לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקלדה חופשית


הבלוג שחזר מין המתים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

1/2014

המוחות הדגולים של ענף הפרסום


מי זה אמר שאין צדדים חיוביים בחיים בפריפריה?

הנה, עקב פרובנציאלותי המובהקת, נחסך ממני המראה הזוועתי, של שלטי חוצות ענקיים עליהם מרוחים תמונות עצומות של ילדים שבעזרת פוטושופ עיוותו את קלסתרם לממדים נלעגים והוסיפו משפט מוחץ המסביר עד כמה הם אומללים, הילדים הללו שנפלו למלתעות הפרסומאים.

לא לשווא יש הטוענים שפרסומאי מוצלח יפרסם גם תמונה של אמא שלו בעירום משפיל אם רק ימצא אידיוט שישלם לו על כך.

אני לא מצליחה להבין מה הרעיון, האם הגענו סוף-סוף לשלב רדיפת השמנים והוקעתם בציבור?

איזו השפעה בדיוק אמורה להיות למודעות הללו? האם המוחות הדגולים שיצרו את הקמפיין הזה חשבו שברגע שילד תל אביבי שיראה את השלט המפלצתי, יבין שמכוער להיות שמן (כי עד עכשיו אף אחד לא גילה לו) הוא מיד יתיישב וירזה? תוך שתיים שלוש דקות כזה?

אולי הכוונה היא להבהיר לשמנים מעבר לכל ספק סביר, שעליהם להתבייש לצאת מביתם וע"י כך לגוז מהמרחב הציבורי? ולמקרה שהשמנים לא יקלטו את המסר אולי מאורות עולם הפרסום שהגו את המודעות הללו, התכוונו לעודד לעג ואפליה נגד הילדים השמנים? האם השמנים לא חווים מספיק לעג ואפליה שצריך עוד עידוד  לזה?

 

אם כבר, למה הם לא תוקפים את האשמים העיקריים באכילה ובהאכלה הבלתי מרוסנת של הילדים? מי מפמפם להם מעל כל טלוויזיה, עיתון וסמרטפון, לאכול ג'אנק, לנשנש עוד ועוד, לקנות וללעוס ללא הפסק, לשתות קולה וקינלי ופפסי ועוד מיני סוכרים צבועים?

מי מוצא את התשלום על ה-4X4 החדש שלו במיני פרסומות למזונות מזיקים ומשמינים תוך שכנוע ההורים ובעיקר הילדים, שבמבה טובה לילדים, שפרוסה עם נוטלה היא ארוחת בוקר אולטימטיבית לתלמיד למופת ולא לילד עם הפרעת קשב, שבליסת קורנפלקס עתיר סוכר תהפוך את הילד לאלוף ספורטיבי ולא לבטטת כורסא מתנשפת, שצ'יפס יהפוך אותו לשרמנטי כבר בגיל 6, שבעזרת דוריטוס הוא יהפוך למקובל חברתית, הקולה על הקופאין ו7 כפיות הסוכר שבה, תיתן טעם לחייו ומיץ תפוזים עתיר סוכר יגרום לו לרקוד, רק לרקוד-כל הדרך אל מחלת הסוכרת.

אז הנה, הפרסומות עבדו, כל ילד רביעי בארץ סובל מעודף משקל.

למה לפרסומאים לבייש אותם? מדליה הם צריכים לתת לילדים הללו,  הרי הם הצרכנים האידיאלים, חלומו הרטוב של כל מי שעוסק בקידום מכירות – אלה יהיו האנשים שיריצו את גלגלי הכלכלה, צרכני העתיד, הטמבלים שירוצו לקנות את הגלגול הבא של ה"שטוחים" רק כי הם ראו פרסומת שהבטיחה להם ש"שטוחים" גרסא 03 מונעת גם התקרחות, גם פגישה עם ליברמן בסמטה חשוכה וגם מוחקת את זהבה גלאון מהזיכרון הקולקטיבי, הכל כמיטב הדמיון היוצר של המחלקה הקריאטיבית.

 

ואולי, ואני ממש לא אתפלא, אם בעוד שבוע שבועיים, ככה, יסתבר שכל מה שהם התכוונו זה ליצור קדימון למסע קידום מכירות לנוסחת דיאטה חדשה לילדים, משהו שיהיה יעיל במיוחד  – לכיסים של היצרן, המשווק ומשרד יחסי הציבור של השיטה.

נוסחה שללא ספק תפגע בבריאות הילדים ובכיס של ההורים, אבל למי אכפת מהם? כולה ילדים שמנים, למה צריך להיות אכפת למישהו משמנים, או מילדים, או מהורים לשמנים, כשעל כף המאזניים מונח חוזה פרסום במיליונים?

נכתב על ידי , 9/1/2014 19:13   בקטגוריות אקטואליה  
הקטע משוייך לנושא החם: השמנה אצל ילדים
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה




קוראים אותי
13,641
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרוזמרי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רוזמרי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)