לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תופים ומתופפים


בלוג נסיוני זמני של תופים

Avatarכינוי:  המתופף המעופף

מין: זכר

ICQ: 341945140 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

אחיזת מקלות


העניין הוא די פשוט
אחיזת המקלות שאנחנו מכירים היום (גם המסורתית וגם האחידה) הגיע עלינו ממתופפי המצעד שניגנו בצבא.
כאשר בראש ובראשונה מדובר על נגני סנר.
משום שלא היו סטנדים או מתקנים אשר מסדרים את הסנר על הגוף כמו שיש היום היו פשוט תולים אותו עם רצועה ולכן נוצר מצב שאם היו מניחים אותו במרכז הגוף ומנגנים באחיזה שווה בשתי הידיים היה צריך להרים את המרפקים בצורה שמעמצת מאוד את השרירים וכך נוצרה האחיזה המסורתית שבה הסנר היה נוטה לצדו השמאלי של המתופף והידיים מונחות בצורה טיבעית ונוחה.
לאחר שהתחילו לנגן על הסט בתור כלי שלם חיפשו המתופפים דרך להגיע לסאונד וטכניקה כמה שיותר זהים בין הידיים ולשם כך הרי ברור שהאחיזה תהיה זהה.
זאת התפתחות של שני הסוגים מאוד מאוד בקצרה.

למה לשתמש באיזה אחיזה?
בשביל זה אנחנו צריכים לחשוב רגע אם סוף סוף הגיעו לסאונד וטכניקה שווה למה עדיין משתמשים באחיזה המסורתית?
ובכן אנשים שלא משתמשים בה יותר מדי נוטים להגיד שיותר קל לנגן איתה בצורה עדינה לעומת האחיזה השווה אשר כוחנית יותר
זה לא נכון!!!!!!!!
להפך
באחיזה המסורתית תווך התנועה של יד שמאל גדול בהרבה ולכן גם עוצמת המכה שאפשר להגיע אלייה גדולה יותר.
אז למה דווקא מתופפי ג'אז משתמשים בה בדרך כלל?
מדובר פה על הניואנסים הקטנים.
אחד הדברים שהכי משפיעים על הסאונד שיוצא מהתופים זוהי הזווית שבה המקל נותן את המכה ביחס לתוף.
בשביל לשנות את הזווית הזאת באחיזה הזהה צריך להזיז את כל היד אך באחיזה המסורתית ניתן לעשות זאת ע"י סיבוב המפרק בלבד דבר שמגדיל בהרבה את האפשרויות לקבלת סאונדים שונים מאותו התוף ללא מעמץ מיוחד.
אך כדי להגיע לסאונד שווה בין שתי הידיים ובדרך כלל לשליטה גבוהה יותר במהירויות גבוהות עדיף בדרך כלל להשתמש באחיזה הזהה.

לסיכום אין פה חוקים של איפה להשתמש באיזה אחיזה אלא עניין של נוחות והרגלים.
כי נכון שבדרך כלל מתופפי ג'אז משתמשים באחיזה מסורתית ונגני רוק באחיזה זהה אך תוכלו לראות גם מקרים יוצאי דופן כמו וירג'יל דונאטי או המתופף של פרל ג'אם (ברח לי השם שלו) שמנגנים רוק באחיזה מסורתית לעומת נגנים כמו דייב וואקל שמנגן ג'אז באחיזה זהה.
נכתב על ידי המתופף המעופף , 3/10/2007 01:43  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קובי הגואל ב-27/9/2010 13:09
 



כיוון תופים


וואי
על זה באמת יש הרבה לכתוב

טוב אז הנה זה בא


קודם כל צריך להבין מה התפקיד של כל עור
ואיזה סאונד אנחנו מחפשים מכל תוף.

העור התחתון זה העור שבתכל יותר משנה(למרות שזה ניראה הפוך)
הוא משנה את אורך הצליל ואת האופי שלו.

אם נתחיל ממש מהתחלה אז העניין הוא קודם כל להניח את העורות על התוף.

דבר ראשון שתעשו זה להניח את העור העליון במקום ולבדוק שהוא ישר ככה שהמרחק בין הטעבת של העור לבין קצוות התוף שווה בכל מקום
לאחר מכם פשוט תבריגו את כל הברגים (ללא מפתח)עד שהם יתחילו להתחכך בטבעת החיצונית (רים).
קחו מפתח תופים ותנו לכל בורג סיבוב אחד כאשר אתם עוברים בלאכסון ככה שאחרי שסובבתם את הבורג הראשון אתם מסובבים את זה שממולו פשוט כדי שהעור תמיד ישאר ישר על התוף (כל מתיחה/הרפיה של העור צריך לעשות בצורה הזאת).
כרגע העור יחסית רפוי אבל הוא כסר יושב במקום
תניחו את האצבע שלכם במרכז התוף ובעזרת מקל תנו מכות קטנות על העור ליד כל בורג וככה תוכל לשמוע את הבדלי הצלילים בכל מקום.
בהתאם לכך שחררו\מיתחו את העור (בצורה מאוד מאוד עדינה) עד שכל הברגים מותחים את העוור בצורה שווה וכך גם הסאונד.
עכשיו העור שלכם מוכן לכיוון.
מיתחו אותו עד שתגיעו לגובה הצליל שאתם רוצים (ללא קשר לאורכו)כאשר אתם מותחים באלכסון (כמו קודם) ואף פעם לא מסובבים את הבורג יותר מסיבוב אחד בכל פעם כדי שלא יתקבלו עיוותים ברים או בעור.
החוק הזה חשוב גם כשמורידים עור כדי להחליף אותו משום שאתם עלולים ליצור לחץ בצד אחד של התוף ולגרום לעיוות של ה-רים!!!
אחרי שהגעתם לגובה הצליל שחיפשתם הניחו את האצבע ברכז התוף ובדקו שוב שהצלילים שווים.

