לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חזרה לשרשים

לייצג את היהדות מההיבט של תורה שבעל פה בטעם חדש

כינוי:  נועם טל

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2015

אלימות ברמבם


כל הדתיים מכבדים את הרמבם-

וכל דבריו בגדר "קדושים"-

"למרות" או "בגלל" שמעודד אלימות למי שכופר בדברי הרבנים כאשר אבאר

למרות שכתב ספר לחם משנה על הלכות תשובה של הרמבם [פרק ג, הלכה ז בנושא מין] והעיד בעל לחם משנה שבהלכות עבודה זרה פרק י' עשירי "גבי מורידין ולא מעלין"- שבפרק זה עסק הרמבם בדין של "מורידין ולא מעלין" היינו לדחוף לבור [מוריד לבור] את הכופרים כולל מי שכופר בתורה שבעל פה [הלכות ממרים והלכות תשובה של הרמבם] לבור ובודאי לא להעלות מהבור כדין "לא מעלין"-

אבל עובדה היא שהחרדים מסתירים- ובאתר 

http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/6789/jewish/Avodat-Kochavim-Perek-10.htm

דין זה- אשר הרבי בשם לחם משנה העיד על קיומו- לא מופיע באתרם בכדי להסתיר את מה שמכוער-

בכדי לשרת את מטרה לשים מארב-

ללכוד ברשתם את החוזרים בתשובה-

כי חב"ד הוא ארגון האורבים לנפשינו- ללכוד כמה שיותר יהודים ברשתם.

על רקע זה כאשר אני קורא דברי שיין בעיתון ישראל היום תאריך 26 אפריל עמוד 13 בכותר "חילול ערכי התורה"

כאילו האלימות לחילוני בגדר "חילול" כי לא מתאימה לערכי התורה- אני יודע שדווקא הדת מעודדת במהותה את הנזק לכופרים- ובכלל חובות הדתיות.

כאשר שיין מזכיר את הרעיון של "כבוד הזולת" הוא החסיר את ההבחנה של הדת בין מי שעושה הלכה הנקרא "בן ברית" לבין מי שלא עושה הלכה.

אני לא רק מתלונן על שמר שיין החסיר את דברי הרמבם בכלל ושל ספר המצות בפרט- בהקשר של דיון זה, ואף החסיר את דברי הרמבם בהלכות "עכו"ם" לפי עדות הרבי לחם משנה כנזכר-

אשר כדברי הרמבם ועל סמך אמונה בדת- שכן רצון האלוקים- עשו תוקפי קצין בצבא-

וגם מי שלא עושה אלימות בפועל לפחות מאמין במערכת ההלכה הכוללת פרטים אלה- ואם רצון האל כהלכה אין ספק שיקיימו ולא יתנגדו. צריך כלשון הרמבם "לכוף" את קיום המצות- כדבריו בהלכות מלכים. ואם לא עושים את האלימות בפועל-

רק תחפושת היא- כי במהות מאמינים שכן רצון האלוקים שנעשה את דברי הרבנים ככל אשר יורו ויאמרו. בנוסף יש מכות מרדות מדרבנן- להכות את החוטא. כאשר דיברתי עם נציגי בנט [מפלגת הבית היהודי] הערתי להם על דברי קארו של 'עונש של להפקיר נכסי החוטא' והגיבו לי בקבוצה שזה עונש המתאים גם היום-

וחשבתם שכיפה סרוגה יותר "ליברלי"??

??

אלא עוד- דברי שיין בכתבה הנזכרת כאילו הם "רק קצת אנשים" הם שקר כי כל דתי-

כל דתי

בין לאומי בין כיפה שחורה בין כובע כל אחד ואחת-

אוהב ומקדש את דברי הרמבם-

עד שהיה צורך באתר חבד לעשות ולבצע צנזורה-

למען ללכוד את החוזרים בתשובה-

ולא ישימו לב למה שמרחיק

כל הדתיים כולל החייכנים של חבד-

ושל ארגון "ערכים" אשר שמו כאילו יש ביהדות ערכי המוסר- אשר מעטים לעומת ערכי המוסר בקובץ ברית החדשה-

ושל מחזירי תשובה האורבים לנפשינו- מכבדים את הרמבם ואת דבריו "חרף" או בגלל דברי האלימות שהרמבם מעודד.

בין עושי האלימות ובין כל דתי מאמינים בהבחנה בין עושי הלכה לבין כופרים בתורה שבעל פה.

אבאר בהזדמנות למטה מהכתבה של שיין שלושה שגיאות רציניות- שבוע הבא- בינתיים עלינו להזהר מהמלכודות של הדתיים ולהכיר מהי המהות של אמונתם-

ושכל החייכנות רק תחפושת כדי ללכוד אותנו ברשתם

ושכל החייכנות רק תחפושת כדי ללכוד אותנו ברשתם

אצטט דברי הרמבם ממרים 3.1-2

ולא עוזר שאחר כך מצמצם שלא "כל חילוני" כי זה לא משחרר אותו מהאחריות של מה שכתב "מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה, אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם.  [ב] מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פהמורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים:  כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול."

מצוה גדולה-

להמית ולהשליך לבור ובודאי לא להוציא מהבור

כל דתי מכבד את הרמבם "חרף" או בגלל דברים אלימים אלה-

וזה גם היה המניע של תוקפי הקצין-

ולא רק המיעוט האלים, אלא עוד אמונת כל החרדים וכל הדתיים כן במהות- בכבוד של הרמבם-

!!

במקום לגנות ולפסול את הכותב ואת ספריו- כמוני.

הם רק חייכנים בכדי ללכוד אותנו ולהפוך אותנו לכמותם.

