לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


רק על עצמי לספר ידעתי

Avatarכינוי: 

בת: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2013

לכל דבר יש יתרונות וחסרונות


היי,

 

אתמול היה לי את היום הראשון בעבודתי החדשה בשירות לקוחות. הדבר שהכי בולט שם, בעיניי, זה עד כמה זו חברה יותר קטנה מחברת האשראי בה עבדתי בשירות לקוחות בשנה האחרונה. יש לזה יתרונות וחסרונות.

 

יתרון מאד בולט זה שהכול הרבה פחות מסורבל: בניגוד לחברת האשראי בה לעיתים היה זמן המתנה של חצי שעה והלקוחות היו מגיעים אליי זועמים וכל לקוח שפך במשך שלוש דקות עד כמה היה נורא להמתין ובכך האריך את השיחה עוד יותר ובכך גרם לשאר הלקוחות להמתין אפילו יותר. אז פה אין דברים כאלה. זמן המתנה של שניות ולעיתים רחוקות של דקה-שתיים. גג חמש דקות. בחברת האשראי היו 200 ממתינים לעיתים קרובות. פה יש שניים לרוב. וזה בהחלט מקל על העבודה לא לדבר עם אדם ששמע מוזיקת מעליות בחצי שעה האחרונה.

 

בניגוד לחברת האשראי, שבה כשהעברנו ליד למוקד מכירות - לקח למוקד מכירות חמישה ימי עסקים במקרה הטוב לחזור ללקוח, אז פה מעבירים שיחה למוקד מכירות תוך חמש שניות. יחי ההבדל הקטן.

 

וכשנציגה הייתה צריכה להתייעץ אז בניגוד לחברת האשראי בה היה צורך להתקשר לבכירים ולחכות חמש דקות עד שיענו - פה הנציגה פשוט שמה את הלקוח על "החזק", הסתובבה פיזית, שאלה את האחמש"ית שישבה מאחוריה ובזה נגמר העניין. כמה נוח ופשוט.

 

טוב, נו. בחברת האשראי היו בסביבות 100 נציגים, מתוכם בערך 60 היו בכל משמרת. פה יש בערך עשרה נציגים ובערך שלושה-חמישה בכל משמרת. יש רק שלוש חברות אשראי בישראל אז לחברת האשראי היו המוני לקוחות ופה, אומנם לא מדובר על פיצוציה שכוחת אל, אלא על חברה מכובדת וגדולה יחסית, אבל מספר הלקוחות שלה לא מגיע לעשירית למספר הלקוחות בחברת האשראי. מה הפלא להבדלים האלה.

 

אבל החסרון הבולט מבחינתי בכך שהחברה בה אני עובדת, הרבה יותר קטנה מחברת האשראי, היא שהתנאים הסוציאלים הרבה פחות טובים. בחברת האשראי הייתה מכונת סנדוויצ'ים בה סנדוויץ' ראשון היה חינם והשני בשלושה שקלים, היה חדר אוכל עם ארוחות ענקיות ומבושלות בעשרה שקלים, הייתה מכונת קפה. פה יש מקרר עם חלב, בארון קפה, סוכר, קצת עוגיות ודגנים. טוב, נו. במילא האוכל בחברת האשראי רק גרם לי להשמין.

 

בחברת האשראי הייתה הסעה בחזור הביתה, כל פעם שעבדתי משמרת ערב. משמרת ערב הייתה מסתיימת כולה ב20 ולכן תמיד התפלאתי למה טורחים להסיע אותי מרחק קצר כל כך לביתי. לעומת זאת פה יש משמרת שמסתיימת ב23 ויש משמרת שמסתיימת בחצות. יש הסעה הביתה רק כשעובדים עד חצות. אני לא בחורה שמפחדת להסתובב לבד בלילה בחושך, אבל בכל זאת זה לא נעים. תחנת האוטובוס שלי קצת רחוקה, זה לא האיזור הכי סימפטי וממש לא בא לי להסתובב שם ב23 בלילה. נראה לי שתמיד אקח את המשמרת שעד חצות רק בשביל ההסעה.

 

ואפשר לשכוח מזה שהם יממנו לי סופשבוע באילת, חדר כושר בחינם ו100% שכר מהיום הראשון על ימי חופשה ומחלה. דברים כאלה יש רק בחברות כמו חברת האשראי. החוק אומר 25% מהיום השלישי עם מחלה, או משהו כזה וכסף על יום חופש, רק אם עבדת ביום שלפני וגם אחרי, אבל בחברת האשראי היו משלמים תמיד 100% מהיום הראשון. טוב, נו. לפני שעבדתי בחברת האשראי הייתי חמש שנים בשוק העבודה, עבדתי בהמון עבודות ומעולם לא קיבלתי אגורה שחוקה על ימי מחלה או חגים.

 

וגם בחברת האשראי היו הפסקות שהיו במצטבר 45 דקות במשמרת של 7 שעות ושילמו עליהם ופה יש הפסקה של חצי שעה במשמרת של שמונה שעות, על חשבוני. הם לא חייבים לשלם על פי החוק, אבל זה היה יכול להיות נחמד מצידם.  

 

אבל אני עדיין חושבת שיותר שווה לי לעבוד בעבודה החדשה שלי, מאשר בחברת האשראי, ולא רק כי פוטרתי מחברת האשראי בבושת פנים ואני בחיים לא יכולה לחזור לשם, אלא כי לפי דעתי שווה את הכול שהעבודה החדשה היא פחות כאב ראש. בניגוד לחברת האשראי, בה היה קורס של חודשיים של תשע שעות ביום שהקיף 25% מהחומר אז פה ההכשרה היא ארבעה ימים בלבד. לא צריך כל כך הרבה ידע תיאורטי וכל כך הרבה ידע טכני וכזו אחריות מטורפת על כסף של אנשים והיסטריה. פה הדברים מתנהלים על פי מי מנוחות וזה שווה את כל ההבדל.


בפוסטים הקודמים סיפרתי על כך ששני הידידים הכי טובים שלי, אנג'ל ובוריס, הציעו לי הצעות סותרות בקשר ל-א. עשיתי דבר חסר טאקט, אבל אני שמחה שעשיתי אותו והוא פשוט לספר על זה ל-א. בפשטות וישירות, סיפרתי לו שאנג'ל אמר שלפי דעתו אני צריכה להגיד ל-א שאני רוצה שנהיה מוגדרים כיוצאים ואם לא - להפרד ממנו לשלום לנצח ושבוריס אמר שלפי דעתו להגדרות אין שום חשיבות ושהדבר היחיד שחשוב ש-א מתייחס אליי כאל החברה שלו.

 

ו-א הציג את הדברים בפרספקטיבה חדשה. מסתבר ששאריות מכך שהיה דוס במשך כל כך הרבה שנים, עדיין טבועות בו. בעולם שלו אין דבר כזה "יוצאים". בעולם שלו האישה שאתה שוכב איתה - היא אישתך. ובוודאי שאין בעולם שלו יזיזים.

 

א הסביר לי שאם לא היה לו משהו אליי - לא היה בקשר איתי. הוא לא מסוגל רק לשכב עם בחורה, מבלי להיות קרוב אליה. וכששאלתי אם הוא מסתובב איתי, רק כי שכב איתי, אמר שזה שטויות מוחלטות כי אם לא היה לו משהו אליי - לא היה שוכב איתי ולא היה מסתובב איתי.

 

והוא הסביר לי שכבר הגיע למסקנה שהכי בעולם כיף לו ללכת איתי למסעדות ולסרטים, לדבר איתי על כל נושא שבעולם, לצחוק איתי, לשכב איתי. וכרגע הוא בוחן אם אנחנו מתאימים לחיים משותפים. הוא עדיין לא יודע אם אנחנו מתאימים לחיים משותפים.

 

ואז הוסיף עוד משהו, שחשב שיפחיד אותי, אבל הדבר הזה רק שימח אותי עד אין קץ. הוא אמר:"ואם יום אחד אני אגיע למסקנה שאנחנו לא מתאימים לחיים משותפים - אני אפסיק להפגש איתך ואפסיק לשכב איתך. אין אצלי קשר אחר." הסיבה ששמחתי כל כך היא שקלטתי שאנחנו בדיוק באותו ראש: גם אני מחבבת אותו מאד ומתחילה לפתח אליו רגשות רומנטים עזים (הפרפרים כבר בקעו מהגלמים בבטן), אבל גם אני לא מכירה אותו מספיק כדי לדעת אם אני רוצה שמחר נתחתן. אני כן יודעת שאין מצב בעולם שאני רוצה שנהיה יזיזים. אז גם אני, בדיוק כמוהו, נהנית מאד מחברתו ובוחנת אם אנחנו מתאימים לחיים משותפים. גם אני אסיים את הקשר אם אגיע למסקנה שאנחנו לא מתאימים לחיים משותפים.

 

ואנחנו רק הולכים ומתקרבים מיום ליום. מדברים בטלפון כל יום. נפגשים בכל הזדמנות, למרות שזה קשה כי שנינו עמוסים מאד והלו"זים שלנו מתנגשים וכל הזמן מביעים בלי סוף חיבה אחד לשני. אני מתגעגעת אליו כשאני לא רואה אותו כמה ימים. אני יוצאת מגדרי מאושר כשהוא עומד מולי ואז מושיט זרועותיו לחבק אותי, ללטף את שיערי, לנשוק ברוך ללחיי. כנ"ל לגביו. הקשר הולך ונבנה מיום ליום.

