לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מחשבות פוליטיות

מבט לחברה הישראלית, ביקורת תקשורת, ועוד כמה דברים
Avatarכינוי: 

בן: 49

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2008

חמאס הסכים לשחרר את גלעד שליט


מה, באמת?

וואלה!!

אבל זה אומר שישראל צריכה לאפשר לפלסטינים ברצועה חירויות בסיסיות, שבבסיסן מעברי גבול פתוחים וריבוניים באחריות פלסטינית. מי שסרב להצעה היתה כמובן ישראל, מחשש להתחמשות חמאס (כאילו שעכשיו הוא אינו חמוש ושבעתיד לא יהיה חמוש עוד יותר, על אף המצור). את הסיכוי כנראה לא טרחו לחשב בממשלתנו. ההצעה שתובא כאן היא מהסוג שבטלוויזיה לא תשמעו עליהן הרבה, משום שהטלוויזיה משופעת באנשים שחריגה מהקונצנזוס אינה התכונה הבולטת שלהם.

הנה הפתיח של דיווח ב"הארץ", 4 בפברואר 2008:

רב היישוב תקוע מנחם פרומן והעיתונאי הפלשתינאי המקורב לחמאס חאלד עמאיירי, ניסחו "הצעה להפסקת אש" שמבוססת על הסכמה בין-דתית, כדי להביא לשחרורו של החייל גלעד שליט. המסמך הועבר בימים האחרונים לממשלת ישראל ולממשלת חמאס. עמאיירי סיפר אתמול ל"הארץ" כי "ההצעה שלנו הוצגה בפני הדרג הבכיר ביותר בממשלת חמאס בעזה וזכתה להסכמה במאת האחוזים"


שווה היה בענק לבחון איך יתנהג חמאס במציאות אחרת שבה הוא מקבל יחס של כבוד ותנאים הולמים לעמו.

הנה ההסכם המוצע, מתוך הבלוג של עו"ד שמאי ליבוביץ':

הסכם פרומן-עמאיירי (נוסח מלא, פברואר 2008) 

בין ממשלת ישראל לממשלת חמאס

(הצעה להסכם שנוסחה ע"י הרב מנחם פרומן והעיתונאי הפלשתינאי חאלד עמאיירי. ההצעה קיבלה את אישור מנהיגי חמאס, ממשלת ישראל סרבה לקבל את ההסכם).

בס"ד

א. אללה ריבוננו וריבונכם, לנו מעשינו ולכם מעשיכם, אין יריבות ביננו ובינכם, האל יחבר ביננו, ואליו הגורל -(קוראן, פרשת ההתייעצות, פס' 15)

ב. לכן גזרנו על בני ישראל שמי שהרג נפש או הפיץ שחיתות באדמה כאילו הרג את האנשים כולם ומי שהחיה נפש כאילו החיה את האנשים כולם - (קוראן, פרשת השולחן, פס' 31)

ג. הלא אב אחד לכולנו, הלא אל אחד בראנו, מדוע נבגוד איש באחיו לחלל ברית אבותינו (מלאכי, ב', י"א)

ד. ביום ההוא נאום ה' צבאות תקראו איש לרעהו אל תחת גפן ואל תחת תאנה (זכריה, ג', י')

אלוקים הוא הגדול מכל, והוא לבדו היכול להביא פתרון לבעיות התלויות ועומדות בין העם הפלסטיני האציל והעם הישראלי המיוחס בארץ הקודש. פתרון זה טמון בדת, ולכן חובה על אנשי הדת להקדים את זולתם וליזום פתרון מיוחל זה. ניתן, בהסתמך על ההלכה היהודית והמוסלמית כאחד, להציג פתרונות שיביאו את ההשגחה האלוהית לשני העמים האצילים, שכן הא-ל יתברך ויתעלה השפיע עליהם את חסד המגורים בארץ הקודש.

מנקודת מוצא זו אנו חותרים לכונן הסכם שביתת נשק (הודנה) בין הפלסטינים והישראלים בהסתמך על מה שלמדנו מהנביאים והשליחים.

