לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

(«:°•. Heal The World Make It A Better Place.•°:»)


עכשיו אני יכול להביט לבעלי החיים בעיניים בשלווה. איני אוכל אותם.

Avatarכינוי:  חיותמר

מין: נקבה

MSN:  לחיות יש זכויות

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2011

יהדות וצמחונות.


צמחונות היתה מצבו הראשוני של האדם, מצב שהשתנה בגלל ההתדרדרות המוסרית שחלה בקרב המין האנושי החל מחטאם של אדם וחווה והגירוש מגן עדן, ואשר ברבות הימים (אולי רק באחריתם) ישובו למצב זה כל היהודים המאמינים.
היום המיוחל יגיע רק לאחר שבני האדם יפתרו את הבעיות שלהם עם עצמם - המלחמות והשנאה. פתרון הסכסוכים הללו יאפשר להם להגיע לשלב מוסרי גבוה יותר, שיכלול יחס מוסרי גם לחיות ולא רק לבני האדם. הרב קוק סבר שהדרגה המוסרית בא נמצא אדם משתקפת בתאוותו לאכילת בשר. ככל שאדם נמצא בשלב גבוה יותר, כל פוחתת תאוותו לאכילת בשר http://animals.walla.co.il/?w=/5714/1391597

 

אכילת בשר, שעל פי דברי התורה הותרה בתקופת נח, היא מציאות של 'אין ברירה'.
לשיטת הרב קוק, בשל מצבו המוסרי של העולם בתקופת המבול, הותרה לנח ולבניו אכילת בשר, כדי ליצור חַיִץ המבדיל בין האדם לחיה, כדי שהיחסים בין בני האדם ישתפרו. זה מבוסס על ההנחה שכאשר היחס זהה לכל הקבוצות, עשויים להגיע להדרדרות מוסרית; ובהתאם לפסוק "זובחי אדם – עגלים יישקון" (הושע יג, ג). כמו כן – בגלל הירידה המוסרית ישנה הדרדרות פיזית, וגם מבחינה תזונתית האדם 'צריך' את אכילת בעלי החיים.

מצב זה של מוסר ירוד, תקף עדיין היום. אולם, בעתיד, בתקופה המתקדמת של ימות המשיח, מצבו המוסרי של העולם ישתפר לאין ערוך, ובני האדם לא יצטרכו לאכול בשר – הן מצד בריאותם והן מצד המוסר. מקור.

רב קוק מדגיש שנדרשת הדרגתיות בהתפתחות המוסרית של המין האנושי. תחילה צריכים בני האדם לפתור את בעיית האיבה והמלחמות שבקרבם, ורק לאחר מכן יוכלו להגיע לדרגה המוסרית הגבוהה של התנהגות מוסרית וצודקת כלפי בעלי חיים.

גם בין הצמחונים,
המודעים לעוול המוסרי שבהריגת בעלי-חיים לאכילת בשרם, מעטים הם המודעים לעוול שבניצול נוסף של בעלי חיים, כגון שימוש בעור, נוצות, צמר, משי, חלב וביצים. לא כך הרב קוק, שמקדיש דיון מיוחד ל"שימוש בדברים שהם קנייניו הטבעיים של בעלי החיים אפילו בשעה שאין האדם נוטל את חייו מן העולם, כחלב הבהמה הנחלבת, וצמרה של הנגזזת". לדעת הרב קוק גם שימוש זה הוא פגיעה ברגש המוסר הטבעי, שכן "האדם בחולשת אהבת עצמו, העוברת כל גבול, נִגש אל הפרה הענייה ואל הרחל הנאלמה, ונוטל מזאת את חלבה, ומזאת את צמרה".
ואולי על זה אמר ישעיהו הנביא "וגר זאב עם כבש... ונער קטון נוהג בהם".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3669146,00.html


אם כך,מדוע יש רבנים גדולים הדוגלים בצמחונו אך למרות זאת אין הטפה לצמחונות ...?



נכתב על ידי חיותמר , 17/1/2011 15:58   בקטגוריות טבע&בע"ח, about life, למען עולם טוב יותר, ביקורת, אינטרנט, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



6,628
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ירוקים , בעלי חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחיותמר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חיותמר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)