 

וכשזרקתי משפט שמעצבן אותי שהוא לא סיפר עליי עדיין לאישתו לשעבר, אז הוא הסביר לי שהיא יכולה לעשות לו בעיות עם הילדים ולמה סתם לעורר נמר מרבצו, אבל אז הוסיף משפט:"אבל אם נעבור לגור ביחד, בעוד כמה חודשים או שנה, אז בטח שאני אספר לה." ולצד הכעס והתסכול, הרגשתי קרן אור של שמחה, כי האופציה שנעבור לגור ביחד בעתיד עלתה.

 

וזה מסתדר יופי עם הכותרת של הפוסט: לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.

יש לקשר עם א יתרונות רבים: הוא מכיל אותי, הוא מכבד אותי, הוא מפנק אותי, הוא מקשיב לי, הוא הפך להיות טוב במיטה בזכותי, הוא גורם לי לפרפרים בבטן, הוא מכין קפה טעים, הוא מצחיק אותי, הוא חכם ומתוק.

ויש את החסרונות: הוא לבוש כמו פינג'ווין כי זה העולם היחיד שהוא מכיר (למרות שלבקשתי הוא לובש חולצות לא לבנות אלא צבעוניות כשהוא נפגש איתי וגם מוריד את הזקן. כמובן שאני לא אבקש ממנו להוריד את הכיפה), יש לו שלושה ילדים קטנים ואישה לשעבר מעצבנת, היסטרית וחרדית, הוא בן 37 ועדיין עובד בשירות לקוחות (למרות שהוא כן בדרך למקצוע. חסר לו רק סמינריון לתואר בפסיכולוגיה ורק מבחן אחד לתעודה בהדרכת טיולים), יש לו עור פנים מלא כתמים, אז הוא תמיד עם מייקאפ, אבל במיטה הוא תמיד אחרי מקלחת אז כבר המייקאפ יורד.

 

אני צריכה ללכת ליום ההדרכה השני בעבודה. תם הפוסט.  

 

שלכם,

נונה.

נכתב על ידי , 29/10/2013 10:35  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נונה כהן ב-2/11/2013 13:06
 



העולם מצחיק אז צוחקים


היי,


מימי, חברתי הטובה ביותר, עברה עם בעלה הטרי מת"א לחיפה. לכן ראיתי אותה רק פעם אחת, מאז החתונה שלהם שהייתה לפני יותר מחודשיים. ביום שישי האחרון מימי ובעלה באו לבקר בירושלים לסופשבוע (הרי גם ההורים שלה, כמו ההורים שלי, גרים בי-ם). בוריס, שהוא ידיד משותף של שתינו (דרכו הכרתי את מימי), התקשר להגיד לי שמימי ובעלה בירושלים ושהוא רוצה שנצא ביחד בשישי בערב. הסכמתי בשמחה. כשהוא ציין שגם החברה שלו תגיע (יש לו חברה חדשה, בת 41 וחצי, בעוד בוריס אפילו לא עוד בן 28), אז אמרתי שאני חוששת להיות גלגל חמישי פעמיים ובוריס אמר לי להסיר דאגה מלבי.

 

בערב, כשישבתי לאכול עם המשפחה, אימא שלי שאלה אם אני מתכוונת לצאת הערב וסיפרתי לה על דברי בוריס. הם שאלו בת כמה החברה של בוריס. וכשאמרתי שבת 41, האחיות שלי צחקו עליה ושאלו אם אנחנו הולכים לשחק ברידג'. יותר מאוחר באותו ערב, בוריס בא לאסוף אותי ואז את החברה שלו. סיפרתי להם על מה שהאחיות שלי אמרו והחברה של בוריס אמרה שכשהיא סיפרה לחברות שלה על בוריס ועל גילו - הן שאלו אם הם הולכים לשחק ג'ימבורי. החברה של בוריס גם סיפרה לי שבשבוע הבא יש לחברה שלה יומולדת 42. היא מתכוונת להביא את בוריס ולהגיד שלא הצליחה למצוא לו בייביסיטר.

בדרך בוריס ואני סיפרנו לה שלפני שמונה שנים היינו ביחד ושהיינו הפעם הראשונה אחד של השניה. ואז אספנו את מימי ובעלה ונסענו למרכז העיר.


