לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עיר הירח


לשאולים יש זיכרון קצר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מחשבות הגות


הדת עצמה היא הכפירה היותר גדולה, ולא במובנה אצל גורדון, אלא במובנה הפשטני יותר, הפרמיטיבי יותר, משום שהיא מכסה בצעיף יפייפה את עיננו, כשם שכיסה העכביש את עיני המלך בסיפורה של גולדברג. ואין כאן הכוונה לכיסוי העיניים מפני המציאות הנוראה, כנאמר בציטוט "הדת- אופיום להמונים", אלא לכיסוי נורא מזה; מכסה היא את עיני האנשים מהקשר הישיר והבלתי אמצעי עם כל מה שקדוש, עם יופי הטבע וטהרתו, ומשליכה עליו רצונות ותפקידים אשר לא לו.

הטבע, נעלה באמת מכל האדם, נשגב הוא מן הרצון, ולכן גם העונש לא יאה לו. הוא לעולם לא משלח "חרון אפו" כשם שמשלחים שליטים פראנואידים את זעמם במתנגדיהם, הוא אינו מקשיב לאדם ולתחינותיו, וגם אינו מטיל עליו תפקידים. הטבע לא בוחר לעצמו עם מן העמים, מושג שהוא אנושי בתכלית ולטבע אין דבר וחצי דבר עימו, הטבע נותן מזיוו לכל- לרשעים כמו לטהורים, לענקים כמו לקטנטנים, הוא אינו עושה אבחנות. אנשים עושים אבחנות, וטוב שכך הם עושים. כי באמת נעלה יותר לדבוק בטוב ולסור מן הרע, כי מוסר אנוש אינו זקוק לכוח מחוצה לו עצמו בכדי להיות אמת, כי אמת הוא לבני האדם, ולכן אמת הוא בעולמם.

 

הגענו לשלב באנושות שבו חסומים אנחנו בפני החוויה הטהורה, הגורדוניסטית, וביננו ובין הטבע בטהרתו חומה עצומה, כמעט שאינה עבירה. בעידן כזה הולך האדם ודל, ונפשו מצטמקת עד כי מגיעה היא לשלב מוקדם מאוד בהתפתחותה האנושית- לשלב ההישרדות. שהרי לא טוב לשרוד את היום, טוב לחיותו, וכוח חיים זה, שפעם נבע מכל נקבוביותיו של האדם, בהיותו חלק מן הטבע, נלקח ממנו, ועתה על האדם להשיבו בכוח הרצון החופשי. על זה נאמר "יותר נורא, אך גם יותר נפלא ונאצל", משום שזרימת הטבע הנרכשת לאדם מכוח רצונו החופשי, הכרתו, חוויותיו שהוא מאציל עליהן אורה של ההתכוונות, והלמידה- זרימה זו מרחיבה את האדם ומגדילתו הרבה מעבר לגודלו המקורי החייתי. במובן זה יוליד האדם סוג חדש של אדם- "אדם עליון".

 

בזמן שעבר מאז כתב מארקס את תורתיו על הפראקסיס המעצב את ההכרה, הפך הפארקסיס של חיינו למצמצם עד מאוד, וצמצם את הכרתנו, ושבו אנשים למה שכבר הגיע הזמן כי ינטש- אל התורות של העבר, היודעות חטא ועונש, תורות של רואי חשבון קפדניים, ורק שם יכלו להעז ולומד: קיימת סיבה מספקת לחיות את החיים. עם המסקנה מסכימה אני, כי אכן קיימת סיבה מספקת לחיות את החיים, מעבר לליקוט ההנאות והרגעים, שבעבורו אין צורך במידת הכרה אנושית, ואפשר להסתפק בזו של התרנגולת, שגם היא מאושרת מליקוט פירורים קטנים המביאים לה הנאה. יש סיבה מספקת לחיות, אשר אינה נשענת על הקרבה עצמית, גם לא על אנוכיות נהנתנית, ואף לא על שירות כוח עליון כלשהו, כי אם לחיות בעבור החיים עצמם, שכל היופי שבהם מצוי בעצם-עצמותו עד אין סוף.

לחיות למען כוחות החיים: האהבה על שלל צורותיה הנעלות והנסתרות, צורות אשר החברה האנושית מגבילה עצמה בכל מני אמתלות מהכר אותן כלל. צורות של אהבת החיים, אהבת הגילוי והלמידה, אהבת-אחים כשל אריך פרום, אהבה שהיא כמו הטבע בעצמו- "כל רואה מזיווה יטהר".

