לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2004

המתאבד שחסר לו בורג


המאמר על בורג בשבעה ימים השפיע עלי.

הייתי היום 9 שעות בעבודה והייתי לבד, והעבודה לא היתה קשה מידי, אבל העיקר היתה.

יצא שיכולתי לקרוא במשמרת את עיתוני סוף השבוע, בהפסקות.
בורג וחשבון הנפש הפוליטי שלו, אסד הנעל, השב"כ המפחד מיהודים וגם בן לאדן על הכסא של פרויד.
לבטח פרויד ובורג היו הכי מעניינים.
קודם כל כי פסיכואנליזה מעניינת אותי ושנית, כי העזיבה של בורג, ואיך הוא הגיע אליה היתה מרתקת וקוראת להסקת מסקנות אישיות.
מה שהבנתי היה שאנשים צריכים לעשות רציונליזציה, אז הם מתחילים לראות גם את הצד השני, זה המתאבד. אני, כמו ברק, גם אמרתי שהייתי הולך להילחם בישראל לו הייתי במצבם, אבל יש שם קאץ'- הראציונליזציה שאנחנו עושים לכיוון המתאבדים גורמת לנו, המערביים ה"נורמליים" לאבד את הקו האדום בין מה אסור ומה מותר, כי אנחנו בצורה עקיפה ישירה בוגקים ומזדהים לפעמים עם המתאבדים (שבסך הכל שונאים את אבא ואמא שלהם), ואז כשאנחנו מבינים את ההתאבדות, היא הופכת בעינינולפחות נוראה- באמת- פחות נוראה, כי אנחנו מסוגלים להסתכל דרך העיינים שלו, כי אנחנו חיפשנו רציונליזציה. אז בזה שאנחנו מבינים, אנחנו גם נהיים פגיעים- אזי, כל מה שחשבנו שהוא unthinkable הופך להיות thinkable.

בהפוכה.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/7/2004 19:02   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)