לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2006


אתמול הייתי בפגישה השנייה של סמינר מחויבות.
הפגישה הזו סבבה סביב הדבר הבא:
כל מה שקורה לנו בחיים, כל תוצאה שיש לנו בחיים היא תוצר של מחויבות מסויימת. זו אקסיומה אחת.
בחיים יש שני סוגי מחויבויות- האחת גלויה, מה שאנחנו אומרים שאנחנו מחויבים אליו, והשנייה נסתרת- כזו שאיננו מצהירים כלפי חוץ ואף לא בפני עצמינו. זו האקסיומה השנייה.
כל התוצאות שלנו בחיים בכל תחום שתרצו הן תוצר של אחת המחויבויות האלה, בין אם תרצו ובין אם לאו.

המטרה בתחילה היתה לקחת תחומים בחיים שלנו, כאלה שחשובים לנו ולזהות מהן המחויבויות הגלויות ומהן במחויבויות הנסתרות.
לקחתי את תחום הקריירה שלי כצלם ולקחתי את תחום האימון.
כצלם ראיתי שהתנעתי תהליך, זרעתי זרעים בתחום, וכעת אני קוצר את הפירות. מעבר לזה, ראיתי שאני רוצה המון פעמים להגדיל את היכולות שלי כצלם, להשקיע בציוד, לקחת איזה קורס שיעשיר אותי וכדומה, דברים שיפתחו אותי כצלם. אחד הדברים המרכזיים שאני רוצה זה לעשות יותר כסף מצילום אבל שאיני עושה כמעט דבר למען זה, למה? כי אין לי כוח. לא בא לי. אני נהנה ממה שיש.
תוך כדי שאני משתף את זה את החדר עוצר אותי המנחה. "אהה... נוחות", הוא קובע. "נוחות, בדיוק, זו המילה שחיפשתי", עניתי לו. המחויבות הנסתרת שלי בתחום הצילום היא שיהיה לי נוח.  זה הנושא הראשון.

הנושא השני עליו דיברתי הוא תחום האימון. ידוע לי כבר שנים שאני הולך להיות מאמן. מאמן של אנשים, בתחומים של תקשורת, יחסים, אולי אפילו אגיע לאמן ספורטאים (משהו שנפתח לי אתמול כאפשרות מדליקה). אימון הוא תחום סקסי. מעבר לזה שהוא בגדילה עכשיו בארץ ונחשב כדבר שהוא must בעולם העיסקי, אימון זה משהו שמביא תוצאות, בתחום האישי, בתחום המקצועי, איך שלא תסתכלו על זה. מה שראיתי זה שאני רק מדבר על זה, אני רק מדבר על זה שאני הולך להיות מאמן.
למה אני רק מדבר? כי אני רוצה להיראות טוב בעיני אחרים. הנה המחויבות הסמויה שלי בתחום הזה ואתמול קלטתי אותה.

איך מזהים מחויבות סמויה?
זה די פשוט, ויש שתי אפשרויות לבדוק: האחת לשאול ולחקור את עצמינו מה אנחנו אומרים לעצמינו בנוגע לתוצאות של המחויבות שלקחנו על עצמינו- כניסה לעומק בשאלה הזו תחשוף את המחויבות הנסתרת.
אופציה שנייה לגלות, ולטעמי קלה יותר, היא להסתכל על התוצאות בתחום (לעומת להסתכל על מה אתם אומרים כמו באופציה הראשונה) אותו אתם מבקשים להבין. ואם משתמשים בנתון שכל תוצאה התחילה מאיזושהי מחויבות, פשוט רואים מה עומד בבסיסה של אותה תוצאה- המחויבות הסמויה.

למה חשוב לגלות את המחויבויות הסמויות?
שיחות מנהלות את חיינו. מילים. כשאולמרט אמר שתהיה מלחמה פרצה מלחמה. כשאני אמרתי שאני אהיה צלם הפכתי לצלם. כשאתם אומרים "הוא לא חבר שלי", אותו אדם מפסיק להיות חבר שלכם. אותו הדבר בכל תחום בחיים. מילים מנהלות את חיינו, בין אם נרצה ובין אם לאו. במקומות רבים בחיינו אנחנו לא יודעים איזה מילים מנהלות את חיינו, אילו שיחות מנהלות את חיינו, ורק כשמתקיימת הבחנה של השיחות האלה יש לנו את היכולת לבחור בין האפשרויות.
עד אותו רגע בו הבנתי שהרצון בנוחות מנהל את חיי בתחום הצילום לא יכולתי לבחור באמת אם לקדם את עצמי או לא, משהו אחר "בחר" בשבילי והרגשתי לא מסופק. עד שלא הבנתי שאני רוצה להיראות טוב בעיני אנשים, נתתי למשפט הזה "אני רוצה להיות מאמן" להמשיך את הפנטזיה הזו, דיברתי על עתיד שיוצר את ההווה, זה היה כל כך לא אותנטי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/9/2006 17:09  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)