כשירדנו מהרכב - מימי שאלה אותי איך היה ביום הראשון ללימודי ההידרותרפיה. אמרתי:"היה נורא כיף ביום הראשון בכיתה א. קיבלתי מדבקה עם השם שלי. הילדים האחרים שיחקו איתי יפה." ואז מימי שאלה:"הילדים האחרים ידעו לקרוא את השם?" ואני צחקתי ואמרתי שכן. ואז גם הוספתי:"שיחקנו ביחד במים במשחקים שהזכירו לי את השירים "הרכבת מצ'ק'צ'קת צ'י'קי צ'יקי צ'ה" ו"יש לנו גולם במעגל" ו"עוגה עוגה עוגה במרכז נחוגה". השפריצו עליי, חיבקו אותי והרימו אותי במים." אז כולם צחקו.


במרכז העיר חיכה לבוריס חבר שלו, שלא היה מוכר לאיש מאיתנו ואני חושדת שבוריס הביא אותו בעיקר כדי שלא אהיה גלגל חמישי פעמיים. הסתבר שהבחור המדובר הוא לגמרי במקרה אקס של מימי, שהוא הבחור הראשון ששכבה איתו. כן כן. בדיוק אחרי שדיברנו על זה שבוריס הוא הבחור הראשון שאני שכבתי איתו.


הלכנו ביחד, כל השישה, לפאב. היה נורא נורא נורא כיף. בין השאר, בוריס צחק על זה שאני כזו כנה ופתוחה וישירה. הוא אמר:"אם היית כספת - היו מצליחים לפצח אותך בקלות." בתגובה הייתה לי יציאה, שקרעה את כולם. שאלתי אותו:"אתה קורא לי פרוצה?" וכשכולם צחקו, הוספתי: "תזכור מי הראשון שפתח אותי."

 

בסוף הערב, אמרתי משהו לחברה של בוריס שאני מצטערת, אם הבדיחות הגסות שסיפרתי כל הערב הפריעו לה. היא אמרה:"זה בסדר. גם אני התנהגתי ככה כשהייתי בגילך." ואני שאלתי:"במאה ה16?" ואז מימי תיקנה אותי:"לא נכון! זה היה במאה ה17!"

 

הגעתי הביתה ב2.30 בלילה. החלפתי בגדים, הורדתי איפור ונכנסתי למיטה. לפני השינה נזכרתי בדבר נוסף שקשור לגיל. נזכרתי שביום שלישי היה לאף פחוס, בעלי היקר, יומולדת 33 (זוכרים למה אני קוראת לשותף שלי בעלי? יש לנו את כל הקריטריונים של זוג נשוי: חיים ביחד, מאד אוהבים אחד את השני, רבים המון וכמו זוג נשוי אמיתי - לא מקיימים יחסי מין. הנה כל הקריטריונים!) אז לילה לפני כן בחצות נכנסתי לו לחדר והבאתי לו מתנה ושרתי. וביום הולדת עצמו, בערב, עדוש בא אלינו וקניתי עוגה ותקעתי בה גפרורים, כי ביומולדת הקודם שלו תקעתי גפרורים ברוגעלך, אז החלטתי לשמר את המסורת הזאת.

 

ואז ביום חמישי היה לדורה, חברתי הטובה, יומולדת 23. רצינו ללכת לסרט בעשרה שקלים, אבל לא היו כרטיסים בשום בית קולנוע ואחרי מסע מפרך של שלוש שעות בין הקניונים בגוש דן - באנו אליי לדירה. יותר מאוחר דורה אמרה שהיא רוצה עוגה אז יצאנו מהבית לפיצוציה וקנינו. כשחזרנו - אף פחוס ישב בסלון עם חבר שלו, ט. הלכתי למטבח ותקעתי גפרורים בעוגה, כי אם עשיתי את זה יומיים לפני כן למען אף פחוס, אז למה שלא אעשה זאת למען דורה. וכשנכנסתי לסלון עם העוגה והגפרורים - הסתבר לגמרי במקרה שגם ל-ט יש יומולדת, בדיוק באותו יום. היה לו יומולדת 43 וזה היה כל כך מגניב שיומיים לפני כן היה לאף פחוס יומולדת 33 ובאותו יום היה לדורה יומולדת 23 ול-ט יומולדת 43. ממש סריה (איזה מוזר לראות את המילה הזו כתובה. אני לא יודעת אם כתבתי אותה נכון). וישבנו ביחד ואכלנו את העוגה ופופקורן ופיצוחים וחטיפים וראינו סרט שהיה בחינם בvod (בסוף לא היינו צריכות לשלם אפילו 10 שקלים) והיה קורע ונהדר, מלבד זה שהסרט כל כך הפחיד את דורה שהיא ברחה לבית שלה באמצע. לא נורא. נשארתי עם אף פחוס ו-ט.

