לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2004

בשלושה קולות


* כשויקטור פרנקל היה במחנה ריכוז הוא היה עוזר לאנשים. הוא היה פסיכותרפיסט שדיבר עם שוכני המחנות ובעזרת המצאת משמעות או חיפוש משמעות לחייהם הצילם מהתאבדות. בסך הכל ידעתי שלא יהיה לי מה לכתוב היום וגם לא רציתי לכתוב. שינוי לא היה במצב רוחי באופן ניכר. אמנם הלכתי עם המצלמה היום להגשים סוף סוף את חלומי ולצלם את הפריימים שעולים לי בראש כל אימת שאני הולך ברחוב, אבל החושך עוד לא מש מעיניי, והשמחה לא נמצאת שם. אחרי לילה ארוך של המתנה, טלויזיה ופורומים הזויים הבנתי שאני צריך להחיל עליי את מה שפרנקל הכיל על אנשים במצב גרוע בהרבה משלי. בזיק.

*
מתפרק, מתנקה, נפתח, משיל את החומות. זה החלום שלי. נקיון.

*
מבין שאין מה להסתיר, ושאיני יכול לחיות ככה. איני רוצה לחיות ככה. איני יודע מה היא תבין. איני יודע מה היא תחשוב. איני יכול לשלוט על פגיעה פה ושם. אולי באמת כמו שהוא אמר אין לנו שליטה על החיים והנסיון לשלוט בכל דבר ודבר גורם לנו רק להתכווץ ולאמן את שריר הפחד שלנו מאובדן של שליטה. הפחד הוא שגורם לשרירים שלנו להתכווץ.
אַתָה יָכוֹל לְאַלֵף בַּז

וְעֲדַיִן לֹא תְשַחְרֵר אוֹתוֹ מֵהַקּוֹד הַגֶנֶטִי
שְלשָה שָבוּעוֹת וְיֵשׁ לְךָ בַז מְאֻלָף
וְאֵין לְךָ בַּז כְּלַל בַּז
אֲפִילוּ רָצָה אֵינוֹ יָכוֹל
לְהִנקוֹת מֵעִנּוּגוֹ הַטְּרוֹם אִלּוּפִי
לְהָטִיל יְצִיאוֹתָיו הַמְפאָרוֹת מִלְמַעְלָה לְמַטָה
כָּמוֹהוּ כִּמְאַלְפוֹ לֹא חַי אֶלָּא
לְשַמַּש כְּלִי לְגוּפוֹ
פֶּרֶא מוּלָד וּפֶרֶא לִשְמוֹ
בֵּין שֶׁהוּא מְאֻשָׁר וְעַד שֶהוּא נִשְבָּר
הוֹלֵךְ מֵעִם שֶׁבָּא בָּרָעָב וּבַתְּשׁוּקָה

*  (קול רביעי)
קבלי אותי, נסי אותי, הכילי אותי, הביני אותי, היי הגדולה ממני ותני לי להיות הקטן לישון בחיקך סקס של מיצוי. סקס של שלמות.

אַהֲבָה בַּמִּדָּה שֶהָיִינוּ מִתְאַוִים לְהִתְאַמֵּן בָּהּ

אֵינָהּ בַּנִּמְצָא

לָכֵן כְּתִיבָה נִתְפֶּשֶׂת כְּאַסְפַּקְלַרְיָה לְחָשָׂך

וְהִיא נַעֲשֵׂית שָׂפָה

לַחַיִּים שֶׁהוֹשִיבוּ אוֹתָנוּ לַשֻּׁלְחָן

שֶׁלֹּא עַל מְנַת לְוַתֵּר לָהֶם

זה כל רצוני
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/9/2004 00:14   בקטגוריות מסעות  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)