לקות למידה ? איך מסתדרים עם זה.
בישראל ובעולם כלו ישנם הרבה אנשים הלקויים בלקויות למידה.
לקויות למידה הם קשים בלמידה של האדם, לעיתים גם בתפקוד היום יומי ובפעילויות שונות.
לקות למידה היא בעצם שינוי במוח האדם שמתבטא באי ריכוז, שגיאות כתיב, בעיות בקריאה וכתיבה ועוד. ישנם דרגות בלקויות למידה, ישנם אנשים עם בעיות קלות שמפריעות פחות בתפקוד ויש האנשים עם בעיות יותר קשות שמפריעות מאוד לתפקד ביום יומי. המוח של הלקוי למידה מפותח בצורה גרפית שונה, עם יותר יצירתיות וטכניקות, הרבה מהלקוי למידה הם מנהיגים או מדענים מפורסמים בעלי ראש גדול. לקויות למידה יכולות להראות מגיל צעיר אצל הילד בתפקוד בשנים הראשונות בבית הספר היסודי, ויכולות להראות גם בגיל יותר גדול, בגיל החטיבה שמתחיל להיות פער של למידה מהבית ספר היסודי.
אנשים בעלי לקויות למידה אינם תמיד מרוכזים בסביבתם כמו בבית ספר, או ביום יום בשיחות עם אנשים, יש האנשים שלוקחים כדורים שיעזרו למוח שלהם לפתח את גלי הריכוז ולרכז את אותם אנשים בעיסוים שבהם הם עוסקים. כמות ילדים עם לקויות למידה גדולה יותר ממה שאנחנו מכירים. בשנים האחרונות התגלה יותר הקושי של הילדים (וגם המבוגרים ) בלקויות למידה שונות, עד לפיתוח וגילוי הלקויות למידה ילד שהיה עם בעיות היה נקרא מופרע ולא ידעו איך לעזור לו. דעתי בנושא היא, אני מאוד שמחה שיש פיתוח בכל הנושא של הלקויות למידה, חשוב שיותר ויותר אנשים ידעו באמת מהזה לקויות למידה בלי שהם חיים עם זה. אני לא חושבת שהלקויות למידה זה תרוץ לאי למידה או ציונים נמוכים. אני מאמינה שילד עם לקויות למידה צריך לעמוד אל שלו להאמין בעצמו להבין שיש לו משהו טיפה שונה מילדים אחרים, אבל לא דבר רע!. ילדים רבים בעלי לקויות למידה אינם מאמינים שהם מסוגלים להצליח ולקבל ציונים טובים בבית הספר, דבר זה מתסכל מאוד וגורם לילדים רבים לאי למידה.
מה שכן, לקויי למידה צריכים יותר להשקיע, בעקבות השינוי הזה שנקרא לקויות למידה שמקשה מאוד בעיקר אל ילדים לנהל חיי התבגרות רגילים, חלקם מדרדרים לאי למידה מוחלט ולאי שליטה אל הציונים והמעשים שלהם, חלקם עומדים במצב טוב, משקיעים ולומדים מקבלים ציונים לא מאה ולא נכשל, ויש את הילדים שבאמת חשוב להם, שבאמת לוקחים את עצמם בידיים עם תמיכה של ההורים ובית הספר, לומדים כל יום עם עזרה של בית ספר, מורים פרטים, הורים ולפעמים גם חברים.
מדענים רבים חוקרים את הלקויות למידה ומפתחים משחקים וכלים לתת ללקוי למידה לחזק את הקשיים שלם. יש גם אפשרות לעזרה של הוראה מתקנת, מורה להוראה מתקנת היא מורה שעוזרת לילד הלקוי למידה לסגור פערים מין העבר, ללמוד איך לומדים בצורה נכונה, ללמוד איך לומדים למבחן, לשעות שיעורים ולהיכן עבודות ועוד.
בתור לקוית למידה אני מאמינה שילד בעל לקויות למידה חייב להשלים עם הלקויות ועם הידע מהזה בכלל לקויות, איך מתאמצים להתגבר אלהם חשובים לא פחות, בין איש לקוי למידה לאיש שאיננו לקוי למידה אין שום שינוי משמעותי, ובעלי לקוית למידה הם אנשים כמו כל האנשים רק שלהם יותר קשה. אנשים רבים אינם מבינים את הקושי של הלקוי למידה, אינם חשים זאת בעצמם, מזלזלים בילדים או אנשים שיש להם לקווית ובכך הם מורדים ללקויי למידה יותר את הביטחון העצמי, שכן מאוד חשוב אצל אנשים עם לקויות למידה.
לסיכום, ילדים ואנשים רבים בעלי לקויות למידה צריכים יותר תמיכה ועזרה ובעיקר התאמצות אישית בשביל הצלחה לא כמו הצלחה שבאה אצל רוב האנשים. אנשים בעלי לקויות למידה אינם שונים כלל מאנשים אחרים, לקויי למידה מתקשים בלמידה וזה ההבדל עיקרי.
מי שלא חיי את הלקויות למידה אינו יודע מהזה לקויות למידה.