השלטונות הפלסטיניים ברצועת עזה וממשלת ישראל קוראים לנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס לברך הסכם זה.

על פי ההסכם, נושאת ישראל והשלטונות הפלסטיניים בעזה בהתחייבויות הבאות:

I. התחייבויות הצד הישראלי:

1. סיום וביטול הסנקציות המוטלות על רצועת עזה, על כל צורותיהן, לאלתר, ובכלל זה:

          (א) התרת הקשרים הכלכליים הנורמליים בין רצועת עזה והעולם

               החיצון.

          (ב) פתיחת כל מעברי הגבול בין עזה והעולם החיצון, ובכלל זה התרת

               חופש תנועה וזרימת סחורות ושירותים מרצועת עזה ואליה.

          (ג) על ישראל להימנע משימוש בתואנות בטחוניות לצורך הצקה או

               הענשה של רצועת עזה או חידוש הסנקציות עליה, בצורה מלאה או

               חלקית.

          (ד) על ישראל לפעול במהירות לסיום המצור הפיננסי המוטל על רצועת

               עזה ולהתיר קיום עסקאות כספים בצורה נורמלית בין הרצועה

               והעולם החיצון.

2. חובה על ישראל להפסיק מייד את כל מעשי האיבה כלפי רצועת עזה, ובכלל זה הפסקת כל הסיכולים הממוקדים, הצבת המארבים, ההתקפות האויריות וכל החדירות לשטחי עזה, בנוסף להפסקת המעצרים, הכליאה ורדיפת הפלסטינים ברצועה.

II. התחייבויות הצד הפלסטיני:

חובה על השלטונות ברצועת עזה לנקוט את כל הצעדים הדרושים לעצירה מוחלטת של ההתקפות נגד ישראל הכוללות את הדברים הבאים:

          (א) הפסקה לזמן בלתי מוגבל של כל ההתקפות וירי הרקטות על

               ישראל.

          (ב) חובה על השלטונות הפלסטיניים ברצועת עזה לפעול לאלתר

               להפסקת התקפות כלשהן על חיילים ואזרחים ישראלים.

          (ג) על השלטונות הפלסטיניים ברצועת עזה לנקוט את כל הצעדים

              הדרושים לעצירת פיגועי ההתאבדות המכוונים נגד חיילים או

              אזרחים ישראלים.

          (ד) חובה על השלטונות הפלסטיניים בעזה לפעול נגד חטיפות של

               חיילים או אזרחים ישראלים.

          (ה)  חובה על השלטונות ברצועת עזה לנקוט את כל הצעדים הדרושים

               כדי לכפות הפסקת אש על כל הקבוצות, הפלגים והיחידים הפועלים

               ברצועה.

          (ו) השלטונות ברצועת עזה נושאים באחריות לכל הפרה של ההסכם.

III. צעדים לאימות ביצוע ההסכם:

הצעדים ליישום ההסכם ניתנים למעקב ואימות באמצעות צד שלישי, אשר ייתכן ויהיה מצרים או ירדן או תורכיה, בתנאי ששני הצדדים הנוגעים בדבר יסכימו על כך.

IV. פירות שביתת הנשק (הודנה):

התוצאה המיידית של כינון הסכם שביתת הנשק (הודנה) הנ"ל תהיה שחרור של כל האסירים המוחזקים בידי שני הצדדים. כאשר ייפסקו פעולות הלוחמה מצד שני הצדדים, לא תהיה עוד הצדקה להחזקת הלוחמים. לכן ישחררו השלטונות הפלסטיניים ברצועת עזה וממשלת ישראל את כל האסירים המוחזקים בידיהם, וזאת באופן הבא:

בחלוף שבועיים מכניסת הסכם הפסקת האש בשטח לתוקף, ישחורר החייל הישראלי גלעד שליט תמורת מספר לא מבוטל של לוחמים פלסטיניים. בעקבות זאת, ובתנאי שהפסקת האש בשטח תתייצב, יסכימו שני הצדדים על שחרור קבוצות נוספות בזו אחר זו של האסירים הפלסטיניים, עד לשחרור הגמור של כולם.

