בנינו את ביתנו לפני שש וחצי שנים. זה היה פרוייקט מנוהל למופת על ידי T, בעיקר.
אני עבדתי אז רוב הזמן גם במשרד וגם בבית. בימים, בלילות, בסופי שבוע ובחגים. השתתפותי בתכנון ובביצוע הייתה די סמלית. התערבתי רק בדברים שהיו באמת חשובים לי, בעיקר מהבחינה הפונקציונלית: שיהיה נוח לשימוש, לניקוי, לתיקון.
את רוב העיצוב קבע T, יש לציין שבהצלחה רבה, והוא גם עשה את חקר השוק המעמיק לגבי כל ספקי הסחורה ואנשי המקצוע.
הוא בחר מזגנים של גרי שנמכרים ומטופלים בארץ על ידי חברת אנרקור.
מיני מרכזי אחד בקומת הסלון, מטבח, פינת האוכל, אחד בקומת חדר השינה שלנו, ועוד מזגן לחדרי האורחים (מדחס אחד עבור שניהם, כאשר בכל חדר יחידה עילית).
הוא בחר מזגנים מסוג אינוורטר, שלא אכנס כאן למהותו או ליתרונותיו. ואנחנו מאד מאד מאד מרוצים מהמזגנים האלה. כשהם עובדים.
הם שקטים, הם יחסית חסכוניים, הם שומרים בדיוק על הטמפרטורה שבחרנו.
כשהם עובדים.
התקלה הראשונה קרתה לנו דווקא במעבה (היחידה שבתוך הבית) של מזגן קומת הקרקע שלנו. זה היה שלוש שנים אחרי שנכנסנו לבית.
לפי מיטב חוקי מרפי זה קרה באוגוסט בשיא החום וכאשר הורי הגיעו מחו"ל והתארחו אצלנו.
אחריות כבר לא הייתה (הם נותנים, כמו רוב החברות, אחריות רק לשנה), וגם טכנאי זמין לא היה במיידי לחברת אנרקור, וכשהגיע לבסוף הטכנאי ובדק את המזגן, לקח לו עוד כמה ימים להביא את הכרטיס שדרש החלפה....בעלות לא טריויאלית של כשלושת אלפים שקל, אם איני טועה. אבל אז המזגן תוקן תוך שבוע. אז, זה עוד נראה לנו הרבה זמן. מאז (טפו, חמסה, עיגולים) המזגן הזה בסדר.
לפני שנתיים הפסיק המזגן בקומת חדר השינה שלנו לעבוד, והתריע על תקלה מסוג 5.
הפעם התברר שהתקלה במדחס (היחידה שעל הגג).
גם הפעם לקח לטכנאי כמה ימים להגיע, ואז עוד כמה שבועות לספק את הכרטיס הנכסף, שוב בעלות של כמה אלפי שקלים.
לפני שנה זה קרה שוב. אותה התקלה באותו המדחס באותה היחידה.
הפעם כשלקח לטכנאי של אנרקור כמה ימים להגיע, הזמנו גם טכנאי פרטי שינסה לטפל בתקלה. התברר שהוא לא יכול, שחייבים כרטיס ייעודי של גרי. ובכלל, התחלנו להבין שטכנאים שונאים מזגני אינוורטר, בעיקר בגלל הסיבה הזאת. הם משוכללים מדי, מדובר בהחלפת כרטיס שהיא גם יקרה וגם בדרך כלל זמינה רק לחברה.
גם אחרי שהגיע הטכנאי של אנרקור הוא לא הצליח לטפל בתקלה. בחברה אמרו לנו שמדובר בכרטיס שלא קיים במלאי, ויש להזמין אותו מסין, ושזה ייקח כמה שבועות, שוב. וזה אכן לקח כמה שבועות. שוב כמה שבועות בלי מזגן בחדר השינה שלנו, בקיץ. מזל שבדרך כלל יש לנו חדר פנוי בבית, שאפשר להתנחל בו בעת הצורך.
גם התיקון ההוא עלה כמה אלפי שקלים, והנה הגענו לזמן הזה, שוב אותו מדחס של אותו מזגן, שוב כרטיס. שוב לקח כמה ימים עד שבכלל הגיע הטכנאי. אבל הפעם - כבר אין אפשרות לתקן את המזגן כי כבר אין להשיג את החלקים שלו.
ואנרקור מציעים לנו לרכוש מזגן חדש במקומו במחיר "מוזל" של 13.5 אלף ש"ח. פלוס מע"מ.
ואנחנו מזכירים להם, שלפי החוק הם חייבים להחזיק חלקי חילוף לצורך תיקונים שבע שנים, ועדיין לא חלפו שבע שנים מיום רכישת המזגן.....ואין להם מענה עבורנו.
אחרי שיחות עם בכירים בחברה ומכתב זועם ומפורט למנכ"ל, הם הציעו להחליף רק את המדחס, ולהתקין כרטיס מיוחד במעבה, כדי שיתאים למדחס החדש. מן שענטז שכזה. בשמונת אלפים ש"ח. פלוס מע"מ. כלומר מדחס חדש אמנם, אבל מעבה בן מעל לשש שנים והיסטוריית שירות לא מזהירה, של חברה שלא טורחת להחזיק חלקי חילוף למשך הזמן הנדרש. לא נשמע שזה פתרון טוב יותר עבורנו.
נתנו להם להבין שאנו דורשים לתקן את המזגן, ואם אינם יכולים - שיספקו מזגן שלם חדש במחיר עלות התיקון. אחרת ניפגש בבית משפט. הם לא הסכימו ולא שיפרו את הצעתם.
במקביל התחלנו לחפש מזגן חלופי.
חשוב לציין שהתשתית כבר קיימת, כולל תעלות, כולל DAMPER-ים (זהו תריס שנסגר ונפתח בד"כ ע"י פיקוד
אלקטרוני המצויד בתרמוסטט. הוא ממוקם בתעלות האוויר של מזגן במיני מרכזי בכניסות לחדרים וע"י כך
מאפשר ויסות טמפרטורה לכל חדר בנפרד).
כלומר - ההתקנה אמורה להיות מאד קלה.
הבנו שיש היום בשוק מזגנים שאינם בטכנולוגיית אינוורטר, דהיינו: זולים יותר וידידותיים יותר לטכנאים, שכנראה יספקו את הדרישות שלנו לא פחות מהאינוורטר. הזמנו. מחברה אחרת.
המזגן כבר הגיע, וביום שני אמורים להתקין לנו אותו.
אני מאד מקווה שיהיה בסדר הפעם, שהמזגן יותקן כראוי, יעבוד כראוי ולאורך זמן.
שלא יתקלקל כל הזמן, ושבמקרה הצורך - נקבל עליו שירות כמו שצריך.
וגם כאן