עתה אתייחס לכתבת שיין הנזכרת

שיין כתב "כבוד הזולת הוא ערך יסוד " ואני מתלונן שלא הבחין את ההבחנה בין עושי הלכה- שמצוה לאהוב, לבין מי שלא עושה הלכה שלא בגדר בני "ברית" ולא "רעך" במצות, רעיון שהרמבם כתב כמה וכמה פעמים בספריו בשמונה פרקים [שפעם לימדו במסגרת ספרות ראו נספח] וביתר ספרי הרמבם ובתלמוד.

שיין כתב דבריו בהקשר של "עולם ההלכה" כדבריו "כבוד הזולת הוא ערך יסוד בעולם ההלכה" ודבריו פשוט בגדר שקר גס- כי דווקא במערכת ההלכה קיימת הבחנה הנזכרת בין עושי הלכה לבין כופרי בדברי הרבנים- ואמרו לאהוב את בני ברית וכנזכר.

ובהלכות ממרים נכתב "מיתת הכופרים ביד כל אדם" אף בלי בית דין-

זה נורא האם מובן מזה כאילו אם רק היה בידי בית דין המצב היה טוב

??

גם זה רע וגרוע שבית דין יכה את החוטאים כמוני- שמעיזים לנסוע לים בשבת-

כי בשבילי המנוחה שלי היא לנסוע לים בשבת, אבל הם יכו אותי על שנחתי בשבת

!!

כי לא נחתי לפי הנחיות שלהם. גם זה איום.

וחמור עוד יותר שדווקא להלכה לא צריך בית דין להרוג כופרים כמוני.

תוקפי הקצין עשו את האלימות כי לפי הדת שלהם ולא רק שלהם אלא של המערכת אשר לה כל דתי מחובר- אלימות כזאת איננה "מחללים את קדושת התורה" אלא יישומה- כי ההלכה הבחינה בין עושי הלכה לבין כופרים בדברי רבנים.

שיין כתב שתוקפי הקצין "מוציאים שם רע" על הדת אך פעלו לפי הדת כוונתי על פי ההלכה אשר כל דתי מחובר לה- כי קיימת הבחנה להבדיל בין עושי הלכה לבין כופרים ברבנים- לדוגמה דין מכות מרדות מדרבנן, אשר רוצי מדינת הלכה- רוצים כי בעיניהם זהו רצון האלוקים-

אשר רק בית משפט חילוני מעכב - בינתיים.

שיין טוען "נכון שמדובר בקבוצה קטנה" היינו רק העושים בפועל, אבל כל דתי מקדש את דברי הרמבם, כולם כולל הנזכרים וכל דתי רוצה מדינת הלכה כולל נציגי בנט שציטטתי.

שיין הוסיף "ההיסטוריה מלמדת להיזהר ממלחמות פנימיות" ההיפך מהמציאות ההלכתית- כי ההלכה מעודדת הטלת חרם להרחיק את החוטא, ואכן נהגו הרבנים להטיל "חרם" על מי שלא עושה את רצון הרבנים-

ואני מכיר שורדי שואה שלא צייתו לרב שאיים "מי שיעלה לארץ ישראל אטיל חרם על משפחתו" ואשר רוב המשפחה נכנעו לאיום הרבי-

ונשארו באירופה- שם הנאצים ועוזריהם רצחום-

ורק הוא שרד כי לא ציית לרב-

ורק הרב שרד כי בתור איש "מופת" מישהו הציל את הרבי.

שין שאל מתי יבינו שהנביא מדבר על ימינו

אין סיכוי הנבואה טרם התגשמה ולא תתממש עד שיבוא המשיח שר השלום

זה לא קרה עדיין.

אני מתלונן על כל השגיאות הללו של שיין ועלינו להכיר מה כלול במדינת הלכה-

ולאיזו מערכת הדתית- בדיוק- הדתיים קשורים לה!

כי כל דתי מקדש את דברי הרמבם כנזכר.

נספח

פעם כללו לימודי היהדות במסגרת של ספרות- וראיתי בעמצי- ספר 'ספרות' שבו- יחד עם ניתוח סיפורים- יש כמה שירים בעברית של אבן גבירון וקטעים מספר שמונה פרקים [הנזכר כאן למעלה במאמר זה] המשרת מבוא לפירושו על פרקי אבות- ובו הרמבם מציע יסודות האמונה שלו.

אני מבין שהגיוני לכלול את ספרות זאת בגדר ספרות. רק עשו נזק מאז, להבדיל את ספרי היהדות מספרות ולהקציב לספרים יהודיים יותר מדי שעות מהזמן המוגבל של בתי ספר-

ובהחלט אני חושש מכוונות בנט עכשיו 2015 לצמצם את לימודי המדעים המדוייקים, כדי להוסיף יותר זמן, מהזמן המוגבל בשעות בית הספר, ללמוד יהדות על חשבון מקצוע החשבון. די במה שפעם עשו- שהכירו את היהדות דרך מסגרת מצומצמת של ספרות. הלוואי שהרוב החילוני יחזיר את המערכת הטובה יותר.

נציג של יהדות התורה הסביר לי שבדור הבא לא יישאר לילד שלי "אפילו סימן של יהדות" אבל אילו החזרנו את המערכת של פעם- גם ילד שלי ככל תלמיד חילוני היה מכיר את "שמונה פרקים" שבספר לימוד של ספרות כנזכר- ויש סימן של יהדות- וגם יכיר את האיום של אמונות המתוארות בספר שמונה פרקים וכמצוטט.

נכתב על ידי נועם טל , 5/5/2015 19:04  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: זכויות אדם , שירה , דברי תורה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנועם טל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נועם טל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)