 

אגב, גם את עדוש, גם את אף-פחוס, גם את דורה וגם את ט הכרתי כשעבדנו כולנו ביחד בסקרים. אבל ט תמיד היה חבר של אף פחוס ולא שלי. ובאותו ערב שדורה ברחה הביתה באמצע הסרט - נשארתי בסלון לראות את ההמשך עם אף פחוס ועם ט והסתבר ש-ט קורע. הוא ואני ואף פחוס התקפלנו שלושתנו לשניים וחטפנו כאב בטן מרוב צחוק. אי אפשר להעלות את זה על הכתב, כי הייתם צריכים להיות שם באותו רגע, כדי להבין ולצחוק.

 

אז זהו לפוסט זה. החיים שלי כל כך יפים.

 

שלכם,

נונה.

נכתב על ידי , 26/10/2013 18:05  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נונה כהן ב-27/10/2013 10:34
 



כל התחומים מסתדרים


היי,

 

פתאום שמתי לב שכל תחומי החיים הסתדרו לי. כמובן שלא הכל מושלם, אבל בהחלט נחמד.

 

אז ככה:

 

עבודה - הודיעו לי אתמול שהתקבלתי לעבודה בשירות לקוחות, שמאד רציתי להתקבל אליה. אני מתחילה ביום ראשון הקרוב. מדובר בנטו שירות לקוחות בלי מכירות, שזה מבורך מבחינתי כי אני אוהבת שירות לקוחות ושונאת מכירות וכמעט בכל מקום של שירות לקוחות דוחפים מכירות. פה מדובר על מענה לאנשים שכבר קנו מוצר, שהוא שיחות מוזלות מחו"ל לישראל. תפקידי לענות להם אם הם מסתבכים בתפעול, או אם יש להם איזשהי שאלה.

 

מדובר בעבודה של שמונה שעות ביום, שזה מעולה, כי יש לי שלושה ימים פנויים בשבוע, אז אין סיבה שאעבוד בעבודה של ארבע-חמש-שש שעות. השכר הוא 24 שקל לשעה עד 18:00 בערב ו26 החל מ18:00 בערב. יש גם בונוסים על לידים, שזה להציע ללקוח משהו בסוף השיחה, אבל לא למכור לו, אלא רק להעביר את הליד למוקד מכירות ואם הם יצליחו לסגור איתו - גם אני אתוגמל.

 

האמת שדבר ששימח אותי במיוחד בעבודה שם זו האוכלסיה. מזמן השלמתי עם זה שאני צריכה לעבוד עם אנשים בלי תואר ואין לי בעיה עם זה. אבל אני רוצה לעבוד עם אנשים בשנות העשרים לחייהם, סטודנטים או אפילו לא סטודנטים, אבל בתחילת דרכם כמוני. מאד הפריע לי כשעבדתי פעם בסקרים שחצי מוקד היו פריקס שאו בני 50 ששום מקום עבודה אחר לא יקבל ושהיה צורך להסביר להם להתקלח והחצי השני של המוקד זה ילדות בנות 16. אה, והרבה חרדים.

 

לפני כמה ימים פירסמתי סטטוס בפייסבוק שאני מחפשת עבודה ואז עדוש שהוא חבר שלי בפייסבוק (עליו כתבתי בעבר בבלוג ועליו אספר עוד הרבה בהמשך הפוסט), הציע לי לעבוד באיזה מוקד שעבד בו בעבר. ביקשתי שיבדוק אם הם מחפשים עובדים. הוא בדק ואז חזר אליי ואמר שכרגע הם לא מחפשים עובדים לעבודה יומיומית, אבל מחפשים אנשים שיעבדו רק ביום הבחירות. החלטתי שאני רוצה לעבוד שם ביום הבחירות.

 

כשהגעתי לשם לחתום על טופס 101 - גיליתי שהאוכלסיה שם היא בדיוק כמו בסקרים. לא היה שם כמעט אף אחד באותו מצב בחיים כמוני. הרוב היו אנשים הזויים ומבוגרים. ומאד שמחתי שלא ניסיתי להתקבל לשם לעבודה יומיומית, כי באמת שאני לא רוצה להשמע מתנשאת, אבל קצת לא נעים לי לעבוד עם אנשים שצריך להסביר להם דברים בסיסיים כמו להתקלח.

 

גם האישה שהביאה לי את הטופס אמרה בעצמה שעדוש יבוא גם לעבוד ביום הבחירות ואז הוסיפה בעצמה:"הוא מאד נחמד. כולם פה נחמדים, אבל הם בגיל של ההורים שלך אם לא של הסבים שלך."

 

ובאמת ביום הבחירות עצמו היה סיוט. שקלתי לקום וללכת אחרי שעה, אבל בסוף החלטתי לחכות לעדוש, שהגיע יותר מאוחר כי הגיע מהלימודים ואז היה נחמד ומצחיק, כי היות שידענו שבאנו לשם רק ליום אחד - זרקנו זין ולא באמת עבדנו אלא בעיקר דיברנו וצחקנו.

