לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2005

ונעבור לעבודות


כבר יומיים לא כתבתי. הפוסט הקודם שלי לא זכה לתגובות, כמו רוב הפוסטים הטובים שלי, זה אולי בגלל הגיל הממוצע של קוראי הבלוג שלי. או שמא זה בגלל משהו אחר. מאכזב למדי. הפוסט הזה נכתב ברגע של השראה.

בכל אופן, אתמול בשתיים בצהריים התחלתי ללמוד למבחן שהיה לי היום בתשע. מבוא להסטוריה של נשים ומגדר בעת החדשה. זה היה המבחן האחרון שלי לתקופת המבחנים הזו ואתמול עוד הייתי 10 דקות בפאניקה שלא אעבור אותו, כבר הסתכלתי ביומן לראות מתי מועד ב' שלי. כשראיתי שאין מצב שאני עושה אותו מתישהו ביולי במועד ב' יומיים לפני מבחן ענקי שיש לי שם, גם הוא במועד ב' התעשתתי. בדיוק דיברתי עם שותפתי ללימודים על חופש, על בחירה, על מטריקס ועל שאין חירות ללא תודעת עבדות כשהבנתי שהכל תלוי בי.
הסערה עברה על פניי, נכנסתי לשדה, ממש כמו בחוויית רוקי שלי, והבנתי, כמו רוצה לומר, התחוור לי שאני הולך להצליח במבחן הזה. ואני אלמד אליו עד שאדע כל מה שיש לדעת. ולקחתי אותה ביחד איתי.
בלילה בדירה שלה דיברנו על בטחון עצמי. היא טענה שהיא עושה לעצמה טיפול אישיות בעזרת הדברים שהיא לומדת בפסיכולוגיה, אני לעומת זאת, דיברתי איתה על תהליך החיברות ועל כך ש"בטחון עצמי" הוא לא יותר מאשר שתי מילים עמוסות משמעויות עמומות שאיננו יודעים עליהן דבר ושניתן לפרקן לגורמים שלהם קראתי "תרגולות" וע"י כך לקבל גישה ל"בטחון העצמי" הזה למעשה.

חרשנו יפה. מה שהיה ממש טוב זה שישנתי אצלה. זה היה סטארט אפ מטורף, קמתי היום כמו נמר בעשרים לשמונה במקום לקום בשבע כשאני בבית ונסענו עם האוטו שלה.
זה מדהים. יש אנשים שאין להם תודעת זמן. הם לא יודעים מה זה המאה ה- 17, או ה- 18. כמו שסיפרתי אז על הילדות ביפו שאני מלמד. הסוציולוג שבי קפץ. מה אני קיבלתי שיש בי ידיעות מסוג זה, ומה חסר בתהליך החיברות של אחרים שאין בהם דברים שהם ממש כמו אויר בשבילי. לעומת זאת, מה חסר בי שיש באחרים. בי למשל היו חסרים כמה שלבי חיברות בכל הנוגע לתפיסת הלימודים  שלי. לי למשל לא היה ברור כשעשיתי בגרויות, למשל במתמטיקה (בפעמיים שעשיתי) ובסטטיסטיקה באוניברסיטה (בשלוש מתוך הארבע פעמים שעשיתי) שצריך לפתור את כל התרגילים הקיימים כדי להצליח. היו לי מחשבות אחרות בנושא.
כלומר- בשביל לדעת דברים, בשביל להצליח בהם, זה לא רק עניין של שקדנות, החיברות שלנו קובעת על מה נחשוב ואיך נראה את הדברים ולבסוף גם כיצד נפעל בנושאים בהם אנו מתעסקים.

היום בדרך לאוניברסיטה קיבלו את פניי שלטי : אריק העם איתך, תמשיך
איזה יופי היה לראות את השלטים האלה, הם עשו לי טוב.
סוף סוף הרגשתי שייך לעם הזה שכל הזמן מדברים עליו. תחושת שייכות מילאה אותי פתאום. כי עד עכשיו לא הרגשתי שייך.
לא למשאל העם שהעם כל כך רוצה, לא לעם עם הגולן ולא לשאר עמי ישראל השונים, אבל היום, הו היום הרגשתי שאני שייך לעם.

סוף סוף אני מרגיש שייך לעם.
תמה תקופת המבחנים
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/2/2005 14:10   בקטגוריות לימודים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)