לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2005

מטרוסקסואליות- מתחילה בפנים - חלק ד' (ולפני אחרון)


כבר יומיים שאני לא הולך לאוניברסיטה, גם מחר זה לא יקרה, הרצפה שלנו במטבח רותחת והשכן התלונן על נזילה. אז סגרנו את השיבר ומחר אני הולך להיות גבר גבר ולהיות פה עם השרברב. ומה עשיתי היום? ראיתי כל כך הרבה סטר טרק כמו שמזמן מזמן לא עשיתי. בשבועות האחרונים אני מסתובב עם הרבה בני נוער במסגרת המחקר שאני עושה על רוקי. הצפייה שלי במסע בין כוכבים הבהירה לי כמה דברים חשובים שמתקשרים האחד לשני בחקר האירוטיקה החברתית. זה מצחיק, אבל הכל מתקשר בצורה כלשהי לפוסט הנוכחי, זה שכתוב פה למטה, על מטרוסקסואליות. חשבתי לעצמי מתי לפרסם את החלק הרביעי (יש חמישה)... עכשיו זה זמן טוב,

קריאה של הקטע לפני פירסומו הבהירה לי כמה דברים על אישיותי, אתם מבינים, כתבתי את העבודה הזו כדי להבין דברים על עצמי ויצא והבנתי יותר ממה שתכננתי. אני מאד גאה בעבודה הזו.

 תהנו.

 

מטרוסקסואליות (הגדררות)

 

מטרת פרק זה היא לבחון את המושג "מטרוסקסואליות" בצורה ביקורתית ולהציע בו רמות חדשות של העמקה. נראה כי בעידן בו הגדרה היא עניין של משא-ומתן ורייטינג, הגדרת המטרוסקסואל חוטאת קודם כל בחטא השטחיות.


מטרוסקסואליות. אותו גבר הטרוסקסואל, איש העיר הגדולה, שאוהב לטפח את גופו ולפנק את עצמו במותגים. אלה הם בדרך כלל המאפיינים שניתן למצוא בחיפוש אחר הגדרת המטרוסקסואל. יחודו של המילון האורבני (urbandictionary.com) הוא בהגדרות הרבות שהוא מספק לכל ערך בתוכו שאותן הוא מעמיד לדירוג הגולשים. אציג כעת מספר הגדרות למטרוסקסואל מתוכו:

1- A straight man who embraces the homosexual lifestyle, i.e. refined tastes in clothing, excessive use of designer hygiene products, etc. Usually is on the brink of homosexuality.

Mike has become a metrosexual after shaving off his stubble and using expensive skin products to soften his cherubic facial features. (הגדרה זו זכתה למירב קולות הגולשים).

2- straight male with close ties to urban life and vanity. Also has narcistic tendancies and slight homosexual overtones.

3- Someone who adheres to homosexual tendencies but declares their sexual orientation to be heterosexual (supposedly( .

דוגמה נוספת, מקיפה יותר, ניתן למצוא באתר salon.com :

The typical metrosexual is a young man with money to spend, living in or within easy reach of a metropolis — because that's where all the best shops, clubs, gyms and hairdressers are. He might be officially gay, straight or bisexual, but this is utterly immaterial because he has clearly taken himself as his own love object and pleasure as his sexual preference. Particular professions, such as modeling, waiting tables, media, pop music and, nowadays, sport, seem to attract them but, truth be told, like male vanity products and herpes, they're pretty much everywhere.

 

"מטרוסקסואליות" הינה הגדרה חדשה יחסית. המונח נהגה לראשונה בשנת 1994 ע"י העיתונאי הבריטי מארק סימפסון ע"מ לתאר גבר עירוני עם חוש אסתטי חזק (שנטייתו המינית היא עניין משני) והמשקיע זמן וכסף במראהו ובאיכות חייו ושהוא-הוא הטיפוס אליו מכוונים מגזיני האפנה. רק מאוחר יותר הובהרה נטייתו המינית של הגבר המטרוסקסואל כהטרו למעשה. זאת, עפ"י הוויקיפדיה באינטרנט, עקב חדירת התרבות ההומוסקסואלית למיין סטרים האמריקני, טשטוש הגבולות שנוצר והצורך בשיומו והפרדתו של הגבר ההטרוסקסואל המתואר מהגבר ההומוסקסואל.

