לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הידעת?


סקירות קצרות על נושאים שונים.

כינוי:  להג

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2006

סלפסטיק


ז'אנר הסלפסטיק הוא למעשה קומדיה שכלולות בה מחוות מצחיקות ומוגזמות, של תנועות גוף והבעות פנים. בסלפסטיק יש שימוש נרחב בחפצים מרדניים (בדרך כלל מכשירים שאמורים להיות פשוטים לשימוש, אך הקומיקאי רק נכווה מהם שוב ושוב), אלימות המוצגת בצורה קומית, כמו למשל הטחת עוגה בפנים, ומעידות שונות (כמו למשל החלקה על בננה). סרטים העשויים מסגנון זה היו נפוצים בעיקר בתקופת הסרט האילם, אך האלמנטים קיימים עד היום (מיסטר בין וקרמר מסיינפלד בהחלט יכולים להמחיש היטב את העניין).

מקור השם סלפסטיק הוא מכשיר שהיה עשוי משני מוטות דקים, שכאשר הכו בו היה נשמע קול נפץ עז - slap stick, שהיה בשימוש כבר במאה ה-16 בהצגות קומיות.

 

נכתב על ידי להג , 25/4/2006 22:59   בקטגוריות שונות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוקולוב


נחום סוקולוב (1861-1936), מחשובי העיתונאים היהודיים, היה נשיאה הרביעי של ההסתדרות הציונית בין השנים 1931-1935. מסופר כי סוקולוב בא כעיתונאי לקונגרס הציוני הראשון, וחתם אותו כנשיא. בתחילת דרכו ערך סוקולוב את הביטאון הרשמי של התנועה הציונית 'דה וועלט' ומאוחר יותר, היה המזכיר הכללי של ההסתדרות הציונית העולמית. סוקולוב נולד בעיירה קטנה בפולין והיה, כמו רבים מן המשכילים בני דורו, צאצא לשושלת רבנים. כבר בגיל 15 פרסם את מאמריו הראשונים, בגיל 18 התחתן, ובגיל 24 היה לעורך העיתון 'הצפירה'.
עם הופעת הספר 'מדינת היהודים' של הרצל, תקף סוקולוב את הרצל בעמודי העיתון. הרצל החזיר מכתב תגובה והנ"ל פרסמו בעיתונו. למרות חילוקי הדעות, הזמין אותו הרצל לקונגרס בבאזל, שם התרחש בסוקולוב השינוי הגדול: הוא נעשה תומך נלהב של הציונות וחסיד של הרצל, ומשם והלאה, הקדיש את עצמו כעיתונאי וכנואם לרעיון הציוני. סוקולוב אף תירגם את הספר 'אלטנוילנד' לעברית, והעניק לו את הכותרת: 'תל אביב'.
נכתב על ידי להג , 18/4/2006 01:20   בקטגוריות רחובות תל אביב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שעונית


פרח הפסיפלורה (באנגלית Passion Flower)  נקרא בעברית שעונית, וזאת על שם צורתו. מקור הפסיפלורה הוא מדרום אמריקה ומרכזה. לפרח נודעו אף השפעות רפואיות: במלחמת העולם השניה השתמשו בו כדי לשכך חרדות. בפרח ישנו חומר פעיל שגורם לתחושות רוגע ואף נמנום.



נכתב על ידי להג , 16/4/2006 21:43   בקטגוריות הידעת?  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

7,177
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללהג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על להג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)