יש בתי ספר המגזימים בנושא התחפושות
אם ההורים לא יתאגדו להתנגד, יישאר המצב הנוכחי, מצב בלתי נסבל, שקיים לחץ על הורים [של ילדי גן או בית ספר] לבזבז שוב ושוב על תחפושות מרובות וחמור עוד יותר שהבזבוז על משהו חד פעמי וההוצאה גדולה הרבה יותר מצלחות מסוג חד פעמי. כל פעם בשביל יום אחד בודד. כי אסור אותה תחפושות יומיים אלא לפי רשימה. ובשנה שנייה כבר "מיושן" ועל ההורים לקנות עוד. ועוד ועוד.
יש בתי ספר וגני ילדים שלא מעכבים מורים ומורות לדרוש שהתלמיד או תלמידה יגיע "כל יום ויום" של שבוע של פורים בתחפושת אחרת לפי רשימה.
זה מוגזם

אם יש אבא קמצן כמוני אשר יגיד "זה מוגזם" מה יקרה?
גם תחפושת של שנה שחלפה לא פתרון כי הילד יתנגד כי בכיתה ילעגו שכמו שנה שחלפה. וה-אם-החומלת תבזבז לבדה לטובת הילד. אב אחד שאומר אין תחפושות חובה בבית ספר, אף לא אחד [אלא מרצון תמורת תחרות פרסים כאשר אבאר], אז- הבן או בת לא רוצה להיות שונה "מכולם" ולכן הפיתרון שקבוצה יתנגד.
עכשיו כל ההורים אף המתלוננים נכנעים, ושולחים את הילד\ה מדי יום בתחפושת אחרת. אם חלילה האב יתעקש, אין זה "טובת הילד" והאמא תחליט לקנות חמש תחפושות לטובת הילד
אבל ההורים המתלוננים צריכים להתאגד ולומר:
די!
די לדרישה מוגזמת.
עדיף שיום התחפושות יום בחירה- שהילד יבחר אם להתחפש ולמה להתחפש- ובעידוד פרס- כי יש שיגידו "אני גדול מדי מלהתחפש כמו שוטר"
הצעה
אפשר לעשות תחרות בבחירה מי שמגיע מחופש יוגרל בין כולם פרס מגניב של אופניים
אה
אם העול הכספי על בית הספר, לא יהיה פרס מגניב! להיפך-
מעדיפים להכביד את הנטל על אלפי ההורים.
בעצם גורמים להורים להוציא דמי אופניים על כל ילד וילד שלהם כפול כיתה כי מדי יום צריך תחפושת נוספת.
מתי יתקיים איגוד להתנגד לדרישות המוגזמות.
גם היישום של משלוח מנות בכיתה לא מיושם טוב.
באמרקה אף בבית ספר דתי לא עשו- לא תחפושות ולא מסירת מזון- בגלל בעיית ההכשרים ורמות השונות של שמירת כשרות. וכן בישראל עדיף לבטל כאשר אבאר.
אף אם יש רצון להעשיר את חיי הילד ברעיון של נתינה, רק על חשבון הגן והבית ספר או במשהו חינמי.
הצעה
בית הספר יספק- ולא ההורים- שתי מאכלים בעל הכשר הכללי "רבנות הראשית" לדוגמה אוזן המן ותפוז- עבור כל ילד ולא לידי הילד אלא לאחר שיגיד למי רוצה למסור ימסור עבורו ליעד הנבחר- ואז יש בעיה חדשה הילד שלא קיבל מאף אחד.
בנושא של כשרות בחירת כשרות כללית של רבנות היא הפיתרון המרבי כי מי שלא שומר כשרות יאכל- למרות שכשר ומי שמצומצם יותר יזרוק לפח, כי אסור לתת מאכל "לא כשר" להכשיל יהודי אחר.
כידוע בעיני הדקדקנים ההכשר של רבנות הראשות הוא "לא כשר".
אין פיתרון רק הכשר ביותר כי אז יפגע בהורים הרגישים למצב שמגזר מסויים לא מתגייס ובגדר הנמנע לממן "בית יוסף או בדץ חרדית או שארית ישראל" וכדומה שלא מתגייסים, ובעצם כולם נגד השויון של ערכי המוסר.
בעת שכולנו מתגייסים באופן "כפייה" ולמגזר מסויים לא מכריחים??
לא מתוך כעס ולא מתוך חרם- אלא מתוך הגינות.

דבר שמכריחים לכולנו ראוי להכריח גם לבן ישיבה. למען השוויון. להגיד כמו שנתניהו פירסם לאחרונה "בהסכמה" לא מתאים לנושא של גיוס כי לא מגייסים את החילוני "בהסכמה" אלא מכריחים וצריך שוויון.
מלבד בעיה זו אין פיתרון של "כשר ביותר" מכיוון שיש ויכוח מה נחשב ה-"כשר ביותר" למעט בבתי ספר המנוהלים במגזר של ש"ס שעצם השיוך מחייב בית יוסף וכדומה.
אילו המצב היה שעל בית הספר לרכוש אוזן המן לכל ילד מהכשר רבנות הראשית, שהיא כללית, ותפוז גם מחנות של הכשר הרבנות היה עדיף ואז מה צפוי? בית הספר יימנע מלתקצב.
אם אין תקציב לבית ספר עבור "העשרה חינוכית" מסוג זה, אז עדיף לוותר עליו
פשוט לוותר- מלהכביד על אלפי הורים
כן המנהג בכמה בתי ספר דתיים בארצות הברית. אין לחץ שכל ילד יביא משהו שיחולק.
ועדיף מכל ההצעות: ללמד שהמשמעות של "משלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים" היא כהכלל של פרשנות "כפל הדבר במילים שונות" כרגיל בתנ"ך אלפי פעמים בפרשנות מצודת דוד. אכן בתורה שבעל פה משנה מגילה יש מתנות לאביונים ומלבדם אין משהו נוסף של "משלוח מנות למי שאינו אביון" כי מצוה אחת היא לתת מאכל לאביון לפי תורה שבעל פה כי כפל הדבר במילים שונות- ובנוסף כי כלל בהלכה תפסת מועט.