
*זוהי סקיצה.
התרגיל: בחירת מעצב על מתקופתנו ובניית אתר (3 דפים) לפי הסגנון שלו.
אני התחברתי מאוד לעיצוב של האחים קמפנה. להסתכל על מוצר קיים, פסולת, ולחשוב על אפשרות חדשה לניצולו, ועוד שזה יהיה יפה כמו מה שהאחים קמפנה עושים - זה נפלא, זו אמנות.
כמה דברים שצריך לדעת על האחים קמפנה כדי להבין את בחירות העיצוב:
- הם מברזיל.
- העבודות שלהם עשויות מחומרים מוכנים, ממוחזרים, הם מוצאים דברים ומהם מכינים את העיצובים שלהם.
- העיצובים שלהם מאוד עליזים.
כניסה לאתר:
הרקע בנוי מאיורים של חפצים מהם השתמשו האחים לייצר את העבודות שלהם.
בהתחלה איירתי את הדף הזה רק בתור סקיצה, אבל כשהראתי אותו למורה שלי, היא ממש התלהבה ואמרה שהציור הזה על הדף הממוחזר חייב להיות באתר, ושלא צריך לצייר ציור חדש. אז, טוב.
אם האתר היה פלאשי, הייתי בונה אותו כך שחלק מהאיורים היו זוהרים מדי פעם, וכשלוחצים עליהם נפתח מידע על הדבר שעיצבו בעזרתו.
עוד רעיון שהיה לי אם האתר היה בנוי בפלאש, הוא אנימציה של שתי דמויות בסגנון איש-קו, הולכות ובוחרות חפצים מסביב, אולי בתור סמל שנדלק כשהאתר נטען.
דף כניסה:

דף גלריה:

דף אודות:

אודות: פרננדו (1961) והומפרטו (1953) קמפנה, ברזילאים ממוצא איטלקי, עובדים יחד כמעצבים משנת 83.
פרננדו למד אדריכלות והומברטו למד משפטים. האחים הגיעו ממעמד סוציו אקונומי נמוך, דבר שמתבטא מאוד בעבודותיהם.
מעצבים בעיקר רהיטים, ונוגעים כמעט בכל תחומי העיצוב התלת מימדי (תאורה, אביזרים, תכשיטים, עיצוב פנים ועוד).
השקפה אידאולוגית-עיצובית: בתרבות הרחוב העניה של ברזיל, למדו להפעיל את הדמיון ולהפוך פסולת לחפצים שימושיים חדשים, לא מתוך עקרונות אקולוגיים, אלא מתוך צורך קיומי כלכלי.
עיצוב בסגנון “רדי מייד” (מוכן מראש).
קמפנה משתמשים בשאריות תעשייתיות ובעזרת דמיון רב הופכים אותן לחפצים חדשים, תוך שימוש בטכניקות מסורתיות ומתקדמות – הם יוצרים אסטטיקה חדשה. הפיכת דבר עלוב לחפץ עשיר ושופע.
עבודותיהם של האחים קמפנה מהוות אלטרנטיבה לעיצוב המסורתי האירופאי – המודרני. הוא פרובוקטיבי, אמוציונאלי, הוא מתאפיין בדמיון, צבעוניות, אירוניה וסוריאליזם.
הם מושפעים מחיי הרחוב, תרבות הקרנבל וחיי יומיום אורבנים , וכן מתבניות בטבע.
תהליך העבודה:
קודם מגיע החומר ואחריו מגיעה הצורה, התפקיד מגיע בסוף.
אומברטו יותר אינטואיטיבי ועובד עם הידיים, פרננדו מעדיף לשרטט.
בתהליך העבודה ישנו מחקר מקדים לפי עיצוב ללקוח. לדוגמה – צירוף אלמנטים מאגדות יווניות ואמונות תפלות לפני עיצוב בית מלון באתונה.
האחים קמפנה גם עוסקים בהוראת עיצוב.
לקוחות: קפליני, אדרה, ה.שטרן, מוזיאון המומה בניו יורק, מוזיאון ת”א וכו'.
מעצבים מהם לוקחים השראה: אשיל קסטיליוני, שירו קורמטה, הלה יונגריוס, קונסטנטין גרצ'יץ' ורון ארד.
*זה האתר האמיתי של האחים קמפנה.