לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2003

חורים שחורים ונפלאות העולם שלי



אם יש משהו שמעמיד לי חוץ מבנות זה אסטרונומיה.
אתמול בלילה אחרי נסיעה מופרכת להרצליה ומשם לכוכב יאיר דרך כפר קאסם,טעות בדרך, אל נתניה ומשם אל ת"א והכל בשעתיים בחצות, התפניתי לראת תכנית על חורים שחורים בערוץ שמונה. התכנית היתה חדשה ומצוינת וגילתה לי דברים חדשים-במרכזה של כל גלקסיה,כל גלקסיה נמצא חור שחור מאסיבי.כן-אני יודע,לא יאומן
.
עד החמש שנים האחרונות לא ידעו מה קורה עם החורים האלה ולא חשבו עליהם יותר מדי, אבל מסתבר שהיחסים בין חורים שחורים לגלקסיות הוא הדוק. מהירות הסיבוב של כוכבים בגלקסיה והמסה של כל הגלקסיה נעות בקו ישר ובאופן מוחלט ללא יוצא מהכלל עם כח המשיכה של החור השחור. מדהים,פעם לא ידעו מה קורה עם החורים האלה. לא רק זאת,אלא שגם במרכז הגלקסיה שלנו יש חור שחור כזה. אז אתם שואלים, למה אנחנו לא נבלעים פנימה- כי כנראה יש שני סוגי חו"שים- רעבים ושבעים ואנחנו נמצאים בקרבת אחד שבע. לא רק זאת, ככל הנראה חור שחור הוא הכרחי ליצירת גלקסיות. כן כן- הכרחי- למה- תחשבו שגלקסיות החלו דרכן כגוש גז ללא צורה בחלל, פתאום כל המסה של הגז קרסה לתוך עצמה והופ- חור שחור. פה ושם,שם ופה מתחילות התפוצצויות של הגז שקורס לחור ומשנה את הצורות שלו ונוצרות שמשות ושאר כוכבים ובעצם, הכל מתחיל מחור שחור. זה מה שלמדתי אתמול בשתיים בלילה אחרי נסיעה מופרכת ברחבי הארץ
.
 
אלה היו ששים שניות על הקשר בין חורים שחורים לאון של עבדכם הנאמן
.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 4/9/2003 16:43  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)