 

ולכן אני שמחה שהאוכלסיה בעבודה של השירות לקוחות בה אני עומדת לעבוד באופן קבוע, היא אוכלסיה של סטודנטים ושאר אנשים בשנות העשרים לחייהם בתחילת דרכם כמוני. זה נאמר לי בראיון וגם ראיתי את זה בעצמי כשעשו לי סיור במוקד.

 

חיי חברה - לפני שנה וחצי עדוש ואני הכרנו כשעבדנו ביחד בסקרים. היינו ידידים טובים במשך שלושה חודשים וגם היה ביננו איזשהו מתח מיני, אבל אני יצאתי עם השרירן. אחרי שהשרירן ואני נפרדנו - עדוש ואני התמזמזנו כמה פעמים. באוגוסט שכבנו, עדוש פישל ואז הוא החליט להעלם מחיי.

 

בינואר האחרון עדוש התחנן לחזור לחיים שלי, הסכמתי לתת לו הזדמנות נוספת, נפגשנו פעמיים או שלוש ואז הוא הבריז לי בערב שקבענו בלי להודיע, בזמן שאני מחכה לו, לבושה ומוכנה ומתה מפחד שקרתה לו תאונה ועוד העז לשקר לי שנרדם. קיללתי לו את הצורה והעפתי אותו מחיי. מחקתי אותו גם מהטלפון והפייסבוק.

 

לפני שבוע בערך עדוש ביקש ממני חברות בפייסבוק. הסכמתי לצרף אותו וגם לקשקש איתו קצת על עבודה ולימודים, אבל כשהוא הציע לי להפגש לקפה - אמרתי שאני לא נפגשתי איתו כי הוא איכזב אותי יותר מדי פעמים.

 

בתגובה, עדוש פרץ בנאום ארוך על כך שמעולם לא הרגיש בנוח עם אף אחד, אפילו לא עם המשפחה שלו, כמו שהרגיש בפגישות איתי, כי אני כל כך מיוחדת בכך שאני מכילה את כולם ועד כמה אני חסרה לו בתור ידידה ואיך הוא לעולם לא יאכזב אותי שוב בכך שיעלם לי. הוא אמר שהיה בדיכאון והוציא מחייו את האנשים שהיו הכי חשובים בשבילו.

 

ובקשר לפעם השניה שהוא נעלם לי - הוא סיפר שבאותו ערב כבר הגיע לרחוב שלי, אבל לא מצא את הבית שלי, ושדבר כזה קטן ערער אותו כי היה בדיכאון ולכן חזר לביתו. הוא הבטיח שזה לא יקרה שוב. הוא ממש התחנן. כתב ממש מגילות שלמות. ואני לא הגבתי.

 

ואז ביום הבחירות ישבנו ביחד ודיברנו וצחקנו ואחרי העבודה הוא הסיע אותי הביתה, בדרך בה שוב דיברנו וליבינו הכול. היה באותו תאריך יומולדת לאף פחוס. עדוש היה פעם גם חבר של אף פחוס, בתקופה שהיה ידיד שלי וגם את אף פחוס הוא זרק בסביבות אוגוסט בשנה שעברה מתי שזרק אותי.

 

קנינו עוגה ונכנסנו לבית שלי ביחד ואני הלכתי למטבח לתקוע בה גפרורים (ביומולדת הקודם של אף פחוס תקעתי גפרורים ברוגעלך והחלטתי לעשות את זה מסורת לתקוע גפרורים במקום נרות) וביקשתי מעדוש שיכבה את האור בסלון ואז הוא ואף פחוס צחקו על זה שהם רק נפגשו אחרי שנה פלוס וכבר אני משאירה אותם באווירה רומנטית בסלון ואז הבאתי את העוגה לסלון ואף פחוס חיבק אותי בהתרגשות ואסירות תודה וכיבה את הגפרורים ואני שרתי לו שירי יומולדת (לילה לפני כן, בחצות, נכנסתי לחדר שלו והבאתי לו שעון מעורר עטוף בתור מתנה וגם שרתי לו והוא גם חיבק אותי בהתרגשות ואסירות תודה).

 

ואז ישבנו שלושתנו בסלון ועישנו נרגילה ודיברנו וצחקנו והיה פשוט קורע. הייתה אווירה פתוחה ומשוחררת. בין השאר אמרתי שם:"עדוש, למה זרקת את אף פחוס? הרי אתם, בניגוד אלינו, לא שכבתם" ואף פחוס אמר:"איך את יודעת?" והרג אותי מצחוק. מאד מאד נהניתי בערב הזה ובתום הערב היה ברור שעדוש ואני, וגם עדוש ואף פחוס, חוזרים להיות חברים טובים.

