לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2005

ישו והאלימות רוקדים בגשם


1- כשאין מטריה נרטבים.
2- כשרצים אל תוך אגם מים בככר אנטין ומדמיינים שאתה ישו נרטבים.
3- כשלוקחים מצלמה ביום גשום אפשר לצלם ברד, אוטו נושם, מדרכה זורמת ואיש זקן עם זקן ארוך ארוך.
4- כששולחים לבעל אתר את האמירה שלי על מודיעין הוא אומר שהוא יפרסם אותה. כשהוא נמצא במקרה בארץ בכנס של מתכנני ערים אז אפשר ללכת ללחוץ לו את היד. אז הולכים.
5- שיהיה ברור: החיילת והאל"מ- אולי היא משקרת ואולי הוא משקר, אבל הנה מה שחשוב- הוא ניצל את שררתו עליה; האפשרויות שפתוחות בפניו הן עצומות, בין אם הסכימה או לא היה אסור לו בכלל להתקרב אליה, רק בגלל שהוא יכול.
6- אלימות סימבולית- בפעם הקודמת דייקתי רק במעט בהגדרה שלי את זה. אלימות סימבולית היא גם ההסכמה של הקורבן/הנחקר/הנפגע להשתתף במשחק של הצד השני. הנה למשל היום, רציתי לצלם איזה ילדון ערס שישב עם חברים שלו במושב האחורי. היה לו מין פרצוף שדרש פאפארצי מצידי. הסתרתי את המצלמה וכיוונתי אבל בסוף לא צילמתי.
בראש שלי תיארתי אותו מתעצבן ומרים עלי את חברים שלו. זו אלימות סימבולית- הויתור ההתחלתי שלי, זו האלימות. תארו לכם כמה פעמים עשיתם לעצמכם, דיסקוולופיקציה, שאתם לא מספיק טובים, שאתם לא ראויים; ואמרתם לעצמכם למשל שזה לא מעניין אתכם או שאין סיכוי שתצליחו.
ככה זה עובד- שלילה עצמית בטוענות של אי יכולת, אי רצון ודומיהם. אז במקרה כזה דעו שאתם קורבנות של אלימות סימבולית- ולא קורבנות של עצמכם- אלא קורבנות של משחק ש"אנשים חזקים" כפו עליכם. איך יוצאים מאלימות סימבולית?
א- כמו תמיד- נותנים לה שם, מצהירים עליה. וזה קל, יש המון אינדיקטורים- אחד שממש קופץ הוא האמירה- אני לא טוב מספיק בשביל זה.
ב- לא לשחק את המשחק. ליזום, ללכת, לעשות (על אף השיחות של "אני אכשל אם אנסה"), להפריע, לצעוק, להתמרד, לזעוק, לשתף אחרים. במילים אחרות- לצאת מהעתיד הצפוי הכמעט וודאי של המשך חייכם בתחום הזה.
*במקרה האל"מ והחיילת- נחשו מי סבל מאלימות סימבולית? אפילו ה"כן" שלה, אם היה, נעשה תחת השפעה של אלימות שכזו.
**אם יש לכם ביקורת על הצבא צאו ממנה, זה לא הצבא אשם, זה כל מוסד בו יש בכירים וכפופים, כל מוסד, כל ארגון, כל דגם חברתי של היררכיה.
***תמונות בלילה, אולי מחר מתישהו.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/1/2005 14:18   בקטגוריות מסעות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)