 

כשגורדון אומר על האדם שיטוהר בעבודתו, אומרת אני על האדם שיטוהר בכל מעשי ידיו, כי כל מעשה-משחק, כל יצירה, כל עבודה הקוראת לכוחות החיים לבוא ולהפרות את נפשו ורוחו של האדם- כולם מעשי טיהור המה. כוח דמיונו של האדם, הוא הכוח המאפשר לאדם להיות שותף של הטבע ביצירה הגדולה הזו של החיים. העבודה אכן מטהרת את האדם, מרגע שמפסיקה היא להיות עבודה והופכת לפועל. הפועל הוא כוח יוצר, המניע את האדם מעצם הצורך הבסיסי לתת מכוחו ויופיו לשאר החיים, כדוגמת העשיר של פרום- אשר נתינתו היא ביטוי לעושרו, והיא מעצימה אותו במקום לבטלו. כשמגשים האדם את עצמו בתורת פועל, בתורת יוצר, אזי איננו זקוק עוד לזיוף זה של "הגשמה עצמית" על ידי קנייה מרובה בעזרתו של הממון. עבודה הבאה לקיים את האדם קיומו החומרי בלבד אין לה מקום עוד בעולמנו הטכנולוגי, ואכן יכולה המכונה לעשות עבודות אלו ולפטור את האדם מהן, אך לעשייה, לפועל עם חומר מן החומרים, האפשרות לנתיב הבלתי אמצעי אל הטבע, למשל בחקלאות, אין תחליף מן המכונה, ולא יוכל לנתיב זה גם המושג המצומצם "שעות הפנאי".

 

 

נכתב על ידי אני היא בכל השמות , 10/11/2012 17:59   בקטגוריות אמנות, הגות, תנועת תרבות, סיפרותי  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2833
נכתב על ידי אני היא בכל השמות , 17/10/2012 12:32   בקטגוריות פוליטיקה, מחאה חברתית, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, בית ספר, סיפרותי, עבודה, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האנשים שלא ידעו להגיד "ביי"


היה היו אנשים קטנים שחיו באי רחוק בשם אדגרה. באדגרה הייתה שפה משונה מאוד, שבה מה שאדם אומר מייד מתקיים לפניו.

לכן אנשים לעולם לא היו אמרים אחד לשני "אני רעב", כי אז הם ימשיכו להיות רעבים,

במקום זה הם היו אומרים "יש לי אוכל", ומיד היה נוצר להם אוכל והם היו אוכלים ושבעים.

האנשים האלה היו אומרים למישהו שפגע בהם "אני רוצה לסלוח לך" ואז האיש השני היה מבין שהוא פגע בלי שהאיש הראשון ימשיך להפגע.

אבל רק דבר אחד הם לא ידעו להגיד אחד לשני באדגרה- "ביי". הם תמיד היו מפחדים שמילות פרדה יגרמו להם להיות מפורדים לנצח, ולכן לא יכלו להגיד אותן. אפילו לא "להתראות" כי אז הם לא היו יכולים ללכת, כי הנה התגשמה משאלתם והם מתראים. 

אפילו שיכלו למצוא מוצא הם למדו לפחד כבר מהמילים האלה כי כל המבוגרים לימדו אותם כמה זה נורא, ותמיד כשמישהו היה אומר "ביי" הוא היה נפרד לעולם מהאיש האחר.

הדבר הזה יצר המון פגיעות באדגרה, כי אנשים היו פשוט הולכים באמצע השיחה פתאום.

 

יום אחד ילדה קטנה בשם מרינדה דיברה עם חברה שלה בשם אסטנוי ולא רצתה לפגוע בה ולכן המשיכו לדבר ולדבר עד שהיא כמעט נרדמה באמצע השיחה,

וגם איחרה את הזמן ללכת הביתה. 

אבל אסטנוי לא רצתה שמרינדה תלך ולכן אמרה "השארי איתי תמיד" וככה מרינדה לא יכלה ללכת למרות שמאוד רצתה.

היא אמרה לאסטנוי" לא, אני אלך" ובאמת היא הלכה והן לא התראו שנים רבות רבות בגלל זה, רק מהפחד ששוב יצטרכו להפרד.

ואז מרינדה פגשה זחל יפה, והיא כבר הייתה מבוגרת יותר ואמרה לו " אתה יכול לדבר" ובאמת הוא דיבר ואמר לה שאין לה מה לפחד, פשוט שתגיד "ל נורא שניפרד כי אחרי זה נחזור", ואז זה יקרה. וזה באמת קרה, וכל האי התחיל להגיד את המשפט הזה אחד לשני.

יום אחד, ילד חדש בשם לונור אמר שאפשר שהמשפט הזה בעצם יתקצר למילה ביינוקינו שזה הצורה הקדומה באי הזה למחשבה שמשהו לא נורא כל כך.

אחר כך קיצרו את זה עוד, וכל האי חזר בלי לשים לב להגיד "ביי".

נכתב על ידי אני היא בכל השמות , 10/2/2012 19:41   בקטגוריות אמנות, הקדשה, תנועת תרבות, סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי:  אני היא בכל השמות

מין: נקבה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , אהבה למוזיקה , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאני היא בכל השמות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אני היא בכל השמות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)