 

ואני שמחה. בכלל, בזמן האחרון אני פשוט מאושרת מהמצב החברתי שלי. בגבעתיים אני נפגשת כמעט כל יום עם חברה (לרוב עם דורה,בערך פעם בשבוע עם צוצו, לעיתים רחוקות יותר עם מימי, ג'ינג'ית ופריקונת) ואני גרה עם אף פחוס ידידי הטוב ובירושלים אני נפגשת כל סופשבוע עם אנג'ל או/ו עם בוריס (אבל אף פעם לא ביחד, כי הם לא חברים ביניהם) ועכשיו גם עדוש חזר לחיי. ויש גם את נשמה-טהורה, ידידי החרדי המקסים, שלא סתם בחרתי לו את הכינוי הזה לבלוג. אותו לא ראיתי הרבה זמן, כי הוא נורא עסוק, אבל הידידות ביננו לא נמדדת בזה ואנחנו ממשיכים להיות קרובים ואוהבים. 

 

לימודים - היה לי היום את היום הראשון של לימודי התעודה בהידרותפיה. היה נחמד. אהבתי מאד את האוכלסיה שלומדת איתי וגם את המרצה. זו הייתה חוויה שונה לגמרי מהאוניברסיטה, בה היינו 160 בשיעור. פה יש בסך הכול בערך 25 סטודנטים שלומדים את התעודה הזו. אז האווירה אישית מאד וזה נהדר בעיניי. זה לא כמו באוניברסיטה שלמרצה אין מושג איך קוראים לך. פה מכירים כל אחד ברמה האישית.

 

היום למדנו בעיקר על תכונות של המים, שזה לא כל כך מעניין בעיניי, אבל החל מהשבוע הבא נתחיל ללמוד על לקויות אצל אנשים ועל שיטות טיפול, ששני הדברים האלה מרתקים בעיניי.

 

נכנסנו היום גם לבריכה. זה ממש נחמד שאת כל מה שלמדנו יישמנו במים ולא הכל נשאר בגדר תיאוריה כמו בתואר. זה מראה באמת שפה מדובר על רכישת מקצוע. במים היה כיף.

 

החלטתי סופית לעשות את התעודה במדריכת שחייה במשך השנה ולא בקיץ. וואו, כמה בריכה.

 

היות שיש לי יום בשבוע שתפוס כולו בגלל ההידרותפיה ויש לי עוד חצי יום שתפוס בגלל ההידרותפיה והחצי השני של אותו יום יהיה תפוס בגלל הדרכת השחייה - זה סוגר לי יומיים מלאים, מה שמשאיר רק שלושה ימי חול לעבודה. זה מבאס, אבל מדובר על שנה. אפילו פחות, כי מדובר בשנה אקדמאית ולא קלנדרית, אז מדובר בתשעה חודשים.

 

ואני מאד שמחה. מרגישה כמה הלימודים האלה מתאימים לי, כמה הם יעשירו אותי וכמה, בסופו של דבר, אחרי דרך ארוכה שאני לא משלה את עצמי שלא אצטרך לעבור, יהיה לי גם מקצוע. וזה בסדר שזה יקח זמן. אני צעירה. העיקר שאני בדרך הנכונה. אני ממש מרגישה כמה נכון לי לעשות את התעודות האלה.

 

חיי אהבה - הקשר ביני לבין א מתפתח. אנחנו לא מוגדרים כזוג. אפילו לא כ"יוצאים", אבל מתנהגים כמו זוג לכל דבר ועניין. אני מתלבטת למי מבין שני ידידיי הטובים, שהם אנג'ל ובוריס, להקשיב. אנג'ל מתעקש שאני חייבת לדרוש ממנו שנהיה מוגדרים כ"דייטינג" כהגדרתו ושאם א לא יסכים - לשלוח אותו לדרכו. בוריס, לעומתו, טוען שאין שום חשיבות להגדרות, אלא רק לצורה המקסימה ש-א מתייחס אליי. בוריס אומר ש-א מתייחס אליי כמו אל החברה שלו, ושאם אפעל על פי עצתו של אנג'ל ואפעיל על א אולטימטום - זה רק יבריח אותו, וחבל.

 

ואני לא יודעת מה לעשות. אני רק יודעת שטוב לי במחציתו. הוא מבין אותי ברבדים עמוקים מאד. נעים לי ללכת איתו למסעדות ולקולנוע, נעים לי לשלב אצבעותיי באצבעותיו כשאנחנו הולכים אוחזים ידיים ברחוב, נעים לי להתכרבל איתו, נעים לי לשכב איתו, נעים לי לדבר איתו על כל נושא שבעולם, נעים לי שקולו זה הדבר האחרון שאני שומעת כמעט כל ערב, כי אנחנו נוהגים לדבר בטלפון לפני השינה. נעים לי לצחוק איתו. אני אפילו מרגישה התחלה של פרפרים. בעצם זה עדיין לא פרפרים אלא גלמים, אבל הם עומדים לצאת מהגולם ולהפוך לפרפרים מהממים. מעטים הפעמים שהרגשתי פרפרים למישהו ואני לא רוצה לוותר על זה. בטח לא כשמדובר באדם טוב והגון כמו א.