התוצאה הכללית של שביתת הנשק (הודנה) הנ"ל צריכה להתבטא בהשגת חירות גמורה ושלום בכל רחבי ארץ הקודש. כל בני האדם, ככל שייבדלו בלשונותיהם וצבעיהם וממופתיו שהוא ברא את השמיים והארץ והשוני בלשונותיכם וצבעיכם הוא מופת לבעלי הידע - (פרשת הביזנטים, פס' 22), הא-ל יתגדל ויתהלל השפיע עליהם את חסד המגורים בארץ הקודש, וראוי להם לחיות בחופש מלא, שלום ושגשוג. אנו מחוייבים כולנו לקיים את דברי הא-ל שנתנו לנביאים בברכו את ירושלים הקדושה וסביבותיה השבח לאל אשר הסיע את עבדו בלילה מהמסגד הקדוש אל המסגד הקיצון שבירכנו את סביבותיו כדי להראות את מופתיו, הוא השומע והרואה-(פרשת המסע הלילי, פס' 1).

בני העם הפלסטיני האציל והעם הישראלי המיוחס נושאים תפילה לאל יתעלה, שהמילה "שלום" הינה אחד משמותיו היפים ביותר, שיברך את כל בני האדם וישפיע עליהם את חסד המגורים בארץ הקודש במלוא החרות, השלום והשגשוג.

נכתב על ידי , 31/12/2008 11:46   בקטגוריות ביטחון לאומי, הומאניזם, חדשות בטלוויזיה, סיקור ועריכה, שגרת כיבוש  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פרח הדובדבן ב-17/1/2009 22:56
 



ואף על פי כן ולמרות הכל - צריך להתנגד למלחמה הזאת






יאמר מי שיאמר (קחו אוויר, משפט ארוך), שלוּ ממשלת ישראל היתה מכבדת את בחירת הפלסטינים ולא מנסה להכשיל את ממשלת חמאס מהשניה הראשונה, מאפשרת לעזה להתנהל כמו מיני-מדינה אמיתית, עם חירות תנועה, נמל ימי פתוח וכן הלאה - לא היה נוצר הייאוש שמגבה את השלטון המאפשר ירי פושע לעבר אזרחים במשך שנים ארוכות, ועל כן לא היה צורך במבצע הנוכחי.

המתנגדים לקו זה יטענו שמעברי גבול פתוחים היו מאפשרים לחמאס להתחמש עד צוואר ולפתוח במתקפה קשה יותר נגד ישראל. זוהי העמדה הישראלית הקונצנזואלית, והיא שמצדיקה את המשך הכיבוש ברצועה בשנים האחרונות בדרכים עקיפות (כך, למשל, מדינת ישראל היא זו שתחליט אם צעיר עזתי יוכל ללמוד בחו"ל, אם לאו, ועוד החלטות רבות ממן זה).

יותר ויותר אני חושב שהסיכון שבמתן הרשאה לחמאס לשלוט במלוא מובן המילה הוא בלתי נמנע. משלא עשינו זאת ונוצר סיר הלחץ בדרום - משני עברי הגבול - נוצר לכאורה צידוק לפעולה שמטרתה להביא את ישראל להפסקת האש הבאה מעמדה של כוח. אבל המשחק אכזרי - פעולה כזאת היא טבח לכל דבר, שרבים מדי מקורבנותיו חפים מפשע (אם לא רובם המוחלט. שוטרים "כחולים" שכל חטאם היה מן הסתם הרצון להתפרנס במציאות הקשה, גם הם חפים מפשע בעיני). קשה להצדיק מרחץ דמים ערל לב כל כך בשיקולים טקטיים, שספק אם יוכיחו את עצמם, מראש ובדיעבד.

