מלבד הפער בפרטים רבים בין הנחיות ספר שולחן ערוך של קארו לבין ספר הגדה של פסח שמוכרים לנו [תרתי משמע ידוע ומוכר, ומכירה] יש שקול שכמעט כל מה שבספר הרע שולחן ערוך נוגד את כללי ההלכה במורשת
הנה הנתונים
מתחילת הנחיות ליל הסדר בסימן ת"ע [וסדר ספר ארבעה טורים רע כי סידר את תפילת הערב לאחר ברכת המזון והלל] יש בערך רבע הנחיות מהתלמוד אומנם כעשרה מההנחיות 9 מברייתא שמשמעה 'חוץ' כי נפסל ממשנה ולא נכללה בכדי להיזכר אלא ראוי לשכוח לפי עורכי המשנה כי מחוץ למשנה ובודאי לא ראוי לעשות מה שחוץ, ופגם ומזיק לכלול אותן ההנחיות בספר הלכה.
68 עוד ששים ושמונה פרטים נפסלו כאשר אבאר- כי מקורם לאחר שחתם רב אשי את התלמוד- וכבר פירסם עובדיה יוסף בספר יחווה דעת את כלל בהלכה מספר רב אשר על תלמוד שבת שאין גזרה לאחר שחתם רב אשי את התלמוד כי קיימת 'חתימה' היינו גבול ולכן רוב התוכן פסול דווקא לפי כללי ההלכה במורשת

רוב התוכן פסול דווקא לפי כללי ההלכה במורשת
כי אין גזרה לאחר אשי וכאשר הנהיג רב אשר בעצמו לא לקבל את הוספות הגאונים בדיון על מסכת שבת.
רק 24 פרטים הם מהתלמוד ולא פסולים לפי גבול רב אשר- 24:77 רבע מהמאה- ועדיין פירסם ספר הערוך את האימרה מתלמוד נדה 'שאין לומדים הלכה מהתלמוד'
ורובם רק בגדר "דעת יחיד" אף להנחה שיש גזרה קודם חתימת התלמוד
מה שמשותף למשנה מעט מאוד
במשנה יש טקס קדיש אבל אין סיבה לרחוץ ולא לאכול כרפס אלא מטבל- ואין לסלף לאכול בטיבול אלא כהנחיית טיבול- לטבל בחזרת ואף בזה אין מורין הלכה מהמשנה
אין סיבה לטקס יחץ במשנה למרות שיש מגיד אבל הרבה פחותך לקרוא כאשר השותי בנשים קודמות אין רחצה ולא אכילת מצה כלל ולא 3 מצה כורך צפון יש ברך והלל אבל אולי גם קצר ולפי כלל ההלכה תפסת מועט ושב ואל תעשה עדיף.
מסקנה לאור הנתונים ספר קארו הוא ספר גרוע מאוד ועלינו להשתמש במשנה עבור ההנחיות של ליל הסדר ולא לקרוא את כל ההנחיות לדוגגמה אין סיבה לקרוא את כל הפיסקה לפיכן אנחנו חייבים להודות אלא היא הנחיה להלל
!!
גם השנה אעסוק במה מהמשנה הגיע להלכה ופרשנות קרובה יותר למילים בלי לסלף.