לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

בחיוך ובמציאה מתמדת :)


מצאו פנאי להיות ידידותיים- זוהי הדרך אל האושר. מצאו פנאי לחלום- בכך אתם רותמים את עגלתכם לכוכב. מצאו פנאי לאהוב ולהיות נאהבים- זוהי הזכות השמורה לאלים. מצאו פנאי לצחוק- זוהי המוסיקה של הנשמה...

כינוי:  רק אור!

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: .... לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שנים מקרא אחד תרגום


במסגרת סמינריון אחד שיש לי אנחנו צריכים לקחת איזה סיפור אגדה. אז סיפור האגדה שלי כתוב במקור בארמית בגמרא (זה לא מפתיע אף אחד, אני יודעת), אז בסדר, בשביל זה אפשר, כמו בייניש בלאי לפתוח שטיינזלץ ולקרוא את התרגום. אבל מה עושים אח"כ, כשצריך לתרגם את מנורת המאור?
אז הייתי בחפיפה עם מישהי בעבודה שהתחילה להרים טלפונים לבעלה, אחיה ואבא כדי לנסות לתרגם את העניין. לא עבד.
הרגשנו נורא. היא הגדירה את זה ממש כנכוּת.
אז צריך עכשיו ללמוד ארמית (כתבתי גמרא מקודם. פרויד?).
אני חושבת שאחת הדרכים היא פשוט ללמוד שנים מקרא אחד תרגום. אז התחלתי בזה.

 

שבת שעברה פתחנו את חומש שמות, אז ניצלתי העניין. ספר שמתחיל בסיפורים זה אחלה בשביל להבין ארמית ברמת קרוא (נו טוב, אם אני אתחתן עם איזה בייניש כבד אז אולי גם דבור).
הבעיה היא שלא בדיוק היה לי מושג אין לעשות את זה.
החלטתי, בגלל שיש כאן שנים במחיר אחד (פ"ש וגם ארמית) לקרוא פסוק, ואז אונקלוס, ואז את הפסוק שוב, ואז גם את חבר שלו.
זה לא כ"כ מסובך, אבל מצריך וירטואוזיות עיניים:)


מה שרציתי בעיקר לומר זה שזה מגניב לגמרי. זה גם כיף, אפילו שבהתחלה זה היה נראה לי כמו סינית, ובשלב מסויים אני גם הבנתי למה זה נקרא כפשוטו "תרגום". ואיכשהו, זה גם מאפשר להבין ולזכור יותר טוב מה היה לפני מה ומה בא אח"כ ואת הפרטים הקטנים. אולי כי חוזרים עליהם שלוש פעמים, אולי כי יותר מקפידים על כל מילה.

אז אני ממש מרוצה מכל העניין.
בע"ה שאזכה עוד כמה שבתות לכתוב כאן שהתמדתי את כל ספר שמות.

שתהיה לנו שבת שלום, שבת של שמחה והספקים ואושר.
המון הצלחה לכולנו בכל אשר לנו ושתמיד נשמח.

בשורות טובות!

נכתב על ידי רק אור! , 31/12/2010 12:44   בקטגוריות א"י, מטה לחם, סתם ככה בכללי..., עובר בראש..., פרוייקט מניסן עד ניסן, תשר"ס  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זה היה אמור להיות פוסט אופטימי,


אבל אז נכנסתי לפייסבוק, וחצי מהחברים שלי שם נשואים והחצי השני בחו"ל, או גם וגם.
ולי יש מבחן מחר, ועבודה ליום רביעי, שכנראה תצטרך להעשות ביום שלישי בלחץ.

וכואב לי פרק כף יד שמאל.
סתם שתדעו שיד, לא משנה איזו, זה איבר שימושי. ואני עוד חצי-שמאלית, אז בכלל.

טוב,
אני אזוז.
תתפללו למעני מחר, אם תוכלו.

בשורות טובות!
רק אור!

נכתב על ידי רק אור! , 15/8/2010 16:13   בקטגוריות יומיום, עובר בראש..., סתם ככה בכללי..., אני, תואר ראשון:) שנה ג'  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חץ בקשת


הרצח הזה זעזע אותי. דיברתי עם שני אנשים בפייסבוק, הלכתי לרגע, נעצרתי מול החדשות ופשוט לא יכולתי לזוז משם עד שנגמרו וגם הרבה אחרי.

יש משהו כל כך עצוב בחוסר האונים הזה, במצב שבו פוגעים לך במקום הכי קרוב אלייך, במקום שהוא כמו בית בשבילך, במקום שאתה מרשה לעצמך להיות אתה.

וזה כל כך כאב לי החוסר אונים הזה של "להודיע למשפחה? אולי??"

לראות שנאה של אדם באדם אחר.
עד כדי פגיעה פיזית, עד לדם.
נורא.

משהו בכל זאת חרה לי באותו ערב שידורים- ההפגנה שהתחילה בסוף השידורים, הקוראת למנהיגי ש"ס שידיהם שפכו את הדם הזה.
אני לא שוללת שמי שפגע היה חרדי כפי שאני לא שוללת שהיה חילוני,סטרייט , אתאיסט או הומו. אני לא חושבת שיש מקום להאשים ציבור ספציפי רק בשל דעות מסויימות שהושמעו.

התפלאתי לראות שהציבור ההומו-לסבי, הדוגל בסובלנות ומכבד צורות חיים שונות, בא כנגד ציבור שאולי הוא מבחינתם האשם הראשוני במצב שכזה- אבל כשאין כל הוכחה יש כאן טעם לפגם.

יהיה זכר הנרצחים ברוך.
נכתב על ידי רק אור! , 3/8/2009 23:45   בקטגוריות עובר בראש..., סתם ככה בכללי..., אקטואליה, א"י  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
11,863
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , האופטימיים , מדע וטכנולוגיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרק אור! אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רק אור! ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)