מראש - כי היה צריך לנהוג אחרת לאחר ההתנתקות, לכבד את ריבונות העם הפלסטיני ולאפשר לחמאס לשלוט, גם אם מאוד לא אוהבים זאת (וכמובן שאם היה מתחמש ופותח באש היה כל הצידוק להילחם בו מלחמת חורמה).

בדיעבד - כלל לא בטוח שאשדוד ויישובים מרוחקים אחרים לא יהיו מעתה חלק מהטיווח הפלסטיני על בסיס קבוע, לאחר שההפגזות על עזה מלוע תותחים של אף-16 סיפקו את הלגיטימציה ואת הדם החם שמאפשר זאת. לכל היותר - ואת זה אומרים גם פוליטיקאים, גנרלים ופרשנים מלומדים - תושג הפוגה לתקופה מוגבלת, ולאחריה אנה אנו הולכים, לפשעים חמורים עוד יותר נגד התמימים שבקרב שוכני רצועת עזה?

ואולי, אולי אני בכל זאת טועה. אולי אנחנו מעריכים חיי אדם יותר מדי. אולי לרוצץ גולגלות ילדים קטנים בטילים כבדים אינו פשע כה נורא. לא, לא באמת, זאת סתם פרובוקציה זולה. אם אנו ניצבים מול הברירה לכתוש ולחסל בפרימיטיוויות, גם אם בטכנולוגיה אולטרה-מודרנית, שומה עלינו שנבדוק קודם לכל אם לא מיצינו את כל הברירות האחרות האפשריות (דוגמת מתן אפשרות לעזה להתנהל כמדינה ריבונית באמת, והיענות לקריאות לתהדיה של 15 שנה). את החובה לבצע בדיקה כזאת לא עשינו.

ענבל פרלמוטר שרה יפה: אי אפשר לקנות גן עדן בדם.
נכתב על ידי , 30/12/2008 11:13   בקטגוריות ישראל תוקפת בעזה, ביטחון לאומי, אלימות, הומאניזם, המצב הישראלי, שגרת כיבוש  
147 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יניב ב-17/1/2009 00:56
 



מחיר התחמנות והפרשנות


בתחילת פברואר הבעתי כאן מחאה על איתרוגו של אהוד ברק בתקשורת לאחר ההחלטה לא לפרוש מהממשלה בעקבות פרסום דו"ח וינוגרד, בשל החשש מביבי ודיבורים יפים על תהליך השלום. בפוסט נכתב ש"מדובר בהתעלמות מהאתיקה העומדת בבסיס המשחק הדמוקרטי כולו, התורמת להמשך הידרדרותה של הפוליטיקה הישראלית, הרבה מעבר לשאלות הנקודתיות שעל הפרק".

והנה בימים האחרונים, עם הבאזז הקטן שנוצר סביב ברק והעבודה (בעקבות ראיון מוצלח אצל אילנה דיין והפריימריס), החלו להישמע קולות הפרשנים הטוענים בצער די מופגן כי העובדה שברק אינו אלטרנטיבה שלטונית אמיתית נובעת בין השאר מכך שלא פרש לאחר וינוגרד. הבוקר הצטרף לדברים גם פואד בן אליעזר.

מה שמאכזב בסיפור הזה הוא שאמנם השעון המקולקל מראה את השעה הנכונה באחת משתי הפעמים ביממה, אך כמובן ששניה לאחר מכן הוא שוב שוגה. נכון בהחלט שברק היה צריך לפרוש, אך שגיאה לחפש שוב את הסיבה בטיעונים תועלתניים צרים ולא באתיקה הבסיסית הראויה. כשיתחילו להישמע הטיעונים בעד נורמות תקינות, איכות קבלת ההחלטות תשתפר ממילא, פשוט משום שיותר אנשים יהיו מסוגלים להזדהות איתן.
נכתב על ידי , 7/12/2008 08:42   בקטגוריות סיקור ועריכה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יריב מ ב-13/12/2008 12:52
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנתי יפת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נתי יפת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)