עור עליון יש לנו
עכשיו בדיוק באותה הדרך תניחו את העור התחתון ותתחילו לכוון בדיוק באותה הצורה עד שתגיעו לאורך וסוג הצליל הרצוי.


כאשר מכוונים סנר:
העור התחתון צריך להיות מתוח מאוד והעלין לפי טעם אישי אך עדיין יותר מתוח מהטמים.
זיכרו לכון את הסנר ללא הרשת ורק אחרי שהוא מכוון כמו שאתם רוצים תעלו את הרשת ותתחילו לכוון את המתיחות שלה.

פלור טם טם\טמטמים נמוכים (מבחינת הצליל):
כדי להגיע לצליל נמוך וארוך אחרי שכיוונתם קחו שני ברגים בעור ההעליון (אחד מול השני) ושחררו אותם בחצי סיבוב
זה יתן לעור העליון "אזור חופשי" ויתן לו לעזור לפעולת העור התחתון.

בייסדראם
עם חור\בלי חור ולמה?
כמעט לכל המתופפים כיום יש חור בעור התחתון של הבייס דראם
רובם עושים את זה בגלל שהם יודעים שככה צריך
אבל למה ככה צריך?
שוב פעם הכל עניין של סאונד
אני אישית במשך הרבה שנים ניגנתי ללא חור והצלחתי להגיע לסאונד יותר טוב מאשר עם חור
אבל מהרגה שהתחלתי לעבוד עם הגבר בהופעות הייתי חייב לחורר אותו.
הסיבה היא מאוד פשוטה.
בסים בניגוד לצלילים הגבוהים זו פשוט דחיפה של אויר.
מיקרופון רגיל קולט את הצלילים אך מיקרופון בס הוא הרבה יותר גס וקולט את דחיפת האויר ולן מניחים אותו איפה שממוקם החור
הייתה לי פעם הופעה שהגעתי ללא חור בביס דראם
ללא הגברה הבס נשמע מדהים
הכי טב שהיה לי אי פעם
אבל הסאונדמן (שלא היה גם יותר מדי טוב) לא הצליח להגביר אותי בצורה נורמלית.

 

כרדיט לדותן, מנהל פורום תופים הייד פארק

נכתב על ידי המתופף המעופף , 3/10/2007 01:39  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של dotan ב-11/12/2009 19:32
 



הופעות וחדרי חזרות


כשמתופף הולך לחדר חזרות או להופעות במועדון שבו כבר יש ציוד תמיד עולה השאלה מה לקחת?

ובכן קודם כל מצילות
ובשביל המצילות רצוי לקחת כמה דברים:
1)קלאץ' להיי הט
אתם לא יודעים אם יהיה במקום וגם אם יהיה אתם לא יודעים איזה ולכן חשוב לקחת את שלכם כדי להבטיח שההיי הט ישמרו.
2)צינוריות גומי שמתלבשות על הסטנדים של המצילה כדי למנוע חיכוך וכמובן שכמה פרפרים משום שאתם לא יודעים בוודעות שעל כל הסטנדים יהיו פרפרים מעל המצילות.
3) אם יש לכם יותר מצילות מהרגלי (היי הט רייד ושתי קראשים) כדי לכם לקחת גם כמה מיני בומים פשוט כדי שתוכלו לשים את כל המצילות שאתם צריכים\רוצים.
4) הכי חשוב
ספוגים למצילות.

ברוב המקומות (תבדקו לפני שאתם באים) צריך להביא גם סנר.

ציוד נלווה:
שימומ מפתח תופים אחד בארנק ואחד במחזיק המפתחות
זה כמו שגיטריסט תמיד הולך עם מפרט מתופף הולך עם מפתח תופים
זה תמיד שימושי.
מברג
נכון שזה נשמע מוזר אבל אתם עלולים להיתקל במערכות ממש ממש ישנות שאין להן ברגים כמו של תופים אלא ברגים רגילים.
פלייר
אנינ נגד השימוש בפלייר בשביל לפתוח את הפרפרים של הסטנד אבל תמיד יש סיכוי שמי שניגן לפניכם היה איזה ענק שסגר אותם בצורה שפשוט אין לכם סיכוי לתוח עם היד.

לכל הופעה שאתם הולכים לנגן בה (לא משנה אם יש ציוד או שאתם באים אם הציוד שלכם) תמיד תיקחו איתכם עור נוסף לסר (זה התוף הכי חשוב ואתם לא כמה זה נורא לנגן בלי הסנר) ונייר דבק רחב למקרה שיקרע לכם העור של הבייס דראם תמיד אפשר להדביק ואיש ההגברה ידאג לסאונד כמעט נורמלי (יותר טוב מאשר בלי בייס דראם חצי הופעה)

מי שמנגן עם דאבל שיביא את הדבל שלו גם בגלל שהוא מותאם בדיוק לנגינה שלו וגם בגלל שהוא לא ימצא כמעט מועדונים עם ציוד שיש להם גם דאבל.

וכמובן שאל תשכחו מגבת (נורא חם על הבמה) ואת המקלות.

נכתב על ידי המתופף המעופף , 3/10/2007 01:34  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

3,009
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , משוגעים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להמתופף המעופף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על המתופף המעופף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)