
ימית סול, ראיתי את קטע ההתנצלות שלך בקמפיין הפרסום למסטיק 'עלמה' של עלית אך אני נאלץ לדחות את התנצלותך מהנימוקים שאביא בהמשך דבריי. ראשית הדבר היחיד ששימח אותי שסוף סוף, אחרי 40 שנות פמיניזם קיצוני ושנאת גברים רצחנית, פונים לגברים כאל קבוצה בציבור, זה כבר מראה שיש הישג מסויים למאבק שלנו, לוחמי זכויות הגבר, להפסיק להתעלם מאיתנו כאילו היינו אוכלוסייה סוג ב' שבכלל לא ראויה ליחס כלשהו.
שנית, לא הופתעתי שבדיוק לאחר דברי ההתנצלות לכאורה, את מתחילה לדבר על "הגבר הרגיש", המתואר לעיתים כ"גבר החדש" - עוד גימיק פמיניסטי חלול מתוכן שבעצם מתאר עבד וכלי שרת שנועד רק לשרת את הנשים ולציית להן בנאמנות עיוורת, פרי יצירה של ארגוני פמיניסטיים קיצוניים כמו "התנועה לגבריות חדשה" של ד"ר חן נרדי שטוען ש"בכל גבר ישנו טרזן קטן שרוצה לשלוט בנשים".
את רק ילדה, ימית סול, אך רעיונות השנאה עליו מתבסס קמפיין מסטיק עלמה אותו ניסחו פרסומאיות פמיניסטיות (80 אחוז מתעשיית הפרסום נמצאת בידי נשים) קיים למעלה מ100. למעשה הקמפיין שלכם נראה לי כגלגול של קריקטורות גזעניות בהן תוארו בעבר ה"כושים" באמריקה כיצורים נחותים, עלובים, מלוכלכים, מגעילים, ניאנדרטלים ובעיקר קופים - בדיוק כמו בקמפיין בו את מככבת.
ראי לדוגמא פרסומת לסבון מלפני 100 שנים עם ציור של "כושי":

קריקטורה שמצאתי באתר גזעני שמטיף לעליונות הגזע הלבן:

קריקטורה ישנה של "תינוק כושי" המזכיר מאוד את הילד-קוף שהופיע בפרסומת של מסטיק עלמה:

אני חוזר ומדגיש: גם אותם גזענים באמריקה המכונים אדומי-עורף (Rednecks) בארה"ב, ממשיכים עד היום במסורת שלהם לתאר "כושים" כקופים בכל הזדמנות.
אז אני שואל: האם אינך רואה את הדמיון המצמרר והמזעזע בין הגזענות שלהם לגזענות שלך בקפמיין המשווה את הגברים לקופים?!?!?
ולפרסומאיות בעלות הגישה החזירית-שוביניסטית-נשית אני רוצה לומר: לא הפתעתן אותי כלל מאחר ונתקלתי לא מזמן בעבודה של סטודנטית לקולנוע שתיארה גברים לוחמי זכויות הגבר כ"אנשי מערות", "ניאנדרטלים" וקופים עם פסקול של ג'ונגל ברקע. היוצרת עוד בחוצפתה כתבה לי "דווקא היינו בבלוג שלך כתחקיר לסרטון הזה" ו"תחזור למערה שלך, בבקשה"!
בסופו של דבר אי אפשר לצפות ממני להתייחס ברצינות להתנצלות שבאה כה מאוחר, לאחר קפמיין שרץ שבוע שלם - מאות פעמים לעיני מיליוני צופים ועדיין יש לו אתר אינטרנט. עולם הפרסום הרי מתבסס על גישת הפרובוקציה וההתגרות המכוונת ותגובת השרשרת שמגיעה בעקבותיה ורק תורמת להצלחתו ופרסום המוצר כך שברור שמדובר בתרגיל שקוף ומוכן מראש.
למרות שאני אישית אהבתי את מסטיק עלמה בילדותי לפני למעלה מ20 שנה, אני חושב שלהשוות את הנשים הישראליות לעלמות זה פשוט מגוחך, עובדה שהן נעשות יותר ויותר אלימות ותוקפניות, במיוחד ה"עלמות" הצעירות כיום. שימו לב למשל לדוגמא הזאת של חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי:
אותי מדאיג הרבה יותר מה יהיה השלב הבא? מה עוד מתכננות פרסומאיות פמיניסטיות שונאות גברים שפשוט נהנות לפגוע, להשפיל, ללעוג ולהכניס כמה שיותר חזק לגברים ה"נחותים"?
ג'ק
קישורים בנושא: