אם קוראיי הקבועים זוכרים, במועד א' בקורס "סוגיות באנתרופולוגיה
של יפן" קיבלתי 44. זה היה באותו יום שמיצי הלכה לעולמה (נסיבות מקלות) אבל
בכל זאת הייתי מאוכזבת והמומה. ציפיתי לציון בסביבות ה-70, לא לכזה כישלון.
לפני כשבוע היה מועד ב' ויצאתי בהרגשה לא טובה. הייתי בטוחה שאני אקבל
ציון נמוך או יותר גרוע מכך- אכשל בקורס. הכנתי את עצמי נפשית לכישלון בקורס
וניסיתי לעודד את עצמי שזה לא נורא.
היום קיבלנו את התוצאות.
קיבלתי 92!!!!
לא האמנתי, חשבתי שזו טעות, בדקתי שוב ושוב ושוב כדי להיות בטוחה שאני
קיבלתי את הציון הזה. אני כל כך שמחה וגאה בעצמי. כנראה שאני צריכה להיות בהרגשה
של "אני נכשלת" כדי לקבל ציונים טובים.
נותר לי לסיים את העבודה בסטטיסטיקה- היום אני אסיים אותה ויהי מה,
ועוד מועד ב' אחרון ב"שיטות מיון וריאיון". במבחן קיבלתי 75, אבל בזכות
העבודות בהן קיבלתי 100 הציון הועלה ל-85.אז נכון שסה"כ הציון הסופי דיי טוב,
ויש מישהי שלומדת איתי שקיבלה 85 באיזה קורס אחר וניגשה למועד ב' והורידה לעצמה אבל כאן זה שונה, כי זה 75 במבחן. אני חושבת
שאני יכולה להוציא הרבה יותר מ-75 במבחן הזה. הנושא של הקורס באמת קל, מובן וגם
מעניין אותי. הייתי בפתיחת מחברות והבנתי מה היו הטעויות שלי. האמת שלא למדתי הכי
טוב. את רוב המבחן חיברנו אנחנו- הסטודנטים. נוצר מאגר של איזה 300 שאלות שניסיתי
לעבור על כולן בהתחלה ואז הבנתי שאין סיכוי שאני אזכור משהו- אז עברתי רק על
השאלות מהמאמרים וסיכומי ההרצאות. העניין הוא שהשאלות היו אקראיות, לא סידרתי את
השאלות לפי מאמרים- כלומר: מאמר ואז כל השאלות עליו. מה שקרה שאומנם את השאלות
האמריקאיות זכרתי (והייתה לי רק טעות אחת באמריקאיות) אבל שאלה אחת פתוחה ששוה 6 נק'-
פשוט לא זכרתי את התשובה. בנוסף, החלק שהמרצה חיבר היה מאוד שונה מכל מה שאני
מכירה- הוא נתן לנו סדרה של אירועים, מעיין סיפורים קצרצרים כאלו בני כמה שורות
והיינו צריכים לכתוב מושגים שמתקשרים אליהם. זו פעם ראשונה שאני עושה סוג כזה של
שאלות וזה קצת בלבל אותי.
בקיצור, אני אלמד בצורה הרבה יותר טובה ומעמיקה. יש לי זכות ויתור
במבחן, אז אני אבדוק ואראה שאני בטוחה בעצמי ב-100% ואם לא- אני פשוט אוותר.
אני רוצה להאמין שאני אצליח ויכולה לקבל ציון מעולה.