל מילא את תפקידו כלוביסט עבור השדולה היהודית איפ"ק.

 

חלק א' – דרייפוס ואני

רוזן משחזר את הבוקר ההוא בו התדפקו סוכני ה-FBI על דלתו ומתאר את "רדיפת היהודים" ע"י חלקים ב-FBI וה-CIA  שרוצים להוכיח שהיהודים נאמנים לישראל ולא לארה"ב.

 

 

חלק ב' – על לארי פרנקלין

על הלחצים שהפעיל ה-FBI על לארי פרנקלין כדי שיודה באשמה. פרנקלין חתם על עסקת טיעון ונגזרו עליו 12.5 שנות מאסר. התביעה הבטיחה לו שאחרי שיעזור להפליל את אנשי איפ"ק, רוזן וויסמן, יקלו בעונשו. משבוטל המשפט, נותר פרנקלין עם ההודאה והוא צפוי להישלח לכלא. עוד בחלק זה על המעטים שסייעו לו ב-5 השנים האחרונות ועל הרבים שהפנו לו עורף. רוזן, המחזיק בדיעות ימניות, התפלא לגלות שדווקא פילנטרופ יהודי מהשמאל התייצב לסייע לו בשנים הקשות שעבר, בעוד שחברים ומיליונרים רבים שהכיר מהימין הפנו לו עורף. לקראת סוף החלק השני של הרעיון "סוגר" רוזן חשבון עם השדולה היהודית איפ"ק שלטענתו זרקה אותו לכלבים.

 

 

חלק ג' – איפ"ק מפנה לו את הגב

 

 

חלק ד' – על ממשלת ישראל בפרשה, על הספר שכתב ועל לארי פרנקלין שילך לכלא

 

 

הערה לסיום:

 לאורך כל הראיון עוברת כחוט השני טענתו של רוזן לאנטישמיות. בחלק ד' הוא מספר על הערות אנטישמיות רבות שהגיעו לאתר אינטרנט שסיפר את סיפור זיכויו. האם הוא מדמיין?

ובכן, לצורך הבאת הראיון המלא לצפייתכם השתמשתי בפלטפורמה של יוטיוב. הראיון המצולם עלה שם שעות אחדות לפני ששורות אלה מתפרסמות בבלוג. נחשו מה? התגובות ראשונות ביוטיוב בהחלט מחזקות את הדברים של רוזן. בין השאר נכתב בהן – " היו צריכים לתלות את השניים האלה... היהודים אף פעם לא יהיו נאמנים למדינה אחרת פרט למדינתם".