 

היום בערב ניפגש. אני מחכה לזה בקוצר רוח. ממש התגעגעתי אליו. אמרתי לו את זה והוא אמר שגם התגעגע אליי. אני מאמינה לו. החלטנו שנלך למסעדה והוא יזמין אותי לארוחה גדולה ומפנקת ואחר כך יבוא לישון אצלי (דיברנו על זה שהוא עשה המון מכירות בעבודה לאחרונה, שגרמו לכך שיקבל משכורת גדולה יחסית וחוצמזה המים והחשמל והלינה והאוכל במקרר עליי, כי תמיד הוא ישן אצלי, אז שיתקזז עם זה שהוא יזמין אותי ביציאות).

 

ואני מאד שמחה. אני אפילו לא מתפתה לחזור להשתררל. לא בא לי לשכב עם אף אחד מלבד א.

 

הקשר שלי עם המשפחה - קודם כל, אימא מרגישה הרבה יותר טוב. עבר כבר כמעט שבוע, מאז השתחררה מבית החולים. ירדה לי אבן ענקית מהלב. עדיין אסור לה בתכלית האיסור להתכופף או להרים דברים והיא עדיין רואה כפול, אבל יותר טוב. מצבה משתפר מיום ליום. שבועיים מיום השחרור מבית החולים, היא תוכל לחזור להתכופף ולהרים דברים ועוד חודש-חודשיים כי כבר תוכל לטוס ולחזור לצבוע את השיער. תודה לאל. כל כך פחדתי.

 

התקופה הזו מאד קירבה ביננו. לראשונה בחיי, אני תמכתי באימא שלי, במקום שהיא תתמוך בי. ליתר דיוק, תמכתי בה בעודה תומכת גם בי, כי היא פשוט לא מסוגלת להפסיק. אימא מעולה. המון שנים לא הערכתי אותה, ובשנים האחרונות ההערכה שלי אליה רק הולכת וגוברת.

 

ואני יודעת שאבא מאד אוהב אותי. יש לנו תכונות מתנגשות והוא מתפרץ עליי לעיתים קרובות, אבל אני יודעת שהוא ילך על גחלים לוחשות למעני וגם יחצה את הים בהליכה, וגם יקטוף לי את הירח בידיים חשופות וגם עוד דברים כאלה שאפשר להעלות על הדעת. אבא איש של מעשים ולא של דיבורים ומעשיו מוכיחים מעבר לכל ספק שהוא אוהב אותי ודואג לי.

 

לאחיות הקטנות ולאחותי הגדולה תמיד הייתי קרובה, אז זה לא חדש. ובכל זאת אני מעריכה זאת כל יום מחדש.

 

לאחי אני לא קרובה. הקשר אומנם השתפר עם השנים, אם אפשר לקרוא לזה קשר, אבל עדיין התקשורת ביננו גרועה ואנחנו לא יודעים כלום אחד על חייו של השניה, מלבד הדברים הבסיסיים של איפה גר ואיפה עובד וכאלה.

 

אבל אתמול אחי בא במיוחד לגבעתיים כדי להביא לי מחשב, כי שמע שאני מתחילה ללמוד וזה בהחלט מראה על אכפתיות. גם אחי, כמו אבא שלי, איש של מעשים ולא של דיבורים.

 

ואני שמחה שהתקרבנו. כמובן שהייתי מעדיפה שאבא שלי ואחי יראו את אהבתם גם בדיבורים וגם במעשים, אבל אילו הייתה ניתנת לי הבחירה האם יראו את האהבה רק במעשים או רק בדיבורים, אז עדיף במעשים כמו שהם עושים.

 

אז יש לי עבודה חדשה עם אוכלסיה נחמדה בתחום שאני טובה בו ויש לי חברים טובים ויש לי לימודים מעניינים שיתנו לי מקצוע ויש לי קשר שנראה כמו התחלה של זוגיות עם בחור מתוק ויש לי משפחה מדהימה. מה עוד אפשר לבקש? אני מרגישה שבורכתי.

 

תאכלו תמיד את הקשה של הלחם.

 

שלכם,

נונה.

נכתב על ידי , 23/10/2013 18:44  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נונה כהן ב-26/10/2013 18:39
 



לדף הבא
דפים:  

380,584
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , משפחתי וחיות אחרות , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנונה כהן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נונה כהן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)