הבעיה עם ההגדרות שהוצגו כאן, כפי שנטען בתחילה, היא בשטחיותן. לא רק זאת, גבר המחפש את עצמו בין מאפייני המטרו, סביר אמנם שימצא בהם מספר מאפיינים להזדהוּת אך עם זאת, לא יוכל להתעלם מכך שהמאפיינים אינם מקיפים את זהותו. בכדי לפשט את דבריי אשווה אותם לפמיניזם הצבעוני בו אין זהות אישה (פמיניסטית) אחת דומה לזהות אשה אחרת, או במילים אחרות- המדובר פה על פוליטיקה של זהויות. המטרוסקסואליות ה"קלאסית" מדברת בשבח המעמד, הכח והיוקרה: גבר עירוני, בעל ממון מן המעמד הבינוני-גבוה, המקיף עצמו במותגים המסמנים אותו כבעל איכות חיים. המטרוסקסואליות ה"צבעונית" אם תרצו, תטען שזו הקלאסית היא למעשה שטחית, פוגעת, סקסיסטית ושוביניסטית במהותה; כל אלה מכיוון שגבר המנסה לאפיין את עצמו כמטרו נתפס ע"י החברה למעשה כגבר שיש בו צד הומוסקסואלי, כלומר שצידו ההטרוסקסואלי אינו שלם (Is not in tact). יש להבין שההגדרה אינה עומדת לבדה, אלא נבחנת דרך פילטר הומוסקסואלי המשפיע על תפיסתה. לא רק זאת, ההגדרה הקלאסית תשמש מנגנון הדרה לְגבר שהיותו מטרו לא יכול להימדד בַּצורה הכספית הנדרשת והנובעת מההגדרה הקלאסית. מטרוסקסואליות קלאסית היא קודם כל לגברים אמידים. גברים שאינם אמידים לא יוכלו למצוא את עצמם שם מלכתחילה כשמדד הכסף הוא סף הכניסה. סקסיזם הוא קידום דעות קדומות המבוססות על סטריאוטיפים מגדריים. בהיות הגדרת המטרוסקסואל כה שטחית, השימוש בה הופך לסקסיסטי-מתוך-בורות (ignorant-based-sexism) ועל כן "שוביניסטי" (אך כנגד גברים) במהותו, הן מצד נשים והן מצד גברים. בנוסף, בעוד אצל חלק מהנשים (והגברים), הגדרת גבר כמטרוסקסואל היא מחמאה, החלק האחר תופס זאת כמילה המסמלת בעצם גברים שטחיים בהכללה. מטרוסקסואליות נתפסת לרוב בנשימה אחת עם שטחיות, נהנתנות ו"ראש קטן" (במובן של אדם הדואג רק לצרכיו האישיים).

בצורתה הנוכחית, המטרוסקסואליות היא חסרת חשיבות ותוכן רגשי ואמיתי ומשמשת יותר כסטיקר זרחני למתלהבי ולמחדדי לשון למיניהם. אולי בעצם זה לא עניין של הגדרה אלא עניין של ביטוי עצמי. המילה "מטרוסקסואל" מתחלקת לשניים. המילה הראשונה "מטרו" אמורה להיות מובנת במשמעותה הקלאסית- עיר, ולהלן- הגבר העירוני. אחד המאפיינים של עיר מטרופולינית לפי ג'ייקובס, הוא הרב גוניות של האנשים הנמצאים בה. רב גוניות הנמדדת בצורה הטובה ביותר ברמות אי ההכרות בין האנשים. רוב אנשי העיר הגדולה, התושבים והעוברים בה, זרים אחד לשני לחלוטין וזהו אחד מגורמי המשיכה הגדולים ביותר של העיר הגדולה למעשה (Jacobs, 1964).

ברצוני לטעון שאם כבר מטרו-סקסואליות אז מטרוסקסואליות כמטרופולין פנימי של רגשות, מאוויים, משיכות, אינטריגות ומחשבות המוּצאים לחופשי. מטרוסקסואל הוא אחד המבקש לחשוף את רגשותיו ושאינו יהיר כלפי אחרים ובעיקר לא כלפי נשים. מטרוסקסואל אינו מוציא בהכרח הרבה כסף על בגדים כמו שטוענת הטעות הנפוצה ועם זאת, אפשר לראות את הרצון בטיפוח עצמי דווקא כמאווה פנימי, אנושי ומקובל הקיים אצל כל אחד מאיתנו, בין גבר ובין אשה, שקיבל דרור בַּגבר- ואם על כך יגדירו גבר כמטרוסקסואל, אזי יש לראות בו כמושא לקנאה. בנוסף, יש לשלול את השימוש בְּמושג "הגבר הרגיש" שהחל מתפשט במחוזותינו. הוא  מייצג לכאורה זן "חדש" של גברים, כאלה המדברים על רגשותיהם, ובעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה עם עצמם ועם סביבתם. למעשה זהו בסך הכל סיווג נוסף, תיוג נוסף איתו צריך אדם להתמודד בשדות החברתיים של חייו ושבעצם התקיימותו מתייג בצורה סקסיסטית את שאר המין הגברי כ"לא רגיש" בהשוואה לגבר ה"חדש" שהוא כן רגיש. מכיוון שדווקא הגדרת המטרוסקסואליות היא עניין של משא ומתן בימינו- בדור האינטרנט והרייטינג- אין יהיה זה מיותר להפריך, לכאורה בצורה בנאלית אך בכל זאת- חשוב לעשות זאת, את הטענה שגברים הם אינם רגישים או רגישים פחות מנשים. למעשה, מטרוסקסואל מתאמן בלהוציא מהארון רגשות ומחשבות במצב חבוי אך שלבטח תמיד היו שם. ניתן להסיק, שהרחבת ההגדרה, בַּצורה שהוצעה, ואף בדרכים נוספות שיתווספו בְּעתיד המו"מ, תגרום לגברים רבים, בהינתן שהאישי הוא הפוליטי, למצוא את עצמם כשייכים בה בעוד שהמונח הטרוסקסואליות, המספק מסגרת אחת בלבד של משיכה מינית לבני המין השני ותו לא, תאבד מהרלוונטיות שלה עקב היותה בלתי מספקת.

ותוספת מאוחרת(4.2007): עקב היותה בלתי מספקת בעידן ה- 2.0.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2005 18:29   בקטגוריות האמירה במגדר  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)