לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

בחיוך ובמציאה מתמדת :)


מצאו פנאי להיות ידידותיים- זוהי הדרך אל האושר. מצאו פנאי לחלום- בכך אתם רותמים את עגלתכם לכוכב. מצאו פנאי לאהוב ולהיות נאהבים- זוהי הזכות השמורה לאלים. מצאו פנאי לצחוק- זוהי המוסיקה של הנשמה...

כינוי:  רק אור!

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2009

כולנו עבדים


איך אמר שייקספיר? כל העולם במה ואנחנו שחקנים, לא?

אני, את התפקיד שלי, לקחתי על עצמי בגיל צעיר מאוד.די מובן בהתחשב בזה שהאחים שלי לא נתנו לי מרווח לנשום.
הזיכרון הראשון שלי הוא שדה ירוק, אני לבד. מבחין בזרעים קטנים על הקרקע, ולפתע- ברגע קסום ונדיר- פורחים כולם יחד. אני מוצא עצמי בשדה כלניות מרהיב ביופיו, נושם את האוויר הטרי הזה של שעות בוקר טהורות, ומרגיש- מזמן לא הרגשתי כך- מאושר.
פתע אני נרמס על ידי שני יצורים מגושמים ומרגיש חנק נוראי- אני מתבונן על הרעה הזאת-
"התעורר, הדביל" שח אחי הגדול לאחי היותר גדול, בקול ציניות מרירה.
וכך כל בוקר, עד שמצאתי התפקיד. אני משחק תפקיד שמח, את תפקיד השמח, תמיד.

קם השכם בבוקר עם שיר חדש בלב, עוזר לכולם להתארגן בחיוך, במילה טובה- והם הציקו לי, הו - לרגע לא הפסיקו- אך דחקתי עצמי לחייך ולהמשיך, אפילו לא יודע למה.
וזה המשיך להיות התפקיד: בבית הספר- זה שמעודד, שמסביר בנפש חפצה, בצבא- זה שלוחש לאוזן מילה מעודדת, מנחמת, נותנת את הכח להמשיך.
כולם הכירו ומכירים אותי בתור השמח, ואת תפקידי מילאתי נאמנה גם כשנישאתי והבאתי לעולם נפשות חדשות.

האמת? לא נמאס לי, לא לרגע, אך לפעמים קצת קשה- לרגעים בלתי-נסבל, לעתים בא לי לצאת ולברוח, אך אני יודע שאין לאן.
וזאת לא ידעתי, כשלקחתי על עצמי התפקיד- לא תיארתי לעצמי שלא יהיה לי-המעודד-מול מי לשבת ולדבר, אולי לקבל עצה- מה לעשות כשהתפקיד נהפך לעול.

פסח הגיע, כשסידנו את הבית, וראשי היה טחוב בעליית גג ישנה [חמץ הוא הדבר היחיד שלא היה שם] חשבתי קצת- מה היה אילו הייתי אני במצריים, האם היה לי אותו התפקיד? ההייתי ממשיך ומחייך?

ולכשהיינו משתחררים, באם היה בכך דבר, שהרי בתוך עצמי אני כבול-
ומי יתיר האדם מעצמו?

'אבל בפנים כולם רוצים להשתחרר/ מאותם הכבלים ולא יכולים-כי משהו חסר'
[מוקי ויובל בנאי- האדמה בוכה]

:)
רק אור!
נכתב על ידי רק אור! , 15/4/2009 21:31   בקטגוריות כתיבה יוצרת נוצרת, מועדים לשמחה:)  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




11,863
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , האופטימיים , מדע וטכנולוגיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרק אור! אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רק אור! ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)