לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2006

רוקי. אנתרופולוגיה חלק ג'


כמו שהבטחתי, עבודה שהכנתי לאוניברסיטה בזמנו, והפעם- מילון מושגים. אני אמשיך לתת את זה במנות קטנות ברשותכן, אני לא אוהב פוסטים גדולים.

מילון:

"רוקי" כמו כל תופעה חברתית אחרת, כמו כל אוכלוסיה בעלת גבולות משל עצמה, כמו כל ארגון הרואה בעצמו גוף- יש לו שפה משלו. על מנת להבין את תופעת רוקי יש להתחיל בהסבר לשוני קצר, הסבר ה- EMIC של הקהילה. להלן קיצור המונחים כפי שהם מופיעים באתר קהילת המעריצים.

Cast קאסט (להקת השחקנים)- הקאסט הוא להקת השחקנים אשר מעלים את מופע הקולנוע של רוקי על הבמה בקולנוע בזמן שהסרט מוקרן על המסך מאחוריהם. כל קאסט מונה בערך 10-15 משתתפים שאחראים "על הא'-ת' של כל הופעה בנפרד. הקאסט מכיל את השחקנים שמשחקים את הדמויות שבסרט, אחראי אביזרים (בעברית "פְּרוֹפְּס"), במאי ומאפר/ת ועוד כהנה וכהנה אנשי צוות.” הקאסט מורכב חודשים מראש (אם הוא חדש) ובאותו רגע מתחילות ההכנות לקראת המופע הקרב שלו. למפגשים של הצוות ולחזרות קוראים מיפקאסטים (מפגשי קאסט) בהם השחקנים נפגשים ב"תכיפות לקיים חזרות, לכתוב פרישואים וסתם לכייף בחברת אחיהם לקאסט”.

הוירג'ן Virgin- הוירג'נים הם האנשים שעוד לא ראו את מופע הקולנוע של רוקי בקולנוע כפי שהוא כפולחן.”על מנת שיהיה ניתן לזהותם בנקל, הוירג'ינים מסומנים לפני ההופעה באות הקלון "V" על מצחם על ידי חברי קאסט או אנשים מהקהל שאינם וירג'ינים. ישנן הופעות שבהן הוירג'ינים זוכים לייחס מיוחד במהלך הפרישואו".

Pre-show הפרישואו- הפרישואו הוא ההופעה המקדימה שלפני הצגת הסרט עצמו. הפרישואו "מכיל בדרך כלל מערכונים וכל מיני כאלה (נונסנס וסאטירה בענייני אקטואליה מקומית וענייני הקהילה, עם דגש על ירידות על אנשים בקהילה ועל הדמויות בסרט) שאותם מעלה הקאסט שמככב באותו ערב. קאסטים כדוגמת "צוות נזק" האגדי ו"הרגליים המזוהמות" החדש הינם קאסטים המוקדשים כולם להעלאת פרישואים ואינם מבצעים את הסרט בעצמם.

A.P'S – Audience Participations- השתתפויות הקהל- השתתפויות הקהל (או בקיצור: האֵייפִּיז) היא הנדבך השלישי לכל הופעה של רוקי והיא מוגדרת כ"כל דבר שהוא לא חלק מהסרט המקורי או המופע של הקאסט ומקורו מהקהל הצופה בסרט". האייפיז כוללים מספר אלמנטים של השתתפות כגון זריקת אורז בסצנת החתונה, ריקוד ה"טיים וורפ" על הבמה יחד עם הקאסט המבצע, אך בעיקר " שורות מחץ הנצעקות או נאמרות ע"י הקהל בתיאום עם הסרט בקטעים ספציפיים. שורות מחץ אלה הן בדיחות שמוסיפות לטקסט המקורי של הסרט, ובד"כ, אם הן מצחיקות, גוררות צחוק מתגלגל משאר הצופים".

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/4/2006 16:44   בקטגוריות מופע הקולנוע של רוקי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)