יומיים חלפו מאז שכתבתי את הפוסט הקודם שבו הבעתי אי נוחות מהחדירה לא רק של הממשל אלא גם של חברות מסחריות לפרטיות שלנו, והנה תקרית נוספת.
אני מעוניינת לעשות ביטוח מסוים, וכמו צרכנית נבונה משווה מחירים. קודם ביקשתי הצעה מסוכן הביטוח שלי, ואז התקשרתי לחברת ביטוח כלשהי והבעתי את רצוני לקבל הצעת מחיר. הנציג שמח לעזור*: מה מספר תעודת הזהות?
אני לא לקוחה שלכם. הפרטים שלי לא אצלכם במערכת.
אני צריך את מספר תעודת הזהות כדי לפתוח תיק.
אני עוד לא רוצה תיק. אני רק מתעניינת ומשווה מחירים.
אני לא יכול לתת לך הצעה בלי לפתוח תיק ובשביל זה צריך את מספר תעודת הזהות.
מספר תעודת זהות זה נתון אישי ואני לא מוכנה למסור אותו בשלב כזה מוקדם של השיחה.
בלי זה אני לא יכול לפתוח תיק ולהוציא הצעה.
אבל אם אני למשל רוצה לדעת כמה עולה ביטוח למכונית פורד קוקוס מודל 1847, למה צריך בשביל זה את מספר תעודת הזהות שלי? הרי כל מי שיתקשר יקבל אותה הצעה בדיוק. יש לך נתונים על העלות. למה אתה לא יכול למסור לי אותם?
הצעת המחיר ממוענת למישהו, ואני צריך את הפרטים של המבקש.
המשכנו עוד קצת בפינג-פונג הזה ואז קלטתי שהוא נציג שירות זוטר ואלה ההנחיות שקיבל ואין טעם להתווכח איתו. סיימתי לפיכך את השיחה ואמרתי שתודה, אבל אני מוותרת.
חלפו כ-20 דקות והנה צלצל הטלפון שלי. על הקו היה נציג אחר מאותה חברת ביטוח. הוא הבין מנציג השירות שיש בעיות וחזר אליי. שימו לב שבשום שלב לא מסרתי את מספר הטלפון שלי. הם בכל זאת יכלו לחזור אליי, שזה משהו שבכלל לא לקחתי בחשבון כשהתקשרתי
חזרתי בפני הנציג השני על עמדתי שמספר תעודת זהות זה מידע אישי מדי כשכל מה שאני רוצה זה נתון ראשוני. ואז, הפלא ופלא, הוא אמר שהוא יכול לתת לי הצעה, היא רק לא תהיה עם הפרטים שלי רשמית או משהו כזה. זה בסדר, אמרתי. זה בדיוק מה שאני רוצה. הוא עבר איתי בסבלנות אין קץ על הפרטים הרלוונטיים ונתן לי הצעה שנמוכה מזו של הסוכן שלי בערך בארבעים אחוז. עכשיו אתה יכול לקבל את מספר תעודת הזהות שלי ולהוציא הצעה מסודרת, אמרתי. הטיפול של חברת הביטוח הסתיים בהצלחה ואני מן הסתם אהיה מתויגת שם לדורי דורות כלקוחה היסטרית ובעייתית.
מסקנות:
1. גם דברים שנראים קשיחים ואומרים לכם שהם חובה ניתנים למשא ומתן.
2. במקרה של בעיה אל תבזבזו זמן על הנציגים. הם בתחתית הסולם ואין להם סמכויות או יכולת לחרוג מהנהלים. נציג בכיר יותר יוכל לסייע לכם ולהפגין יותר גמישות.
3. אין צורך לשאוג על הנציג "תעביר לי את הממונה עליך!" סיימו את השיחה בנועם. השלב הבא בשרשרת כבר יתקשר אליכם (בהנחה שאתם מעוניינים להתחבר לשירות והחברה חפצה ביקרכם. במקרים של ניסיונות להתנתק צריך להפעיל סט חוקים שונה בתכלית).
*פרטי השיחה משקפים את רוח הדברים הכללית ואינם ציטוט אחד לאחד של הנאמר כי אין ברשותי הקלטה של השיחה (לחברת הביטוח דווקא יש. עוד נתון עוכר שלווה).