לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2005

מודיעין וקצת על החיים של צלם


היום עשיתי סשן מדהים של צילומים. סקס היה שם.
אחר כך הלכתי לחנות שמעריכה את עצמה ושאני מעריך אותה, פגשתי שם צלם, מעבר לטלפון שקיבלתי ממנו קיבלתי עוד כמה טיפים. הראיתי לו את הצילומים על הLCD שלי ופתאום הרגשתי שהוא רואה לי מתחת לעור. הרגשתי חשוף ולא מוגן, כל הצילומים שלי תחת עיניו הביקורתיות העבירו בי צמרמורת- הבנתי מה זה להראות למישהו עבודה לא גמורה, פתאום הבנתי עוד כמה רמות יש עלי לגדול וכמה קשה כשאנשי מקצוע בוחנים אותך. הוא היה אחד כזה ואפילו היה נדיב. או אז הבנתי לְמה הפך האתר שלי

מודיעין- חלק ב'

מבט על תכנון העיר
מתוך דבריו של משה ספדיה, האדריכל והמתכנן של העיר מודיעין, ברצוני להתייחס למספר נקודות הקשורות ל- מבנה העיר, צפיפות המגורים, תכנית מרכז העיר, אזור התעשיה ומערכת השטחים הפתוחים והפארקים, ועליהם אתעכב בחלקה האחרון של העבודה.
א- מבנה העיר:  על פי טענתו של ספדיה מבנה העיר מתפתח כתוצאה ממבנה חברתי,דפוסי חיים, טכנולוגיות תעשיה ותחבורה וצפיפויות משתנות. העיר מודיעין תוכננה בצורת "גריד אורטוגונלי"  עם שינויים הכרחיים כדי להכיל את תוואי השטח הספציפי של האזור. בדו"ח נעשה שימוש במונח "מבנה אידאלי" המייצג אמנם את הכוונה לתכנן את העיר בצורת גריד (רשת של קוים ישרים וחותכים) אך עם זאת , הוא בא גם לתאר את כוונת המתכנן ליצור עיר "אידאלית" לתושבים ובמילים אחרות: הפרדה בין פרטי לציבורי, גינה פרטית בכל בית, פארקים ושטחים ציבוריים פתוחים, מגרשי חניה מרובים, אזורי קניות, נקיון ברחובות, אסתטיקה וכדומה. על פי הצהרותיו, נראה שספדיה מנסה ליצור פרוגרמה של עיר עם איכות חיים של פרבר.
כפי שיורחב בהמשך, להצהרת המתכנן אודות יצירת עיר "אידאלית" יהיו השפעות על חיי העיר ותושביה שישפיעו הן על רמת שביעות רצונם בהווה והן על רמת התקווה לְעתיד החיים בעיר לאחר שהובטחו להם הבטחות שונות לגבי השירותים השונים שינתנו להם כתושבים כששקלו את אפשרות המגורים במודיעין.
ב- צפיפות המגורים:  צפיפות לפי ספדיה מורכבת מ  1- גודל הקרקע לבניה (נטו),  2- גודל וסוג הבניין, 3- היכולת להחנות את כלי הרכב בתוך החלקה עצמה או באזורה, 4- מס' הנפשות בתוך יחידת דיור, גודלה, דפוסי החיים של הדיירים והשפעתם על גודל היחידה. בתכנון העיר הושם דגש רב צפיפות נמוכה, היינו, מבני מגורים דו קומתיים חד/דו משפחתיים, כולם עם גן צמוד על הקרקע. אלה נתפסים עפ"י ספדיה כסביבה עם איכות החיים הגבוהה ביותר.
ג- מרכז העיר, לפי ספדיה, יהיה אזור של שימושים מעורבים כגון מסחר, תרבות ובילוי, משרדים, מוסדות עירוניים, מגורים ומלונות. מרכז העיר יכלול רחוב קניות שבחזיתותיו יהיו חנויות.
ד- אזור תעשייה: במודיעין הוקצה שטח מיוחד עבור תעשיות היי- טק. האזור אמור לשמור על רמה נמוכה של זיהום ורעש. אל אזור זה אמורות להגיע חברות טכנולוגיות והאזור ישמש כמרכז עבודה חשוב באזור.
ה- שטחים פתוחים ופארקים: זמינותם ומרכזיותם משפיעים על איכות החיים של התושבים. במודיעין הושם דגש מיוחד בכדי ליצור שטחים ציבוריים פתוחים כאלה הן בטבעת המקיפה את העיר, הן דרך פארק טבע עירוני ואזור ספורט והן ע"י מדשאות וגני משחקים הפזורים בשפע בכיכרות ובשדרות העיר.

 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 23/10/2005 18:37   בקטגוריות העיר מודיעין  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)